Seuraa 

En ainakaan löytänyt pinoa, ehkä joku ehtii samaan aikaan, mutta...

Poistun joukostanne, pahin pelkoni kävi taas toteen. Ei se kestänyt taaskaan. En tiedä uskaltaako edes enää yrittää...

Helpa + pojat

Kommentit (18)

Hei! Mahtavaa- 7viikkoa pompsahti täyteen viime lauantaina ja me ollaan jo mun miehen kanssa aivan varmoja että mun mahakin vähän pömpöttää ;)

Olen aika hoikka(178cm, 64kg), niin tuntuu että sen huomaa heti kun siellä on jotakin extraa ;) Ihanaa!!

Onko teillä muilla päänsärkyä? Mulla on ollut yli viikon verraan jokikinen päivä. Joskus olen ottanut panadolin, joskus kärsinyt ja antanut särkeä. Se pahenee aina iltaa kohti, sit menee sänkyyn tosi aikaisin ja toivoo että nukahtais jotta se lähtisi. Eipä se uni kuitenkaan tule vielä ihan yhdeksältä- jos vielä yhdeltäkään.. Se onkin oikeestaan ainoa oire, muuten ihan hyvä vointi.

Neuvola ensi viikolla. Me kävimme yksityisellä ultrassa 6+3, ja silloin oli siellä kaikki hyvin. Ainahan se jänskättää et mitäs sit seuraavalla kerralla, näkyykö enää sydäntä..toivotaan tietty parasta. Meille kaikille!

Superankeeta kun tulee pimeetä jo nyt, tai siis miten on mahdollista että siellä on noin hemmetin ankee ilma?? Ei innosta kauheesti mennä kävelylle tohon maailmanlopun sumuiseen, ankean harmaaseen kaupunkiin..

Mulla on tällainen pieni kannettava kone joka on siis aina mahan päällä kun mä kirjoitan- olen alkanut laittamaan tyynyn sinne alle. Tiedättekste mulla on ajatus et ne säteet ei sit olis niin lähellä sitä pikkuista.. mahtaa olla älytöntä, mut minkäpä sitä maneereilleen mahtaa ;) Muilla samanlaisia neurooseja? Ei? Sitä mä vähän arvelinkin..

Mukavat maanatait nyt siis kaikille, kuulemme taas paiakkoin!

Voi miten kurjasti kavi =( Toivotaan, etta jaksatte viela yrittaa ja etta se pikkuinen teidan perheeseen loytaisi kaikkien vaikeuksien jalkeen!

Paivi79: Ei kai tuon oireitten loppumisen valttamatta mitaan pahaa tarvitse tarkoittaa ja saattaahan ne sielta viela palatakkin. Kyllahan jokainen raskaus on oireiltaan ja niiden kestolta erilainen. Ymmarran kylla, etta huolettaa. Soita vaikka sinne neuvolaan ja selita tilanne, ehka ne ultrais. Kannattaa yrittaa!

Taalla helistimissa on kylla ollut toooosi hiljasta viime aikoina. Viikonloppuna ei tainnu olla alkuunkaan pinoa. Mahtaako kaikilla olla niin huono olo, ettei jaksa koneen vieressa ollenkaan istua? No eikohan ne olot tasta pikkuhiljaa ala helpottuun, ainakin osalla.. toisilla kait vasta alkamassa =/

ON: Tanaan oli eka neuvola ja etsinnan jalkeen sydanaanet saatiin kuuluviin!!! Ihanaa! Masussa on oikeasti elamaa, jipii! Pyysin etta yritettas kuunnella ja jonkun aikaa terveydenhoitaja pyoritteli doplerilla ja rupes jo puhumaan, etta ei taida kuulua ja etta saan uuden ajan parin viikon paahan, jos sillon kuuluis. Sanoin sit et koita viela tosta ja naytin paikan, jossa oon itte kohtua tunnustellut ja laitoin viel jalat alas niilta tuilta ja ihanaa, sielta se kuului!! Ei tullut itku, hymyilytti vaan kovasti. Hyvin meni siis.

Pahoinvointi on palannut.. tai siis eihan se mihinkaan oo mennytkaan, vahan vaan valilla rauhottunut. Luulin viimeviikolla etta alkaa pikkuhiljaa helpottaan, mutta viikonloppuna oli taas ihan kamalaa. Pitkin paivaa on pitanyt oksennella. Viela varmaan pari viikkoa ja sit vois helpottaa, luulisin.

Samaa mielta kun sadetar... nyt kaikki kirjottelemaan!!!! =)

Neeri ja pikku nuppuinen 10+1 (nyt jo neljasosa takana, wow!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli viikonloppuna ihan kamala olo, piti käydä yökkimässäkin lauantaina aamuyöstä ja pitkin päivää tuli välillä tosi huono olo. Yleensä mulla ei kovin ole aamupahoinvointia, pientä kuvotusta kylläkin. Illalla on enempi huonoa oloa ja jos joutuu heräämään kesken unien. Tuo huono olo oli varmaan mahatautia, koska poika oksensi ja ripuloi tänään. Toin siis mahataudin töistä kotiin...

Nyt olen jo kovasti innoissani vauvasta. Mua on vähä pelottanu tässä kaikki, mut nyt asia alkaa olla sisäistettu. Vielä ku pikkunen pysysi sisällä. Se on niin ikävää jos ei onnistu, kaikki tunteidenmyllerrys ja pettymys on raskas kestää.

Olen kertonut yhdelle kaverille, siskolle ja äidille. Vanhin tyttö(12v) tuntuu aavistelevan jotain, kattoo välillä mun mahaa ja kun viikonloppuna siivosin vaatehuoneesta kirpparitavaroita, kyseli, et mihin nää vauvanvaatteet. Sanoin vaan et säilytetään vielä, jos tarvitaan. Ehdin kyllä jo hävittää joitakin vauvatavaroita ja pienimmät vaatteet, mutta niitähän on kiva hankkia, kunhan kevät tästä etenee.

Mulla on eka neuvola vasta tammikuussa, viikkoja sitten jo 10-11. Ultra on 11.1, eli menee jotain 12 viikolle. En ole oikein selvillä, mikä viikko mulla on menossa, kun osa kalentereista laskee erilai.

taitaa tosiaan olla niin pahoinvoivat helistimet ettei paljoo ehdi tänne kirjoittelee..:)

omA : mä luulin et selviän närästyksellä ja ripulilla tästä, mutta tänään piti oikeen käydä pönttööhalimassa :( vaikka se kyllä helpotti nyt on parempi olo ku aikoihin.. on maha purputtanutki jo monta päivää, röyhtäilyy ja löysää kakkii aina aamuisin. ehkä sieltä tuli joku pöpö nyt pois.. meinaa tuntu et pitkäst aikaa oli nälkä.. toivottavasti tästä ei tuu tapa.. ja onneksi anoppi on tän viikon poissa, siin oiski ollu taas selittämistä..

neuvola on mullaki ens viikolla.. huomen pitäis mennä syöpäseulontaan (kohdunkaula) toivottavast ne ei häiriinnytä " napsua" :)

millaste rv.8 eli " napsu"

Ei kuunneltu sydänääniä. Sanoi, että on liian aikaista. Otettiin vaan verinäytteet ja täytettiin paperit. Lääkärille pitää varata aika tammikuun alkuun.

Oireita ei ole edelleenkään. Suihkussa nänneihin sattuu :) Oliskohan se oire... Eilen ja tänään on vähän vihlassut alavatsaan. Olen heti ollut ihan paniikissa. Voi tietty johtua kahvinjuonnista tai ties mistä. Ruokahalu on pienentynyt. jostain syystä ei tee mieli iltaisin syödä. Pahoinvointia ei ole, mutta ei ollut ekankaan kanssa. vatsa tuntuu turvonneelta.

Pyysin neuvolasta syömisohjeita. Koska olen lihonnut viimeisen vuoden aikana 11kg, sanoin, et nyt aion vahtia syömisiä. joudun noihin sokeritestijuttuihin kuitenkin. tavoite on olla lihoamatta enemmän kuin 5kg.

Neuvolantäti varovasti kyseli, oliko lapsi vahinko...

Täällä viikonloppu meni ihan tuskasesti. Maha on tottunut siihen, että arkipäivinä väkisin tungen ruokaa aamu seitsemästä lähtien nassuun niin voi veljet mikä työsopimuksen purku olikaan lauantaina, kun sain hilattua itseni sängystä ylös vasta klo 10 aikaan. 10-23 voin niin järkyttävän pahoin, että huh huh. Ensimmäistä kertaa raskausaikana oksensin sujuvasti koko päivän. Eilinen oli onneksi helpompi ja sain nukuttua päiväuniakin, millä on kokemuksen mukaan suuri lieventävä vaikutus tähän kökköoloon.

Oon alkanu juomaan päivittäin Gefilus- piimää. Pitää mulla ainakin mahan vähän paremmassa kunnossa. :) puuro on edelleen ystävä, vaikkakin aamulla sitä ei haluttais syödä sitten yhtään ja haiseekin niin pahalle.

On tämä vähän säätämistä kun jokaista päivää pyörittää se, että onko paha olo vai ei. Loppuispa tää pöntön halailu+etovaakin etovampi olo ainakin tohon rv 12 mennessä niin olis tosi siistiä. En tajua teitä supermammoja jotka hoidatte vielä isompia lapsia, miten te jaksatte? :D mä oon ihan poikki jo siitä, että kävelen kouluun ja takaisin (yht. 5km).

Aika omanapaisia kuulumisia täältä siis. ;) nyt täytyy suunnata sänkyyn päiväunille kun tuntuu, että taju lähtee väsymyksen vuoksi.

Jaksuja kaikille!

T.Weatherby 8+0

näppäimistä. Ei ole tänään minun päivänäni.

Helpalle siis jättisuuresti pahoitteluja ja voimia tulevaan!

Omassa olossa ei ole kehumista, pahaolo ja voimattomuus vaivaavat. Tosin hetkittäin jaksaa puuhastella jotakin. Tämä viikko onneksi lomaa. Tosin joululahjoja pitäisi väkertää voimien mukaan. Viime viikon jaksoin uskoa, että maha-asukilla on kaikki hyvin, mutta eilen hiipi taas pelko ja epäusko. Seuraava neuvola on vasta joulun jälkeen ja ultraan pääsen 8.1. Yksityiselle ultraan menoa olen miettinyt, mutta niin kauan kuin ei erityistä huoleen ole aihetta, niin odotan kärsivällisesti julkisia palveluita.

Viikonloppuna käväisin koneella ja pinoa ei löytynyt. Minne kaikki ovat hävinneet? Koitan itsekin ryhdistäytyä ja aktivoitua kirjoittelemaan.

Mukavaa päivän jatkoa!

T. unska ja kapseli 8+0

Täytyypä siirtyä tuolta vauvapuolelta myös tänne, siellä olen maalismussukoissa. Eli meillä on 10.3 syntynyt pikku-ukko ja nyt meille yllätysvauva ilmoittelee tulostaan. Viime viikolla kävin yksityisellä ultrassa ja siellä se pieni sydän sykki ja 6,5mm pitkä kaveri uiskenteli. Nyt siis menossa rv 7+2. Ensimmäistä me ihan tekemällä tehtiin yli 2v ja siksi ei uskottu toisen tulevan näin helposti. Imetystä ja varmoja päiviä tuli käytettyä ehkäisynä. Ja tämä vauva on saanut alkunsa kp 23 eli se niistä varmoista päivistä:). Kahdet menkat ehti olla pojan syntymän jälkeen. Imetys kun väheni, niin menkatkin sit alkoi. Nyt oon vähentänyt imetyksen lähes kokonaan, pikku-ukko haluaa maitoa aamuyöllä 5-6 aikoihin ja silloin on niin helppo antaa rintaa pullon sijaan.

Edelleen vähän hämmentynyt olo, mutta vauva jo kovasti toivottu. Eipähän tarvii miettiä, koska olisi toisen aika. Edellinen raskaus vielä tuoreessa muistissa, toivottavasti tämä menee yhtä hyvin. Voin koko ajan tosi hyvin ja pystyin harrastamaan liikuntaa lähes loppumetreille. Painoa tuli silloin 16kg joista 5 oli jäljellä parin vkon kuluttua pikku-ukon syntymästä. Ja nyt on jäljellä 2-3 eli onneksi ihan hyvät lähtökohdat uuteen odotukseen.

Oireista sen verran, että kahvi oksettaa ja siitä huomasinkin, että nyt ois varmaan syytä tehdä testi. Ja jos ehtii tulla kunnolla nälkä, niin sit tulee huono olo. Muuten ei mitään oireita. Ei ollut viimeksikään.

Toivottavasti saadaan pystyyn aktiivinen pino. Meillä on maalismussukoihin löytynyt tosi mukava porukka ja ollaan tapailtu säännöllisesti jo vuoden verran lähes joka kuukausi pääkaupunkiseudulla. Itse asun Vantaalla.

Mutta mukavaa odotusta kaikille ja pahoittelut keskenmenon saaneelle (sori, en muista " uutena" nimimerkkiä)!

Sport75, rv 7+2 ja pikku-ukko 9kk

Elä heitä vielä pyyhettä kehiin...Toivoa on niin kauan kuin on elämää..

Päivi79 kyllä uskoisin että vaikka oireita ei hirveästi ole niin silti voi hyvinkin olla raskaana ja saada terveen vauvan. Jos huolettaa soita neuvolaan ja pyydä että pääsisit ultraan? Kannattaa jos huolettaa...

Itselläkin välillä on oireet päällä välillä ei ole... Ensimmäisen lapsen kohdalla ei paljon oireita mulla ollutkaan ja terve ihana tyttö syntyi.

Ensiviikon ti 12.12 pitäisi olla eka neuvola(rv 8+5), saas nähdä löytyykö sydänäänet. Ekan lapsen kohdalla löytyi viikolla 8.

Toivottavasti kaikki on ok.

Mutta kirjoitelkaahan heinikset vähän enempi, ettei kuivu kasaan meidän ryhmä!

t..sadetar eppu7+4 ja tyttö03

Kiitokset Vompatti ja tuiskuneiti79- kivaa muuten- saman ikäinen olet, tuntuu aina jotenkin hauskalta ajatella että joku on samassa tahdissa. Joskin meillä on siis esikoinen tulossa, olet siis Tuiskuneiti79 ehtinyt aiemmin vauhtiin! ;)

Jos mulla olisi tässä nyt joku huollettava niin täytyy sanoo et ei siitä kyllä mitään tulisi. Nytkin vaan itken itsesääliäni iltaisin kun mies yrittää kaikkensa saadakseen mun olon paremmaksi. Nukun ja kärsin pääkivusta. Jee.

Viime yönä mä olin sanonut unissani että mulla on niska kipee, mies sitten auttanut mua hieromalla, siihen sit olin herännyt ja kysynyt et miks sä hankaat mun niskoja- kertoi mulle et olin sanonut niiden olevan kipeet. Eipäs olleet, olin kai keksinyt sen päästäni..

Hali kaikille!

helpalle voima halit. ja suuret pahoitteluni :(

tervetuloa uusille!!!

ja voimia kaikille pahoinvoiville. itselläni myös todella hirveä olo ja tänään olin sitten päivän kotona ja lähinnä olen nukkunut. viikonloppuna meinasin pyörtyä kauppaan. onneksi kaverini oli mukana ja vei minut tuolille ja meni maksamaan ostokseni. tuli tosi yytäkkiä huono olo ja jalat meni alta. siitä asti onkin ollut tosi huono olo.

tänään oli meillä eka neuvola. hemoglobiini oli 162 ja neuvola täsy kysyi että voiko tää pitää paikkansa.. totesin vaan että juu mulla on ylensä ihan kiva tuo lukema.

oli kyllä toosi mukava se kätilö ja nimen omaan siis kätilö eikä terveydenhoitaja.. niitähän ne ylensä on. mutta tämä oli oikein asian tunteva ja mukava. mutta se onkin tosi kiva, sitten on helppo mennä puhumaan mistä vain.

nyt menen jatkamaan joululahja listan tekoa.

liipe ja ötökkä rv 8+6 neuvolan mukaan

Tibi79: Mulla ainakin on yleensäkin niin vilkas mielikuvitus, että kun vauhtiin pääsen, niin kyllä keksin kaikki mahdolliset " onnettomuudet" , mitkä voisi kohdalle sattua.

Esikon alkuraskaudessa, jolloin olin jo raskaana, mutten vielä tiennyt sitä, oltiin ulkomaan reissulla. Sattumoisin lomamme aikaan iski se Tsunami ja mä sain aivan järjettömät pelot siitä siellä meidän lomapaikassa, että nyt se tulee tänne. Vaikka ei siis mitään vaaraa, oltiin siis Dominikaanisessa. Siis todellakin mulla oli koko loman ajan ihan mieletön ahdistus siitä tapahtumasta ja luulen, että noilla raskaushormoneilla oli sormensa pelissä. Normaalistikin kyllä olen aika herkkä, mutta se oli jopa mun mittakaavassa jotain ihan outoa... Reissun jälkeen sitten selvisi, että olen raskaana.

Nyt en oo vielä ihan " älyttömiä" pelkoja ehtinyt kehittämään, tuo vilkas esikko pitää siitä huolen ;).

Huono olo ehkä ihan hiukkasen helpottanut, mutta vatsa sekaisin... Yäk. Heti kun syö, niin lähtö tulee...

tuiskuneiti79 + poika 1v3kk + rv 10+?

Täällä olen pelko persuksissa... Lähes kaikki oireet on kadonneet ja ihan mini pikkuisen tuli rusehtavaa vuotoa viikonloppuna. Oireettomuus vaivaa mieltä todella paljon, onko kellään kokemuksia että oireet loppuu näin aikaisin, mutta silti terve lapsi syntyy? Tuskinpa näillä perusteilla ultraankaan pääsee, täällä kun ei sitä yksityisen mahdollisuutta ole. Näillä mietteillä mennään...

Päivi rv7 (toivottavasti)

helpa-77 suuri rutistus täältä kaukaa. Ymmärrän sua paremmin, kuin luuletkaan. Tänään rv 7 ja edellinen km oli juuri rv 7. Arvaa pelottaako?

Voima hali sinulle täältä kaukaa!

tibi79 mulla särkee myös päätä tosi usein. viime viikonloppuna oikeastaan koko ajan. Lääke ei auta, uni auttaa. Kävin su nukkumaan klo 20 nuoremman pojan kanssa (1,5v). Olipa ihanaa.

Semmonen öllö olo on koko ajan. Mun tarvii syödä lähes koko ajan vähän tai olo tulee sietämättömäksi. Mä en ainakaan laihdu.

Vielä 3 päivää ja nään onko mahassa ketään. Samalla on km:n jälkitarkastus. Ilmoitin miehelle, etten enää halua edes yrittää, jossei tästäkään mitään tule. Kyllä 5 raskautta on tarpeeksi yhdelle naiselle. Lapsia tosin on vasta 2.

Vompatti rv 7

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat