Seuraa 

Huomenta vaan murusille! Täällä aloittelen uutta pinoa, vaikka harvoin olen käynyt vanhaankaan pinoutumassa. Ei vaan tahdo enää ehtiä, vaikka päivät sisällä kuluukin. Meillä nimittäin keskimmäinen poika oli vesirokossa melkein kaksi viikkoa, viime torstaina lähdettiin ulkoilemaan ja nyt sit eilen illalla nousi vesikelloja esikoiseen ja VAUVAAN. Vauva on vasta 3vkoa ja 3 päivää vanha. KAikki sanoivat et ei siihen tartu kun mn vasta-aineet suojaa, mutta niin vaan pienelläkin on kelloja. Ja tätä äitiä pelottaa miten kestän toiset kaksi viikkoa neljän seinän sisällä näkemättä ketään muita kuin omat lapseni ja miestäni sen tunnin pari päivässä.

Muuten meillä menee ihan kivasti, tyttö syö hyvin ja nukkuu yöt hyvin, päivällä tahtoo olla sylikissa. Tuttia ei tahdo huolia sitten millään, mutta sitkeästi koitan opettaa... Kolmen lapsen kanssa kun ei aina ehdi juuri sillä hetkellä kun neiti haluaa.. Ja tutti helpottais kovasti, ainakin omia korviani ;)

Meilläkin muuten oli eilen ristiäiset (onneksi kellot tulivat vasta illalla) ja nimi on " julkistettu" nimet-palstalla... Mutta nyt kotitöiden pariin ennenkuin tyttö on taas vailla tissiä.

JaaSa kera kolmen kullannupun

Sivut

Kommentit (56)

Kirsikka:

Aino Ella Eleonoora on ihan virallinen nimi, ilmoitimme sen jo maistraattiinkin. Nimiäiset pidetään sitten joskus joulun jälkeen, kunhan tosiaan joulusta selviämme ensin kunnialla.

Iida ja Sofia olisivat kelvanneet minullekin ;-) kauniita nimiä molemmat, minkä sitten valitsettekin.

Sitä piti teiltä kaikilta kysymäni, että miten pitkiä aikoja teillä vauvat valvovat parin kolmen viikon iässä? Tuntuu, että meillä niitä hetkiä ei ole kovin paljon, ainakaan päiväaikaan...syö ja nukkuu, mutta yöt kukkuu...

Entäs te, jotka pullottelette: paljonko maitoa menee vuorokaudessa? Olen laskeskellut, että neiti vetelee noin viisi-kuusi desiä vuorokaudessa, kerta-annokset ovat 80ml.

Nyt on mentävä lypsämään.

Kanelisokeri & Aino

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen marrasmurujen ketjuun. Eli tyttö syntyi 24.11. 3200 g ja 49 cm. Meillä on toistaiseksi sujunut kivasti, 3 v. esikoinen ei ole osoittanut mustasukkaisuutta...vielä ja vauva on ollut tyytyväinen lukuun ottamatta kahta pitkäkestoista itkujaksoa. Tosin tissillä haluaa olla lähes kaiken ajan mikäli ei nuku. Syö nopeasti (ihmettelen että saako tosiaan takamaitoakin) ja sitten vaan lupsuttelisi ja torkkuisi tissillä. Kasvoi aluksi 16 g/pvä, sillä tahdilla ei ihan ois saavutettu syntymäpainoa 2 viikkosena, mutta viime punnituksella tahti jo 33g/pvä. No parin päivän päästä neuvola, joten katsotaan mikä tilanne.

Päivät nukkuu mielellään sylissä, herää heti kun laittaa sänkyyn, ellei tissittele uneen sängyssä. Ollaankin tätä pidetty ihan urakalla sylissä. Odottelen kun saa painoa tarpeeksi että saa rintareppuun, helpottaa vähän.

Vähän jännittää tämä maidon tulo, kun maidon tulo oli tiukassa esikoisen kanssa, mutta työvoitto oli että lopulta pystyin täysimettämään 6 kk ikään asti. Annoin silloin asua tissillä ihan koko ajan. Koville se alku otti ja siitä onkin jäänyt " trauma" että nyt sitten koko ajan pelkään, että tuleeko maitoa varmasti tarpeeksi vai ei. Vaikka tästä lapsesta maito nousikin jo 2 päivänä. Nytkin meillä tosiaan asutaan tissillä aika lailla, se vielä mahdollista kun mies kotona muutaman viikon ja hoitelee esikoisen.

Yöt meillä mennyt hyvin, yksi 2-3 h unipätkä ja sitten loppuyö 1-1½ h välein syöttö. Hyvin riittää nuo unet mulle, jos vielä päiväunet pystyy nukkumaan. Tosin kahtena yönä vauvalle iskenyt kamala imuvimma klo 3 ja jatkunut 6... Oikein pelkään nyt noita öitä, että jos saa taas vimman päälle. Siinä kun ei mikään tunnu auttavan. Mies tosin saanut vimman katki viemällä vauvan olohuoneeseen tutin kanssa.Mutta eihän siihen voi jatkossa turvautua, kun hänen pitää mennä joskus töihinkin

:(

Pyrin röyhtäyttämään aina syötön jälkeen, ja erityisesti yöllä koska muuten " röhkii" monta tuntia ja kiemuretelee unissaan.

Nyt mentävä... :)

Ailat ja vaavi 2 viikkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tänään käytiin neuvolassa.. tyttö kasvanut huimasti!! tänään tasan kk syntymästä, painoa nyt 4025g (2890g) pituutta 52.1cm (48cm) ja pipo oli nyt 38.4cm (35cm).

neuvola täti oli oikein tyytyväinen. hieman keltasuutta kuulemma vielä..

rotavirus rokotetta suositteli.. ootteko ottaneet tai suunnitellut ? se annetaan 6 viikon ikäsenä aikasintaan kuulemma.

en lukenut pinoa vielä mut kylpemisestä ainakin joku puhui..?

me ollaan käyty kerran suihkussa helmin kanssa ja kerran ammeetta kokeiltu. ammeen kanssa tuli itku.. vissiin äiti ja isä liian hitaita kuivaamaan ja vesikään ei tainnut olla tarpeeksi lämpöstä meijän tytölle. tänään taitaa taas olla kylpypäivä, jos paremmalla menestyksellä nyt.

jaha, kutsu käy.. jatkan taas myöhemmin!

tiistain jatkoja muruille! <3

salsa ja helmi 1kk

Pikkumies tuhisee kainalossa ja esikko leikkii omassa huoneessaan.

Ensin Ailat tervetuloa joukkoon, kiva saada lisää kirjoittajia mukaan.

Alia - kovasti voimatsempityksiä, kuullosaa rankalta ja on hatunnoston paikka pyörittää tuota pakkaa!

Gallupeihin: jälkivuotoa oli vain 3 viikkoa ja mikäli jälkitarkastuksessa kaikki ok niin sitten koitellaan tuota seksielämää virvoittaa. Haluja ainakin löytyy. Sain kaksi viikkoa sitten hiivatulehduksen ja otin yhden suun kautta otettavan kuurin. Vieläkin satunnaisia oireita mutta voivat kyllä olla limakalvojen kuivuutta kun välillä kutittaa. Eli odotetaan tuo lääkärin tsekkaus ennen kuin hommiin ryhdytään.

Ehkäisy onkin ongelma, ainakin jonkin aikaa. Meillä on nyt lapsiluku täynnä ja mies odottaa kutsua sairaalaan piuhojen poikkasuun. Jonot eivät olet kuulemma kovin pitkiä. Minulla on kumiallergiaa joten kondomi ei käy ja pillereitä olen popsinut 17 vuotta - ne riittävät nyt.Mitään hormoneita en enää halua ja kun mieskin on suostuvainen toimenpiteeseen niin päätös oli helppo. Tenkkapoo on mitä käytetään tässä välillä....

Ristiäisiä vietetään ensi viikon sunnuntaina :) Meidän tytön nimi päätettiin jo raskausaikana ja koska ulkonäkökin on vähän niin kuin nimen näköinen niin ei lähdetty nimeä vaihtamaan.

Eilen oli neuvola ja onhan tyttö kasvanut (korvikkeella ollaan).

Painoa on 4620g ja pituutta on 55.2cm, päänympärys oli 38.

Syntymäpaino oli 3545g ja pituus oli 49cm. Hienosti kasvanut! :)

Öistä hmmm...Meillä nukutaan välillä huonosti ja välillä sitten liiankin hyvin. Syöttöjä yöaikaan saattaa olla tunnin - kolmen tunnin välein. Kerran oli ruhtinaallinen neljän tunnin unijakso. Sen toistumista odotellessa :D

Välillä syödään siis 5-6 kertaa yön aikana tai kuten tänä yönä. Syötiin kello kolmelta ja sitten puoli kuusi. Ja uni jatkuu. Joillakin, itselle ei enää uni tullut. Meillä lapselle annetaan tällä hetkellä Rela-maitohappobakteereita ja cuplatonia. On ollut noita masuvaivoja kohtuuttoman paljon. Koliikkia ollaan mietitty mutta ei kai se ole mahdollista jos yöt saamme kuitenkin suht hyvin nukuttua. Usein ajoittuu iltaan nuo kipu/huutokohtaukset mutta sitten kun tyttö saadaan rauhoittumaan niin rauhoittuu sitten hyvin. Yhtä kertaa lukuunottamatta. Silloin nukuttiin koko yön aikana vain 2h verran mutta se oli meidän moka, kokeiltiin toista korvikemerkkiä eikä se sitte sopinut laisinkaan. Palattiin vanhaan merkkiin koska vatsa kestää sen paremmin. Baby Semp vaikuttaisi olevan meille se turvallisin vaihtoehto. Nan sai kauheat huudot aikaiseksi. Tuttelia ei olla vielä kokeiltu. Katsotaan nyt ensin, tarviiko edes.

Esikoinen osoittaa pieniä mustasukkaisuuden merkkejä. On halunnut palauttaa vauvan takaisin äidin masuun. On myös ehdottanut että jospa vauva voisi olla poika, syntyä uudestaan poikana. Voi pientä, tyttö tuli ja tyttö pysyy. Olen kyllä muistanut kertoa esikoiselle kuinka paljon häntäkin rakastan yms. ja heh...jos pitää syyllisyyttä jostain tuntea niin olen tuntenut sitä siitä kun en ehdi pitämään vauvaa enemmän sylissä. Se kun nukkuu aika paljon niin meillä riittää aikaa esikoisellekin ja kotitöille yms. Sitten kun vauva on hereillä niin silloin seurustellaan mutta ei oikeastaan muuten. Nukkuukin paremmin kun en sylissä pidä. Ei sitä kyllä koko ajan sylitellä pystyisikään, mahdotontahan se on useamman lapsen perheissä. Joten syyllisyys roskikseen...

Tässä tämä tällä kertaa :)

Swehina ja tyttö nimeltä Laura :) 1kk-8pv

Eli KAKKA: meillä oli kans alkuun joka vaipassa, mutta muutaman viikon on nyt menty joko kerran päivässä tai joka toinen päivä tahtia... Eli harvoin ja ISO satsi kerralla... nyt on viimeksi tiistai-iltana kakattu (nyt siis to-ilta), saa nähdä turahtaako tänään vielä.

ISYYSVAPAA: mies piti heti viikon, joulun aikaan on seuraava viikko ja keväämmällä sitten viimeinen.

NAPA irtosi vajaan viikon iässä.

Kylpyjuttuun jo vastasinkin.

Olipa tohinaa koko alkuviikko... Ollaan koko perhe vähän puhki. Sisko oli pesueineen auttamassa ja vaikka todellakin oli korvaamaton apu, niin kovaa menoa oli meidän lapsilla yhdessä... Ei oo totuttu oikein sellaiseen, kun ei tuo meidän esikoinen yksin riehaannu noin. Tietenkään.

Anyaralle minäkin sanon samaa mitä muut... Ekan kanssa kaikki oli jotenkin miljoona kertaa vaikeampaa ja raskaampaa. Leivoin ekan kerran kun vauva oli puoli vuotta. Nyt ristiäisiin tehtiin kyllä kaikki itse, ekan kohdalla tuli valmiina. Nytkin kyllä sain vähän apua. Siivotakin ehdin tällä kertaa ihan joka nurkan kunnolla! Mutta vauva on kyllä tällä kertaa aika lailla helpompi kuin esikoinen, joka nukkui lyhyitä pätkiä ja vaati hereillä ollessaan syliä ja hytkytystä koko ajan. Tyttö nukkuu hyvin ja hereillä ollessaan on kyllä tyytyväinen ja iloinen.

Ihanaa muuten kun vauva alkaa jo jutella ja ottaa kunnolla kontaktia :) Ei tuota vauvan suloista hymyä voita kyllä juuri mikään muu.

Neuvolassakin käytiin tiistaina, tytöllä ikää nyt 7 viikkoa ja mitat 5660g (4105g) ja 59cm (51cm). Mukavasti siis makkaroita löytyy :) Omalla maidolla mennään ja yöt yhdellä syötöllä, ihanaa :) Ihan luksusta.

Kanelisokerille, hyvä nimimaku teillä ;) Meillä myös Aino... Suvusta tulee tämä meidän tytön nimi ja päätettynä se on ollut monta vuotta, odotti vain ottajaansa :)

Mutta eipä nyt muuta, pitää laittaa kuvatilaus menemään että saa kiitoskortteja joskus lähtemään vauvaa muistaneille!

Marrastoive

Ihan sama kuin teillä muillakin tuntuu olevan... ei muka ehdi... vaikka ei kai sitä ehdikään. Meillä mies meni tänään töihin (eka gallup vastaus), eli oli heti syntymästä saakka kotona pari viikkoo. Jännittämisestäni huolimatta, selvisin päivästä kahden lapsen kanssa.

Meillä esikoinen sairastui vauvarokkoon (huom. 2v3kk) ja onkin vaatinut miehen erityishuomion sinä aikana. Nyt sitten jäi hieman päälle tuo passaamistarve ja tottakai huomionhakua on enemmän kun talossa on tuo pieni nyyttikin. Vielä on kuitenkin mennyt esikon kanssa suht hyvin. Omaa asennettahan se vaatii aika paljon ja kyllä sitä saa usemman kerran päivässä laskea kymmeneen. Vauvasta on kyllä suloisella tavalla kiinnostunut ja huolehtivainen.

Vauva onkin superihana. En muistanut enää kuinka suloisia vauvat ovatkaan! Tosin tähän on kiintynyt täysillä heti, kun ei tarvitse niin opetella noita hoitojuttuja kuin esikoisen aikana. Silloin muistan suuren rakkauteni heränneen toden teolla lasta kohtaan hänen ollessaan n. neljän viikon ikäinen.

Poika syö, nukkuu ja taitaapa kasvaakin, kun poimuja alkaa jo ilmestyä jalkoihin. Välillä tuntuu, ettei hän muuta kuin nuku... mutta sitten on noita valvomispäiviäkin.

En kyllä ehdin nyt loppuihin gallupeihin vastaamaan, kun pojalla on niin nälkä. Ehtiipähän kunnolla tankata, niin jospa se yökin menisi mukavammin.

Sarafan ja pikkuherra 2 vko 1 vrk

Tervehdys!

On pitänyt monta kertaa kirjoitella jo, mutta ikinä ei muka ehdi... Täytyy sanoa että ei voi muuta kuin ihailla teitä useamman lapsen äitejä, että miten ihmeessä jaksatte! Tuntuu että tämä yksi imee kaikki mehut...

Poika on aivan ihana, eikä suurempia ongelmia ole ollut. Imetys ei ole lähtenyt niin hyvin käyntiin kuin olisi toivonut, Tuttelia pakko antaa lisäksi. Mutta yritän aina sitkeästi antaa olla tissillä niin kauan kuin poitsu itse malttaa...

Gallupia: meillä on kylvetetty kahdesti (poika nyt 15 vrk). Tuntuu tykkäävän, ja varmaan mennään pian taas.

Isyyslomasta: meillä jäi isä viiden viikon lomalle (!!) - keräsi ylityövapaita etukäteen. Niin siis tosiaan sekin vielä - yksi lapsi ja kaksi aikuista hoitamassa - eikä ole edes vaikea lapsi - ja silti oon koko ajan ihan poikki! Tuntuu että kotityötkin vie sata kertaa enemmän aikaa kuin ennen.

Ja vielä monet jaksavat laittaa itse joulua ja ristiäisiä ja niin edelleen... Huh... Meillä ristiäisiin tilataan valmiit tarjottavat ja mummot hoitavat seurakuntatilan laittamiset ja siivoukset. Ja jouluna mennään myös mummolaan valmiiseen pöytään.

...taidan olla aika kaukana ihanneäidistä :-(( No - poika näyttää nytkin tyytyväiseltä, oon saanu siitä pidettyä hyvän huolen joten kait se kuitenkin on tän homman ydin.

Voimia!

Anyara + baby 2 vkoa 1 päivä

RÖYHTÄYTYS JA MASUVAIVAT: Meillä tyttö vaatii kyllä röyhtäytyksen, siitä saanen kiittää näitä suihkuvia tissejäni... Ilmaa menee huikeita määriä aina imetyksellä. Alkuun annoimmekin Cuplatoneja ihan varmuuden vuoksi, nyt kun eka pullo loppui niin en enää toista ole saanut ostettua ja eipä näytä tyttö olevan moksiskaan. Joten Jekovittien lisäksi ei mene mitään muuta kuin tissiä tytölle. Eikä masuvaivoja ole, onneksi!

EHKÄISY: Ei olla vielä juteltu siitä, molemmilla on kyllä vahva mielipide (onneksi sama...) siitä, että nää kaksi riittää. Mutta nyt imetysaikana ei kyllä kondomia kummempaa meinata käyttää (nää ekat kerrat on menty ihan keskeytetyllä yhdynnällä... ja imetyksellä...), jos sen jälkeen hankkisi hormonikierukan? Tai pillerit. Saa nähdä.

KÄYNNISTYS: Mulla käynnistettiin myös, tipalla ja kalvojen puhkaisulla ja nopsaanhan se sitten meni kun kalvot saatiin puhki. Eli avautumisvaihe kesti sen reilut 1,5h. Mutta itse tykkäsin, että oli nopeaa toimintaa eikä tarvinnut tuntitolkulla kärvistellä. Ponnistus oli pari minuuttia, sopiva sekin :) Eka synnytys kesti mulla vajaat 3,5h joten muutenkin tuo toka olisi varmaan ollut nopsa, eli sikäli varmaan tässä tapauksessa lähellä sitä " luonnollista" kestoa. Mutta kun tää tyttö oli sen puoli kiloa pienenmpi kuin esikoinen, niin mitään vaurioita ei nopeasta toiminnasta tullut. Onneksi.

Mutta nyt kuuluu niin epämääräisiä ääniä alakerrasta (esikoisen taholta...) että pakko mennä katsomaan...

Marrastoive

Meilläkin sujuu arki ihan mukavasti. Kovasti tykkää tissitellä tämäkin herra. Itse myös ajoittain epäilevä, että riittääkö maito. Toisaalta olen suihkutissi, mutta vauvan pitkä valvominen ja usein rinnalla olo saa mut epäileväksi... Keskiviikkona imetystukiryhmän treffit, joita innolla jo odotan! Tämä herrahan siis on sydänvauva, joten se imeminen hälle kovin rankkaa puuhaa.

Perjantaina seuraava neuvola ja tässä jo miehen kanssa vetoja lyöty painosta = ). Ekan kerran päästään syntymäpainon yli!

Kylvyssä on lavuaarissa käyty pari kertaa vaan. Haavaa pitää suihkutella kyllä päivittäin. Inhoaa vettä. Ostinkin just kaverilta sen kohtuammeen, jota on kehuttu. Kokeillaan toimiiko! Asennot noissa hommissa välillä hakusessa, kun ei saa kainaloista pitää, kun 4-6 viikkoa leikkauksen jälkeen menee rintakehän luutumiseen.

Seksi on aloitettu pari viikkoa sitten ja hyvin sujuu! Ehkäisynä nyt vaan imetys. Minipillerit saan jälkitarkastuksessa ja sitten en tiedäkään. Mies vihaa kumeja!

Poika nukkuu nyt parvekkeella tyytyväisenä. Eilen vasta ekaa kertaa tajusin moista kokeilla ja hyvin nukkui samantien. Meinaa muuten päivisin valvoskella ja tissillä vaan nukkua. Samoin iltaisin nukkumaanmeno on siirtynyt ikävän myöhäiseksi. Eilenkin yhdeltä nukahti. Herää 1-3 (5) tunnin välein syömään ja rinnalle heti nukahtaa. Kova murisemaan ja ähkimään unissaan ja minä herkkäunisena aina herään...

Ihan sekava kirjoitus, kun kiireesti yrittää jotain saada aikaiseksi, sorry vaan.

Mies lähtee huomenna töihin. Mielestäni ihan ok juttu, kun viisi viikkoa on jo kotona yhteen putkeen ollut! Ensin kaksi viikkoa saikulla pojan sairaalassa olon vuoksi ja sitten kolme isyyslomalla. Olen osittain jo kyllästynyt, kun normaalisti nähdään vain viikonloppuisin hänen töidensä takia. Hyi minua! Uskon arjesta ihan hyvin selviäväni! Ja pakkohan se on!

Ristiäiset loppiaisena. Eka nimi valmiina ja sukunimi päätetty. Kummeista ei vieläkään tietoa lukuunottamatta yhtä haltijakummia = ).

Effica ja REMI huomenna 5 viikkoa

Onnea Justille! Iselläni on käynyt kaksi kertaa sama juttu. Nyt tässä toisessa vasemmasta silmästä meni " näkö" vielä enemmän mutta reilussa viikossa palautui taas ennalleen. Ilmeisesti ponnistusvaihe tekee sen. Itsellän on vielä molemmat silmät laser leikattu ja esikon jälkeen pelkäsin, että näkö jää huonoksi mutta oli vain tilapäistä.

anyara - esikon jälkeen olin kaksi kuukautta aivan tasaraha, tämän toisen kanssa kait osaa ottaa niin rennosti että energiaa jää muuhun vähemmän tärkeäänkin.. Eli mitään paras äiti pisteitä ei puuhailujen perusteella täällä jaella ;) otetaan löysin rantein kun siltä tuntuu!

MA JA POJU 1KK

Neiti kasvaa hurjaa vauhtia.Maitoa riittää ja yöunet ovat ruhtinaalliset,

ilta kymmeneltä nukahtaa ja aamulla puoli kuusi herää nälkäisenä.

Siinä samalla vaihdetaan vaipat ja uni jatkuu aamu kymmeneen.

Päivä kuuluu sylissä ja ilta tankaten yötä varten 16-22.

Napavarsi meillä irtosi viikon ikäisenä ja itsellä jälkivuoto jatkuu :(

Ristiäiset meillä on aatonaattona ja nimi on päätettynä.Saapa vain nähdä mahtuneeko ristiäismekkoon kun ihanasti neiti on kerryttänyt makkaroita ympärilleen :)

-äippä-

Synnytit Seinäjoella 22.11 ja taisit olla viereisessä synnytyssalissa aamusta.Siirryin saliin 9.15 ja miehen kanssa tiirailtiin monitorista viereisen huoneen mahtavia supistuskäyriä ja n.kymmeneltä kuului parkaisu.Muistaakseni vain kaksi salia oli käytössä tuohon aikaan.

-kisupikkukuu ja pikkuneiti-

Ollaan kylvetetty kerran viikossa vauvaa, tosin kerran päivässä on tyttö kainaloita myöten kakassa, joten silloin lähes koko vauva tulee pestyä hanan alla...

Esikoinen on jonkinasteisessa vatsataudissa =( Kumpa ei tarttuisi muihin. Meillä tosin on todella vähän ollut koskaan vatsatauteja, joten sikäli minulle *outoa hommaa*. Varmaan, kun lapset on kotihoidossa... Ei tuo kunnolla oksenna, tavallaan *pulauttelee*. Mutta kipeä on, kun haluaa vain maata ja olla sylissä. Yleensä tuo kaveri menee 150%l asissa... =O

KANELISOKERI: Minulla esikoinen käynnistettiin ja lähtikin käyntiin pienestä murusesta tosi vauhdilla. Synnytys oli mielestäni tosi raju ja saamaan päädyin kanssasi; en toista käynnistystä halua!!! Onneksi nämä kaksi sen jälkeen ovat tulleet *omin avuin*.

Meillä tyttö ryhtyy yöunille noin puolenyön paikkeilla. Siihen saakka tankkaillaan ilta. Nukkuu 4-5 tuntia, syö ja nukkuu sitten 2-3 tuntia. Tuo 2-3 tunnin rytmi jatkuu sitten iltaan (n.18) ja sitten tankataan vähän tiheämmin. Päivällä seurustellaan vaihtelevaan tyyliin, välillä ollaan väsyneempiä ja välillä enemmän hereillä.

MASUVAIVOISTA meillä on vaivaa kohtalaisesti. Joinakin päivinä paukutellaan ja itketään enemmän, toisina vähemmän. Vielä en ole oikein varma, mitkä syömiseni vaikuttavat. Paitsi ainakin ruisleipä... RELA-tippoja annetaan, kun oli se antibioottikuuri minulla ja jatkoin sitten siitä. En tiedä kyllä, onko mitä vaikutusta. Tosin luulen, että kun yhtenä päivänä unohdin tipat antaa, tyttö kiemurteli ja itkeskeli enemmän. Röyhtäytyksiä näyttäisi tämäkin tarvitsevan. Varmaan osasyy *suihkutisseissäni*.

Naama on pikkuisella aivan näpyillä =( Ne hormonit... Päänahkakin alkaa olla hiukkasen karstainen. Pitää varmaan antaa öljyhoitoa.

JÄLKIVUOTOA on ollut tästä enemmän kuin aikaisemmista. Pidempään lähinnä sikäli, että tiputtelee vielä vaan. Välillä ei tule ehkä päivään ja sitten taas humps! Onneksi ei silti mitään tulvia. Lisäksi on koko ajan nipistellyt alamasua. Ihan vähän. Pitää muistaa jälkitarkastuksessa kysyä, mitä on.

KYSYMYS: Onko keskusteltu ehkäisystä, mitä tulette käyttämään ja miksi? Meillä ei ole (vanhaan tapaan) keskusteltu. Asia jotenkin jää vauvan jalkoihin. Itse tosin olen maininnut, että vielä haluaisin lisää lapsia... Minä en haluaisi mitään ehkäisyä. Kondomit ei minulle sovi, pillereistä en tykkää, kierukka hirvittää....! Pitäisi kait kuitenkin johonkin päätyä ja miestäkin kuunnella. Hän tosin perustelee asiat *vain* rahalla. Muutoin kyllä lapsia voisi tulla vaika millainen lauma =P Mutta tottahan se kyllä on, että meillä on kehno taloustilanne =( Ja niinkin, että neljäs lapsi aiheuttaisi autonavaihdon... ja... ja... Kertokaatten te, joilla lapsia enemmän kuin kolme, miten suuria taloudellisia juttuja se enempi lapsimäärä aiheuttaa??? Olisi kiva saada itselleen jotain *faktaa*, ettei siitä aiheudu rahanmenoa sen kummemmin =O

No taas äippää tarvitaan tissiä antamaan! Meillä ei muuten ole tarjottu vielä kertaakaan pulloa. Pitäisi kait kokeilla, jos joskus tarvetta. Tosin voihan sitä hätätilanteessa hörpyttää. Vaikka luulen, ettei mies sitä hallitse...

TalviSalama + Tiiti 5vk

Porkkana- ja lanttulaatikot paistettu ja peruna odottaa vuoroon imeltymässä. Ihanaa saada joulun tuoksuja kotiin ja nyt oli sopiva sauma tehdä, kun mies on isyyslomalla. Joulun suursiivous taitaa jäädä vähemmälle (ei vain jaksa) mutta panostan joulukukkiin ja koristeisiin niin pääsee helpommalla. Miten aioitte viettää joulua? Meillä ollaan kotona ja äiti miesystävänsä kanssa tulee syömään. Kinkku on myös hankittu, uhkasivat uutisissa, että jos tulee lakko niin voipi tulla pulaa.

Meillä on Veetin unet alkaneet rauhoittumaan ja pidentymään. Masu alkaa selvästi " karaistumaan" sillä kipukiljaisuja ja ähinöitä on ollut nyt paljon vähemmän. Jahas, pikkumies heräilee vaunuissa - siispä ensi kertaan!

MA ja Veeti 1kk

Siis mullakin on jotenkin tuntunut näkö huonommalta kuin ennen synnytystä. Olin kesällä silmälääkärissä ja hiukan kirjoitti silmälasivahvuuksiin lisää taiton korjausta. En ole aiemmin kokenut, ett näillä laseilla näkisin huonosti, mutta nyt tuntuu kyllä siltä, että telkkarin tekstejäkin saa oikein tihrustaa. Ei ollut yhtään käynyt mielessä, ett synnytyksellä vois olla jotain tekemistä asian kanssa. Mikähän mahtaa olla selitys tähän ilmiöön? Esikoisesta en muista tällaista.

Edelleen meillä vaan enimmäkseen nukutaan ja tytöllä 3,5 vkoa ikää. Isä on ollut vasta 3 päivää ylimääräisellä lomalla, muutenkin on kotona joka toinen viikko. En kyl ole nähnyt häntä juurikaan, kun on ollut kellaria remontoimassa. Ei täs kyl muuta apua olis kaivannut kuin isoveljen 2,5 v viihdytykseen. Isyyslomat pidetään vasta ens vuoden puolella.

Inkeriä ei ole vielä kylvetetty, vaan pesty suihkussa. Kylvetämme varmaan sitten noin kerran pari viikossa, kun alkuun päästään. Esikoisella ainakin oli aina hyvä iho, kun ei liikaa lotrattu.

Mä en myöskään haluis jatkuvasti pitää rintaliivejä, mut maitoa valuu ympäriinsä öisin, jos ei jotain kuiviketta pidä. Sloggin toppiliiviä olen jonkun verran pitänyt öisin, niin ei oo hakasia yms. kiristävää. Ainakin mulla sen saa myös venytettyä rinnalta pois, että pystyy imettämään vaivatta. Tiukka paita on kyl myös hyvä vinkki.

Nyt nukkumaan, jos sais kunnon yöunet aikaiseksi.

t: Lempi ja Inkeri 3,5 vkoa

Enpä ole aikaisemmin kirjoittanut pinooN, lukenut kylläkin...

Tyttö syntyi viikko sitten keskiviikkona 3450g ja 50cm. Kotiin päästiin perjantaina, oho huomenna tuleekin viikko :-) Meneepä aika nopeesti.

Tänään irtosi napatynkä, luulimme että on tulehtunut mutta neuvolatäti vahvisti tänään että ok.

Koska muut olette aloittaneet kylvetyksen, voiskohan jo viikonloppuna kokeilla?

Meillä iskä ollut isyyslomalla tämän ja ensviikon, sitten menee töihin, IIK! Meille ei puhuttu mitään sairaalassa tai neuvolassa röyhtäyttämisestä, voisko ystävällisesti joku kertoo et miten menikään, siis pitäskö joka syötön jälkeen, entä jos nukahdetaan rinnalle? Välillä tuntuu näin tuoreena äitinä et olen ihan uusavuton mitä yksinkertaisissa asioissa. Ehkä voi hiukan laittaa väsymyksen piikkiin...

Palataan ja voimia kaikille.

Onpas kiva kun tänne putkahtelee tuttuja äitejä odotuspuolelta. Onnea kaikille vauvautuneille!

Tyttö nukkuu tässä käsivarrellani joten taitaa tulla melko lyhyesti kerrottua kuulumisia. Viime yö meni ihan plörinäksi, tyttö huusi taas kuin palosireeni kolmen syötöstä aamuviiteen. Ei taida Relatipat ja Cuplaton auttaa.

Kohta lähdetään hakemaan isot sisarukset koulusta. Olen vaunuilla liikkunut kun en vielä uskalla liinailla näin pienen kanssa. Kaupassakin pitäisi käydä, jotta huomenna saisimme jääkaapista muutakin kuin valoa.

Napavarsi irtosi reilun viikon ikäisenä, mutta napa on niin syvällä ja hankala puhdistella, että siellä pientä tuoksahtelua tullut. Septidinillä olen putsaillut, mutta siitä huolimatta tulee vielä sellaista verensekaista eritettä, lievästi, mutta tulee kuitenkin.

Nyt pitää lopetella ja alkaa pukemaan.

kanelisokeri & Aino 2vkoa 4pv

Oih, huomasin vasta, että teilläkin on Aino :-) Kiva! Jotenkin tuo meidän tyttö näytti ihan Ainolta, vaikka meilläkin niin oli nimi jo olevinaan etukäteen sovittuna. Tytöstähän piti tulla alunperin Pinjariina Eeda Eleanoora, mutta ei hän todellakaan näyttänyt sitten synnyttyään Pinjariinalta...Aino kulkee niin ikään meillä suvussa, molempien puolella.

Kanelisokeri

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat