Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mulla kävi raskauden kanssa niin että olin ollut suurimman osan odotusajasta siinä luulossa että olen lihonnut, kunnes sitten eräänä tammikuun päivänä tein raskaustestin. näytti positiivista. seuraavana päivänä äitiysneuvolaan, arvioitiin että laskettuun aikaan on kaksi ja puoli kuukautta. samana iltana alkoi supistaa. ajattelin että ei kai se nyt vielä synny.

soitin äidilleni ja kysyin mistä voisi olla kyse, hän veikkasi että olisivat ennakoivia supistuksia. supistukset eivät loppuneet vaan tulivat tiheämmin ja päätimme avopuolisoni kanssa lähteä sairaalaan.. tosin isäni sitten soitti että on parempi soittaa hätäkeskukseen ja mennä ambulanssilla..ambulanssi tuli, mutta totesi että voimme mennä omalla autolla. vaikka sanoin että olen saanut kuulla tänään että laskettuun aikaan on 2,5kk..

menimme sairaalaan ja olimme siellä vähän ennen klo.23.00.

Istuimme odottamaan vähäksi aikaa kun kätilö meni juttelemaan lääkärin kanssa. Päästiin lääkärin juttusille ja lääkäri tutki ja totesi että olen 3cm auki..

klo.00.16 syntyi terve poika.

synnytyksestä jäi hyvä mieli, kiitos ihanan kätilön. :)

tosin synnytys välillä mietityttää, ja mitä jos lapsi olisikin syntyny matkalla sairaalaan jne..

nyt olisi kiva tietää onko muita yllätys synnyttäjiä

Kommentit (13)

Anteeksi, että tuppaudun, mutta uteliaisuuttani on kysyttävä, että voiko vauvasi syntymänsä jälkeen hyvin? Oliko lopulta kuinka paljon ennenaikainen, kun arvio oli, että laskettuun aikaan 2,5 kk? Oliko pillereitten syömisestä mitään haittaa vauvalle?

Aika erikoista kyllä, ettet saanut ambulanssikyytiä sairaalaan, kun kerran paikalle kuitenkin vaivautuivat tulemaan..?

Itse synnytin kuopukseni vauhdilla, jos ei vedet olisi menneet aiemmin, olisin saattanut ihmetellä kotona liian pitkään lähtöä ja vauva olisi voinu tulla vaikka autoon.

Itsellä oli istukka edessä ja se luultavastikin vaimensi potkuja aika reippaasti (näin nlassa kerrottiin, kun vauva kuitenkin liikkui ihan normaalisti). Toki tunsin jotain, kun osasin "etsiä" liikkeitä (monesti tosiaan tuntui ihan siltä että mahassa vain vähän kiertäisi), eri asia sinulla kun et edes tiennyt olevasi raskaana.

Välillä ihan harmittelinkin kun toiset kertoivat masukkiensa elämöivän ihan urakalla ja itsellä tuntui useimmiten vain ihan pieniä tönäisyjä :) Toki näin jälestäpäin on ihan mukavaa, että ne kylkiluiden väliin potkimiset jäi ihan kokonaan kokematta..

Onnea tosiaan pojan johdosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kyllä yllätyksiä on! olen kuullut muutaman tapauksen jossa nainen on mennyt lääkäriin kun vatsassa nipistelee ja on selvinnyt että on raskaana.

en ainakaan ottanut niitä potkuina, mikäli hän potki, kun kerta pillereitä söin ja kuukautiset tuli normaalisti.

tuttu jutteli kun toista lastaan odotti että vauva lähinnä silitteli kuin olisi potkinut...

mutta noista liikkeiden tuntemisesta sen verran, että mulla esikko ei liikkunut juuri ollenkaan, liikelaskentaa jouduin loppuajasta tekemään oman mielenrauhani takia joka päivä ja silloinkin ne liikkeet oli niin vaimeita, että joutui miettimään tuntuiko liike vai ei. Eli jos en olisi tiennyt raskaudesta, en sitä olisi voinut ainakaan liikkeistä arvata =). Kaksi seuraavaa onkin olleet sitten ihan eri luokkaa.

lääkäri arvioi synnytyksen jälkeen vauvan syntyneen viikolla 37. suuri joukko lääkäreitä tutki vauvan ja katsoi liikkeiden perusteella onko täysi aikainen. he saivat tuloksen 39-40. yksi kätilö sanoi minulle että hänen mielestään vauva on viikolla 37 syntynyt.

vauva on terve. eikä pillerit ole mitään vahinkoa tehnyt. nykyään niissä ei ole niin suuria milligramma määriä kun ennen vanhaan..

niin sitä minkäkin ihmettelin..

Eivät ne ole, mutta hyvä että pysyi matkassa. kyllä luonto olisi sitten hoitanut asian jos olisi ollut tarkoitettu niin ettei lapsen kuulu syntyä..

Oli kyllä varmaan kiva yllätys suvussasi olevalle naiselle.. onneksi minulla oli sentään hetki tottua ajatukseen että olen raskaana.

Kyllä meillä on ollut sulattelemista.. Välillä katson poikaani ja mietin: Nyt olen äiti... miten tässä näin kävi..

olen kyllä tyytyväinen että poika on terve ja voi hyvin.

olin meinaan vielä samana päivänä töissä (tein aika raskasta työtä) ja illalla sitten sairaalaan...

Ensiksi tietenkin onnittelut uuden perheenjäsenen johdosta! Toivottavasti hän voi hyvin kaikesta huolimatta!

Kyllä voin vain kuvitella että yllätys on ollut varmaan melkoinen kun huomasit olevasi raskaana! Jännä kuitenkin ettet ollut tuntenut potkuja tai liikkeitä lainkaan? Minulla esikoisen odotus meneillään ( rv 37 ) ja aloin tuntea liikkeet rv 21...ja meillä ainakin elämöinti on ollut melkoista heti alusta alkaen päivin ja öin...! Sattu kai näitä sitten, juuri viimeisimmässä vauva-lehdessähän oli samankaltainen juttu naisesta joka ei tiennyt olevansa raskaana....

Hyviä vointeja sinun perheellesi kuitenkin ja tsemppiä vauvan kanssa!

Autoonhan on kyllä monet synnyttänyt. Itsekkin melkein kerran. Sairaalassa vain ponnistin vauvan ulos. Eipä tarvinnut sairaalassa kärvistellä supistuksia. Tosin synnytys oli muutenkin nopea. Alle 2h kaikenkaikkiaan ensimmäisestä supistuksesta siihen, kun vauva oli ulkona. Etkö tuntennut potkuja tms.? En ainakaan itse voisi niistä erehtyä.

Kiitos, kyllä hän voi hyvin. iso ja potra poika :)

Se oli aika shokki. onneksi istuin kun katsoin raskaustestin tuloksen.

Niin onhan se jännä, mutta hän taisi olla hiljasempaa sorttia..tai sit jos hän vähän liikkui siellä otin sen vain että nyt vaan vatsassa kiertää..

juu kyllä näitä sattuu..

kiitos samoin. hyviä vointeja sinne. :)

Olipa siinä teillä yllätystä kerrakseen :) Minullakin on sellainen käsitys, että e-pillereistä ei ole vaaraa vauvalle tuossa tilanteessa. Eivät ne nyt varmaan varsinaisia "vitamiinejakaan" ole mutta kun vauva on matkassa pysynyt niin ilmeisesti kaikki on mennyt hyvin! Minulla oli 2. lapsen odotuksessa istukka tukevasti etuseinässä ja hyvin vähän tunsin liikkeitä, loppuvaiheessa lapsi tuntui olevan koko ajan rauhassa. Ja kyllä niitä ensiodottaja voi luulla suoliston murinoiksi!

Meillä on suvussa äiti, joka vietiin opiskelupaikkakunnalta suoraan synnyttämään ambulanssilla, luultiin että umpisuoli oli puhjennut. Terve tyttö syntyi. Myös tätini ystävälle on selvinnyt aivan vasta viime metreillä raskaus, hänellä tuli myös kuukautiset koko raskausajan. Lapsi oli neljäs, iltatähtönen ja muistaakseni heilläkin joku ehkäisy oli käytössä kuitenkin. Että kyllä kohtalotovereita löytyy! Luulisin, että vauva yleensä selviää hyvin, jos vain osataan sairaalaan lähteä, mutta äidillä ja/tai isällä voi olla asian kanssa sulattelemista...

t. kolmatta odotteleva eikkuli

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat