Vierailija

.

Sivut

Kommentit (44)

Esikoinen kertaheitolla sekä päivä- että yökuivaksi 2v7kk (juuri 2kk aiemmin oltiin epätoivoisesti yritetty kaksi viikkoa pitää ilman housuja pihalla (omalla) ja kotona kääritty matot sivuun ja ihan toivotanta oli..). Tämän jälkeen seuraavan puolen vuoden aikana ehkä 3 pissavahinkoa, öisin. Sen jälkeen ihan todella, todella harvoin.

Kuopus jätti vaipat samoin kerralla 2v6kk:n ikäisenä.

Päivät sujuivat ongelmitta kun muistettiin muistuttaa, öisin tuli aluksi vahinkoja pari kertaa viikossa. EI kuitenkaan suostunut pitämään enää öisinkään vaippaa, riisui sen itse pois vaikka miljoona kertaa... joten pyykättiin n. kuukauden ajan paljon. Sen jälkeen satunnaisia pissavahinkoja öisin. Nyt ehkä 1-2 kertaa kuussa, tosin nyt kun taas jäjrestelmällisesti pissatetaan ennen nukkumaan menoa (no se nyt tehty aina), uudestaan kun itse mennään nukkumaan ja aina jos yöllä inahtaa ;) niin vahingoilta vältytty. Nyt ikää 2v10kk.

Poika päivä- ja yökuiva 2 v 4 kk

Tyttö päivä- ja yökuiva 1 v 10 kk

Tyttö päivä- ja yökuiva 1 v 11 kk

Tyttö päivä- ja yökuiva tasan 2 v

Tyttö päiväkuiva 2 v, yökuiva 2,5 v.

Yhdelle lapselle on yksi vahinko sattunut kuivaksi oppimisen jälkeen, muille ei yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

n. 2,5v ja päiväkuivaksi pari kuukautta myöhemmin.. lasken päiväkuivuuden siitä, kun vahingot loppuivat ja osasi itse juosta vauhdilla vessaan :)

kuin pari vahinkoa sen jälkeen enää. Yökuivakin oikeasti oli jo aiemmin, mutta tuolloin lakattiin laittamasta yövaippaa edes varmuuden vuoksi.

Potalla alkoi käydä myös varhain. Ihan heti kun oppi kävelemään, kävi itse potalla.

Lainaus:

Tosiaanko nämä 1,5-vuotiaat olivat täysin yö ja päiväkuivia? En laskisi kuivaksi jos

vahinkoja sattuu vielä usein.

EI tarkoita, että lapsi olisi oppinut päiväkuivaksi.

Hassua kun tuttavapiirissä useampikin hehkuttanut n. 1,5v.:n vaipattommuutta ja sivulauseessa mainitsee, että vahinkoja sattuu vaikka viisikin kertaa päivässä... Mutta kiitettävää aktiiviosuutta vanhemmilta että jaksavat ihan koko aika pyykin/lattia/autoistuimen pesua... Tai sitten voisi relata ja koittaa kaksi vuotiaana uudestaan.

Esikoinen:

a.) 1v9kk

b.) 1v10kk

Pienempi alkoi 1v7kk itse mennä potalle / pyysi päästä pöntölle, eikä ole sen jälkeen tehnyt lattialle, ikää nyt 1v8kk. Mutta jos sisällä on vaippa jalassa, tekee pissan siihen. :)

Meillä heitetään siis vaippa heti sisällä pois, niin homma onnistuu. Ulos laitan vaipan vielä, koska ajattelen, ettei asialla vielä ole niin kiire. Yökuiva ei vielä ole.

kun jokaisen lapsen kohdalla on alusta asti pissatettu/kakatettu lavuaariin, ja heti istumaan opittua pottaan. Eli vaippoja ei olekytetty muuten kun pitkillä matkoilla, ja lapsi on osannut aina ilmoittaa hädästä (tai siis ehkä lähinnä äiti on osannut erottaa vessahätäitkun) ja parin viikon ikäisestä ei ole vahinkoja tullut kummallakaan (ekan kohdalla meni melkein kaksi viikkoa, että opin tunnistamaan koska sillä on hätä, toisen ja kolmannen kohdalla osasin alusta asti)

Vois sanoa, että oli jo aika paljon aiemminkin kuiva, mutta kakkaaminen ei luonnistunut pottaan/pönttöön, joten sen takia oli mieluummin vaipat kuin alkkaripyykkiä.

yökuivaksi 4,5-vuotiaana.

Toinen on 2v5kk ja vielä vaipoissa, tosin kyllä hän käy potalla jos ei ole vaippaa eikä housuja jalassa, on tehnyt sitä jo puoli vuotta. Se ei vaan mun mielestä kyllä tarkoita että hän olisi kuiva...

1. poika päiväkuiva 1v9kk ja yökuiva 2v2kk

2. poika sekä päivä ja yökuiva 1v7kk

3. tyttö päiväkuiva 1v8kk ja yökuiva 2v1kk

nämä siis niin, ettei enää ollut vaippoja missään tilanteessa eikä vahinkoja sattunut ollenkaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat