Seuraa 

Hei,

Osaisitteko neuvoa mitenalkaa lopetella 7 kk ikäisen vauvan imetys ja erityisesti nyt alkuun yöimetys. Ei tässä vielä mikään kiire ole, mutta kun vauva ei syö tuttia eikä tuttipulloa (nokkamukista juo vettä, mutat ei tosiaan mitään isoja määriä, lähinnä "temppuilua") niin on jotenkin keinot tosi vähissä. Apuja ja kokemuksia, kiitos!!!

M & vauveli

Kommentit (3)

Meillä lopetettu yöimetys pari viikkoa sitten, poika 7,5kk. Tassuttelu-unikoulua, vähän itse soveltaen, ollaan käytetty rauhoittelussa. Pari ensimmäistä yötä oli hankalia, kun ihmetteli mihin maito on jäänyt, ja itki eikä mikään tuntunut auttavan. Eli huutoa riitti hetken, mutta määrätietoinen rauhoittelu aina samalla monotonisella konstilla auttoi ja aika nopeasti tajusi idean (siis muutamassa yössä). Ja nyt jo nukkuu paremmin, herää välillä, mutta rauhoitteluun riittää nykyään vain käden laittaminen hetkeksi selän päälle ja/tai tutin&rätin antaminen. Ennen siis nukahti aina yöllä syödessään, mutta koska yöheräilyt alkoivat paheta, päätettiin jättää syömiset pois öisin.

Yhtenä yönä lipesin väsyneenä ruodusta ja annoin aamuyöllä maitoa ja otin viereen ja seuraus meillä oli, että seuraavat yöt oli taas pahempaa silppua. Eli meillä ei ainakaan toimi tuo aamuyön syöminen, vaikka jotkut sitäkin suosii, ja olisin itse ollut siihen valmis. Siispä lopetettiin yösyönnit kokonaan. Nyt maistuu ruokakin (myös maito) päivisin paljon paremmin. Toki vaikeampiakin öitä on ollut, jolloin heräilee tiuhempaan ja joutuu ramppaamaan, mutta pääsääntöisesti yöt on rauhoittuneet huomattavasti.

Kannattaa tutkia netistä pehmeän unikoulun ohjeita. Hyviä ketjuja aiheesta on, samoin asiatietolinkkejä. Auttaa, kun etukäteen tietää miten yöllä toimia, kun silloin ei kenekään aivot ihan parhaimmillaan ole keksimään ratkaisuja lapsen huutaessa. Miettiä, mitkä toimii omalla lapsella ja sitten sitkeästi noudattaa valittua linjaa. Lipsumiset aiheuttaa takapakkia, rauhallinen määrätietoisuus rauhoittaa vauvaakin parhaiten. Samoin meillä oli parempi, että vain toinen herää rauhoittamaan ja toinen jatkaa unia (vaikka sitten tulpat korvissa), ettei tule ylimääräistä puhetta ja touhua yöhön, vaan pysyy ikäänkuin nukkumisen tunnelma yllä. Syliinottaminen ainakin meillä pahensi asiaa, koska siinä se rinta vasta lasta houkuttelikin. Tästä syystä joskus toimii parhaiten, että mies hoitaa unikouluvaiheen...

En tiedä onko tästä mitään apua, mutta toivottavasti rohkaisua kuitenkin. Itse totesin, että oli helpompaa tässä vaiheessa, kun lapsi ei osaa esim.nousta sängyssä seisomaan...

tyttö nyt 7kk

jouduin valitettavasti myös lopettamaan imetyksen juri viime la kertaheitolla (lääkitys). Tuttia syö mutta la aamun jälkeen ei ole maitoa mistään ottanut vaikka kaikki on koitettu. Se hyvä kuitenkin että yöt menee nyt hyvin välillä jopa heräämättä, luksusta!! Isä alkoi mennä minun puolesta rauhoittamaan kun yöllä heräsi. Eka yö oli pahin ja siitä alkoi vaihtelevasti paranemaan. Jos syö kiinteitä hyvin jo päivällä niin hyvin voi jättää yöt pois.

Kannattaa säännöllistää päivällä imetyskerrat ja vähentää yksitellen jos haluat kokonaan lopettaa. Pikkuhiljaa. Ja ehkä samalla tyrkyttää maitoa mukista. Me sekoitetaan maitojauhetta ruokaan tällä hetkellä.

En tiedä oliko apua, mutta tsemppiä tulevaan, kerralla lopetus on rankkaa ainakin ollut mulle. Nostan sen ketjun missä minä kyselin asiasta neuvoja sama aloitus on av puolella mutta varmaan pitää etsiä haun kautta. Siihen tuli paljon myös vastauksia.

Riikka

Lainaus:

Hei,

Osaisitteko neuvoa mitenalkaa lopetella 7 kk ikäisen vauvan imetys ja erityisesti nyt alkuun yöimetys. Ei tässä vielä mikään kiire ole, mutta kun vauva ei syö tuttia eikä tuttipulloa (nokkamukista juo vettä, mutat ei tosiaan mitään isoja määriä, lähinnä "temppuilua") niin on jotenkin keinot tosi vähissä. Apuja ja kokemuksia, kiitos!!!

M & vauveli

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos Riikka! Luin myös ketjusi. Miten rauhoitella vauvaa ja ennen kaikea miten saada nukkumaan, kun vauva on niin totunut nukahtamaan vain rinnalle? Tämä on se ongelma! Mitään kiirettä minulla ei onneksi ole lopettaa imetytä, mutta miten edes yrittää?! On yritetty yöllä vain käydä luona, silittää, ottaa sylin, ottaa viereen jne. Mutta kun ei mikään muu kuin rinta auta!! Jos imetän, herääminen kestää pari minuuttia ja kaikki ovat taas rauhassa unessa. :_|

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat