Seuraa 

Väsynyt äiti täällä odottaa milloin ne hampaat puhkeaa. ;)

Oireita on: yöt tosi levottomia (herää tunnin välein), lämpöä, ruokahalu kadonnut, kiukuttelee (mitenkään ei ole hyvä olla), nukahtaminen vaikeaa, tutilla hinkkaa ikeniä ja mussuttaa miellään purulelua.

Pari viikkoa on ollut levottomat yöt, nyt vajaan viikon ei ole syönyt kunnolla ja lämpöä on ollut lähes pari viikko.

Kuinkahan kauan tätä voi kestää? Aika rikki alkaa äiti olemaan. Onneksi tyttö on kuitenkin välillä hyväntuulinen oma aurinkoinen itsensä. Joten jaksaa taas vaikka silmät ristissä välillä päivät menee.

Kipuun olen laittanut supon pari kertaa päivässä kun tuo Panadol oraalisuspensio ei sopinut.

Red_Cat & Tyttönen reilu 6kk

Kommentit (2)

Tuo hampaiden teko voi kestää ihan vauvasta riippuen kuin kauan vaan.

Meillä meni juuri kaksi viikkoa per pari. Etuhampaat on olleet pahimmat, kun ei olla hoksattu ajoissa, mikä riivaa vaan ihmetelty tuota heräilemistä ja rätisemistä. Meillä on ollut hampaiden takia aika railakas putki, sillä nyt 1v 3kk kohdalla puuttuu enää rivistä kaksi hammasta..

Nuo purulelut auttaa hyvin päivisin ja yöksi kannattaa antaa kipulääkettä. Tästä ollaan varmaan eri mieltä, mutta olen itse kokenut järkevämmäksi lääkitä yöksi, että lapsi saa nukkua ja samoin äiti. Päivisin sitten jaksaa molemmat paremmin.

Tuo on kyllä kelju vaihe, mutta se menee onneksi ohi...siihen asti kunnes seuraavat hampaat pukkaavat ja siinä ohessa sitten tulee uniin ne uudet taidot ja niin pois päin.

Yöt oli todella hankalia ja melkein pari viikkoa meni niin että söi päivän aikana ehkä ruokalusikallisen ruokaa, hedelmäsoseita meni ehkä kaks lusikallista. Mut maito ja velli sitten maistui suhteellisen hyvin et niitä sitten tarjosin pitkin päivää. Nuhaa oli melkein koko ajan, lämpöä ei meillä ollut. Panadolia annettiin sitten yöksi pahimpana aikana.

Yks mikä auttoi kutinaan meidän neidillä niin oli näkkileipä. Sitä tykkäsi pureskella kovastikkin! Ja kylmä porkkana ja viilentävät purulelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat