Vierailija

Kommentit (8)

myös vieraampia vanhemmilleni. Kohtelevat siis miestäni vielä toistaiseksi tuttavallisemmin, on yhteiset vanhat vitsit yms... Muuten kaikkia kohdellaan yhtä hyvin =) käsittääkseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Äitini mielestä mieheni on paha, huono ihminen. Mieheni on todellisuudessa oikein hyvä mies, ei koskaan väkivaltainen, ei juo paitsi saunakaljat ja joskus lasillisen viiniä ruuan kanssa, osallistuu lastenhoitoon, siivoaa ja kokkaa, elättää meidät, ja siinä sivussa opiskelee iltaisin tutkintoa joka takaa vielä paremman palkan (nykyinenkin palkka on riittänyt elättämään nelihenkisen perheemme ja minä olen saanut hoitaa lapsia kotona miehen kustantaessa kaiken). Meillä on kaksi lasta, 3-vuotias poika ja 7 kk ikäinen tyttö. MUTTA, miehelläni oli nuorempana ongelmana lääkeriippuvuus (alkoi auto-onnettomuuden jälkeen, jäi koukkuun kipulääkkeisiin) josta tosin pääsi hoito-ohjelman avulla eroon jo 6 vuotta sitten. Lisäksi hänen isänsä on maahanmuuttaja, miehelläni on siis eksoottinen sukunimi, kuten meillä muillakin. Äitini on antanut ymmärtää, että olisi tyytyväinen jos eroaisimme. Mieheni ei ole tervetullut äitini luo jouluna, ja kun sanoin että minä ja lapsetkaan emme sitten tule, äitini suuttui kovasti - miehelleni!

Veljeni vaimo on periaatteessa ihan mukava, mutta käy joka viikonloppu baareissa, yleensä ilman veljeäni. Usein hän jää baari-illan päätteeksi yöksi " kaverin" luo, ilmoittamatta siitä etukäteen. Hän on myös todistettavasti pettänyt veljeäni ainakin kaksi kertaa seurusteluaikana, ja kerran 1,5 vuoden avioliiton aikana. Äitini mielestä miniä on silti aivan ihana ihminen, eikä veljeni missään nimessä kannata hänestä erota tuollaisten pikkujuttujen vuoksi, kukaan kun ei ole täydellinen. Veljelläni ja tällä vaimolla ei ole lapsia.

Meillä ongelmana on oikeastaan anoppi, joka pilaa myös minun mieheni ja vanhempieni välejä.

En tiedä mitä peetä anoppi on taas syöttänyt vanhemmilleni, mutta pojan ja anopin suhde ei koskaan ollut kovin läheinen ja täysin päin peetä se alkoi mennä, kun anoppi alkoi juosta tansseissa ja petti toisen miehen kanssa, otti sitten lopulta eron. Appiukko otti aika raskaasti, yritti sitten itsemurhaa. Poika tuli sairaalasta kotiin ja löysi tämän uuden miehen isänsä remontoimasta keittiöstä kokkaamasta isänsä esiliina päällä. Meni hermot ja heitti jätkän pihalle, uhkasi tappaa, jos vielä tulee näköpiiriin. Mielestäni suhteellisen normaali reaktio siinä tilanteessa, mutta äitinsä mielestä poika oli hullu ja varasi pojalle ajan päänkorjaukseen. Pariin vuoteen eivät puhuneet keskenään sen jälkeen. Mitä tulee äidin uuteen mieheen, se on entinen alkoholisti, velkavankeuteen itsensä juonut, aina välillä repeää ja uhkaa hakata akkansa " mutta kun se on niin ihana" eikä anoppi mitenkään tajua, että mies elää hänen siivellään.

Välit paranivat tuossa meidän seurustelun alussa, mutta nyt ne taas menivät, tarina on karmean pitkä tähän. Yritin sovitella välejä, mieheni toiveesta. Tapahtui kuitenkin pari sellaista asiaa, että minäkin suutuin. Anoppi on näinä vuosina jollakin lailla ystävystynyt äitini kanssa ja haukkunut sitten poikaansa minun äidilleni. Väittänyt mm. väkivaltaiseksi. Äitini onkin sitten pari kertaa kysynyt, että pelkäänkö minä miestäni?

Minulla ei ole ollut mitään ongelmia mieheni tempperamentin kanssa. Hän on kunnon mies, rehellinen ja tarkka raha-asioista, hyvä isä, juo joskus mutta ei örvellä, kuuntelee vaimoaan, paiskii ylitöitä, jos tarvitaan vaikka vaihtaa autoa. Jättilainojen sijasta meillä on kohta velaton osake ja mökki.

Olen joutunut selittämään äidilleni anopin ja vävyn välejä. Koska mieheni ei kulje puku päällä ja on ihan tavallinen duunari, hän ei saa vanhempieni silmissä siitä lisäpisteitä....

Sen sijaan siskoni mies on vallan ihana, onhan se yrittäjä ja sillä on niin isot tulotkin ja siskonsa on akateeminen. Sitä äiti ei tiedä, että mies vie siskoani kuin pässiä narussa, suhtautuu tähän alentuvasti eikä siskolla ole mitään sananvaltaa esim. talousasioihin. Ottivat äsken jättiasuntolainan pitkällä maksuajalla eikä mies tasan tarkkaan kuunnellut, kun neuvoin sopimaan sille pitkän kiinteän koron ja sisareni sitä vaati. Ehei, ei. Sisko valittaa jo nyt, miten tiukkaa on. Entäs kun korot nousee, miehen alallakin hiljenee ja laina-ajat venyy 50 vuoteen ja pankki vaatii lisätakuita, mitäs sitten käy?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat