Vierailija

Kommentit (11)

Sen verran kylläkin varoitan, että katsokaa käyttöohjeet, älkääkä YLITTÄKÖ valohoitoaikaa!

Nimim. töissä kerran pöljyyksissään useamman tunnin kirkasvalolampun edessä istunut...

Niin kauan kuin muistan, olen ollut syksyisin väsyneempi ja usein alavireinen, vaikka nyt masennuksesta en voisikaan puhua omalla kohdallani, onneksi. Kirkasvalolamppuun en oikein uskonut, ja olivathan ne hirveän kalliita nuorelle ihmiselle hankkia kokeiluhengessä. Viime talvena sitten en vain jaksanut ja ajattelin, että samapa tuo. Ostin lampun, vaikka hinta hirvittikin, ja oli jo marraskuun loppu.

Istuin aamusella sen edessä heti herättyäni puolisen tuntia samalla kun luin ja söin aamupalaa. Vaikutus tuntui jo alle viikossa. Pistin lampun kesäksi varastoon, kun aamuisin alkoi olla valoisaa.

Tänä syksynä otin lampun esiin jo lokakuussa. Ei ole ollut vielä yhtään uupunutta aamua tai alakuloista iltaa. Minulle ainakin tuo on ollut hintansa arvoinen. Usein virkistän sillä itseäni töistä tultuakin, jonkun varttitunnin istuskelen sen edessä ja rauhoitun töiden jälkeen ennen kotiaskareita. Liian myöhään illallahan sen käyttöä ei suositella, ettei vie yöunia.

Kaikille ei varmaan sovi, mutta minun kokemukseni on ollut myönteinen. Omasta puolestani voin suositella.

(Niin ja siinähän ei kannata istua niin, että tuijottaisi suoraan lamppuun, vaan valo tulee kasvoille sivusta päin. Joillekin aiheuttaa kuulemma päänsärkyä, minulle ei onneksi.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Just tuollaista ärtymystä ja väsymystä on mulla synkkinä päivinä, aurinkoisina päivinä saattaa olla ihan ok olo ja kesällä herään aina pirteänä. Paljon siis lamppu maksaa ja mistä voi ostaa? Kiinnostaa!!

Omia oireita oli: väsymys (vaikka nukuin tarpeeksi), saamattomuus, ärtyisyys.

Kirkasvaloa aloin ottamaan aamulla ja aamupäivällä 2-3 tunnin ajan minimi. Oireet katosivat viikossa (ensin lähti se helvetillinen väsymys, sitten alkoi tulla takaisin energiaa muutenkin).

Jos taustalla jotain muuta niin ei ehkä auta...

Kaamos-/syysmasennushan johtuu valon vähenemisestä ja paranee tietääkseni itsestään keväällä valon määrän kasvaessa.

Esim. juuri semmoiseen " nukun riittävästi ja silti vain koko ajan väsyttää, olen kiukkuinen, itkuinen turhasta, enkä jaksa mitään" -arkeen se lamppu varmasti vaikuttaa positiivisesti.

B-vitamiini ja muutkin kannattaa huomioida, kuten joku jo sanoikin.

niin kyllä se sitä ainakin helpottaa. Riippuu tietysti ihmisestä. Kaiken a ja o on nämä seikat: hoito tulee aloittaa riittävän aikaisin syksyllä, lampun edessä kannattaa istuksia aamulla ja riittävän pitkään&lähellä jotta auttaa. Minimi on varmaan joku puoli tuntia. Oma kokemukseni on kylläkin että etelänmatka auttaa paremmin, tosin senkin vaikutus kestää vain pari viikkoa.

Anttilan mainoksessa taisi olla taannoin plussakortilla hiukan halvempi. Se isompi malli, korkea suorakaiteen mallinen taisi olla 169e tai sitä hintaluokkaa, mutta se oli epäkäytännöllisen iso ainakin minun kotiini.

6/9

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat