Vierailija

Kommentit (12)

En oikeastaan edes osaa huutaa.

Silti joudun sanomaan meidän esikoiselle sata kertaa samasta asiasta, eikä silti mene perille. Vaikka en huuda.

Kuopukselle minun ei tarvitse sanoa kuin yhden kerran. Ja asia menee perille.

Eli eiköhän kyse ole jostain ihan muusta kuin siitä, huutaako vai ei. Niin, molemmat lapseni ovat poikia; 6 v ja 4 v.

Mieheni vanhemmat eivät koskaan menetä malttiaan - siis eivät todellakaan. Ja yllätys -omaa miestäni rauhallisempaa ja tyynempää miestä saa hakea. Hänellä ei ole siihen tarvetta. Joskus harvoin suuttuessaan hän puhuu napakammalla äänellä ja lyhyillä lauseilla, joten vaikutus on VÄHINTÄÄN yhtä tehokas kuin pelottava huuto. Lapset tajuavat heti, että nyt ei pelleillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Tytöt ovat sellaisia nyhveröitä, jotka istuvat pääosin vain paikallaan vertailemassa lelujaan, kun taas pojat ovat luontaisesti liikkuvaisempia ja ehtiväisempiä.

Vierailija:

Lainaus:

Oikealla tavalla annettu ohje tarvitsee antaa vain yhden kerran.

Mutta siinä olen samaa mieltä, että huutaminen on täysin turha kasvatuskeino. AINA kun olen siihen sortunut jos töissä on stressiä tai muuten on pinna ollut kireällä, siitä ei ole seurannut mitään muuta kuin lisää uhmaa ja ongelmia. Huumori ja rauhallisena pysyminen on kyllä ainakin meidän lapselle paras kasvatuskeino.

On nimittäin niin, että lapsen iällä on varsin suuri merkitys, ja tässä vuodien vieriessä alan tulla siihen tulokseen, että myös sukupuolella on varsin suuri merkitys. Tytöt ovat sellaisia nyhveröitä, jotka istuvat pääosin vain paikallaan vertailemassa lelujaan, kun taas pojat ovat luontaisesti liikkuvaisempia ja ehtiväisempiä.

Niin että älkää tulko minulle enää koskaan sanomaan, että " No kyllä Kallelle on tästä sanottu varmaan 100 kertaa, mutta mikä on kun ei mene perille!!" Vika on kasvattajassa, ei lapsessa! Oikealla tavalla annettu ohje tarvitsee antaa vain yhden kerran.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat