Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kummilapseni äiti väen vängällä ruinasi minut kummiksi lapselleen, enkä tyhmyyttäni ja kiltteyttäni kehdannut kieltäytyä. Meillä ei ollut siinä vaiheessa mitään yhteistä enää, aikanaan olimme lapsuudenystäviä, mutta sitten opinnot veivät eri teille.

Nykyään, kun laitan lahjan postissa (asumme n. 200 km:n päässä toisistamme), joskus tulee kiitokset, joskus ei. Kun olen pyytänyt kylään, kummilapsi vastaa, että " äiti soittelee sulle" . Äitipä ei koskaan soittele. Muutenkaan emme juuri ole yhteyksissä. Tänä vuonna laitan vain kortin, vaikka mikä olisi. Lapsi saa varmasti paljon muitakin lahjoja.

Mutta en mä halua ap:stä päästää niin helpolla. Kummiksi lupautuminen edellyttää halua luoda läheinen suhde kummilapseen, ja yleensä läheisille ihmisille, varsinkin lapsille, tavataan antaa joululahjoja. Toisin sanoen, miksi ylipäätään lupauduit kummiksi, jos et halua edes joululahjaa lapselle hankkia? Musta se on vähintä, mitä itse voin tehdä omien kummilasteni eteen!

Mutta jos olette edes minkäänasteisissa väleissä, niin kaipa se kohteliasta olisi. Jos siis on kyse jostain pienemmästä kummilapsesta? Aikuiselle (esim. omassa kodissaan asuvalle) kummilapselle ei mielestäni tarvitse ostaa lahjaa, kortti riittää, jos haluaa hyvät joulut toivottaa!

vaan mieheni lupasi puolestani, itse en olisi halunnut, eikä kummius kiinnosta ollenkaan, enkä haluakaan luoda minkäänlaisia välejä kummilapsen kanssa.

Ei osta vanhemmatkaan, pojan mummu ja pappa tuo 4 jätesäkillistä leluja per lapsi (lapsia 3), joka joulu, joten en näe siinä mitään järkeä mennä ostamaan lisää tavaraa. Ostan sitten syntymäpäivänä ja nimipäivänä jotain parempaa.

nähnyt vain kerran.

Entä sitten miehen kummilapsi, mies ei osta hänelle, pitääkö mun sitten vaikken kummi olekaan? Hänen vanhempiin on välit ok.

Ja ei sen takia ettei lahjaa viitsi ostaa vaan siksi että " ei kiinnosta" . " Ei kiinnosta luoda lapsen kanssa suhdetta" , " ei kiinnosta ostaa lahjaa" ...

Ja mitä ihmettä aikuinen ihminen antaa jonkun muun mennä lupaamaan, että tullaan kummiksi. Kyllä sitä täytyy saada suu auki jos noin paljon ällöttää. Ainakin se on parempi vaihtoehto kuin se, että annetaan lapsen pettyä ajan myötä huonoihin kummeihin.

Jo on älytöntä. Oletko 15-vuotias?

Synttärinä toivotaan käymään, ei silloinkaan lahjaa tarvitse. Yleensä kuitenkin tuovat.

Varsinkin jos raha on tiukilla niin voi jättää lahjat väliin!

Koitin selvittää vain taustaa sille, ettei ole juuri tullut lapseen solmituksi sen kummempaa sidettä, kun yhteydenpito lapsen vanhempien kanssa on todella väkinäistä.

Ei tietenkään ole lapsen vika, että hänen äitinsä ja minä emme ole erityisen läheisiä, mutta lapsi on jo niin iso (12 v.), että voisi jo halutessaan pitää itsekin yhteyttä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat