Vierailija

Sain tänään työpaikkani yleiseen s-postilaatikkoon viestin jossa joku tyyppi Venäjältä pyytää että hänelle lähetettäisiin vilttejä, vaatteita, vitamiinejä, ruokaa, jne. koska hänen mummonsa ei muuten selviä talven yli.

Toisaalta olen tietenkin aika kyyninen ja valveutunut, enkä ihan heti usko kaikkea, etenkin netissä.

Mutta toisaalta, jäin miettimään....entä jos toi on oikeasti joku venäläinen lapsenlapsi joka yrittää haalia mummolleen lämmintä vilttiä jne.?

Olihan siinä myös osuus että häneen voi ottaa yhteyttä jos haluaa lähettää rahaa. Ja oli siinä ihan myös käypän näköinen osoite.

Mitäköhän tapahtuu jos sinne oikeasti lähettää vaikkapa jonkun makuupussin siihen osoitteeseen??

Mitä te tekisitte? Deletoinko viestin kylmästi, vai ...... vastaanko jotain?

Onko muille tullut yrityksiin samanlaisia viestejä? Onko joku uusi (tai jopa vanhempi) huijaus juttu netissä?

Kommentit (8)

Minä olen saanut ihan samanlaisen. Aivan samansisältöinen. Noita tulee valtavat määrät ja ihan niin sinisilmäinen ei kannata olla, että uskoisi.

*DEL*

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Odota rauhassa muutama päivä jos on joku uusi huijausjuttu niin siitä on pian tietoa jokapaikassa. Rahaa en kyllä kenellekään lähettäisi pelkän nettiyhteyden oton perusteella.

Yleensä huijarit onkii noita sähköposteja netistä, että mistä sinunkin sähköpostiosoitteesi lie saanut.

Voisit tietty laittaa sen viestin menemään poliisiin niin tarkistasivat jutun jos niillä nyt on resursseja sellaseen.

Se ihan löytyy nettisivuiltamme, sinne kiinostuneet yritykset voivat lähettää kyselyjä. Mutta siis siihen tietenkin tulee myös kaikenlaista skeidaa.

Mutta mietin vaan, että entä jos se on oikeasti joku pulassa oleva tyyppi joka haluaa auttaa mummoaan?

Noh, todennäköisesti ei ole, vaan joku haluaa vaan nyhtää rahaa hvyäntahtoisista länsimaalaisista...

T. ap - kyynikko varmaan

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat