Vierailija

ääneenlukemisessa oli ollut viime viikolla 26 sanaa minuutissa. Onko toi ihan hyvä vastaoppineelle?

Kommentit (18)

Nytkin sä taas käännät tämän pois itsestäsi päin sanomalla minua herkäksi. Edelleen kehoitan sinua opettelemaan käyttäytymään. Et suinkaan sä irl:kään etsi toisista vain jotain moitittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olen tänään taistellut hyvän tovin illalla, että sain keskittymisvaikeuksia omaavan pojan istumaan alas ja lukemaan kokeisiin. Vahdin sitten vieressä, että luki niihin kokeisiin.. Tätä on taas viikko tehty ja vielä on toista viikkoa edessä.. Joten kait yritin jotenkin sanoa, että älä nyt huolehdi, kun asiat ovat ihan ok.. 7

Oliko se johonkin vihkoon kirjoitettu vai miksi et saanut mitään selitystä, mitä tuo mittari tarkoittaa? Itse en kyllä tuollaisia lukemia lapsen kuullen myöskään puhuisi. Vertailevat vain sitten toisiaan. Itse en ole koskaan saanut mitään lukeamia lukunopeudesta. Muistan, että sitä mitattiin lukiopettajan lukutestissä, mutta vasta joskus 2.-3.:lla luokalla. Eikä silloinkaan sanottu, mistä on kyse. Yritin lukea mahd. nopeasti ja sitten tuli virheitä ja luulin, että olen tosi huono. Välitunnilla sitten tietysti kaikki kertoi kokemuksiaan ja huonot joutui perjantaisin äikän tunnilla luki-ryhmään...

eikä jättää sen varaan, että lukee itse koko ajan ääneen. -idiootti ap-

ps. miksi näistä kysymyksistä aina vedetään ihmeellisiä johtopäätöksiä? En mä mikään opettaja ole ja vasta eka lapsi koulutiensä aloittanut. Olen siis tosi noviisi koululaisen äitinä.

Täällä harvoin kukaan tuollaista myöntää, vaan yleensä vängätään ja jatketaan ensin valittua linjaa.

Toivottovasti poikasi pulmat helpottavat ajan myötä ja oppisi keskittymään. Jaksa vain tukea. Se riittää.

t. se toinen ope

itse olen tyytyväinen jo pelkästään siihen, että tyttö on niin hirveän innokas harjoittelemaan tuota lukemista. -ap-

Vierailija:

Lainaus:

Itse olen tänään taistellut hyvän tovin illalla, että sain keskittymisvaikeuksia omaavan pojan istumaan alas ja lukemaan kokeisiin. Vahdin sitten vieressä, että luki niihin kokeisiin.. Tätä on taas viikko tehty ja vielä on toista viikkoa edessä.. Joten kait yritin jotenkin sanoa, että älä nyt huolehdi, kun asiat ovat ihan ok.. 7

Ihanaa, myös, että olet kiinnostunut lapsesi oppimisesta ja seuraat sitä. Kannattaa lukea joka päivä kotona ensimmäiset kaksi kouluvuotta. 15 min päivä kotona riittää jo todella hyvin.

Älä välitä tän palstan keljuilijoista. Niitä täällä aina riittää. Ei esikoisen, eikä tällä alalla olevan tarvitsekaan tietäää kaikkea. Pääasia, että olet kiinnostunut ja kannustat lastasi.

t. ketjun toinen luokanopetta

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat