Vierailija

Asuntolainaa löytyy, mutta lyhennys on varmasti sovittavissa pienemmäksi tai kokonaan lyhennysvapaaksi.

Sen jälkeen jäisikin noin 1200 euroa kaikkiin muihin laskuihin ja elämiseen.

Itse siis saisin minimiäitiyspäivärahaa ja miehellä ei ole hyvät tulot.

Mietin sitä, että ollaan kuitenkin nytkin pärjätty, vaikka olen ollut suuren osan ajasta opiskelijana. Eihän se vauva paljon uusia menoja toisi, vai? Esikoiselta on kaikki tarvikkeet jäljellä ja rintaruokinnallahan se vauva olisi ekat kuukaudet ja sitten tekisin ruuat itse.

Toisen lapsen jälkeen toivottavasti saisin työpaikan...

Kommentit (9)

En muutenkaan ymmärrä miksi sitä pitäisi olla niin järkyttävät tulot.. Meillä käteen jää laskujen jälkeen kuukaudessa noin 400 ¿ ja toinen aiotaan hankkia.. Ja ei muuten eletä mitenkään alkeellisesti.. kaikki mukavuudet ja vempeleet on ja joka kuukausi on varaaa ostaa lisääkin.. Köyhiä me ei olla ees noilla tuloilla! Joten tuntuu aivan käsittämättömältä miten jotkut valittavat, että ei edes yli 1000 ¿ riitä perheen perusmenoihin!!

Eli minusta pärjäätte aivan loistavasti! Ja eikö ne lapset ole paras hankkia silloin kun ne tulot on muutenkin pienet.. Eikö sitä sitten hyvistä tuloista ole vaikea tiputtautua sosiaalituloille??

Sisältö jatkuu mainoksen alla

loppuun, niin en ole sitten paljon töitä ehtinyt tehdä. Toisaalta en haluaisi odottaa toisen lapsen hankkimisen kanssa hirveän pitkään, ettei tulisi isoa ikäeroa ja jos vaikka en tulekaan heti raskaaksi (sitten ehdin kyllä mennä jo töihinkin =).

Ei me eletä mitenkään hurjan leveästi. Ei pidetä tärkeänä niinkään maallista mammonaa, kuten uuden karheaa autoa tai merkkivaatteita. Tykätään syödä hyvin, joten ruoka lienee meidän perheen suurin rahanreikä.

Vanhemmat auttaa tosi paljon tai siis lähinnä ostavat lapsellemme kaikenlaista eikä minun ole juurikaan tarvinnut vaatteita ostella tai leluja.

T:ap

Periaatteessa sanoisin, että totta kai riittää. Ajattele, että noin 90 prosenttia maailman lapsiperheistä elää murto-osalla tuosta rahasta.

Mutta mikä sitten on se elintaso, mitä te vaaditte hyvään elämään?

Jos lapsi onkin sairas tms.?

että saisi nostettua päivärahan suuremmaksi?

Ja itse ainakin olen huomannut, että kahden ihan pienen lapsen äiti ei välttämättä ole halutuin työmarkkinoilla, jos muitakin on tarjolla, joten voisi olla hyvä varautua, ettei työpaikkaa heti löydy.

kun lapset ovat sen ikäisiä, että eivät saa enää lapsilisää, asuvat kuitenkin kotona, syövät kauheasti ja haluavat merkkivaatteita ja leffalippuja, tarvitsevat kalliita koulukirjoja (esim. lukioon)?

Laskekaa niin, että asuntolaina on tuossa ison rahantarpeen vaiheessa jo pois maksettu!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat