Vierailija

Paljastui, että vehnäallerginen tyttöni ei päiväkodissa koskaan saa mitään herkkua, silloin kun muut syövät pullaa/keksiä/joulutorttua tms. Hän saa omenan. Tai viilin.

Miten muilla?

Kommentit (11)

näitä tilanteita varten. Meidän pk:ssa on keittiössä aina sokerittomia ja gluteenittomia keksejä synttäritarjoiluja varten mutta ilmeisesti kaikkialla ei ole asiaa näin hienosti hoidettu.

Minulla on aina laukussa mukana paketillinen Pirkan gluteenittomia keksejä, niitä sellaisia joissa on kolme aina " yksittäismuovissa" . Sellainen mahtuu ja pysyy siistinä vaikka juhlakäsilaukussa...

Yllättävän monessa paikassa kun on sattunut vähän samanlaisia ohareita, mutta enpä olisi päiväkodissa odottanut, kun siellä kai se ruoka laitetaan ammattilaisvoimin.

6, myös vehnäallergikon äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tänään vein tytölle kaksi pakettia keksejä. Viime keväänä hän sai päiväkodin puolesta herkut. En ymmärrä, miksei päiväkoti voi vehnäallergikolle ostaa vehnättömiä keksejä, kun kerta hän saa vehnättömiä leipiä, vehnätöntä pastaa jne. Emme me niitäkään vie itse sinne.

AP.

olen samaa mieltä.

Mutta nyt on kaksipaketit viety päiväkotiin. Lapsen herkuttomuus paljastui joulujuhlassa, missä muut lapset saivat pipareita ja joulutorttuja - minun lapseni eteen tuotiin vain maitolasi. Kävin sitten erikseen kysymässä, eikö lapselleni ole mitään herkkua tarjolla. Ei kuulemma ollut, mutta keittiöstä sitten yksi hoitaja kävi omenan hakemassa :(

AP

mulla kanssa aina lapselle omat eväät mukana varuiksi, mutta tosiaan luulin, että päiväkodissa olisi lapselle oikeat ruuat.

Toivon vielä, että kolmevuotiaan vehnäallergia vielä väistyisi, sillä se tuntuu olevan kaikista vaikein vältettävä. Muita allergioita on myös iso liuta (soija, kananmuna, sitrukset, mausteet jne).

Kiitos että sain avautua,

AP

kyllä munkin mielestä jos pk trajoaa muille pullan, sen pitää tarjota sopiva pulla myös allergikolle eikä mitään viiliä (ellei se ole lapsen superherkkua :-)). Luulin että kyse oli niistä herkuista joita muiden lasten vanhemmat on tuoneet synttäreiden tai nimipäivien kunniaksi - niiden korvaamiseenhan pk:lla ei olisi mitään velvollisuutta, vaikka meillä tämäkin on tosiaan hoidettu pk:n puolelta hienosti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat