Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

dodii,tässä meille pinoa.

Nyt on joulukuu,ei uskois,vettä sataa,mulla oli laskettu aika 2.12.

Onnea Minnyn tytölle,1v tänään ja sori kun en muista jos muita oli.

Meillä 2 päiväiset synttärit meni hyvin ja uskallanko sanoa ees että Juho liki viikon ollut jo terveenä,huh huh.ensi viikon perjantaina on se odotettu korvalääkärin aikakin...

3 askelta on enin mitä meillä uskallettu ottaa,mieli tekis kävellä kun vaan rohkeus riittäis=)

äityliini ja Juho 1v 1viikko

Sivut

Kommentit (30)

eli meillä on 2 lasta ja ensimmäinen synty 4.12.2004 ja toinen synty 28.12.2005 ja hänellä on 4 hammasta ja tukea vasten jo kovasti kävellään ja myös tavallista maitoa jo juo pelkästään..saas nähä ehitäänkö pitämään neidin 1v synttäreitä tänä vuonna kun mulla on laskettuaika 3.1.2007 ja jotenki on semmone tunne että syntyis aikasemmin:)meillä on sillai että toi 2v nukkuu tosi levottomasti melkei joka yö,mut nuorempi nukkuu sitte taas tosi hyvin,hän on oikea unikeko:)mut eipä nyt o muuta tällä kertaa,kirjottelen paremmalla ajalla lisää..

tänää oli sitte neuvola päivä ja tytöt oli mukavasti kasvaneet ja masuasukki on jo tosi alhaalla,välillä jo toivoo että syntyis jo,mut sit taas haluaa että pysyis mahollisimman pitkään tuolla masussa:)nyt me ollaa ruvettu vierottamaan nuorempaa neitiä tutista eikä hän tunnu olevan moksiskaan ainakaan vielä..samanlailla teimme vanhemman tytön kans että 1 vuotiaana luovutaan tutista ihan kokonaan..mutta eipä tässä nyt kummempia

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Myylle vielä:tosi järkyttävää,miten tuommoista voi tapahtua?olen tosi pahoillani=(

täällähän jyrää vauvabuumikin=)

onnea odottajille!!

tulee hetkellinen haikea olo että eikö mun masussa tosiaan enää koskaan ole elämää,pieniä potkuja=)

Ihania viestejä pinossa. Vauva tulossa, yksivuotiaita jo paljon. Onnea kaikille tosi paljon. Hitsi, kun oikeen huvittaa, kun tämänvuotiset joulukuisetkin on jo pinon pistänyt pystyyn. Taitaa olla kohta meidän aika isojen lapsosten kanssa siirtyä taaperopuolelle ;)

Ihan tässä ihmetyttää, että mihin ne pienet joulutontut oikeen katosi, nyt jo kovin isoja ovat, niisk :(

Meillä Olivialla on ollut aika kova nuha ja yskä. Nyt on jo viikon kestänyt, toivottavasti alkais jo helpottmaan. Mulla kun on toi ainainen kammo noita korvatulehduksia kohtaan. Sen verran paljon niitä ollaan sairastettu noiden isompien neitien kanssa.

Jouluvalmistelut on jo hyvässä vauhdissa. Vaikka aina se viimehetken paniikki kuitenkin iskee. Tein oikeen listaa että mitä pitää ostaa ja kenelle. Huomaan, että pää on jo niin laho että kaikki asiat tuppaa unohtua.

Tässä pikakuulumiset. Hyvää loppuviikkoa ja joulumieltä kaikille, vaikka ilma onkin aikas kauhea

Heikk@ ja Olivia 11kk

muksut nukkuu ja ihanan rauhallista. meillä on tänään ollut hyvä päivä, eikä oo tapeltu oikeestaan ollenkaan. isosiskolla pukkaa uhma kovasti päälle ja kun pikkuveli sotkee kaikki leikit nii aika erotuomari täällä saa välillä olla..

nyt alkaa meikäläisenkin joulumieli pikkuhiljaa hiipua kun vettä tulee taivaan täydeltä ja tuulee ihan sikana =( niin tylsää, vaikka tontut on hyppinyt ikkunoissa jo toista viikkoa.

oltiin tossa viikonloppu tukholmassa miehen kanssa ihan kahdestaan kun meille tuli 10 vuotta yhteiseloa täyteen. oli ihan mahtavaa ja rentouttavaa, kun ei tarvinnut koko ajan miettiä että kukahan nyt söisi tai nukkuisi, senkun vaan nukkuu sillon kun väsyttää ja syö kun huvittaa ( eli mun kohdalla lähes kokoajan.....) vaikka tulihan niitä lapsosia sitte tietty ikäväkin ja oli kiva kotiinkin palata...

veeti harjottelee kovasti kävelyä ja pieniä pätkiä onnistuu jo, vähän kun sais jostain rohkeutta. hampaita puskee koko ajan ja nyt on sitten tosiaan jo ensimmäinen kulmahammaskin. eli meiän hammaskeijulla on 13 hammasta, aika vauhti!

mä palailen töihin huhtikuussa ja tuntuu että sekin on jo aika lähellä, toisaalta mä olen kyl sitä aikalailla odottanut. jännittää vaan et saisi molemmat lapset samaan hoitopaikkaan...

vitanovalle ihan hirveesti onnea uudesta vauvasta! meni melkeen kylmät väreet, kun noi vauva uutiset on vaan aina niin ihania. vaikken meille enempää ihmisvauvoja haluakaan. koira ja kissavauvoja sitten taas joskus. tällä hetkellä tosin nekin luvut on täynnä, kun molempia on jo 3. mihin aina kaikki sanoo että vielä kolmas lapsikin sitten...

paljon jaksamista sulle tyttö 9910, tosi kurjaa!

ei vaan jos menis vaikka sohvan pohajalle nautiskelemaan hiljaisuudesta, meillä on tällä hetkellä terve jakso, joten täytyy koittaa nauttia niin kauan kun tätä jatkuu, muksuilla on melkeen viikonvälein nuhaa, tylsää.......

Monet teistä tiesikin että rakennettiin taloa ja muutto olisi ollut ensi kuussa. Maanantai aamuna 7.20 poliisi soitti kotiin ja kertoi että se talo jota rakennettiin oli tulessa..... =(

Mitään ei jäänyt talosta jäljelle.

Olo aivan turta, mikään ei huvita. Perjantaina olisi meillä Jasin 1-v synttärijuhlat, 40 vierasta kutsuttu ja mitään ei ole vielä tehty niiden eteen. Viikko jouluun, ei yhtään joulumieltä. Saa nähdä juhlitaanko ollenkaan.

Mukavaa joulun odotusta muille tontuille. Pakko jaksaa lasten takia. Tuska on kyllä hirveä, talo oli rakennettu perheen hartia voimin.

Enää ei huvita naulaa lyödä lankkuun.

Myy 81+ tontut Juuso 290603 ja Jasi 251205

Meillä tyttö täyttää vuoden 30.12, taitaa olla viimesimpiä virallisia jouluvauvoja tässä pinossa.

Meillä on kävelty huojuen, vaappuen ja muksahdellen nyt pari viikkoa.

Hampaita löytyy neljä ylhäältä ja saman verran alhaalta.

5 ateriaa syödään joka päivä, välillä myös kylässä kahvitellessa pieniä lisävälipaloja piparin merkeissä.

Meijän tyttö lopetti yösyönnit 4kk iässä ja on siitä asti nukkunut yöt läpi heräämättä, mutta n. 10kk iässä alotti yöheräilyt ja näin ollen nykyään meillä herätään vähintään 5krtaa yössä laittamaan tuttia + yksi yösyöttö aamuyöstä, eli pullosta maitoa. Tuo syönti kestääkin parikyt minuuttia ja nyt aattelin et kohta alan viedä joko nokkamukissa maidon tai sit tarjoan pullosta vellitutilla et menee vähän rivakammin.

En olis koko syöttötouhua alottanut mutta aamuheräämiset alkoi aikaistua ja kun noustiin esim. 06.00 niin tytöllä oli niin kova nälkä et hyvä kun sain puuron lämmitettyä kun itki vaan ja joka kerta veti ison annoksen tavallista kaurapuuroa ja sit alkoi silmien hierominen ja haukottelu, joten nälkä selkeesti oli.

Näin ollen kun aloin antamaan maidon 5.30 niin unet jatkuu vielä n. 8.00 asti.

Mites muilla, vai ollaanko todella harvinaislaatuinen perhe jossa yöt on vasta nyt lähellä vuoden ikää muuttunut levottomiksi? Aattelin sen johtuvan kävelyn oppimisesta mut ei se oikein väsyneinä päivinä paljon lohduta vaan kyllä sitä yrittää kuumeisesti jotain ratkasuja keksiä. Ideoita?

Meillä on menossa varmaan kaheksas flunssa joka sekin verottaa yöunia. Onneks ollaan jo aika hakoja näissä kotikonsteissa kuinka helpottaa pienen oloa sekä nukkumista, joten jotain hyvää...

Tyttö on nykyään kovasti kiinnostunut palikoiden kokoamisesta torniksi, mutta korkeintaan kolme palikkaa jaksaa laittaa päällekäin ja sit alkaa jo purkaminen.

Oltiin ekaa kertaa lasten konsertissa, Huvitutti joulukonsertti, joka kesti 45min, tuosta ajasta puol tuntia tyttö jaksoi kiinnostua ja sit alkoi väsyttää. Ollaan katottu dvd:ltä Huvituttia ja tyttö jaksaa aina vaan uudestaan samaa katsella. Kerrallaan n. 10-15min istuu ja tapittaa, aika hyvin mielestäni noin pieneltä. Muita ohjelmia tyttö ei tykkää katella enkä oo viittiny ees tuputtaa, ehkä toi konserttivideo riittää, sekin tulee laitettua päälle turhan usein ja herkästi jotta saa ite esim. syödä rauhassa.

Me on jo alotettu tav. maidon sekotus korvikkeeseen, nykyään menee puolet ja puolet, mut välillä annan pelkkää korviketta kun se on ahh niiiiin hyväää!

Tav. jogurttia meillä on myös syöty 10kk asti sekä juustoa ja leipää paloina. Nyt aattelin tehä makaroonilaatikkoa, melko kuivana ja antaa tytön ite syödä sormin ja sohlata lusikalla.

Nokkamuksita juodaan ruoan kanssa vettä, tämä on opittu ihan hiljattain vasta, jee, mut maito ei siitä uppoa.

Ohhoh, tulipas kirjotettua. Jätän palstaa muillekin ja palailen taas sopivan tilaisuuden tullen.

Ihanaista joulun ja LUMEN odotusta kaikille!

Jade ja tyty 11kk

Pikaisesti kuulumisia,en muista mitä piti kellekkin vastailla.Taidoista sen verran,että meillä on tuo kävely ollut samalla asteella 2kk.Pätkiä menee,mutta kontaten sitten etenee kumminkin.Ja kiipeily on kanssa kaiken edellä.Ei huvita lelutkaan nyt...

1-v neuvolassa paino oli 10kg ja 78cm pituutta.

Typsy heräskin juuri,niin ei sen enempiä tällä kertaa

t..liinuksi+Aada 1-v

eipä meille kummempaa...kohta mennään eilistä lasagnea syömään=) nam,se on mun ja tytön herkkua,olen lasten kanssa kotona iltaan asti,ukkeli töissä.

viime yö meni huonosti kun tyttö jostain syystä valvoi ja tuli lopuksi meidän keskelle ja silloin ei nukuta,neiti on nimittäin niin kova potkimaan ja pyörimään että ei uskoisi!!!!

äityliini ja Juho 281105

tänää on taas riittäny tekemistä ihan tarpeex,olen pessy pyykkiä 2 koneellista ja kattonu jo vähä tavaroita ja vaatteita valmiix mitä otan mukaan sairaalaan,jouluaattona meitä on pyydetty mun miehen äiteen luo syömään mut saas nähä jaksaako sitä enää lähteä 30 kilometrin päähän siinä vaiheessa kun nytki tekee jo nii tukalaa istua autossa..nuorempi tyttömme opettelee nokkamukista juomista,ja vielä on pikkasen hankalaa,mut kyllä hän ajan kanssa sen oppii..huomenna on tyttöjen neuvola ja samalla on mullaki,onnex ei tarvi monesti samalla viikolla ravata siellä..onkos teille kenellekkää tulossa pukkia jouluna?mun mies lupas olla meillä pukkina ainki näillä näkymin:)saas nähä mitä tytöt tykkää..

Tässä mennään vasta rv 6+, ja maha on posahtanut tohon hillittömänä! Ei toivettakaan, että puristautuisin enää omiin housuihini. Onneksi sain ostettua Ikean säkillisen täysin sopivia ja hyväkuntoisia mammavaatteita avoimen päiväkodin kirpparilta, niin on mitä pukea ylleen. JA suonikohjut sen kuin komistuvat! Ohimenevää tuo nuoruuden hehkeys...! Vaan mieli korkealla, onhan tää melkoisen ihanaa. Mieskin kun vakuutti, että kahteen jää meidän lapsiluku. Ja kas, onneksi vanhatkin koirat oppivat uusia temppuja ja miekko muutti mieltään! Vaan todennäköisesti tämä kolmas on sitten meidän viimeinen. Kun töihinkin tarttis joskus palata ja talokin melko pieni...

Ja taloista puheenollen: MYY81: KAMALAA!!! Shokissa varmasti olette! Miten noin on voinut käydä...? Ymmärrän kaukaisesti tämänhetkisen tunteenne, kun kuvittelen, että kaikki miehen remontointiin käyttämä aika, jonka minä siis olen yh:na lasten kanssa viettänyt hammasta purren, olisikin yhtäkkiä tosta vaan turhaa jonkin tulipalopaholaisen vuoksi... MElkoisen turhauttavaa, pettymystä tulvivaa ja surullista... Ei varmasti paljon tilanteessanne tuo lohtua, mutta onneksi kukaan perheestänne ei ollut talossa sisällä, eli te sentään olette kaikki elossa ja terveinä - vaikkakin järkyttyneinä ja tyhjän päällä. Voimia jaksaa tsempata eteenpäin!

Alma innostui tänään mahdottomasti rinkuloista, joita pujotetaan päällekkäin putkiloon (no, tajuatte, mikä lelu kyseessä). Olisi voinut jatkaa lystiä vaikka kuinka kauan! Tekee muuten onneton hampaita, minkä vuoksi on nyt pyörinyt levottomasti pari viikkoa joka ikinen yö, syö huonosti ja kakkakin on vähän ruikeloa. J akarjuu kuin peijooni ja pitelee ikeniään: siellä pilkottaa pari uutta tuokasta alaleuassa. Esikosiella hampaat eivät muistaakseni vaivanneet näin, nyt tuntuu, ettei mikään helpota.

Nyt kun koisivat, oikaisen minäkin sohvalle - vaikka tiskit lojuvat kyökin puolella ja pyykkiä tarttis laittaa ja anoppikin tulossa kylään ja meikä melko naturellissa tilasa mitenkään laittautumattomana.

Niin, ja nyt vasta tajuan, että kaupunkimme ammattikorkeassa taitaakin toteutua yksi tarjoamani kurssi, joten meikä joutunee töihin tammi-helmikuuksi, iiks! Kuinakhan sitä venäjää puhuttiinkaan (on siis venäjän kurssi ja mun pitäisi periaatteessa olla ope, joo.) NOh, kai kaikki palailee mieleen jos vain olisi aikaa tässä arkirullaatissa hiukan kertailla ammattiasioitakin!

Mukavaa viikkoa, vaikka synkeän sateisvetistä onkin! JA onnea kaikille yksivuotiaille, meillä - kun reippaasti yli ajan mentiin - tuo nökö täyttää tänään vasta 11kk.

Vitanova

hyvää itsenäisyyspäivää.

Vitanovasta kiva kuulla pitkästä aikaa ja vauvakin=) vau,onnea!!!

meidän typy on muuten syntynyt 4.8=)seuraavaksi tulee jo 6v ikää.APUA!!!!

Kyllä sitä välillä on niin poikki kun Katrikin osaa uhmailla ja kiusaa veljeään ja vaikka miten ollaan koitettu jopa joulutonttujen katsomista puhua ja ettei tule lahjoja,mikään ei tehoo kuin hetkeksi.

tänään vielä synttärivieraita...pitää mennä tiskaamaan edes...nukuttaa...

äityliini ja jo taapero-ikäinen Juho

PIITkästä aikaa!!

Meillä juhlittiin ykköset 6.12.2006 valtion kans samalla liputuksella :)

Kylläpäs aika on tosiaan hurahtanut aika nopeasti. Juhlat meni meillä hyvin, neiti jaksoi hymyillä ilman päiväunia vierailleen. Muutenkin on meidän neitikin hyvän tuulinen ja hymyilevä.

Meillä on nyt joku rytminmuutos ilmeisesti menossa kun aamulla nukkuis vaikka kuin pitkään jos vaan antais. (esikoisen eskariin vienti häiritsee meidän aamu-unia :) Mutta päiväunet on vastaavasti siirtyneet pitkälle iltapäivän puolelle yleensä n. kolmen hujatteilla väsähtää vasta.

Yksivuotiskuvassa on käyty ja neuvolassakin mitat ottamassa.

Paino 11315g ja pit. 76,5cm ja py. 46 cm. Minä olen ollut yksvuotiaana tasan saman 76,5cm mutta 600g hoikempi!

Hampeja on kuusi, neljä ylhäällä ja kaksi alhaalla.

Meillä on nyt parisen viikkoa kävelty oikein kunnolla pitkiä matkoja huoneesta toiseen, ja sekös naurattaa neitiä.

Miten muut oletteko jo siirtyneet oikeaan maitoon, meillä on sitä kokeiltu mutta aina tulee automaattisesti ostettua nannia mutta kait nyt vois antaa kun ei mitään oireita ole tullut.

Hauskaa joulun odotusta!

Niin ja äityliini vissiin kyseli kuusenlaitosta, me meinattiin ihan oikea kuusi laittaa katsotaan sitten kannetaanko se jo aattona ulos.

Liili & Viivi 1v.

Tosiaan,tän vuotisten jouluisten pino jo täällä=)

On niin isoja jo meidän joulutontut=)

kuka laittaa joulukuusen?

mä laitan vaikka Juho varmaan repii sitä tehokkaasti=)

pitää siirtyä taaperopuolelle mutta milloin,joulukuun lopussa??

mä leivoin joulutorttuja taas tänään ja tein piparitaikinan jotta tytön kanssa huomenna voidaan pipareita leipoo,tulee ees joulutuoksu kun joulumieli näin vesisateella vähän kateissa.

Juho alkanut viimein nukkumaan yleensä vain 1 päiväunet koska unet viimein pidentyneet eli nukkuu jopa 2-3 tuntia ja ulkona usein.

äityliini ja Juho 281105

Kuulumisia täältäkin. Viime viikonloppuna vietettiin ukin hautajaisia. Kaunis tilaisuus oli. Kyllä tämä suru tästä pikkuhiljaa alkaa helpottamaan. Joulumieli on kyllä totaalisen kateissa. Pitää varmaan huomenna leipoa jotain, että edes vähän jouluntuoksua tulee. On muuten niin tylsääkin. Kahdestaan täällä vaan Miljan kanssa koitetaan saada aikaa kulumaan. Toki mies on osan ajasta kotona, mutta päivisin meinaa olla tylsää kun siis kaksin höpötellään... Perhekahvila jätettiin tänään väliin ihan siitä syystä, että kun ei olla pitkään aikaan käyty, niin varmasti oltais saatu sieltä joku nuhapöpö ja joulu menis sairastellessa. Voihan ne pöpöt toki muualtakin tulla... Mutta ei kyllä tällä hetkellä jaksaisi mitään ylimääräisiä vastoinkäymisiä.

Minun pitäisi vielä jossain välissä käväistä lahjaostoksilla. Inhoan jouluruuhkia, mutta ei saatu aiemmin ostettua kaikkia lahjoja. Miljalle ostan taaperokärryn ja sitten siskontytöille pitäisi jotain keksiä. Yritän päästä mahdollisimman helpolla ja hyppään huomenaamulla autoon Miljan kanssa ja ajelen lähimarketeille, jospa sieltä löytyis. Siellä on Prisma ja Euromarket, ihan ok valikoimat niissä on. En millään jaksaisi lähteä enää kaupunkiin, kun on pakko ottaa Milja mukaan, kun mies on loppuviikon päivävuorossa. Mutta siinä on minun tämän vuoden lahjahankinnat, ainoastaan pikkuveljelle olen ostanut lahjan jo aiemmin. Me ei olla enää muutamaan vuoteen ostettu aikuisille lahjoja. Menee vaan turhaa rahaa ja vaikea aina keksiä mitä ostaa. Muutenki minusta joulussa tärkeintä on ruoka, lumi (saas nähdä vieläkö sitä on aattona, torstaille ainaki luvattiin taas plussaa) ja tunnelma. Ja tänä vuonna haudalle kynttilän vienti on myös tärkeä juttu mulle.

Milja menee jo kovaa kyytiä tukea vasten. Välillä pitää vain yhdellä kädellä kiinni ja välillä ihan hetkeksi löysääkin. Ja siirtyy tuelta toiselle jo ketterästi, vaikka pitäisi vähän kurkotellakin. Ja kävely tuettuna eli pitäen minun käsistä kiinni on tällä hetkellä in. Neiti aivan ääneen nauraa kun on niin kivaa.

Toinen tämän hetken hitti on sellaisen Fisher Prizen pianon työntäminen ja sen kanssa käveleminen. Mutta voi että, kun tulee huuto sitten kun se törmää seinään eikä sitä saakaan enää liikkeelle! Äidin tehtävä olis siirtää sitä KOKO AJAN niin, että pukkaaminen taas onnistuu. Eikä sitä kyllä kauaa jaksa, kun tilaa ei kuitenkaan oikein paljoa ole niin jatkuvasti saa olla kääntämässä. Ja siis tuo piano ei oikeasti ole mikään työntölelu, paitsi Miljan mielestä! ;) Tulee siis se taaperokärry ihan tarpeeseen. :D

Milja söi eilen päivälliseksi meidän aikuisten kanssa ihka oikeaa makaronilaatikkoa, siis normaaliohjeella tehtyä. Hyvin kelpasi. Olen ajatellut, että kun se 1v rajapyykki on jo niin lähellä, että aina kun on sellaista sopivaa ruokaa aikuisille, sitä myös Milja saa syödä. Tietty laitan hieman normaalia vähemmän suolaa, mikä ei tee itsellekään yhtään huonoa. Esim. nakkikeitto, pottumuusi on sellaisia. Mutta marinoitu liha tms. ei sovellu vielä, ovat monesti liian suolaisia ja mausteisia. Normaalimaitoa (rasvatonta) Milja juo jo joka aterialla. Aamulla ja illalla seassa on vielä osa Tuttelia, mutta tässä muutaman päivän sisällä loppuu sekin. Ei ole mitään oireita tullut ja hyvin kelpaa maito ilman Tutteliakin. Imetyksen lopetin viikko sitten lopullisesti. Ei ole ikävä ollut. Miljakaan ei ole ollut millänsäkään. Ainoa muutos ehkä on, että aamulla herättyään haluaa halia rauhassa sylissä ennen maidon juomista. Tissittömyys ei ole Miljan aamupalahalukkuutta lisännyt. Edelleen mennään niin, että pian heräämisen jälkeen juodaan mukillinen maitoa, sitten n. tunnin päästä syödään jokin hedelmä, yleensä bansku tai kiiwi. Lounas kyllä maistuukin sitten hyvin. Aamupuuro ei vaan jostain syystä uppoa, vaikka illalla sitä meneekin iso lautasellinen...

Miljasta on tullu hirveä pelleilijä. Kyläänkin kun mennään, niin vain hetken tuijottelun ja ihmettelyn jälkeen pitää näyttää kaikki mahdolliset temput. Yleensä käskemättä ja kaikki peräjälkeen: silmänisku, kielennäyttö, irvistely, eläinäänet jne jne. Hauskaa kyllä aina on, kaikilla. :D

Jokohan tässä oli enimmät? :) Voikaa hyvin! Oikein mukavaa joulunodotusta ja joulua! Onnittelut vauvanodottajille! Ja erityisesti Myylle voimahaleja!!!

Äippä ja Milja 11kk19pvä

moi!!

se on taas perjantai ja viikonloppu alkaa.

tänään ulkoiltiin kun peräti oli yksi päivä ettei satanut.

aika tylsä viikonloppu tulossa mutta sunnuntaina kivaa kun meen kaverin 22.11 syntynyttä poikaa katsomaan ja samana päivänä Katri esittää kerhon joulujuhlassa=)

Juho otti eilen 5 askelta houkuttelemalla,muuten eipä meille mitään uutta.

äityliini ja Juho 281105

Ainakin kuukausi on pinoutumisesta. Ja yllättäen edistystä on tapahtunut....

Voi, tällä äidillä on ollut ikäkriisi jonkun aikaa. Siis Karen kasvamisesta. Lauantaina juhlittiin 1-vuotisssynttäreitä, ja kyllähän se aika iso poika jo on.

Kare on syönyt itse jo kkuukauden verran. Menee oikeasti jo hyvin. Joskin se hassu ei halua juoda itse (mikä on hassua, koska puolivuotisena taikamukista meni ongelmitta, vaan nyt äidin pitää antaa). Samaten Kare seisoo lähes yhtä hyvin kuin kesällä (juuh, oikeesti!), jolloin seisoi tuetta max. 10 sekuntia, nyt sama juttu, paitsi että osaa nousta tuetta ylös. Ei taida poikaa kovasti hotsittaa. Kiipely hotsittaa sitten sitäkin enemmän, syuist sait menee sängylle sun mihin. Ja osaa kivasti tulla alaskin.

Hampuja on 10, yksi poskihammaskin. Välillä kyllä kelpaa muusiruoka paremmin kuin karkea. Tissittelyssä on nyt vähän tämmöistä vieroitusta. Kare pyytää tissiä puoleen päivään mennessä raivokkaasti, iltaisin se voi jäädä poiskin. Yötisseily loppui kuin seinään viikko sitten, kun Karen yöriehumiset alkoivat mennä aivan mahdottomiksi. Pahimmillaan heppu kukkui kaksi tunnin jaksoa yössä. Päätettiin, että eipä se tissittömyys tuota voi enää pahentaakaan, ja kappas! Yöt rauhoittuivat, ainakin alkuyöt. Nykyään Kare herää ensimmäisen kerran 4-6 aikaan, ja nukahtaa saman tien uudestaan. Mitään siis ei saa yöllä, ei edes vettä (kokeiltiin pari kertaa ja kun ei kelvannut, en tarjonnut enää).

1-vuotisneuvola ja samalla hammastarkastus on huomenna, vähän jännittää, kun hepun käyrät vähän notkahtivat viime kerralla. Nyt Kare syö kyllä kunnolla, mutta juomista menee tosi vähän ja vaipat ovat kuivina koko ajan. Me tosin pottailemme jo suht onnistuneesti jopa kolme kertaa päivässä (tai siis yritämme useammin). Nyt Kare osaa jo mennä potan luo, kun kysyn, onko pissahätä (mikä tosin EI tarkoita sitä, että olisi!).

Palaan kyllä tässä vielä. Taaperopuolella tuskin enää kerkiän useasti käymään, kun aloitan työt tammikuussa - eli aivan just (glub)!

Heipat täältäkin pitkästä aikaa. On taas tää kirjottelu jäänyt, lueskelemassa oon käynyt kylläkin. Ja aika kiireistä taitaa kaikilla olla kun sen verran harvakseltaan tekstiä tänne tulee. Sniif, niin ne uudet joulukuiset tulee ja vie meidän paikan täältä... Alkaa varmaan vauvakuumetta pukkaamaan kun eilen kävin katsomassa sairaalassa ystäväni sunnuntaina syntynyttä tyttöä ja samalla serkkuani jolla eilen aamusta käynnisteltiin... Yöllä olikin sitten tullut tekstaria että poika sieltä on syntynyt. Ja meiän vauvat täyttää (tai suurin osa tainnut jo täyttää) jo vuoden. Meillä siis synttärit viikon päästä perjantaina, sopivasti joulu ja uuden vuoden hässäköiden väliin viel sekin. Saa nähdä onko suku jo vuodenvaihteen tunnelmissa vai vieläkö malttavat tulla meidän tyttöä juhlimaan.. Mulla on ihan kauhee ongelma mitä tarjoon vieraille!!! En todellakaan oo mikään jauhopeukalo joten jotain helppoa pitäis olla. Täytekakun tilaan yhdestä pitopalvelusta, sitä en uskalla ees yrittää ite tehä... Onko ehdotuksia tarjoiluista?

Meillä on opittu nyt kävelemään, tosin aika pelottavan näköistä on vielä ettei kyllä ihan täysin hallinnassa, mutta koko ajan menee pitempiä ja pitempiä matkoja. Iltaisin menee kun hyrrä olkkarin pöydän ympäri ja sohvalta sohvalle. =) Ja sitten ihan ihme tapa tullut hänelle, kantaa aina joko jotain vaatettaan tai sitten uninallea mukana kun kävelee. Aina on joku riepu kainalossa oltava, hassua.

Hampaita on yksi edelleenkin... Toinen on nyt kovaa vauhtia viereen tulossa, ajan kysymys koska puhkee läpi.

Siirrettiin tyttö tossa pari viikkoa sitten omaan huoneeseen nukkumaan. On kyllä tosi hyvin mennyt. Ennen yöt oli tosi risaisia (veikkaan et johtui miehen kuorsaamisesta) mut nyt menee n. yhdellä tutin suuhun laitto kerralla yöt. Ja lisäksi on oppinut nyt nukahtamaan omaan sänkyyn kun ennen nukutettiin meiän viereen ja nostettiin siitä omaan sänkyyn.

Pottailua ollaan harjoteltu ja yhden kerran on käynyt niin ettei sinne mitään oo tullut, aina kun alkaa kulmakarvoja neidil punottaa ni vien potalle ja kyllä se kakka sinne tulee. =)

Selkeesti ollaan siirtymässä nyt yksiin päikkäreihin... Ennen nukkui aamupäivällä n. 1h ja iltapäivällä samat. Nyt työnnän puolen päivän aikaan parvekkeelle ja saattaa vetää 3 tuntia unta kuuppaan. Aika ihanaa. Siinä ajassa saa jo jotain tehtyäkin ja kun ikinä ei oo ollut toi neiti vaunuissa nukkuja ni nyt sitten! No parempi myöhään kun ei milloinkaan.=)

Jade23: Meillä yöt oli vielä tossa pari kuukautta sitten todella risaiset, koko ajan sai työntää tuttia tai vellipulloa suuhun ja jossain vaiheessa nostaa meidän väliin nukkumaan. Ostettiin unipussi ja sen jälkeen aikalailla rauhottui. Tais olla kylmä meiän ipanalla kun potki unissaan peittoa aina pois...

Vitanovalle ja NiiskuPiiskulle onnea tulokkaasta!!!

Tyttö9910: Pahoittelut ukkisi poismenosta :(. Jaksamisia sinulle ja läheisillesi

mansemamma82:lle tervetuloa ja onnea! =)

Myy81: Kamalaa!!!! Jaksamisia teillekkin

Joulukuusista ja -pukeista on ollut puhetta. Meille isäntä toi eilen kuusen, pitkän kinumiseni jälkeen. On tommonen n. 15cm kuituoptiikka kuusi vai mikskä sitä sanotaankaan. Patterit ku laitetaan ni oksien päässä vaihtuu eri valot. Meillä siis kaksi kissaa ja sen takia ei isompaa kuusta isäntä suostu hankkimaan. No parempi toi kun ei mitään. ja ainakin näyttäis et on hirveesti lahjoja kuusen alla kun toi tosiaan niiiin pieni =)=) Pukkia meille ei tule vielä. Muutenkin joulu on meillä hirveetä ramppaamista kun pitää joka mummoilla ja vaareilla ja isomummoilla käydä... No ehkä ensivuonna sanotaan että ollaan kotona vaan ja jos joku tahtoo tulla ni tulee sitten meillä käymään..

Tulihan taas romaani=) Ehkä joku jaksaa lukea loppuun saakka=)

Hyvät joulut ja uudet vuodet kaikille joulumammoille ja pikkutontuille.

Tiituliini81 ja Ida melkein 1v

Taas sataa :( Oon koittanu paketoida lahjoja, ja torttujakin aion kohta leipoa, jos edes jostain tulisi pikkasen jouluista tunnelmaa. Joululevyjäkin katsoin kaupassa, mutta jostain syystä valkeat joulut ja hanget korkeat nietokset saa vain pahalle tuulelle. Mutta eiköhän se mieli sieltä viimeistään aattona löydy, kun ollaan isommalla porukalla, ja lapset jännittää ja odottaa pukkia.

Niklas valvoskeli pitkästä aikaa viime yönä. Joko poika on kuuhullu, tai sitten tekee poskihampaita. Epäilen kyllä molempia :) Nyt meni toisille päikkäreille, normaalisti nukkuu enää yhdet. Jaksaa sitten illan touhuta siskon kanssa, toivottavasti sade jossain välissä taukoaa sen verran, että päästään edes lenkille, mulla on jo kolmas päivä sisällä ja alkaa jo ahistaa.

Huomasin tuossa viimeviikolla, että meikästähän tuli taaperoimettäjä! En olisi ikinä uskonut. Tyttö sai rintamaitoa noin 10-kuiseksi, ja ajattelin, että nyt imetän lyhemmän aikaa, mutta Niksulla ei ole ollut rintaraivareita ollenkaan, eikä mitään meininkiä lopettaa tisuttelua. Saas nähdä miten käy sitten jos lähden vuoden alussa töihin (jos löydän/saan töitä).

Jahas, taikinalevyt on sulaneet vartin verran, menen taikomaan joulun tuoksua. Parempaa joulumieltä muille tonttusille!

T:Emppu ja Niklas

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Päivät kuluu niin nopeaan ettei millään tahdo ehtiä tänne...

Ensiksi: voimia sinulle tyttö 9910!

Olin jouluostoksilla koko päivän melkein tytön kanssa. Rahaa meni, mutta lahjat olivat melkein kaikki minulle itselleni ;) Kerrankin löysin jotain, kun en hakenut mitään. Pakko kai sitten oli tuhlata! Tyttö oli niin kiltisti rattaissansa ja katseli ihmisiä.Tykkää olla shoppailemassa.

Tyttö nousi muuten pystyyn lauantaina ihan ilman tukea, mutta musti sitten ettei osaa seistä ja muksahti alas. Mutta tosiaan, koko ajan pidetään vähemmän ja vähemmän kiinni. ei taida kyllä oppia ennen vuotta kävelemään, niin kuin monet arveli. Täyttää meinaan ensi yönä klo 3.28 1v. Ja tälläkin äidillä ikäkriisi. Minun pienen pieni esikoinen on jo iso tyttö! Ja muitakin kriisejä on mm. töihin meno joka koittaa tammikuussa. Joku muukin päivitteli miten lyhyt aika siihen enää onkaan!Enää kolme lyhyttä viikkoa!!

Onneksi on vielä joulu ensin, ei ehdi niin laskea päiviä. Kuusta olen mieheltäni kinunut jo monta kertaa ja taitaa se taipua.Voi olla, että on huono idea, mutta ainakin haluan yrittää, luo se sen oikean tuoksun ja tunnelman...

Ja vielä neuvola kuulumisia. Paino oli 9640g ja pituus 78cm. tyttö hyvin kehittynyt ja kaikki muutenkin hyvin.

Nyt suihkuun ja nukkumaan. Huomenna menen töihin harjoittelemaan yhdeksi päiväksi ja herätys on jo klo 4.15 aamulla :(

Hyvää yötä!

Ai niin joku oli raskaana (en muista nimeä) ONNEA PALJON!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat