Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ja sitten tulee lapsettomat pariskunnat. Luitteko kyseisestä tutkimuksesta muutama päivä sitten? Mitä olette mieltä, onko järkeenkäyvää tekstiä?

Itse elän parisuhteessa lapsettomana ja koen itseni onnelliseksi. Tässä on hyvä olla, en kaipaa muuta. Jos on löytänyt hyvän puolison, voi varmasti olla onnellinen myös parisuhteessa. :)

Entä lasten merkitys, onko teillä lisännyt vai vähentänyt onnea omasta mielestänne?

Kommentit (22)

Kurjaa jos lastensaaminen tyssääntyy siihen ettei kumppania löydy. :( Mulla on hyvä kumppani, mutta kummallakaan ei haluja saada lapsia. Onneksi tämä sopii molemmille. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olin todella onneton sinkkuna. Koin olevani todella yksin, vaikka ystäviä onkin. Kaksin miehen kanssa olin onnellinen ja olen onnellinen nytkin, kun meillä on yksi lapsi.

kuin se nyt on (kohta 30v).

Perhe ja lapset olleet suurin haaveeni teini-iästä asti. Toivottavasti joskus sekin onni potkaisee. Muuten olen kyllä suht täysin onnellinen, pakko myöntää.

No, pakko sanoa, että tiedostaahan sen miten helppoa tavallaan on elää yksin itselleen. Yksinäisyys (enkä nyt tarkoita ystävien suhteen vaan puolison) on välillä todella raskasta. Koetan sitten panostaa tähän vaiheeseen ja tehdä sitä kaikkea, mihin ehkä ei sitten joskus ole enää mahdollisuuksia; matkustella, nukkua pitkään, harrastaa jne. Mutta vaihtaisin silti koska tahansa perheellisen elämään. (Ja tiedän, että moni perheellinen " kadehtii" minua samalla tavalla... ;) vaan tuskinpa silti oikeasti vaihtaisivat.)

AP-

lapsettomuus voi tehdä elämästä helpompaa- ei yövalvomisia., sairaan lapsen hoitoa, koulukiusaamista jne.

Mutta kyllä vaakakupissa lapsilta saa enemmän.

Itsekin olen ollut sekä onnellinen lapseton sinkku 5 v ja

lapsettomassa onnellisessa parisuhteessa 13 v-

ja nyt on 3 lasta.

---

En kadehti lapsettomia-

mutta monet heistä lapsettomista on katkeria, kun biologinen kello on ohittanut 40 v...

(Tunnen heitä paljon- heillä on monta eri syytä, miksi eivät ole halunneet-yleensä saaneet lapsia...)

olla OIKEAA SISÄLTÖÄ ennen lapsia? Mulla on ollut vähän liikaakin, vähempikin riittäisi.... :) Rakkaita ja raskaita tilanteita ja ihmisiä on riittänyt.

Onko kysytty suoraan, miten onnellinen olet, vai onko pitänyt esim. pisteyttää asioita, joista on huolissaan, ja niistä on katsottu jonkunlainen keskiarvo. Yleensä ottaenhan lasten vanhempia varmaan huolettavat monet maailman asiat enemmän kuin lapsettomia.

Myös oma terveys huolettaa enemmän, kun tietää, ettei se kosketa pelkästään itseä vaan myös lapsia. Samoin talous, yksineläjä pärjää paremmin kuin perheellinen. Uskon, että useimmat perheelliset ovat onnellisia lapsistaan, mutta suuri vastuu lisää myös paineita.

Olihan siinä sinkkuajassa puolensa, mutta kyllä olen nykyään miljoona kertaa onnellisempi, kun elän onnellisessa avioliitossa. Sinkkuna tunsin itseni niin monesti yksinäiseksi, ja tuntui, etten kelpaa kenellekään.

No, välillä toki seurustelin. Minusta tuntuu, että nyt olisin sinkkuna varsin yksinäinen, sillä kaikki kaverit ovat pariutuneet. Miehen kanssa kaksin olisin varmaan ihan onnellinen mutta en ole kahden lapsen äitinäkään yhtään onneton.

omat lapset. Tällä hetkellä meidän perheessä on minä ja mies. Laajennettuna siihen kuuluu myös vanhempamme ja sisaruksemme. Viihdyn perheen parissa hyvin ja nautin läheisten rakkaudesta. :)

Kurjaa jos pitää elää sellaista elämää mitä ei halua. Rakkaus voi joskus yllättää, kun sitä ei osaa edes odottaa....

t. ap

Ja jossakin vaiheessa yksinäisyys kolkuttaa ovelle, jos jää perheettömäksi. Perheettömäksi jäämisen riski on olemassa kauan sinkkuna ja lapsettomana elävälle.

(ei valttamatta tietenkaan, kaikki eivat perhetta ja parisuhdetta halua). toisaalta parisuhde voi hyvin silloin kun ei ole lapsia, koska jaa se kaikki aika toisilleen ja suhteen hoitoon. aikuisten suhde parahaimmillaan ollen hyvaa seksia ja runsaasti sita, matkustelua, molemmilla tyo josta nauttii. lapsistaan kaikki varmaan nauttii, mutta sitten se on taas erilaista onnea. minulle aivan selvasti sopi tama oma tyyli eli nuo kaikki vaiheet tuli elettya pitemman kaavan kautta ja nyt olen nelikymppinen 4 vuotiaan aiti ja tama on aivan ihanaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat