Seuraa 

Uutta pinoa pystyyn!

Sivut

Kommentit (28)

Meinasin kirjoitella tonne edelliseen, mutta hogasin, että tänäänhän on maanantai, joten uusi pino, uudet kujeet.

Tällä viikolla siis itsenäisyyspäivä ja vuosi sitten tällä viikolla meillä oli laskettu aika. Mutta pojan synttäreihinpä on vielä melkein kaks viikkoa.;)

Mannarii: Mulla oli kans hormonikierukka. Ehti olla paikallaan huimat kolme kuukautta! Oltiin miehen kanssa päätetty, että laitetaan ja ehkä joskus ens kesänä vois ottaa pois. Mieli vähän muuttu. Lääkärikin naureskeli, ettei nyt ihan joka päivä tämmöstä tapahdu. Poistettiin 17.11. ja 19. päivä alko ne megamenkat. Mulla ne tosin ei kestänyt montaa päivää, kun olen kuullut, että jotain 1,5 viikkoakin on kestänyt.

Mutta vauvakuume on näköjään ihmeellinen juttu. Iski kyllä ihan puun takaa. Mutta mä en näköjään pysty kuumeilemaan laskematta päiviä ja bongailematta ovista. Sama homma oli kyllä ekallakin kerralla. Onneks ei joutunut silloin sitä harrastamaan, kun ne kaks kiertoa. Jotenkin tuntuu, ettei nyt voi olla yhtä hyvä mäihä. Mutta saapi nähdä.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Äitsy kp16 (Ovis varmaan oli ja meni, tai sitten ei ollut ollenkaan. Oon pikkasen epävarma.)

Minä olen aivan ekspertti näissä välivuotoasioissa!! Mulla on niitä ollu jopa pillerien kanssa... gynelläkin on siitä useesti käyty... Mulla on nytkin sitä, olet varmaan lukenutkin. Oikeestaan mulla alkaa se tuhruttelu/vuoto heti ovulaation jälkeen... välillä on hiljasta ja välillä muutama teelusikallinen per pvä. raskaaksi on kyllä niistäkin huolimatta tultu..eli ei siitä ainakaan mun kohdalla o ollu sen suurempaa haittaa, mut ei se kivaakaan ole aina kulkea suoja housussa!! Pupuilun aikana rusaampi verinen vuoto ja muuten ruskeaa pikkutuhruttelua!! Näin mulla. Sit kun tajusin olevani raskaana, mulla oli vuotoa pari ekaa kuukautta, elimistö ei sillonka oikeen osannu heti pitää niitä välivuotoja poissa, ja kerran kun kävin rv20 " kunnon" gynellä hiivatulehdusten takia, ni se sai kovakouraisuudellaan mut vuotamaan! Eli mulla se napukan ympäristö on vain normaalia herkempi vuotamaan!!

voisit sä silti käydä gynellä ja kysyä asiasta, voi olla, et on kiinnittymisvuotoa, tai toivon niin; ) tai sit vaan on elimistö aika sekasin...

Miten kauan söitkään pillereitä? Ei ne välivuodot silti aina ole mitään vaarallisia juttuja!!!

Mut nyt on mentävä laittaan muksut nukkumaan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mein pino on tipahtanu ihan törkeän alas!! Ajattelin sitä nyt hipusen nostaa oma napa juttusillani... nimittäin nyt jännittää ja paljon, on meinaan nyt kp25 kait suurinpiirtein, ja tissit on arat, poru pakkaa kokoajan ja nyt lakkas kummasti ne välivuodotkin, autossa kuvotti aivan hirvittävästi, kun käytiin(jälleen)jouluostoksilla!!

Ajattelin kyl pantata viel testin tekemistä..ainakin vähän aikaa vielä... aarg...ainakin huomisamuun;))

Ei en tiedä, kai tässä nyt vain vielä kuulostellaan kun ei noista mun kp:stä ota selvää pirukaan, ja jos vain kuvittelen...

Nonulille tädistä ja Mannariille negasta! Mutta tosiaan positiivista toi, että teillä molemmilla on järkevän mittanen kierto.

Mannarii, itseasiassahan peli ei ole menetetty ennen kun täti todellisesti saapuu. Voihan se nega vielä muuttuakin.;)

Täällä ei vielä ole tädistä merkkiä. Toisaalta nyt en ole ihan selvillä, pitäiskö mun odottaa nyt vai vasta viikon päästä. Ehkäpä yritän asennoitua siihen, että viikon päästä, vaikka vaikeeta se onkin.

Hauskaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

NYT SE HELEVETIN TÄTI TULI SIT MEILLE!!! Karmee alavatsakipu, en muista tällasta koskaan olleen...

JOSKIN JOTAIN POSITIIVISTA, MUN KIERTO OLI IHAN NORMAALIN MITTANEN, ELI 29PV, TOSI HIENOA. OISKOHAN TÄMÄ NYT SITTE OLLU SE PILLEREITTEN LOPETTAMISEN JÄLKEEN, EKA OIKEA KIERTO!! Mä vähän luulen niin. No harvemmin se ekasta kierrosta tärppääkään :)

Eikun uutta putkistoon. Eka multa pääsi kaikki maailman mahti sanat, mut nyt on olo ihan seesteinen, ei haittaa olleskaan, se tulee mikä on tullakseen.. vielkin on kyl vähän sellanen etova olo, äsken paistelin jauhelihaa ja kyllä ällötti, gyäk!!

Isäntääkin tais ihan vähäsen oikeesti harmittaa, mut se vaan sit sanoi, et saapahan hän vähän " normaalia enempi" pimpsaa!!

(.) nyt on siis kp1 ja maha turvoksissa, ja pipi. Eikun kohti tulevaa!!

mä peukutan teille muille, että saatte plussan kiikkiin, ja pidän tädin itelläni sellaset viis päivää, sen jälkeen se saa lähteä lätkimään, eikä tarvi 9kk näkyä!

Taas on tosi harmaa päivä. Alkaa vähän kypsyttämään tää tällanen. Lunta, pliis!

Mannarii: Joo, tosi pikakierukka! Mulla ehti just tiputtelut loppua ja meninkin ihan sekasin kierron vaiheesta, kun sitten ei tullut mitään vuotoja.

Fudgis: Limoista. Mä en mielestäni kauheesti ole koskaan tutkinut limojen koostumusta koko kierron ajalla, mutta ei ole voinut olla huomaamatta, kun yhtäkkiä jää paperiin kauhee klimppi just sellasta kananmunanvalkuaista muistuttavaa tavaraa. Aika sellasta kirkasta ja tooosi venyvää. Siis ihan erilaista, kun tavallinen valkkari. Sitä sitten enemmän tai vähemmän pari päivää ja sit loppuu. Sitä kai sanotaan, että ovis on sitten viimeisenä limapäivänä. Nyt ei kunnon limoja tullut ja siks oonkin vähän sitä mieltä, ettei varmaan ollut ovistakaan. Ne muutkin " ovisoireet" on nyt ohi ja pelkäänpä, että jos se oli, niin makuuhuonehommat kyllä ajottu vähän väärin. :(

Mun mies on vuorotyössä ja ollaan huomattu, että vauvan jälkeen onkin joutunut vähän miettimään, millon petihommat hoidetaan. Ei se enää käykään ihan tosta noin vaan millon vaan itelle sopii. Tai eihän sitä ole joutunut miettimään ennen tätä vauvayritystä, kun ei sillä ajankohdalla aikasemmin ollut väliä.

Calle77: Tosi huvittava toi, että hakeudu gynegologille! Mikä sit on normaalia? Tunnilleen vai? =)

Meikä aikoo nyt vetää pienet tirsat. Miehellä on vapaata ja se huolehtii pikkukaverista, niin itellä vähän " vapaata" .

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Äitsy kp17

Kiva, täällä olikin uusi pino valmiina!

Meikäläinen menee kp2:ssa, alkutaipaleella vasta siis. Vähän jo ehdin ihmetellä missä täti viipyi, kierto pääsi venähtämään muutamalla päivällä. Aika outoa, sillä yleensä olen ollut kovin säännöllinen, mutta ehkä kierukan poistolla oli jotain tekemistä asian kanssa?! No, näin mennään, eikä muuten kertaakaan ehtinyt edes käymään mielessä raskautumisen mahdollisuus! Ihan oikeesti!

Kävin täällä http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php laskemassa kaikki mahdolliset tärkeät päivät, sen verran täytyy ottaa " varman" päälle, vaikka vakaasti uskonkin tähän projektiin menevän taas useampi kierto aikaa, kuten edelliselläkin kerralla.. Mutta kiva noita on kuitenkin laskeskella ja kurkistella mahdollisia laskettuja aikoja :o)

Mukava viikko minullakin tiedossa, alkuviikko töissä, loppuviikko reissussa [color=red][size=4]♥[/size][/color]miehen[color=red][size=4]♥[/size][/color] kanssa kahdestaan. Esikoinen lähtee isovanhempien kanssa viettämään laatuaikaa. Siinä välissä juhlitaan Itsenäisyyspäivää ystävien kanssa. Äh, työt eivät voisi nyt vähempää kiinnostaa!

Pidän peukkuja kaikille piinaviikkoisille! Muillekin positiivisia tuulahduksia!

Lainaus:

Frankie

Täällä aletaan olemaan jo pikkuhiljaa jouluisissa tunnelmissa. Olen jo ostanut kaikki lahjatkin, niitä pitäisi tässä jonakin päivänä paketoida :)

Luulen että tällä viikolla voisi jo ruveta laittamaan jouluvaloja ja vaihtaa vähän sisustusta punaiseen. Uudet ulkovalot ostettiin viikonloppuna.

Muuten olen tässä lähipäivinä vähän " kärsinyt" vatsan ja selän vihlomisista. Alavatsassa tuntuu oikealla eräänlaista jomotusta tai kipristelyä..mahtaisiko olla ovulaatioon liittyvää? Viime kierrossa oli samanlaisia tuntemuksia vasemmalla puolella parin päivän ajan. Mulla nyt kp 13.

Alkaa tuntua siltä jos/kun tässä kierrossa ei tärppää, niin voisin itsekin kokeilla niitä ovulaatiotestejä ihan mielenkiinnosta ;)

Tänään ajattelin lähteä parin kamun kanssa lasilliselle, kai sitä yhden punkkulasillisen uskaltaa nautiskella juoruilun ohessa :)

Kuulumisiin..

Nonuli! Joko olet testannut? Jännittää sun puolesta, hui! Entäs Mannarii? Vieläkö on sunnuntai suunnitelmissa?

Itse oon täällä vähän ulalla. (Taas vaihteen vuoksi.) Mulla on suunnilleen keskiviikosta asti ollut ihan samanlaiset tunnelmat alamahassa, kun esikoisen kanssa ennen plussausta. Mutta jos kierto menee siinä kp21:ssä niin tää olis ollut liian aikasta. Rupesinkin sitten laskeskelemaan sitä vanhaa kiertoa sieltä ennen, kun kierukka laitettiin niin sen mukaan nyt olis suunnilleen kp28. Voikohan olla mahdollista, että se oma kierto olis pysynyt siellä taustalla, kun hormonikierukanhan ei periaatteessa pitäis estää ovulaatiota ja se vuoto minkä mukaan mä nyt lasken oliskin vaan siitä poistosta johtuva eikä mitenkään kiertoon liittyvä? Jos olis pysynyt se vanha oma kierto niin menkat olis ollut noin viikkoa ennemmin kun toi vuoto. (Mulla kun ehti kaikki vuodot loppua.) Ymmärsköhän kukaan, mitä mä yritin selittää. Tosi selkeetä.=) Jos olis tälleen, niin noi tuntemukset olis tullut just samaan aikaan, kun esikoisella ja olis muuten sänkyhommatkin osunut just eikä melkeen. Mulla on selkeesti liikaa aikaa, kun ehtii tällasia teorioita kehitellä. Mä ajattelin ensin, etten kehtaa edes tänne kirjottaa, kun kaikki pitää mua sitten ihan valopäänä, mutta tulipahan nyt kirjotettua. Kaikki tällaset tuntemukset, kyllä varmasti löytyy, kun tarpeeks kyttäilee itteään. Parempi olla sen kummemmin toivomatta, ettei pety sitten niin kauheesti.

Jokatapauksessa kaikille hauskaa viikonloppua ja onnea testaaville!!

Äitsy kp21 (vai 28, hah, hah)

Nonuli! Kuulostaa hyvältä. Ei kun testin tekoon. Mikä sulla on yleensä ollut kierron pituus?

Mä sorruin tilaamaan raskaustestejä netistä. Onko vähän noloa. Ei nyt olis ehkä ihan vielä tarvinnut, mutta onpahan sitten valmiina, jos niitä vaikka joskus tarvii. Onhan toi nyt aika paljon kätevämpää, kun juosta apteekkiin. Varsinkin kun ei viitti tosta omasta ostaa, kun siellä on parikin tuttua töissä.

Täällä on menossa kait kp18, mutta tosiaan en tältä kierrolta paljon odota. Kuitenkin jännittää, jospa vaikka jotain olis tapahtunut...

Äitsy

Nyt on pakko kysäistä kaikilta e-pillerit lopettaneilta tontuilta että onko teillä ollut kierron aikana veristä vuotoa muuten kuin menkkojen aikana? Olen ihan ihmeissäni kun mulla on jo jotain kolmena päivänä tullut muun liman (yöks mitä juttuja) joukossa veristä vuotoa hiukan. Jostain luin että se voisi liittyä ovikseen..Mun mielestä vaan outoa, sillä yritän kovasti muistella, että olisko mulla tällasta ollut sillon joskus sata vuotta sitten kun viimeksi olin ilman pillereitä, ja mun mielestä mulla ei ole ollut mitään vereen viittaavaakaan muuten kuin menkkojen aikana..

No arvatkaas alkaako mielikuvitus nyt lentää että se olis " kiinnittymisvuotoa" ..Mutta ei kai se voi olla. Mulla on nyt kp 14. Alavatsan oikean puolen jomotusta ei enää tunnu. Mutta en sitten tiedä kun jostain netin lääkärisivuilta luin, että jomotusta voi tuntua ennen ovista, sen aikana tai sen jälkeen, et ei siitä ainakaan pelkästään voi päätellä ovulaation ajankohtaa mitenkään tarkkaan. Muuten tuntuu et vatsa on nyt oudon tuntuinen, vähän sellainen kuin menkkojen aikana.

Todennäköisesti kyllä kuvittelen kaikkia oireita, kroppa varmaan vaan niin sekaisin kun lopettaa pillerit melkein kymmenen vuoden käytön jälkeen.

Huh, tulipa vuodatettua!

Jep, jep. Täytyypi varmaan joulun aikoihin testailla jos ferrari ei kaarra ajoissa pihaan ;)

Tulin katsomaan, onko mannarii jo kirjoittanut kuulumisensa, eikös hän luvannut tänään testata :0 jännittääää...

Äitsy05, juu ei mitään kirveksiä kaivoon heitetä, kun ilmeisesti sulla on vielä kituviikko meneillään:) Niistä nystyistä..minäkin katselin eilen ehtoolla tissejäni " tarkemmin" itseasiassa katselin vain, et oisko jo sitä tummumista nännipihoissa tapahtunu. Mulla on ne nystyt jääny edellisestä raskaudesta, olen ymmärtäny, et sitku ne ekan raskauden aikana tulee, ni ei ne häviä! Tai mun ei o ainaka hävinnyt mihinkään.

fudgis oliko sulla jo lapsia, en muista yhtään? mut muistan kyl miltä se tuntu, sillon, ku isäntä ns. myöntyi ekan lapsen yritykseen, ah se oli hieno tunne:) kokoajan oli vähän täpinöissä ja jännittynyt, ihan niinkun ilis ollu jo raskaana:) Sit vaan paljon lemmiskelyä ;)

Nyt täytyy lähteä kuorimaan esikolle kurkkua (kukkua) !!

Tonttuillaan!!

kerro sit meille mitä testi sanoi! Oireet kuulostaa ihan oikeilta raskausoireilta (pidän sulle peukkuja b d).

).( eli oma napa-kuulumiset: kp 28 tänään ja hain testin apteekista (predictor). Testaan sunnuntaina. Oireita on (tai sitte kuvittelen niitä) närästystä, nipistelyä alavatsassa, pohjaton väsymys ja finnejä naamassa ja kaulassa (ei ole normaalisti).

Mies näki apteekin kuitin ja on jo valmiiksi ihan varma että vauva on tulossa. Vähän ärsyttää sen suhtautuminen näin pyhään asiaan. Vähän nöyrempi pitäis olla tai jotain. Ettei sitte putoa korkeelta jos täti tuleekin!!

Viikonloppuja kaikille tontuille! Palaan astialle viimeistään sunnuntaina!!

Munkin piti tulla vakoilemaan, onko Mannarii jo ilmoittautunut.

Joo, Nonuli. Niin mä arvelinkin, ettei ne näppylät mihinkään ole välissä hävinnyt. Sitä taas vaan kiinnittää huomiota ihan eri hommiin kun yleensä. Muutenkin on tänään vähän rauhoittuneet fiilikset. Täytyy palautella itteään maan pinnalle. Varsinkin kun tänään taas ei mitenkään kauheen oireikkaalta ole tuntunut. Nyt mä kuitenkin aion asennoitua niin, ettei plussaa tässä kuussa tule niin ei tule petyttyä. Mikä nyt ees on todennäköisyys, että heti onnistuis.

Mut olipas taas vuodatusta. Kaikille tonttutyttösille hyvää toista adventtia. Ja Mannariille testionnea!

ÄITSY05 Pistäs tehden testi!! Eihän toi nyt yhtään välopää-jutulta kuulostanut!!

Me ukon kanssa tultiin siihen tulokseen, et EI TEHDÄ TESTIÄ VIELÄ, kun on noita kiertopäiviä vielä liian vähän, eli 28, ja se on mulla TOSI VÄHÄN!! Esikoinenkin näkyi erittäin himmeänä viivana vasta kp41 kohdalla, vaik oireita oli sillonkin paljon aikaisemmin! Eli päätettiin, et odotellaan...mun oireet on kyl aika mukavat jo, nimittäin etomista on aika paljon...ostin tuoksukynttilöitä(glögin tuoksuisia), rakastan niiden tuoksua, ja nyt mua etoi ne niin paljon, et oli pakko viedä pois näkyviltä:)

Mut mukavampi ottaa varmanpäälle, ei o kuitenkaan kiva tehdä niitä negatiivisia testejä, niistä tulee paha mieli:( ei myöskään ihan huvin vuoksi tai varmuudeksi, kun ei ne testitkään mitään ihan ilmaisia ole!!

ELI ME ODOTELLAAN;)

Täytyy kyl sanoa, et niin paljon kokoajan jännittä, et jätän saunaoluet juomatta:)

PLUSSAILEMISIIN!!!

En meinaa millään pysyä nahoissani, kun jännittää niin kovasti... mietin just, et mikä mahtais olla se kaikkein herkin raskaustesti??

Esikon testsin s-marketin liuskatesteillä, ja sain aina, loppuun asti tosi heikon plussan!

ÄITSY05 mun kierroista ei ole koskaan tiennyt, ne on aivan sekasin olleet aina ilman hormonaalista ehkäsyä, kierto on ollu aina mitä lienee.. nyt ois kp26 suurinpiirtein...

Mun on vain parasta kuunnella näitä tuntemuksiani...sit on aika varma, kun iskee se niinsanottu zombie-väsymys-olo... ja hajuaisti muuttu koiramaiseksi..tai sit se ei tule näitä oireita!!, eihän ne raskaudet ole tosiaankaan samanlaisia!!

Minä nyt päätän kärvistellä vielä hetkisen, jos kykenen;) kai mun on kuitenkin huomisaamuna testattava, jos meinaan uskltaa ottaa muutaman saunaolusen:))

Tonttuilemisiin!!

että se täti tulee seuraavaksi meille. Tein tosiaan testin tänään ja miinustahan se. Tein kuitenkin että sain ton miehen rauhoittumaan. (Se jo melkein suunnittelee nimiä lapsoselle.) No nyt sitte nippaa siihen malliin maha et alkaa lorraamaan hetkenä minä hyvänsä.

Ei harmita. On sellanen ihmeen rauhallinen fiilis. Kun kuitenkin oli selvä ovis ja kierto näyttäis olevan suht säännällinenkin n 30-? päivää niin ei tässä hätää mitään. Ja mullahan oli se lämpö kans noussut oviksen jälkeen (ja tippui alas toissapäivänä) niin että kyllä se tästä!!

Huomenna sitte uuteen pinoon!!

toivoo mannarii kp 30 (kai)

fudgis:

Lainaus:

MANNARII' n oireet vaikuttaa kyllä mielenkiintoisilta. Eikös sinulla ehtinyt olla jo kierukka pois niin kauan, että ovuloit jne? Eli tämä on nyt eka kunnon kiertosi. Tärppi olisi siis mahdollinen. :)

Tsemppiä vauvakuumeiluun ja hykerryttävää joulumieltä!

Kyllä, mä mielestäni ovuloin tossa noin kp 13. Ainakin oli kananmunalimat ym. Ja siitä asti on ollu lämmöt koholla n. puoli astetta. MUTTA meillä ei peitto heilunut kovin aktiivisesti niihin aikoihin työkiireistä johtuen joten en ole kovinkaan toiveikas..

Mullahan oli sitä ruskeaa vuotoa ovulaation jälkeen ja luin jostain täältä vauvakuumeesta että jos olis kiinnittymisvuotoa niin se olis vast n viikko ovuloinnin jälkeen. Hitsi menee jännäks nää jutut. Ei auta muu kun odottaa vaan et pääsen testaamaan. Olen antanu itelleni luvan tehdä sen testin sunnuntai aamuna!! Ollaan silloin miehen kanssa kotona yhtä aikaa. Silloin siis kp 30.

Ihana nyt on joulukuu!!!

Mulla jäi viime viikolla pinoutuminen vähemmälle, mutta hyvä on syykin. Tikuttelin itselleni ovulaatiota ja kyllähän se sieltä löytyikin.

Oli erittäin hyödyllistä kokeilla tuota o-testiä, koska olin omien tuntemusten mukaan ajatellut noin viisi päivää vikaan tuon ajankohdan. Olin jo luopua toivosta testin toimimisen suhteen. Eli omalla kohdallani tuosta testistä oli hyötyä, tiedän paremmin seuraavissa kierroissa lukea noita omia tuntemuksia. Meillä oli siis mukava viime viikko :D

Eli nyt on mullakin edessä sitten odottava kaksi viikkonen tiedossa. Mieli on kevyt ja fiilis hyvä. Vähän olen skeptinen tärpistä ekasta kierrosta, mutta toivossa on hyvä elää...? Eli samoilla fiilisksillä kuin äitsy...?

Tämä viikko on aivan ihana, koska olen lomalla torstain ja perjantain. Tiedossa on lasten huoneen raivausta ja maalausta. Sain päättäväiyyskohtauksen ja ilmoitin isännälle että nyt on lupa aloittaa pesän rakennus!

Hyvää viikkoa kaikille!!

t. nimim. itseään tarkkaileva....

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat