Vierailija

Sivut

Kommentit (71)

kun edellä kulkeva luikahtaa itse siitä raosta kun just just ehtii ja

takana tulija saa oven naamalleen, jos ei pidä varaansa. Suurin osa

nyt onneksi on fiksuja , jotka tajuaa vähän kädellä pitää sitä ovea

auki perässä tulijalle. Ja se ihmisvirta siellä on katkeamaton työmatka-

aikoihin , että voisi kyllä kuvitella tajuavan että perässä varmaan tulee

joku. Nimimerkillä Silmälasit vaarassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Huh, olin tosiaan niin tyrmistynyt, etten todellakaan osannut sanoa mitään. Katsoin vain kun ruokaa meni vieraitten lautaselle, tämä olisi ollut ok, jos olisin osannut varautua siihen että ruokailijoita olisi ollut enemmän, mutta kun ruokaa oli siis jo tietty määrä tulossa puoliksi valmiina kun he tulivat.

Ja siis tämä tuttava ei edes kysynyt, sopiiko ottaa.. tai että saako hän antaa edes lapsilleen.

Ja en todellakaan pyytänyt heitä pöytään, vaan kutsuin nimeltä omat lapseni pöytään (jolloin äiti siis käski pöytään myös omansa).

Varmasti kurja tilanne, kun olivat tulleet kutsumatta. Mutta meillä tuossa tilanteessa olisi takuuvarmasti (ja onkin) kutsuttu läsnäolevat vieraat pöytään. Jos siis käsken omani syömään, kehoitan toki muutkin.

Omassa perheessäni vieraanvaraisuus oli tärkeä osa käytöstä. Jos ruokaa oli vähän, niin emäntä/isäntä jätti syömättä :). Mieheni kotona taasen ei ole ollut samaa tapaa ja häntä nyppii, jos ja kun teen noin.

Minusta on itsestään selvää, että ruokailun aikana läsnäolevat henkilöt syövät. Vaikka sitä ruokaa pitäisi sitten puolityhjästä kehittää pöytään lisää. Tai tehdä ratkaisu siten, että tarjotaan lapsille ja keitetään aikuisille kahvit, ruuan riittämiseksi. Kutsumattomillekin vieraille :).

Liittynee vanhoihin alueellisiin eroihin?

Viittaan esim tuohon koulukuvien skannaukseen ja siihen että hyödynnetään toisten tekemää työtä, eikä makseta siitä. En vain tajua... Röyhkeys ja itsekkyys tuntuvat olevan ennemmin sääntö kuin poikkeus.

Kyllähän näitä tulee-

- taksikuski ei auta lasten kanssa liikkuvaa ,

- julkisen sektorin asiakaspalvelussa sairaanhoitaja ei vastaa 3:een viikkoon soittoaikana soittopyyntöihin( kirjoitan AINA nykyään kirjeen -e-mailiinkaan ei vastata- olen jo oppinut...),

- kauppias ei kiitä (tosin en osta enää, jos ei kiitetä- kerran jouduin kinuamaan kotimyyjältä minulle kuuluvaa parhaan asiakkaan kaupanpäällistä- sain se, mutta paha mieli jäi- en osta enää HÄNELTÄ mitään- sorry vaan-)

---

PS: Hyvän palvelun sen sijaan muistaa ja PIIIITKÄÄÄN!;)

Annoin syntymäpäivälahjan 5-vuotiaalle ystäväni lapselle, joka ei kiittänyt. Ei siinä mitään, jos kiitos välillä tenavalta unohtuu, mutta eipä äitikään muistuttanut lastaan, että " mitenkäs sitä sanotaan" ... Minä ainakin muistutan joka kerta lapsiani kiitos-sanasta, jos eivät sitä itse huomaa sanoa. Samainen ystävä kyllä odottaa, että minun lapseni kiittävät kun lähtevät esim. ruokapöydästä, vaikka omat kersat eivät koskaan kiitä!

Meillä on 4 lasta, joista 3 kouluikäistä. Kavereita voi olla yhtäaikaa toistakymmentä, isoimmat 10-12 v poikia, eli eivät ihan yhteen perunaan varmaan tyytyisi. Monet heistä ovat meillä ihan joka päivä, pitäiskö mun tosiaan kutsua kaikki syömään aina kun ovat meillä? Meillä ruokailisi joka päivä siis vähintään 10 henkilöä. Lisäksi monet ovat meillä myös välipalan aikaan ja viikonloppuisinkin.

Tarjoan joka päivä lasten kavereille jotain, kahvia, mehua, kaakaota, pullaa, leipää, jätskiä jne. Ja mielestäni jo se on paljon se. Omituista ajattelua, että kaikki pitäisi ruokkia! Jokainen syököön kotona ja kylässä otetaan se mitä tarjotaan. Omille lapsilleni olen opettanut, että kylässä saa pyytää ainoastaan vettä janoonsa ja jos on nälkä, tullaan kotiin syömään.

Se on sitten eri asia, kun päätetään, että tehdään koko porukalle vaikka pizzaa tai grillataan makkaraa. Ja aivan samoin meillä toimitaan aikuistenkin vieraiden kohdalla, jos meillä on ruoka-aika, niin meillä syödään. Sitten keitetään kahvit koko porukalle. Jos ruokaa on niin paljon, että riittää yllätysvieraillekin, niin sitten tarjotaan. Tai jos on jotain, mitä nopeasti pyöräyttää lisäruuaksi. Itselleni ei tulisi mieleenkään, että jos menen jonnekin yllättäen, niin minulle tarjottaisiin ruokaa. Tietenkään en vieraiden aikana ala laittamaan ruokaa perheelle, vaan ainoastaan lapsille jotain pientä, jos meillä on ruoka-aika.

t. se, joka ekana tätä asiaa ihmetteli

ihmettelen esimieheni käytöstä. 50 vuotias jo eikä mitään käytöstapoja; haukkuu alaisiaan, ei koskaan kehu mistään eikä kiitä, utelee kaikkien sairaudet ja levittäää tiedon ympäri firmaa.

Onneksi pääsen kohta pois!

-joten kuvittelin että sepä mukavaa, saa poikain lettuja maistaa.

Tulimme kylää ja äiti lapsineen popsi lettuja. Meille ei tarjottu eikä pyydetty edes pöytään seuraksi. Vasta kun olivat popsineet lettunsa, tarjottiin minulle kahvia ja pojalleni pullaa.

En tiedä onko vika minussa mutta kyllä meillekin tai edes pojalleni olisi voinut tarjota, varsinkin kun olivat itse meidät siihen aikaan kutsuneet.

Ekana tuli mieleen, että sinäkö siellä huhuilet nimen perään? Siis oletko juuri tuo, joka eilen meillä söi ja syötti lapsensakin..?

20

niin kiitoskorttien väsääminen ja postittaminen voi uunituoreelle äidille olla hieman liikaa, miehistäkään kun tunnetusti ei tuollaisiin hommiin ole.

Jos joskus olet vauvan saanut niin mieti nyt vähän kannattaako tuosta vielä suuttua...

asiakkaiden käytöstä....

linja-autossa istuessa huomaa, ettei monikaan tervehdi tullessaan eikä kiitä mennessään

kassaa ei tervehditä, ei kiitetä...

ja vaikka mitä

parissa kaupungissa oon hämmästyttäny ihmisiä iloisella tervehdyksellä bussiin noustessa ja samanmoisella kiitoksella lähtiessä, junttina ovat varmaan pitäneet, mut mitäs tuosta. ko. kaupungeissa ei ole tapana tervehtiä ja samanlaista palvelua saa myös osakseen, ovat jo tottuneet, mä en halua tottua

...yritin saada lapselleni jatkohoitolähetettä nro 18:lle siis tarkennan- ja tämä tietty sairaanhoitaja on ainoa henkilö, jonka kautta pyydettiin minua asia hoitamaan...

eli osastonhoitaja tms.

Eli en mitään häirikkö e-mailia tai -kirjettä laittanut vaan pyydettyä yhteydenottoa, joka ei toiminut puhelimitse , niin kuin oli tarkoitus...

Kun kaikki istumapaikat olivat täynnä tuli kyytiin vanhempi pariskunta joka koitti pysyä pystyssä, aivan pojan vieressä..

Siinä vaiheessa komensin kakrun keräämään tavaransa jotta mummo pääsee istumaan (itse seisoin vaunujen kanssa), totteli muljautellen silmiään ja suurieleisesti tuhahdellen... Missä nykylasten käytöstavat, ei nimittäin ollut eka kerta!?

Jonka luona istutaan ruokapöytään niin ettei vieraita ole kutsuttu jos sellaisia talossa on????????????????????????????????????????????

Vierailija:

Lainaus:

Siis jopa kouluikäiset ilmoittavat: mulla on nälkä, anna leipää. Tai tulevat ruokapöytään kutsumatta ja sanovat: Mäki haluan. Jotkut menevät jopa itse kaapille hakemaan syötävää. Miten ei kotona tällaisia perusasioita opeteta?

Vierailija:

Lainaus:

Onko tämä av täynnä nuorisoa, vai onko aikuiset ihmiset näin lapsellisia?! Ihan niin kuin kaikki järki olisi omassa päässä ja loukkaannutaan ja ihmetellään ihan pikkujuttuja, kuten ei ole kiitetty lahjasta, on sanottu ikävästi, jne. Maailma on inhimillinen. Jos jokaisesta pienestä asiasta loukkaantuu niin ei kai sitä muuta ehdi tekemäänkään.

Onko tämä av täynnä nuorisoa, vai onko aikuiset ihmiset näin lapsellisia?! Ihan niin kuin kaikki järki olisi omassa päässä ja loukkaannutaan ja ihmetellään ihan pikkujuttuja, kuten ei ole kiitetty lahjasta, on sanottu ikävästi, jne. Maailma on inhimillinen. Jos jokaisesta pienestä asiasta loukkaantuu niin ei kai sitä muuta ehdi tekemäänkään.

kauppiksessa viisi vuotta sitten näin, kuinka pojat ottivat ruokaa tarjottimen täyteen, leikkivät hetken ruoalla ja poistuivat viemättä tarjottimia

käsien pesemättömyys wc:n jälkeen, tiesin että kaikki tytöt ko. koulussa eivät pesseet käsiään vessan jälkeen ja kuitenki jokaista tarjolla ollutta leipäpalasta koskettiin ja jokaista hedelmää... yök!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat