Vierailija

Tässä taas kun kaikki kiire ja riidat jäytää mieltä sain viime yönä kuningasidean! Jospa jotenkin saisi jostain lähistöltä vuokrattua/ostettua pienen yksiön työhuoneeksi. Sinne voisin joko minä tai mies mennä välillä kun pinna oikein kiristyy ja työkiireet painaa päälle. Saisi tehdä töitä ja nukkua yöt kunnolla, ainakin jompikumpi ja välillä.

Monestihan ihmiset eroavatkin, kun arki vaan kaatuu päälle. Silloinhan sitä saa omaa aikaa ainakin välillä kun lapset ovat toisen vanhemman luona.

Mutta jos ei nyt sentään erota haluaisi, mutta ihan pientä etäisyyttä, vaikka viereiseen kortteliin?

Taitaa olla ihan hullu idea, vai mitä?

Kommentit (14)

pakoon meidän lapsia, joilla ikää 2 ja 4. Hoidan heidät kotona ja teen sitten iltaisin ja viikonloppuisin töitäni. En vaan tahdo saada kotityöhuoneessa työrauhaa - sen takia, että lapset tulevat häiritsemään ja sen takia, että tekemättömät kotityöt häiritsevät minua.

Haluaisin työhuoneen kävelymatkan päästä kotoa tai ainakin piharakennuksesta (jota meillä ei siis vielä ole, rakennusoikeutta olisi).

Ja sen kuluthan saa laittaa myös verovähennyksiin!

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ymmärrän haaveesi enemmän kuin hyvin! Mulla on alakerrassa lukollinen huone, mutta tuntuu, ettei tämäkään riitä, vaan pitäisi olla ihan muualla!

Minä kyllä vähän suunnittelin että sitä työhuonetta voisi käyttää molemmat, vaikka vuoroviikoin tai miten nyt tarvetta olisikaan. Ja jos ei olisi kiireitä/univelkaa tms muuta häiriötä niin eihän sinne tarvisi jäädä yöksikään, kävisi vaan tekemässä ne työt mitkä nyt tekee kotoa käsin tms.

Asuntovaunun säilytykselle ja käytölle ihan vaikka kerrostalon/rivitalon parkkipaikalla? Joskus olen nähnyt asuntovaunuja parkkeerattavan erillisille " karavaanari-parkkipaikoille" , mutta onko ne sitten ihan vaan säilytystä varten vai voisiko (ja uskaltaisiko) siellä sitten oikeesti vaikka yöpyäkin talvella?

Omakotitalon pihaan tietenkin voi rakentaa vaikka erillisen työhuonerakennuksen, mutta jos onneton asuu kerros- tai rivitalossa?

vaunu piuhan päähän niin paikka on hyvä talvellakin. Meillä tosin ollut vaan kesäkäytössä. Kaappeihin ruokaa, mikrot, kahvinkeittimet yms. ja edullisempi kuin yksiön vuokra (pidemmän päälle), jollei nyt sitten halua tuliterää.

Vierailija:

[quote]

ymmärrän haaveesi enemmän kuin hyvin! Mulla on alakerrassa lukollinen huone, mutta tuntuu, ettei tämäkään riitä, vaan pitäisi olla ihan muualla![/i

En siis mitenkään haluaisi muuttaa mihinkään, vaan jonkun paikan (tai edes tiedon sellaisesta) johon voisi mennä kun oikein kaikki ahdistaa. Meillä sekä mies että minä teemme sellaista työtä, joka välillä vaatii rauhaa ajatella ja suunnitella, rauhassa kypsytellä ajatuksia ja sitten kirjoittaa niitä vaikka keskellä yötä.

Kyllähän monet tekevät matkatöitä tms. ja ovat esim. ma-to toisella paikkakunnalla, miten jos se työpaikkakunta olisikin naapurikorttelissa? Niin lähellä että tarvittaessa (tai ikävän tullen) voisi kuitenkin tulla kotiin, mutta taas lähteminenkään ei olisi välttämättä mitenkään dramaattista.

Vai toimisikohan niin, että olisi yksi huone erillisellä sisäänkäynnillä? Niin että ei olisi muuta yhteyttä kotiin kuin ulkoseinät? Eli pitäisi tavallaan lähteä jonnekin pois?

Äh, jostain syystä en nyt saa purettua näitä ajatuksia järkevään muotoon, huomaan itsekin että kuulostaa ihan älyttömiltä jorinoilta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat