Vierailija

Eli klassinen kysymys voiko kotiäiti viedä hoitoon isommat ja saako mistään rahallsita apua?

Saako yksityiseen päiväkotiin yksityishoidontukea tms, olewko itse sitten nollilla? vai miten täöä menee? jos itse saisin muuten kotihoidontukea, niin en saa mitäöän? paljonko puolipäivä hoito noin suurinpiirtein maksaa?

Kommentit (8)

suuret kiitoskset teille!

Miten toi laki muuttuu 1.4??

eli nyt kun olen 6.2 asti äitiyslomalla, minimiäitiysrahalla, niin olisin voinut pitää 3 ja 4 vuotiaat puolipäivähoidossa niin että olisin saanut yksityisenhoidontukea? Myöhäistä enää tämän asian kanssa. mutta entä kun sirryn helmikuussa kotihoidontuelle, niin itse en siis saisi mitään ja isommat saisivat molemmat yksityisenhoidon tukea? näinkö? entä aitten huhtikuussa, miten laki muuttuu?

Meillä isommat ovat olleet seurakunnan kerhossa, mutta se ei ole enää joulun jälkeen heidän paikkansa. tiedän sen, eivät viihdy siellä jne. oisi niin kiva saada yksityoiseen esim englanninkieliseen päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ne maksuthan riippuu päiväkodista, mutta suunnilleen samoihin taitaa mennä yksityisen hoidon tuen myötä.

Laita seurakunnan kerhoon niin et menetä kotihoidontukea ja hoito on kuitenkin laadukasta!

mutta sitten 1.4 siis voit laittaa lapsesi yks päiväkotiin, isommista et sitten tietenkään saa kotihoidontukea, mut eiks se ole yli 3v lapsesta jotain 50¿ per lapsi?

Eli 1.4 yks hoidontuki muuttuu lapsikohtaiseksi kun ennen oli perhekohtainen, ja kuntalisät saa myös vaikka sais isommasta lapsesta ykshoidontukea ja pienemmästä kotihoidontukea.

Eli tällä hetkellä yksityisenhoidon tukea ja kotihoidontukea ei voi saada samaan aikaan. Äitiyslomalla kylläkin yks. hoidontukea voi saada. Yks hoidontuki n 137¿/kk hoitolisä 134¿/kk(riippuu tuloista) ja kuntalisä (meillä yli 400¿/kk, asutaan espoossa). Meillä vanhempi lapsi aloittaa tammikuussa pienessä yks päiväkodissa hoitomaksu kaikkinensa 780 ¿, meille jää maksettavaksi jotain 110¿. Sitten kun siirryn hoitovapaalle, hoitomaksu pienenee vähän alle 80¿. Kannattaa muistaa että äippälomalla ollessa vauvaa ei lasketa perheenjäseneksi :' )

Nettios hoitopaikkapistenet voi laskurit osiossa laskea mitä tukia saisitte!!

kokopäivähoitopaikka kahdesta syystä, päiväkodin ei tarvitse etsiä toista puolipvälasta jakamaan hoitomaksua ja on kivempaa kun ryhmä hieman väljempi. Ja niin, puolipäivähoidosta ei saa kuntalisää!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat