Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Yksi kaverini on patologinen myöhästelijä ja syyttää sitten aina siitä 5-vuotiastaan. Mun mielestä se on väärin! Ei syy ole lapsen vitkuttelussa, vaan siitä, että äiti ei varannut tarpeeksi aikaa aamutoimiin tai lähtemiseen.

Jotkut äidit syyttävät lapsiaan myös siitä, että on sotkuista. Kuulemma lastenhuonetta ei voi siivota kun siellä on aina leikit kesken ja muutenkin siivotessa lapset " sotkee toisesta päästä" . Meillä sotkua tulee ihan koko tästä perheestä ja siivoamattomuus ei ole lasten syy, vaan aikuisten. Jos kotona on likaista, se on vanhempien syytä!

Mua ärsyttää hirveästi tuollainen syyllistäminen! Olen elänyt sellaisen lapsuuden, jossa lapsia syytettiin ties mistä ja en halua sellaista lapsilleni. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö meillä lapset osallistuisi joka ilta lelujen keräämiseen ja viikkosiivoukseen! Sen voi tehdä niin monella tavalla.

Kommentit (6)

Tottahan sitä aina voisi herätä kukonlaulun aikaan ja varsinkin herättää lapset kolme tuntia ennen tarhaan menoa.

Mutta miksi pitäisi, jos myöhästyminen ei ole todella vakavaa? Lääkäriin ym. menemisen kanssa pitää olla tarkka, mutta monen muun menon kanssa ei se myöhästyminen ei ole kuolemanvakava asia.

Tosiseikka nimittäin on, että lapset ovat YLLÄTYSMOMENTTEJA. Normaalisti joku juttu voi sujua vartissa, mutta jonakin aamuna lapsi jumittuu tekemisiinsä ja kiukkupuuskaan niin, että siinä meneekin puoli tuntia.

Joten jos sellaisena aamuna emme ehdikään tarhan aamupiiriin puoli yhdeksäksi, sharp, niin kyllä, kyllä se oli lapsesta johtuva juttu.

Mikä ei nyt kuitenkaan varsinaisesti ole kamalaa ja inhaa syyllistämistä, ainoastaan elämää...

Oma muksuni on vasta vuoden, joten vasta pari kertaa olen joutunut tilanteeseen, että myöhästyn " lapsen takia" . Molemmat vaippahommia juuri kun ollaan ovesta ulos astumassa... On varmasti lapsen kannalta iso ero sanotaanko myöhästyttäessä " Anteeks kun me ollaan myöhässä, Ville ei millään suostunut pukemaan." kus jos vaikka sanotaan " Anteeks kun ollaan myöhässä, en osannut varata tarpeeksi aikaa lähtöpuuhiin."

Ja tuo siivousjuttu. Joku mainitsi, että pahoittelee koska heillä on enemmän sotkua samalla siivousmäärällä kuin lapsettomassa perheessä. Meillä ainakin on siivoamiseen käytetty aika kaksinkertaistunut sen jälkeen kun lapsi syntyi. Juu, on toki enemmän työtä. Mutta en mä kyllä pahoittele vieraille, että meillä on lapsen takia siivotonta. Hujan hajan olevat lelut ei näytä yhtään sotkuisalta jos kotona muuten paikat on ojennuksessa. Kokeilkaapa! Siivotkaa kotin niin, että tasoilla ei ole niille kuulumatonta romua, lattiat on puhtaat, sohvatyynyt tahrattomat jne. Ei ne lelut sotkua tee ;).

Ja isompien lasten (yli 6-v) huoneista voi monen kannattaisi ehkä sorteerata 75% leluista ja muusta romusta pois, niin olis helpompi siivota ja näyttäisi siistimmältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei nääs tarvi itse ottaa vastuuta. Jos kuvaamallasi ihmisellä ei ole lapsia, niin sitten hän syyttää jotain muuta. " On sotkuista, kun on niin kiire" . tms.

Etkö ole huomannut, että on ihmisiä, jotka ovat itse aina oikeassa?

Kaverini pakottaa 5-vuotiaan pyytämään anteeksi myöhästymistä. Samalla tavalla jotkut lasten kuullen syyttävät heitä sotkuisuudesta.

Toki lapset ovat yllätysmomentti, mutta minä ainakin varaudun siihen!

- Ap, joka myöhästyy kyllä joskus

siinäkin pienet lapset lisäävät sotkua merkittävästi enemmän kuin sama määrä aikuisia ihmisiä.

Totta kai voi siivota ja siivotaankin enemmän kuin lapsettomassa huushollissa, mutta on aika typerää väittää, että se samalla energia- ja aikamäärällä syntyy se siivo kuin lapsiperheessä. Siivouksen jälkeen on sekaista puolessa tunnissa!

Vierailija:

Lainaus:

Jotkut äidit syyttävät lapsiaan myös siitä, että on sotkuista. Kuulemma lastenhuonetta ei voi siivota kun siellä on aina leikit kesken ja muutenkin siivotessa lapset " sotkee toisesta päästä" . Meillä sotkua tulee ihan koko tästä perheestä ja siivoamattomuus ei ole lasten syy, vaan aikuisten. Jos kotona on likaista, se on vanhempien syytä!

Joten en edelleenkään ymmärrä, mikä ap:n pointti on. Minä en ainakaan SYYLLISTÄ lapsia tai syytä heitä sen kummemmin, kunhan huomautan sen tosiseikan, että meillä on lapsia ja siksi samalla siivousmäärällä sotkuisemman näköistä kuin lapsettomalla pariskunnalla kotonaan.

-4-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat