Seuraa 

Millaisia vatsakipuja voi olla raskaudessa? Mistä tuntee kohdunulkoisen oireet? Olen rv 5+4 ja tänään ollu aikamoisia alavatsakipuja, kouristelee ja kerää ilmaa. Isolla hädällä en henno käydä, kun alapäähän sattuu :-/ Oireet on samanlaiset kuin mulla olis ovulaatio. Voiko raskaana ollessa ovuloida? Pitäiskö käydä lääkärissä? Alkuraskauden ultran varasin vasta 2 vkon päähän...

Olen huolissani.

Kommentit (3)

tästä kolmannesta raskaudesta ihan alkuvaiheessa monta viikkoa ja olin varma että kohta tulee kesken. Kipu oli kuukautismaista ja välillä pistävää terävää kipua. Sitten tuli vielä myöhemmin rv 10-12 pari viikkoa vuotoja kivun säestyksellä, mutta niin vaan ollaan nyt rv 31. Kahdessa ekassa odotuksessa ei ollut kipuja eikä vuotoja. Ehkä uudelleensynnyttäjällä kipuilee herkemmin.

Kyllä vaan mullakin on mielettömiä vihlauksia vatsassa, varsinkin jos olen lenkillä tai jumpassa tai muutoin vain jos ns. vaihdan asentoa. Joku sanoi, että liian vauhdikkaat liikkeet saavat aikaan niitä, mutta miten hitaasti sitä sitten pitäisi kulkea... Ekassa ei ollut mitään tämän kaltaisia! Välillä tuntuu todella pahalta; eilenkin kun iskä pudotti keittiössä Toikan linnun lattialle ja mun piti syöksyä paikalle, niin kyllä repi pitkän aikaa alavatsaa. Ihan kuin ei kaikki olisi kohdallaan?!

Mä oon myös pohtinut, että minkälaiset on kohdun ulkopuolisen raskauden oireet, mutta enpä kehtaa tässä vaiheessa äidiltä kysyä, kun en haluaisi niiden vielä aloittavan sitä hääsäämistä... Mun äidillähän on ollut kohdun ulkopuolinen ja siksi erityisesti luulen sitä itsellänikin. Neuvolatätsy ei viime viikolla ottanut siihen mitään kantaa, ei edes yrittänyt kuunnella sydänääniä, mikä musta oli outoa, kun aikaa varatessani sillä oli niin kova hoppu mun tulla sinne vastaanotolle?! Ekasta samoilla viikoilla on merkinnät jo sydänäänistä neuvolakortissa. Sitten oon miettinyt, että mitä jos istukka irtoo tai tulee keskenmeno, mutta ne kivut varmaan olisi vielä voimakkaammat ja varmaankin jossain vaiheessa alkaisi myös vuoto?!

Vielä kun malttaisi ensi perjantaihin, niin ultran jälkeen varmaan jo helpaa... ilmeisesti olen vaan päässyt liian helpolla ekan kanssa!

Voimia vain meille kaikille, samat huolet ja ajatukset (ilmeisesti kuuluvat tähän alkuraskauteen?!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla jo kuudes lapsi tulossa ja aivan samanlaisista masukivuista kärsin nyt kuten edellistenkin kohdalla. Kyllä se taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus että noita kipuiluja löytyy :o)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat