Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mies valehtelee arkisista ja isommistakin asioista. Olen ottanut asian puheeksi, mutta eipä auta tilanteeseen. Ei ilmeisesti pidä valehtelua pahana. Asian puheeksi ottaminen on hänen mielestään vain haukkumista minun puoleltani. Miksi mies valehtelee? Luottamustahan tämä syö ja voiko tällainen suhde yleensäkään kestää kovin kauaa, jos se ei perustu molemminpuoliseen luottamukseen ja rehellisyyteen?

Kommentit (7)

Mikä on ärsyttävää ja pikkupoikamaista. Mieheni ehdottomasti huonoin piirre.

Valehtelee lähinnä tilanteissa, joissa ei halua ' joutua kiinni' , koskien lähinnä arkisia asioita, esim. roskapussin viemistä tms. Mutta mistäs sitä tietää valehteleeko isommissakin asioissa. Tämä todella syö luottamusta, eikä mies sitä todella ymmärrä, vaikka aina riidan jälkeen sanoo ymmärtävänsä. Silti joka kerran kun epäilen hänen sanojaan, suuttuu että miksi en voi uskoa mitä hän sanoo. Vähän vaikea uskoa kun vain joka 2. kerta hän puhuu totta.

Yhdessä ollaan yhä, 10 vuoden jälkeen, eikä suhde tähän kaadu jos ei ala valehtelemaan isommissa asioissa, pettämistä en esim. hyväksyisi.

Mutta ärsyttävää on ja epätoivoista. Muuten oikein hyvä mies kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Etenkin viime aikoina olen miettinyt että miten tyhmä (ja nuori) sitä onkaan ollut suhteen alussa, ettei ole tällaiseen kiinnittänyt huomiota heti.

Miehellä on tapana hieman värittää juttuja. Ei paljoa, mutta kuitenkin.. Itse en tee sellaista ikinä. Mies saattaa kertoa jotain työpaikalla tapahtunutta juttua, kertoo että hän itse sanoi niin ja niin ja tiedän saman tien että joku toinen on sen sanonut, ei mies, koska mies ei niin puhuisi.

Suhteen alussa mies kertoi aika avoimesti edellisistä suhteistaan ja tiedän, että ne jutut on totta. Nyt vuosien saatossa mies saattaa väittää niistä toista, ilmeisesti katuu että on näitä asioita edes kertonut?? Kuitenkin, olen kuullut kolme eri versiota siitä, onko hän ollut kihloissa edellisen tyttöystävän kanssa vai ei..

Jotenkin kuitenkin tiedän, että isommissa asioissa mies on aika rehellinen. Ehkä siksi olemmekin vielä yhdessä. On itse esim. kertonut, että saa exältään soittoja ja on tätä nähnytkin (asioita, joista olisi ihan hyvin voinut valehdella tai vain jättää kertomatta, koska en olisi näitä koskaan saanut muuten tietää).

Millaisista asioita ap:n mies valehtelee?

johtuen esim. siitä, että mies kyselee niin paljon ja haluan joskus pitää asioita omana tietona. Isoista asioista en koskaan valehtele.

Mies valehtelee jokapäiväisistä asioista aivankuin hänelle olisi yksilysti, mitä suustaan päästää. Se saa minut tuntemaan kyllä, etten merkitse hänelle pskan vertaa. Hän valehtelee asioista liittyen lapseemme. Hän valehtelee pelaamisestaan. Ei muka pelaa uhkapelejä, mutta pelaapa hyvinkin. (olenkin miettinyt, että olisiko hänellä peliriippuvuus. Siihenhän kytkeytyy vahvasti valehtelu ja asioiden peittely.) Lisäksi hän lupailee paljon asioita, joista ei edes seuraavana päivänä muista puhuneensa.

Itse alan kyynistyä ja muuttua välinpitämättömäksi. Rakastan kyllä miestäni, mutta jos hänen rakkaudensa on ainaista valehtelua, niin eipä tämä suhde silloin ole aito.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat