Seuraa 

Hei!

Kyselen, josko jollain olisi kokemuksia Acon-merkkisistä ovulaatiotesteistä. Minulla on menossa PAS luonnolliseen kiertoon ja aloittelen kohta ovulaation tikuttamista. En ole ennen käyttänyt testejä. Lääkäri sanoi, että testaisin aamulla. Mutta nyt kävin apteekissa ja ostin Aconin testejä (toinen vaihtoehto oli loppunut). Ja luettuani käyttöohjeita löysin kohdan, jossa sanotaan, että älä käytä aamuvirtsaa... Eli mitäs nyt? Testailenko sitten aamupäivästä (eli en käytä heti yön jälkeistä pissaa vaan tikutan vaikka seuraavalla vessareissulla)? Onko muissa testeissä sama juttu?

Onko muita hyödyllisiä käytännönkokemuksia/vinkkejä kyseisistä testeistä? Kiitos:)

Kommentit (4)

Mulla kanssa PAS edessä vuodenvaihteessa, ja kotona odottaa Aconin ovis-testejä (netistä tilattuja). Muistaakseni niittenkin käyttöhjeissa sanotaan että pitäisi käyttää aamun 2. pissaa. No, mä siis sain lääkäriltä klinikan kirjallisen ohjepaperin PAS:iin, ja siinä oli myös sanottu että ei pitäisi käyttää aamun ekaa pissaa ovulaatiotesteihin. Mutta sitä toista pissaa ei tarvitse odotella tuntikausia, vaan voi pissata jo kun rakko on puolitäynnä. Tuo siis klinikan oma ohje, ja ei koskenut mitään tiettyä tikku-merkkiä. Mä luulen että aion noudattaa tuota 2. p:n politiikkaa, saas nähdä mitä tulee.

Mutta mietityttää täälläkin että osaako toimia oikein!

Niin ja tulehan sit kertomaan kokemuksia tuliko niitä viivoja tikkuun. :-)

Hei,

ja kiitos vastauksistanne! Itsekin surffailin netissä ja löysin Aconin nettisivuilta tiedon, ettei aamupissaa saa käyttää. Sivuilla sanottiin, että käytä tuoretta, enintään 2 tuntia rakossa ollutta pissaa. Tämä siis on samanlainen ohje kuin sinä Manco olet saanut. Sillä siis mennään!

Vähän jännittää tuo tikuttaminen, ennen kun en ole moista tehnyt. Ja sekin jännittää, että en edes ovuloi joka kierrossa.. No, katsotaan miten käy. Täytyy tulla kertomaan tulokset.

Tsemppiä myös sinulle Manco tulevaan PASsiin! Niin, ja hyviä tikutuksia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei!

Jatkan tähän pinoon, toivottavasti kysymykseni tavoittaa jonkun. Tosiaan PAS luonnolliseen kiertoon meneillään. Lääkäri käski aloittaa oviksen tikuttamisen tänään. No, aamulla testasin Aconin testillä (apteekista ostettu) selkeäan plussan. Testiviiva oli vähintäänkin yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Jäin kuitenkin ihmettelemään tätä plussaa, koska lääkäri arvioi ultran ja edellisten kiertojeni perusteella ovulaation osuvan perjantaille tai lauantaille. Joten testasin kahden tunnin päästä uudelleen. Tein kaiken aivan samanlailla ja sain tulokseksi negan... Ikkunaan tuli tosi haalea viiva, joka ohjeiden mukaan tarkoittaa negaa.

Nyt olen siis tosin hämilläni ja kummissani... Mihinkä nyt luotan? Testaan jokatapauksessa vielä huomenna aamulla ja soitan sitten polille. On vaan tosi kumma, että testausten välillä oli vajaa 2 tuntia ja tulos on täysin eri... Onko teillä testit näyttäneet aina oikein?

mutta käytän netistä tilaamiani Acon-testejä. En tiedä ovatko ne samanlaisia.

Minusta usein sanotaan, että testi otetaan toisesta aamun pissasta. Itse olen ottanut jo ekasta, mutta en tiedä onko ollut haittaa. Sain kuitenkin tosi selvän ovisplussan kolme päivää sitten. Olen kuullut, että lh alkaisi syntetisoitumaan vasta päivällä, niin että siksi amupissa ei olisi kauhean hyvä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat