Seuraa 

Poika kuumeessa kotona, viime yönä nousi ja samalla mittailtiin äipänkin lämpö. Kiva, kiva, ettei tämä paha-/yökköolo sitten vielä riitäkään... Kuuluko raskauteen noin 37 korvalämpö, vai olenko tulossa itsekin kipeeksi?

Soitin töihin poissaolostani ja sain kuulla, että nyt on vesirokkoa liikkeellä. Tiedättekö oireista tai taudin vaiheista? Koska näkyy näppylät, jos meillekin on tulossa tämä tauti?

Entä, jollen itse olekaan sairastanut kyseistä tautia?

Kommentit (3)

on noin 36,4-36,6 välillä. Raskauden alettua se liikkuu 36,9-37,2 välillä MINULLA,tosi yksilöllistä. Kun olin flunssassa niin lämpö ousi alkuun tuohon 37,6 paikkeille ja lääkäri sanoi et jos 38 ylittyy niin yhteys lääkäriin.

Tohon lämpöasiaan en osaa vastata, kun en itsekään ole nyt raskausaikana mittaillut, kun flunssassa.

Vesirokon itämisaika on 2 viikkoa ja pahiten se tarttuu 5 päivää ennen näppyja ja 2 päivää näppyjen aikana. Se ei tartu, jos sen on sairastanut joskus. Ja tämä voidaan tarkistaa vasta-aine testillä, jonka tulokset tulevat 5 työpäivässä.

Vesirokko raskausaikana ei ole hyvä asia, sillä siinä on 5% keskenmeno + epämuodostumisriski. Tai jos se tulee juuri ennen synnytystä se voi tulla vauvalle todella rankkana.

Eli jos et tiedä sairastaneesi vesirokkoa, kannattaa pyytää neuvolasta lähete vasta-aine testiin. Sen ovat kyllä lähes kaikki sairastaneet, esim. niin huomaamatta, että vanhemmat eivät ole tienneet sen olevan vesirokkoa.

Kävin itse juuri testissä pari viikkoa sitten ja sain tulokset, joiden mukaan olen sairastanut taudin, vaikka äitini ei ole sitä huomannut.

Laru

Sisältö jatkuu mainoksen alla

(kop,kop, ensin täytyy koputella puuta!)

Meillä ollaan niin mahdottoman harvoin kipeinä, että nää kuume ym. tautihommat (onneksi!) on jääneet mulle aivan vieraiksi. Joku varmaan ehti jo naureskelemaan näitä mun juttujani.

Mä en todellakaan ole pahemmin mittaillut lämpöäni noin " huvikseen" . Sen tiedän, että normaalilämpöni on n. 36,4 - eli siihen nähden aamunen mittaus on korkee, mutta jos kolmekasiin saakka saa nousta, niin sitten ei liene hätää. Voihan se olla mullakin niin, että itse raskaus nostaa ns. normaalilämpöä. Olen vaan kuullut, että raskauden alussa sairastetut tulehdustaudit vaikuttavat sikiön kehitykseen. Mikä on raskauden alussa? Ja jospa se onkin niiden kuumelääkkeiden takia?

Kommentoikaa vain viisaammat...

t. yx onneton ja säikky

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat