Vierailija

aiommeko hankkia vielä lapsia?

Meillä on 3 lasta, ja usein, etenkin esikoisen synnytyyä, tuo kysymys on kuultu. Mutta eipä siitä ole verenpaineeni noussut. Olen vaan vastannut, että saapa nähdä. nykyään vastaan jo, että emme, koska lapsilukumme on täysi.

Tuntuu, että tuo kysymys on joillekin niin sietämättömän kestämätön.

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on kaksi lasta ja ne riitttää, näin olen vastannut kyselijöille. Mulla ei edes viisari heilahtanut punaiselle silloin kun olin pojan jälkeen synnyttänyt tytön, ja moni totesi että, " nyt ei enää tartte lapsia tehdä, kun on jo tyttö ja poika" . Mä olen ymmärtänyt että toi lause ärsyttää monia.

Ei saisi kommentoida raskausmahoja, ei arvuutella vauvan sukupuolta, ei kysyä, aiotteko hankkia lapsia, tai aiotteko hankkia lisää... Ihan kuin miinakentällä kävelisi, ja noita kaikkia yleensä jutellaan ihan hyvässä hengessä, sen takia, että ollaan oikeasti kiinnostuneita ystävien ja sukulaisten elämästä ja välitetään heistä. :/

Mutta ei, mitkään ylläolevat seikat eivät saa mua näkemään punaista.

olisi ollut ihan kiva, jos joku lähipiirin ihminen olisi kysynyt meinaatteko vielä lapsia hommata. Siis meidän suvussa lapsia kuuluu olla kaksi, muu on epänormaalia.

Nyt kun niitä on JO kolme, ei taatusti kysellä haluammeko lisää. Ei niiden päähän edes pälkähdä, että voisimme olla niin " hulluja" , että neljättä toivomme.

Ei pala myöskään, jos joku huomioi raskauteni, taputtaa mahaani, kyselee raskaudestani, synnytyksistäni ja imetyksistäni. Ei kaikki ole niin herkkänahkaisia ja kompleksisia kuin täältä joskus saa ymmärtää.

ja monille (kuten minulle) tosi arka paikka. Ihmettelen missä teidän empatiakyky on jos ette ymmärrä, että utelu lasten tekemisestä/saamisesta voi loukata???

Ei pala siitä jos joku kysyy aiotteko tehdä lisää lapsia. Vaan siitä että kun vastaan ei, alkaa kauhea selittely että kyllähän sä nyt vielä ehtisit, äläs nyt niin sano... MIKSI EN SANOISI JA MIKSI PITÄISI TEHDÄ LAPSIA VAIN SIKSI ETTÄ " VIELÄ EHTII" ??!!?!?!!

Palaako joltain tosiaan käämit tuossa tilanteessa? Ei ole ihme, että me suomalaiset olemme tuppisuita, kun mitään ei kertaa " saa" toisilta ihmisiltä kysyä. Mistäs sitä jutun juurta kammetaan, jos ei henkilökohtaisesta elämästä? Ei saa puhua poliitiikasta, ei uskonnosta, ei henkilökohtaisia... säästäkö pitää puhua?

kun kolmisen vuotta on tuloksetta toista lasta yritetty eikä huvita asiaa puolituttujen kanssa alkaa vatvoa. En kyllä näytä mitään ulospäin, joten sillä tavalla käämit eivät pala, että se näkyisi.

Vierailija

Harva meistä on selvännäkijä ja siksihän sitä kysytään, että halutaan vastaus tai aloittaa keskustelu jostain asiasta. Jos toista osapuolta ei aihe kiinnosta, voi keskustelun halutessaan lopettaa lyhyeen. Ei siitä tartte riitaa kehittää. Jos aihe on arka, voi lyhyesti antaa vastauksen ja ilmoittaa, ettei halua keskustella asiasta enempää. End of story.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat