Vierailija

mielelläni siitä maksankin, mutta ettei ihan överiksi menisi hinnoittelu niin hiukan apua kaipailisin.. :)

Kommentit (17)

kuten viedä roskat, vaihtaa koiralle vettä, käydä kaupassa jne. Ilman rahallista korvausta.

Älä lähde sille tielle. Summa nousee iän myötä. Eikä suostu tekemään enää mitään ilman rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

erilaisista tehtävistä, esim. postitus (työhöni liittyvää, jota delegoin lapsille, marjojen poiminta, erityissiivoukset, oksien haketus ym.ym., jotka eivät kuulu ns. normaaleiden kotitöiden piiriin (niistä en maksa) , 6-8 euroa/tunti riippuen vähän tehtävästä. Aikaisemmin maksoin 6 euroa/tunti, nyt olen taksaa nostanut enemmän tuon 8 euroa/tunti suuntaan.

On kuitenkin lapsille verotonta tuloa;-)

Tuossa 6 euroa/tunti on se hyvä puoli, että voivat tehdä 10 minuutin jaksoissa halutessaan, 10 minuutista saa siis sen euron. Ja jos taksa on 8 euroa/tunti, niin 15 minuutilta saa 2 euroa.

Lapset nyt 14- ja 16-vuotiaita.

työstä.

Mutta en osaa vastata. Meidän poika on saanut mumolasta ja naapureista kymppejä ja parikymmppisiä puuhommista. näissä siis kyseessä ns "puusouvi" eli poika on ollut mukana siinä kun puita tehdään ja pinotaan enemmän kuin yhden takanpesällisen verran.

Mä maksaisin ehkä urakkapalkkaa, kympin tai 15 erkkiä. Riippuen siitä miten kauan hommaan menisi ja tekisikö sen yksin vai jonkun apuna. Olen niin "mummo", että vertaan yhä markka-aikoihin ja sillon ei tollasesta hommasta satasta olisi saanut. Joten sanon, että riippuu vähän siitäkin miten olet lapsesi touttanut. Saako viikkorahaa, paljonko ja mistä hyvästä? Eli miten paljon sille esim. kymppi on?

Joku mainitsi, että maksaa lapsille 8e tuntipalkkaa. Minusta se on jo hurjan paljon yhden tai kahden tunnin työstä. Moni matalapalkkainen saa oikeasta työstä 10e ja maksaa vielä ne verot.

Talkootyöllä teette koko perhe ja sitten vaikka palkitsette itsenne hyvällä ruualla.

Jos on naapurin/mummon tmv puut niin sitten lapsi sopii kyseisen henkilön kanssa summasta ja tekee jos haluaa.

Että meillä ei ole viikkorahaa käytössä. Osa kotitöistä (oman huoneen siivous, roskien vienti, ruoanlaitossa auttamiinen jne.) pitää tehdä ilman muuta, mutta sitten on näitä extrahommia, joista maksan. Esim. tytär pesi keväällä meidän kaikki ikkunat:-)

Täytyisi mun rahaa niille antaa kuitenkin.

menevät ihan pihalle, enkähän minä äitinäkään saa rahaa kotitöistä. Kun minä olen orja niin sitä suuremmalla syyllä lastenkin täytyy olla. Ei se mitenkään ole minun tehtäväni pitää tätä kotia siistinä ja lämpimänä ja ruokaa pöydässä, hoitakoot kakarat itse.

mun mielestäni tämä ei ole sitä 'normaalia kotityötä' kun sitä tehdään kerran kaksi vuosikymmenessä..

Muistaakseni kerran on tullut polttopuita lapsen aikana.. tulee sen verran suurempi satsi ettei kokoajan tarvi olla kantamassa :)

koska minä olen numero 5 enkä kyllä kirjoittanut tätä viestiä

Lainaus:

Että meillä ei ole viikkorahaa käytössä. Osa kotitöistä (oman huoneen siivous, roskien vienti, ruoanlaitossa auttamiinen jne.) pitää tehdä ilman muuta, mutta sitten on näitä extrahommia, joista maksan. Esim. tytär pesi keväällä meidän kaikki ikkunat:-)

Täytyisi mun rahaa niille antaa kuitenkin.

Meidän samanikäinen poika latoi mummolan puuvaraston täyteen kesällä (eli sellainen traktorinlavallinen pilkettä), pari päivää meni, kävi kyllä kalassa välillä ;) Palkkaa sai 20e ja oli enemmän kuin tyytyväinen rahamäärään. Isälläni on selkä sellaisessa kunnossa, että joka tapauksessa olisi jonkun ulkopuolisen se homma pitänyt hoitaa, niin maksoi mielellään tutulle ja innokkaalle "työmiehelle".

Tässäkin taisi olla kyse vähän isommasta puulastista.

ei kenenkään perheenjäsenen kuuluisi olla kotona "töissä". Tuollaisista hommista pitäisi nauttia muutenkin, ilman että odottaa aina kaikesta rahallista korvausta.

Jos haluat antaa rahaa, anna sitä muuten vaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat