Vierailija

Ja tietääkö joku voiko vuoden 2005 verotukseen vielä hakea muutosta. En tajunnut, että matkakulut lasketaan joka tapauksessa julkisten mukaan, vaikka kulkisi miten, joten minullahan olisi ollut oikeus hakea vähennyksiä matkakulujen perusteella...

Kommentit (18)

Kello 11.28 kirjoitettussa viestissä sanot että veit laput kelaan vajaa tunti sitten ja tän tarinas aloitit 11.08. Ampasit sitten suoraan kelan tiskiltä vauva-lehden palstalle kirjoittamaan.

Äippärahahan lasketaan viimeisen valmistuneen verotuksen mukaan. Tai jos haluat viimeisen 6 kk mukaan, niin eihän siinäkään mitään matkakuluja ilmoiteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuten äsken kerroin, vein vajaa tunti sitten laput kelaan, eikä niitä siellä täti ottanut vastaan ennenkuin täytin kyseiset kohdat!!

Mutta asia siis oli että miten voin sitten hakea niistä jälkikäteen verovähennyksiä, jos kerran äippärahassa ne otetaan joka tapauksessa huomioon päivärahaa vähentävänä asiana. Osaako joku neuvoa tässä?

ap

Vierailija:

Lainaus:

Ja tietääkö joku voiko vuoden 2005 verotukseen vielä hakea muutosta. En tajunnut, että matkakulut lasketaan joka tapauksessa julkisten mukaan, vaikka kulkisi miten, joten minullahan olisi ollut oikeus hakea vähennyksiä matkakulujen perusteella...

Ai miten niin matkavähennykset lasketaan julkisten mukaan ? Ei ainakaan minulla. Saan oman auton käytöstä vähennykset, ilman mitään ihmeellisiä selityksiä.

2006 veroehdotukset tulevat ensi touko-kesäkuussa.

Ja kyllä kysytään paperissa tulonhankkimiskuluja! Juuri äsken vein paperit henkilökohtaisesti kelaan, ja pyysin katsomaan että on oikein täytetty. Olin jättänyt tuon matkakulukohdan tyhjäksi, mutta täti käski sen täyttämään ennen kuin otti hakemuksen vastaan.

ap

Olisi mulla mahdollisuus kulkea bussillakin, mutta en ole niin tehnyt kun on oma auto ollut käytössä ja toisinaan mahdollisuus kimppakyytiin. Lapsen kuskaus hoitoon on ollut helpompaa omalla autolla, ja siksi en bussia ole käyttänyt.

pienemmissä kunnissa oman auton käytön mukaan. Kaikista pikkukunnista ei ole tuota julkista liikennettä lainkaan tai sitten jos on, niin kerran aamulla ja kerran illalla bussi menee.

Miksi joku muu sanoo että jollakin on mahdollisuus mennä bussilla töihin jos tämä ko henkilö ei edes sitä tiedä ?

Eikä mihinkään äippäraha hakemukseen tarvii matkakuluja laittaa !!!

Verotuksesta tulee tulotiedot. Tai sitten 6 kk tulot. Ja ihan niillä vähennyksillä mitä haluat laittaa tai olla laittamatta.

koska kuulemma mulla olisi mahdollisuus kulkea bussilla työhön. Oli kuulemma pakko ilmoittaa matkakulut, vaikka en ole niitä verotukseenkaan ilmoittanut. Oletin ilman muuta, ettei matkakuluja tartte ilmoittaa äippärahaa hakiessa (nehän vähentää päivärahan suuruutta), jos kerran niitä ei verotukseenkaan ole ilmoittanut. Todellisuudessa olen matkan kulkenut omalla autolla tai kimppakyydillä....

Nyt laskin, että normaalimatkalippujen hinnalla matkakuluja vuodelta 2005 tulisi yli tonnin, joten pitäisihän ne kai sitten saada vähentääkin... ?

Vitsit kun inhoan kaikkea tällaista!

Miten käytönnössä prosessi menee? Miten korjausta haetaan jne? Auttakaa!!

ap

kyselevät milloin maksetaan lapsilisät ja kun joku kertoo nettisivun josta tiedon näkee, niin ei osaa etsiä jos nenän eteen ei heti osu.

Jos et osaa vero sivuilta tuota vastausta etsiä, niin aika heikosti sulla menee. Älä ihmeessä hae veroja takaisin. Ei sun äo kannatakkaan.

Kävin Kelassa, sit tulin kotiin, ja kun kone oli sopivasti auki, niin ajattelin kysyä samantien asiaa kun jäi vaivaamaan mieltä. Mitä sitten?

Katsoin tuon vero. fi, mutta alkoi oikein ahdistaa, kun just tollaset pykäläviidakot on niitä mistä en oikein mitään tajua. En siis löytänyt sieltä vastausta kysymykseen.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat