Seuraa 

Maanantaiturinat

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8997375&p=1&tmode=1&smode=1

Vaihteeksi taas tälläinen yöaloitus kamomillateekupillisen lomassa. Taisi tulla viikonloppuna nukuttua niin hyvin, että päiväiset päikkärit oli jo ihan liikaa! Kävin jo unta koitaas sängyssä, mutta ajatus vauvasta sai olon energiseksi.. keskellä yötä!

Nenn: haalaripusseista en ole kuullutkaan. Ovatko siis pussimaisisa haalareita? Mä oon haalarinhankinnan kanssa kahden vaiheilla, mutta tuollainen pussin ja haalarin välimalli kuulostaa hyvältä. Muistaakseni Anttila ainakin myy Travellen vaatetta?! Ja mitä Alli-Akselin liikkeisiin tulee, sellainen rytkytys ja tutina on loppunut. Nyt massussa liikutaan zeniläisen tyynesti, karate kid-kaaria tehden pitkin luita.. Mutta paljon siis edelleen. Rauhalliseksi tätä tapausta ei voi luonnehtia :)

Isabelluska: sun tekstiä lukiessas ihan kerkesin luulla ensimmäisen tammikuisen nyytin nähneen päivänvalon :) Menin vähän edelle asiassa. Mutta siis lähtökuoppiin pikkuinen kääntynyt, hieno juttu.

Ardisia: kuulostipa hurjalta sun sunnuntai! Toivottavasti masukki malttaa pysyä vielä yksiössään. Jospa supisteli niin kovasti, että pääsi laskeutumaan asemiin, niin kuin Isabelluskalla?! Onko tänään ollut rauhallisempaa? Jospa teidän nyytti on niitä tapauksia, jotka pelottelee syntyvänsä etuajassa, mutta jotka loppupeleissä menee yliaikaiseksi?! Mulla tuttavapiirissä monta tälläistä tapausta.

Myrtti: mulla myös 2kk laskettuun aikaan. Mutta jokos se sitten on tosiaan viikko 32?! Kääk, mä oon sitten viikon jäljessä laskuissani?!

Mirabella: oot ehkä kertonutkin aikaisemmin, mutta en nyt muista, että tunsitko mitään oireita sokerin takia aikaisemmin? Mulla on nyt parin viikon ajan ollut ihme oksetusoloa+päänsärkyä, jonka oon yhdistänyt syömättömyyteen elikkäs sokereihin. Mutta nythän mulle on tulossa mittauspäiviä, joten sitten viimmeistään selviää, onko syy sokruissa. Mutta todellakin, eipähän tuo terveellinen ruokavalio tekisi huonoa mullekaan..

Sulina: mulla oli esikoisen aikana just tuon kuulosta vaivaa. Eivät tuntuneet supistuksilta, mutta olo oli jotenkin tukala. Vauva oli siitä olosta 3 päivän päässä sylissä :) En muista kuinka paljon sulla on nyt viikkoja, tarkoitus ei suinkaan ollut säikytellä. Tuli niin elävästi mieleen, kun kuvailit oloas. Oltiin silloin käymässä mun vanhempien mökillä ja mun äiti oli niinku tulisilla hiilillä. Se oli ihan varma, että lähden synnyttämään siitä paikasta, vaikken pää kainalossa toki ollutkaan.

Maikkoo: sehä muaki eniten ressaa, jotta joutuusin paastuamaha mennen tullen ja palates. Tällääne näläkäsilimä!! Ja kuulista sen verran, jotta mulla on, mutta ovat jääneet vähääselle käytölle. Ovat jotenki olovanansa työlähät käyttää??! Varmahan saa perehtyä niihin taas viimmeestänsä synnytyksen jälekehen..

Sinda: vauvan ja lasten myötä tullut univaje on kumma juttu: siihen tottuu! :) Sitten kun saa nukuttua oikein hyvin, on aivan pökkyräinen olo! Näin ainakin mulla. Toivottavasti koissut hiljeni täksi yöksi! Tässä tilassa en voi kuvitella hermoja raastavampaa kuin koiran vinkunan keskellä yötä. Vauvan yökitinät on sitten asia erikseen, kaikki järjestyy :)

(.) käytiin esikon synnytysvalmennusaikaisen porukan kanssa perinteisellä pikkujoulusyömingillä. Söin hullunsuolaisen lohisandwichin. Mahtaa turvottaa huomenaamulla neuvolan vaa' alla.. Innolla odotan suosikkiterkkarin kommentteja..Mutta samalla on lääkäri, ihan kiva kuulla, mika tuo alaosaston tilanne on. Liitokset on alkaneet ilmoitella itsestään ihan huolella. Ja oikean pakaran iskias(?!). Ylösnoustessa kävelen ensimmäiset askeleet niinku rampa koni. Ja kipiääkin teköö! Helepottaa kyllä, kun tietää, jotta tämon vaan väliaikaasta! :)

G: täytättekö te muut terhot neuvolassa kaavakkeen sairaalaa varten, jossa kysytään mm. synnyttäjän toiveita synnytyksen suhteen? Jos täytätte, niin mitä toiveita teillä on? Mä jätin tällä kertaa sen kohdan tyhjäksi, kun ei ollut muka mielessä mitään. Äsken valvoessani keksin kyllä aika liudan toiveita. Täytyy niistä sitten miehen kanssa keskustella, niin osaa kertoa h-hetkellä kätilölle, jos ite oon jostain syystä hiukan poissaoleva..

Nyt hyvää yötä ja huomenta!

Sivut

Kommentit (37)

Täysin omaa napaa taas... On mennyt koko päivä lennossa, ettei oo ees kerennä nettiin kuin vasta nyt. Mistähän johtuu, että kun pitäs olla äitiyslomalla ja aikaa ihan reilusti, niin koko ajan pitää juosta jossain? Tänään oli aamupäivällä polikäynti ja iltapäivällä kampaaja (nyt on kivasti glöginväriset hiukset, joulutunnelmaa nääs ;))

Polilla meni parisen tuntia. Vauvalla oli tosi vilkas hetki käyrällä, kun sai koko ajan olla painelemassa nappia ja sykekin oli 150 - 170 lähes koko ajan. Ultrassa vilahti jokin sormenmuotoinen uloke jalkovälin tuntumassa. Ihmettelin ääneen, että mikä se tuo on, kätilö ois kahtonut uudestaan, mutta mie sit kielsin, kun en halua tietää sukupuolta vielä. Mutta oli kyllä niin pikkupippelin näköinen tappi :). Se saattoi kyllä olla napanuorakin, kun sitä oli kasassa siellä jalkojen tienoilla. Maksa-arvot oli noussut, mutta sappien tulokset tulee vasta torstaina. Jos ne on noussut, niin aloitetaan Ardusal-lääkitys, joka tapauksessa lääkäri sanoi, että käynnistys rv 38 eli joulun tienoilla. Ei ihan vielä oo mennyt jakeluun, että meillä saattaa olla vauva maailmassa kolmen viikon päästä! Tuleeko meidän terhosta sittenkin tonttu? :) Ens maanantaina taas uudet verikokeet ja käyrälle sen jälkeen.

Aamulla piti juosta bussille, kun se tuli liian aikaseen. Ei onneksi pitkää matkaa, ehkä 50 metriä, mutta kyllä kävi pahasti mahaan ja liitoksiin. Tää päivä onkin sit mennyt kunnon vaapulla. Huomenna en kyllä aio pahemmin liikkua mihinkään suuntaan ja torstainakin taitaa olla aika rento päivä. Illalla on tosin päiväkodissa joulupuuro- ja laulujuhla ja mennään sinne. Kuulemma meidän neiti 2 v. esiintyy siellä. Mammalla tulee varmaan tippa silmään moisesta.

Mutta nyt huokasemaan tuonne sohvalle miehen viereen. Oli semmoset iltapalahulinat äsken, että meinas hermot mennä. Uhmaikä on vaan ihanaa...

Hyviä vointeja kaikille!

T: Monttu 35+4

Täällä sitä kärvistellään :/

Kävin aamulla neuvolassa oman kätilön luona. Paikat 1,5cm auki, kohdunkaulaa jäljellä enää vähän, hyvin pehmeä kudosta(?) kuulemma. Rauhallisesti ois otettava.. Vauvan tuloa ei kuulema estellä enää näillä viikoilla (rv34 rajana täällä).

Ultra ei ollut neuvolassa toiminnassa, niin ei voitu katsoa miten päin vauva on fixeeraantunut. Luultavasti kuitenkin pää alaspäin, sillä potkut/jalat tuntuu aika ylös kylkiluihin. Kovin on alhaalla vauva...

Nyt ei ole enää _niin kovin_ supistellut. Olo on edelleen huono, luultavasti tässä päällä on joku mahapöpö taikka sitten vatsalaukkua painaa jotenkin? Varsinkin veden juomisesta tulee ihan kauhea olo. Ei ole onneksi oksentaa tarvinnut..

Täytyy suunnistaa synnärille heti, jos supistukset muuttuu voimakkaammaksi taas.

Toivottavasti tämä on sellainen vauva, joka kummittelee tulostaan kauan mutta menee sitten yliajalle.. Ei nimittäin kovin herkulliselta tunnu ajatus keskosesta, sisältyyhän siihen aina riskinsä. Musta on aina yhtä inhottavaa olla ja käydä sairaalassa, ajatus päivien viettämisestä siellä ei kovin innosta.

Täytyy siis ottaa iisisti. Ihanaa, että se isä tulee torstaina, on taas yksi käsipari enemmän kodin/poikien hoitamiseksi. Miehellä on kovat kiireet töissä, on pari taloa saatava muuttovalmiiksi ennen vuoden vaihdetta ja yksi työntekijä sairaslomalla eikä sijaista ole saatu hommattua :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitkästä aikaa kunnon yö takana:):):):)

Olis tarkotus koristella pipareita ja laitella vähän jouluvaloja. Kehtuuttaa vaan laittaa joulua kun heti pyhien jälkeen saa purkaa kaiken muuton alta pois. Toisaalta jos ei pääsekkään anoppilaan jouluksi, niin olis kiva, että jotain olis laitettuna.

Vaunujen kankaat pitäis pestä myöskin. Mites ootte sen hoidellu? Ootteko ihan rätillä pyyhkiny vai ootteko purkanu kankaat kokonaan poies ja koneeseen? Minua pelottaa, jos en osaakkaan enää niitä laittaa sit takas tai et ne kitistyy jos ottaa ja pesee koneessa vaikka pestävät onkin.

Kiitokset kaikille voimien toivotteluista. Veljen vaimo on edelleen sairaalassa ja yhtä mystistä on. itsellä on vaan niin avuton olo, kun ei voi muuten kuin henkisesti olla tukena. Itselläkin nämä käytännön asiat ovat vaatineet apua niin ei voi enää toisille revetä. Mutta kyllä he varmasti ymmärtävät. Saavat apua onneksi muilta sukulaisilta.

Lydi@han on valvoskellut. Jospa saisit tirsat otettua jossai välissä.

Mellum: Täällä ilmottautuu yks vaivanen yöllä kääntyjä myöskin. Aina kun kylkeä kääntää, herää kun se on sellaista hiissautumista et pääsee toiselle kyljelle. Aivan norsu olo.

Ardisia: Tulehan kertoilemaan kuulumisia miksi olo on mennyt vai onko tilanne rauhoittunut. Tässähän alkaa jännittämään milloin ensimmäiset uutiset kuullaan...

Maria-79: Hauskan kuuloinen tuo blogi-idea. Varmasti kiva lukea sukulaisten kommentteja.

Tau: Kiva että mieli on taas virkeä ja jaksaa taas touhuta...:) Me muutetaan tuohon naapurikuntaan n.20km tästä entisestä. Maaseudulle. Luin just muute eilen tuosta pisun tulosta, että sitä vois helpottaa olemalla etukumarassa pötöllä. Itsellä helpotti asiaa huomattavasti.

Zatu: Saitko sen linkin? Voi että tulee niin lapsuus mieleen nuista tonttujutuista. En kylläkään muista sitä aikaa kun itse vielä uskoin, mutta oli se mukavaa sisaruksille sitä iloa tuottaa. Naamat loistivat!

Sulina: Kiva kuulla hyviä neuvolakuulumisia. Onnittelut taikauskonkin uhalla jo tänään, kun en kuitenkaan huomenna muista!!

Hermione: Kuulostaa ihanalta tuo jalkahoito. Oon itsekin ajatellut että vois joskus, mutta ajatteluksi se vain on jäänyt. Miten ne käsitteli jalkoja. Mietin vain että oliskohan kovettumiin apua sieltä. Kiva että tauti on teillä hellittänyt.

Mirabella: Ekoista pipareista ei tullu hyviä, joten siitä suivaantuneena pyöräytin heti perään toisen taikinan, josta tuli paljon parempia. Heh, tämmöinen höperö kun olen.

( . ) Iso olo on. Mulla on sellainen tunne, että meille on tulossa iso vauva. Viimeksikin kävi niin vähän varkain, kun mulla on niin pitkä selkä ja vauva oli niin aikaisin jo painunut syvälle lantioon. Nyt on taas sellainen olo, ettei ihan pieni ole tulossa. Onneks ens viikolla on ultra sitä varten. Vauvalla alkaa olla jo ahtaat oltavat eli ei enää jumppaa samalla tahdilla kuin aikaisemmin. Nyt vain kääntyilee ja muljahtelee. Sitten kun innostuu niin, autsis. Olo muutoin ihan ok masussa. Supistelutkin tuntuneet rauhoittuneen melkoisesti, heh yliajalla sit varmaa puhistaan..:) No, vielä se naurattaa, mut ei sit varmaa enää.

Viimeiseks kysymys jauhopeukaloille: Kertokaas millä saan pipareiden kuorrutuksesta nopeasti jähmettyvää? Oliko se että tilkka sitruunamehua valkuaisen lisäksi?

Tuiskua ja kirppu 35+6

[color=B452CD]Joka päivä mä jaksan yhä edelleen päivitellä tuota säätä. Tulis jo lunta!!! Mä oon niin kesäihminen ku ihminen voi olla, mutta myös talvi menee. Harmaa ja loskainen syksy ei vaan maistu millään ja sitähän tää nyt on koko ajan. Tosi kurjaa!

Terveisiä myös neuvolan viimeiseltä lääkärikäynniltä. Kaikki oli mainiosti, kohdunsuukin suljettu ja kanavaa edelleen se 3cm, mutta pehmentynyt oli jo hieman. Hemoglobiinia ei tarkistettu, vaikka se matala on ollutkin. Sille kun ei muuta voi kun syödä rautaa ja sitähän mä syön minkä ehdin ;) Verenpaine entisissä lukemissa, sf-mitta 34cm eli ei ole vauva vielä laskeutunut. No ei musta tunnukaan siltä, edelleen vaikeuksia hengittää välillä. Painoa oli edelleen tullut, nyt nousu lähenteli jo lähes 1kg/vko -vauhtia. Mutta mulla onkin jonkin verran turvotuksia, kihlasormusta en uskalla enää sormessa pitää. Syke noin 145/min ja pää alaspäin vauva oli edelleen. Pissa puhdas. Että sellainen käynti.

Sinda: Kiitos onnitteluista, onhan mulla synttärit huomenna ja pyöreitä täytän eli 30-v.

Lydi@: No toivottavasti mun vauva ei ole sylissä vielä 3 päivän päästä ;) No ainakin tuo neuvolalääkärin tämänaamuinen tutkimustulos ei lupaile synnytystä ihan hetkeen, mutta mistäs sen ikinä tietää.

SynnytystoiveG: Meillä ei jaeta neuvolassa mitään kaavaketta synnytyssairaalaa varten. Ja vaikka jaettaisiin, en osaisi/haluaisi tässä vaiheessa mitään toivoa. Toivon sitten kun toivottavat asiat ovat ajankohtaisia, niinku Mariakin eli tilanteen mukaan ;)

Hurjalta kuulostaa noi pohjoisen-Ikean jonot. Me käytiin sunnuntaina Ikeassa täällä ja sielläkin oli ihmisiä, mutta jonottaa ei onneksi tarvinnut kuin 10 minuuttia.

Mut nyt syömään jotain välipalaa, kun maha kurnii. Kävin muuten neuvolasta tullessani ostamassa elämäni ensimmäistä kertaa närästyslääkettä apteekista :)

Sulina + Papu rv 36+5

Mutta onneks olotila ei oo synkkä. Eilen leivoin illalla pasteijoita ja joulutorttuja ja kohta pitäis väsätä Hanna-tädin kakkuja.

Hurjan hämärää on kyllä vielä tähän aikaan! Poika heräs jo kuudelta, enkä saanut millään takas nukkumaan. Itelle ois tosissaan vielä unet maistuneet, mut otetaan sit päiväunet.

Huomenna tulee ystäväperhe kyläilemään tähän pariks päiväks, niin on mukavaa oloa tiedossa =) Ollaankin viimeeks nähty joskus alku kesästä, niin juttua varmaan riittää.

Tuiskua: Pikaista paranemista teidän perheelle ja toivottavasti veljesi vaimon tilanne pian selviää!!

Muutatteko muuten kauaksikin nykyisestä asuinpaikasta?

Isabelluskalle onnittelut vauvan kääntymisestä! =)

Ardisialla siellä jo jännät olotilat! Malttais nyt vaan pikkuinen vielä vähän aikaa viihtyä masuyksiössään!

Nyt tässä tosiaan alkaa jo jännätä joka päivä, et milloin se eka uutinen syntyneestä Tammenterhosta tulee ja keneltä! =O

Omasta puolesta ei osaa vielä jännätä, kun on niin vahvat fiilikset, että tää menee kyllä yli ja ehkä reilustikin. Sen verran vähän kuitenkaan mitään vaivoja ja ne supistuksetkin mitä on ollut, niin tosi vähän ja heikonlaisia.

Leperus: eli päivän tuut minuu jälessä, mut luultavasti synnyttämään lähden vasta siun jälkeen ;) Ihanan kirjeen lapsesi kirjoittanut! =)

Sinda toivottavasti viime yönä saanut nukuttua! Voi niitä koiruuksia!

Mellum: Hyvä, kun muistutit! Mun täytyis kans pestä nuo yhdistelmät sekä kaksosten rattaat. Ja ei tekis pahaa pesu pojan matkarattaillekaan... Milloinkohan sitä sais aikaiseksi? Ei nyt kyllä inspiroi yhtään.

UusiVuosiG: Meillä ihan niin kuin ennenkin eli ei sen kummempaa juhlimista. Viime vuonna vietiin poika katsomaan ilotulitusta ja varmaan sama tänä vuonna. Ajoissa sit nukkumaan. Ei olla oikein juhlijaihmisiä.

KaavakeG: Täällä ei taida edes sellaista kaavaketta olla? En oo ainakaan saanut käsiini moista, mutta en usko, että siihen pahemmin tulis kirjoitettua. Pelkopolilla kuitenkin kävin silloin puoli välissä raskautta, niin on sinne jotain juttuja ylös kirjattu.

Lantion pohjan lihaksista: Ei oo tullut jumpattua kuulilla eikä ilman. Laiska minä =/ Edellisen synnytyksen jälkeen kyllä sairaalassa tarkistivat nuo lihakset ja ne hädin tuskin multa löytyi... Sain kaiken maailman jumppaohjeet ja jonkun aikaa jaksoin, mut sit unohtu kokonaan. Siks ihmettelenkin, kun ei lirahtele housuun vaan päin vastoin on ollut ongelma varsinkin öisin, että kovasti pissittää ja mitään ei meinaa tulla! saa jonkin tovin istuskella.

Mut poika hoputtaa jo piparitaikinan pariin, niin mentävä se tästä on =)

-Tau- 33+3

Zatu: On ollut paineen tunnetta tuolla alapäässä ja ei kyllä mukavalta tunnu.. Näin kolmannen odottajana ei olis kauheen kiva jos tulis esim. kohdunlaskeuma... pitäis vaan ahkeraan jumpata noita lihaksia. Milloin sitä muistaa.......?

pupina74: Juu ymmärsit oikein. Eli veljen vaimolta leikattin suonikohju alapäästä. Tais päästä samana päivänä pois sairaalasta. Sitä en tiedä miten on parantunut, kun ei olla oltu yhteyksissä vähään aikaan.

KaavakeG: Saatiin neuvolasta kaksin kappalein. Mun ainoa toiveeni on päästä 2hengen huoneeseen 3h huoneen sijaan. Tosin en mä silloinkaan saa nukutuksi vaikka pääsisin pienempään. Rasittavaa jo nyt ajatella miten väsy sitä onkaan sit siellä, jos on samanlaista ku viimeks. :(

Jeps, mutta eipä nuo muksut kuulosta tuolla nukkuvan, vaan riehuvan. AARGH! Täytyy mennä komentaan..

heippa

Täällä sitä kärvistellään :/

Kävin aamulla neuvolassa oman kätilön luona. Paikat 1,5cm auki, kohdunkaulaa jäljellä enää vähän, hyvin pehmeä kudosta(?) kuulemma. Rauhallisesti ois otettava.. Vauvan tuloa ei kuulema estellä enää näillä viikoilla (rv34 rajana täällä).

Ultra ei ollut neuvolassa toiminnassa, niin ei voitu katsoa miten päin vauva on fixeeraantunut. Luultavasti kuitenkin pää alaspäin, sillä potkut/jalat tuntuu aika ylös kylkiluihin. Kovin on alhaalla vauva...

Nyt ei ole enää _niin kovin_ supistellut. Olo on edelleen huono, luultavasti tässä päällä on joku mahapöpö taikka sitten vatsalaukkua painaa jotenkin? Varsinkin veden juomisesta tulee ihan kauhea olo. Ei ole onneksi oksentaa tarvinnut..

Täytyy suunnistaa synnärille heti, jos supistukset muuttuu voimakkaammaksi taas.

Toivottavasti tämä on sellainen vauva, joka kummittelee tulostaan kauan mutta menee sitten yliajalle.. Ei nimittäin kovin herkulliselta tunnu ajatus keskosesta, sisältyyhän siihen aina riskinsä. Musta on aina yhtä inhottavaa olla ja käydä sairaalassa, ajatus päivien viettämisestä siellä ei kovin innosta.

Täytyy siis ottaa iisisti. Ihanaa, että se isä tulee torstaina, on taas yksi käsipari enemmän kodin/poikien hoitamiseksi. Miehellä on kovat kiireet töissä, on pari taloa saatava muuttovalmiiksi ennen vuoden vaihdetta ja yksi työntekijä sairaslomalla eikä sijaista ole saatu hommattua :/

Mutta se omasta navasta..

Lydi@- toivottavasti sulla sokrut kohdillaan ja vältyt dieetiltä.. Kaavakkeesta.. Täällä tehdään yhdessä kätilön/terkan kanssa synnytyssuunnittelu rv36. Mä teen sen yhdessä pelkopolin kätilön kanssa. Ihan kaikkea mahdollista siinä kysytään, kivunlievityksestä synnytysasento-toiveisiin..

Zatu- Laitan sulle Fazerin sininen- kakun ohjeen tän viestin jälkeen.. Niin, saunaan mun tekee aina mieli kun on kipeä olo =0 Mä aattelin just päinvastoin, et kun rentoutuu niin supistukset loppuis. Tuli mieleen noista tonttuiluista, että meillä on traditio että mun isä tekeytyy Joulupukiksi ja soittaa pojille ennen Joulua, kyselee onko he olleet kilttejä ja lahjatoiveita. Läpi on mennyt joka vuosi, isä on tosi hyvä esittään pukkia. Sen aattoillat kuluukin pukkeillessa.. Monesti olen ollut sille kuskina nuorempana.

Sulina- Meillä sama, että mies ei makeesta välitä. Että meillä leipomiset menee omaan/lasten suuhun.. Ainoa mistä mun mies tykkää kovasti, on unelmatorttu.

Beijaflor- Onnea polille, toivottavasti ei joudu sisälle pitemmäksi aikaa!!!!! Tai no toisaalta, siellä saat olla turvallisin mielin, koko ajan pidetään arvoja silmällä.

Sinda- Kurjaa, kun menettää yöunet.. Kokeile säkin sitä kamomillateetä =) Toivottavasti ensi yö parempi ja koiruukset asettuisivat.. Voisko olla, että ne vaan vaistoaa lähestyvän uhan, siis vauvan ;) ? Saitko multa eilen spostia blogia varten???

Tuiskua- Mä olen pessyt vaunujen kankaan, kopan kankaat ja kaikki koneessa. On ollut pakko, sillä mulla on aika vaalea kangas jossa lika/kellastumat näkyy selveesti. Hienopesuun vaan ja lyhyt linkous, tarkista vaan eka ohjeistus. Toivottavasti veljesi vaimon tila paranee ja saa selvyyden ja lääkityksen..

Mellum- saa multa pointsit, kun on uskaltanut Jouluostoksille muksujen kanssa. Mulla ei enää hermot kestä niitten kanssa kaupoilla kierrellä, sitten ehkä taas kun on vyötärönympärys 50cm kapeempi ;)

Outi ottaa rauhallisesti hepojen kanssa!!!

Hermione & mammamia- ONNEA ÄIPPÄLOMALAISILLE!!

Elin@- Millaisen maton löysit?? *utelias*

Milloinkas Chicca on viimeksi kirjoitellut??? Ettei ois vauvaa hakemassa...???

Nyt pitää mennä pitkälleen, ottaa selkään istuminen.. Laitan vaan sen kakun ohjeen, on kuulkaas hyvvää ;)

Ardisia 33+5

[color=darkviolet]Sainpas sitte uuvutettua ihteni. Aloin tekeen niitä karjalanpiirakoita, loppu puuro kesken. Piti tehä sapuska siinä vaiheessa ja aloin kuoriin pottuja muusia varten. Ku saatiin syötyä niin piti jaksaa vielä tehä lopuista pottupiirakoita. Piirakoita tuli 40 kipaletta, mut oli siinä hommaa silti. Onneksi tuli syötäviä :b

Maannu sitten reporankana ja kolotti selkää ja liitoksia. Nyt tässä napsin mustaherukoita, ett sais virtaa. Saan hetken olla hiljasuuessa, ku ukko lähti koekappaleen kans käymään mummullaan.

[b]Tuiskua [/b]ahaa pitääpä kattoo oonko viel valveilla puolilta öin ;)

[b]Elin@ [/b]sie mokoma! Kuulostaa siltä, ett oot ostanu just sen myssyn mitä kattelin kerran peipille ja onneton luulin sitä sillon liian isoksi enkä ottanu.

Hienoa, ett joku muukin ei mielellään tartu luutuun ;) siis siksi just pakko, koska mä en viimeksi sitä tehny ja sillon alko oleen jo siinä rajoilla, ett pölyt näkyy kauas kerrostuman takia :D Mä en tosiaankaan kovin usein pyyhi, en varsinkaa siten, ett joka paikasta yhellä kertaa.

Juo vaikka panadol hottia illalla niin saat paremmin unta.

[b]Sulina [/b]sulleppa tulee mukavia vieraita, ku tuovat tarjottavatki. Mä tilasin vasta Anttilasta imetysliivit, vähä alle 10,- eli ei paha ei paha :) Akan aikuset yhet i-rintsikat on vielä iskussa, mut se ei ookkaan mikkää ihme, ku ne on Triumphit.

[b]Mamm@mia [/b]muistat kans sitte ottaa iisisti bd bd.

[b]Ardisia [/b]kiitos ja kumarrus ohjeesta, kuulostaapa tosi makosalta :b onkohan pakko tehä pyöreeseen vuokaan *hmm*. .

Hui, kuulostaa kyllä siltä, että teitä voi olla tosiaan yks enempi perheessä vaikka hyvissä ajoin ennen joulua :O Koeta nyt hyvä ystävä ottaa rauhallisesti ja laitat isäs touhuileen :)

[b]Hermione [/b]eihän tuossa piirakkaohjeessa paljo rasvaa oo ja mustikat on terveellisiä ;)

[b]Beijaflor [/b]tsemiä torstaille bd bd.

[b]Vaunujen kankaitten pesusta[/b] ett kyllä mä nyt aion irrottaa kaikki ja heittää koneeseen. Siten oon pessy toisinaan ja tarpeen tullen pyyhkiny vaan luutulla. Mut nyt pesen muutenki rungon tai ukko saa putsailla ainaki kaikki renkaat. Sitä ei kovin usein oo tullu tehtyä ja vaikka nuo renkaat on ns. huoltovapaat niin hyvä se on joskus ne huoltaa kunnolla.

Kaukalo ku ostettiin käytettynä niin myös siittä otan kankaat irti ja heitän koneeseen.

Taian laittaa kaikki nuo kankaat 40 pesuun ja lyhentää pesuaikaa + linkousta tehottomammaksi.

Ihanaa huomenna ollaan kaikki kotosalla. Harmi ku lupasivat vesisaetta :/ Mut jospa vihon viimein sais laitettua olkkariinki jouluverhot.

Pitääpä katastaa oisko mesessä juttuseuraa.

Illan jatkoja :)

Nyt on jouluvalot saatu itsenäisyyspäivän kunniaksi parvekkeen kaiteen ympärille!

Löysin rautakaupasta sellaisen jatkojohdon että saan monta muuntajaa kiinni ulos ja löysin oikeanlaiset lisävalosarjat jo ennestään oleviin!

Ja kaivoin vielä kynttilälyhtyjä autotallista ja laitoin puiden oksille sekä ovenpieleen tunnelmavalaistuksen, on miehenkin kiva tulla iltavuorosta tänne pimeän keskelle...:)

ZATU - meilläkin nautitaan joululaatikoista huomenna, tosin pienen joulukinkun kera (kun mies on niin perso sille...) ja jo toista kertaa tänä syksynä! Eka kinkku ja laatikot paistettiin jo pyhäinpäivänä....

Ja asiasta viidenteentoista, ei meilläkään mies suostu mun bikinirajaa siistimään, vaikka tuo touhu on hieman hankalaa ja koomistakin peilin kera....Eikä mun alapään suonikohju kauheesti helpota asiaa.....;(

No eipä meillä moni sinne kattele (!) ja synnärillä muut asiat tärkeämpiä kuin karvat/karvattomuus! Itteäni vaan kauheesti tuntuu häiritsevän....

MELLUM:in veljen vaimolta oli leikattu alapäästä suonikohju, ymmärsinkö oikein? Mulle lääkäri sanoi että se yleensä häviää synnytyksen jälkeen, mutta kun katsoo hieman alaspäin polvestani nilkkaan asti suonikohjuista mustaa jalkaani, niin pelkäämpä että sama toimenpide minulla joskus edessä....ellei ihme tapahdu.

OMK80 sulla ollut tapahtumarikas yö heppojen kanssa! Kuten jo joku muukin ihmetteli, niin miten uskallat vielä puuhailla niiden kanssa? Kaipa oot niin tottunut niihin ja ne suhun.... nimim.***pelkää myös isoja hevosia***

SULINALLE ONNITTELUT PYÖREISTÄ VUOSISTA!

ELIN@ - ostin jonkin aikaa sitten saman nalle-fleecemyssyn KappAhlista ja siihen vielä ne lapaset ja kaulurin! (miten niin eka vauva tulossa.... on vaan niin ihanaa ostella kaikkea....:)

ARDISIALLE tsemppiä ja muutamia lisäviikkoja toivottelen!

Yritä lepäillä äläkä nostele & rehki turhaan!

Nyt jos menis tuon kinkun nappaamaan pikkuhiljaa uunista ja kuorruttamaan sen niin mies saa nauttia tullessaan kyynelsilmin tuhdista sinapista kinkun kera (se nimittäin menee niin päin että sitä tujua itsetehtyä sinappia on siinä enempi kuin kinkkua!)

Ihania kakku ja torttuohjeita jakelette täällä, pitää nyt vaan hillitä itseni ettei vaaka taas nouse huippulukemiin maanantain neuvolassa!

Mutta otan reseptit talteen jos innostun leipomaan vierasvaraksi pakkaseen.

Hyviä vointeja kaikille & rauhaisaa itsenäisyyspäivän aattoa!

Huomis-ilta taitaa mennä telkkarin ääressä pukuja kommentoiden...;)

Pupina 34+4

[color=CD5555]...piti tulla vielä vastailemaan. Jos epäillään raskausmyrkytystä, niin labrakokeista seuraillaan perusverenkuvaa ja siinä lähinnä trombosyyttiarvoa, joka saattaa laskea raskausmyrkytyksessä, sekä myöskin maksa-arvoja. Nää ei siis koskaan yksinään paljasta onko raskausmyrkytys sillä arvot voivat olla " vinksallaan" muistakin syistä, mutta antaa kuitenkin viitteitä taudin " vakavuudesta" .

Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin äitiyspolikäynnillä, etkä joudu osastolle!

-Sulina-

200 g voita

2 dl sokeria

3 kananmunaa

3 dl vehnäjauhoa

2 tl leivinjauhetta

2 tl vaniljasokeria

3 rkl kaakaojauhetta (perinteistä tummaa)

½ dl maitoa

½ levyä Fazerin sinistä (n. 100 g)

-Pehmeä voi vaahdotetaan. Huoneenlämpöiset munat vatkataan yksitellen vaahtoon.

-Sekoita kuivat aineet keskenään ja sekoita voi sokerivaahtoon maidon kanssa vuorotellen. Älä vaivaa, vaan sekoita.

-Fazerin sininen paloitellaan n. ½ cm ¿ ½ cm ja sekoitetaan taikinaan. Palojen koosta ei kannata olla tarkkana. Ideana on, etteivät palat sula kokonaan kakun sekaan.

-Paista voidellussa ja korppujauhotetussa rengasvuoassa 175 asteessa n.45 min-1 h uunin mukaan.

-Jemmaa jääkaappiin muutamaksi päiväksi ja nauti suurina palasina.

Näin se alkoi sit tämänkin mamman lomailu, aluksi olen sairslomalla tämän ja ensiviikon ja sit koittaakin äippälöma.

Eli neuvola kuulumisia: Hemppa oli 120, kiitos multitabs + ja obsidanin, Paineet 122/85 olivat hieman kohonneet, pissassa proteeinia 1+, kohdunkaula 2, cm ja kohdunsuu avoinna reilulle sormelle,eli nostelut ja rehkimiset kielletty, ei selvyyttä kuinka päin vaavi asusteleee ja seuraavalla kerralla varataankin sit ultra jos ei selvyyttä muuten tule, sf oli 32, eli ihan yläkäyrällä.

Nyt näin nopeasti, mutta jospa huomenna kerkiäis keskittyä muidenkin turinoihin kun on tuota aikaa...Vieraita tulossa illalla ja ajattelin tehdä tuota Marian pannaria, eli kipaisempa kauppaan ja haen samalla tytöt hoidosta, Heips!

[color=473C8B]Voi notta mun maha on kipiä!

Aamulla noustes kipu alkoo lonkasta ja nousi vattallen, ilikiää, nyt onneksi on helppaamaan päin, himpulakin oli hiljaa, mutta nyt rimuaa normaalihin tapaha... Eikö tämä tästä...[/color]

[color=8B2252]Moon täyin unohtanut antaa teille yli iki ihanan blogin osoitteen, liittyen noihin [b]kakkuihin ja hyväskään[/b] !

Eli tää on mun jokapäiväinen kuolaus kohde,[b]Ullan Unelma[/b]:

http://www.fantasia.vuodatus.net/

Kiitokset Ullalle!

[color=7A378B]Nyt vaihtaan juniorin vaippaa ja saa kohta lähtee viemää noita kahta isompaa kouluun..[/color]

[b]Maria ja himpula 34+2

Joo, aina oon sen saanut ja aina jättänyt täyttämättä sen kohdan, mä en näe järkee siihen mittää laittaa, mää meen tilanteen mukaan ja hyvin on mennyt niin..

Olen jälleen kerran olllut nettipimennossa näiden sivujen suhteen.. ei vaan yksinkertaisesti aukee meillä. Ihme juttu. Pitäis isolta veljeltä kysyy, hän on tietokone-expertti. :)

Mitähän kaikkea olettekaan kerenneet jutustella..

Minä olin sitten eilen jouluostoksilla reilu 5h ja lasten kanssa. Mies vietiin iltavuoroon ja samalla me mentiin shoppaileen. Löysinkin aikas paljon kaikkea kivaa, kun olin valmiiks muistilapulle laittanut mitä ostan. Vielä pitäis kumminkin kummilapsille hommata ja jotain itselle ja miehelle lisää. Ei kerennyt kuitenkaan siinä ajassa kaikkea, kun lapset mukana. Yllätyt, yllätys... :)

Maria-79:Ttäällä myös liitokset särkee.. :( , tosi hitaasti joutuu vaihtaa asentoa sängyssä, ettei tuntuis ikävältä. Niin ja ikenet vuotavat verta, kun puhdistan hammasvälejä. Onneks nää kaikki on vaan väliaikaista!

Mulla ei ole kokemusta alapään suonikohjuista, mutta mun veljen vaimolta leikattiin sellainen ihan vasta. On synnyttänyt useamman lapsen.. sitä en tiedä mitä sille tapahtuu synnytyksessä...

Tau79: Minäkin olen saanut aikaseks pestyä vauvan vaatteet, tosin en ole silittänyt niitä (vielä). Tein tuon jo viikko sitten. Tällä viikolla ajattelin koota pinnasängyn ja laittaa pedin valmiiksi.. niin ja pitäis vielä pestä vaunujen päälliset. Voi, kohta se nyytti on jo sylissä..

Zatu: Onpas sulla ikäviä " tuntemuksia" masussa. Miten, ovatko neuvolassa puhuneet kääntöyrityksistä mitään?

UUSIVUOSI: Eipä sitä voi etukäteen suunnitella mitä tehdään.. Kun LA 31.12. Tuntuu vaan itestä tällähetkellä, että yli menee.

Mirabella: Ompas sulla " hassu" mies noiden juttujen perusteella. *nauraa vedet silmissä*

Sulina: Aika varmasti sulla on yöllä supistellut, sillä ei ne välttämättä mahassa tunnu. Mulla itellä myös selkäpuolella tuntuu enemmän kuin mahassa kun ollaan varsinaisessa koitoksessa- synnyttämässä.

äityli: Toivotaan että vauvasi pysyisi yksiössään vielä! Lepäile vaan ja anna miehen hoitaa hommat! ;)

tuiskua: Voimia veljesi perheelle ja toivotaan parasta!

isabelluska: HIenoa, että vauvasi on kääntynyt " oikein" päin!

Ardisia: Mieletöntä.. toivottavasti sullakin vaavi vielä pysyttelee masussa! Otahan rauhallisesti!

Sinda75: Minäkin kävin Ikeassa Haaparannassa siskon kans viime viikon keskiviikkona. Kuulinkin, ettei lauantaina kannata mennä just tuon takia minkä kerroit. Me mahuttiin hyvin liikkumaan siellä ja kassallakaan ei tarvinnut jonottaa ku n.10min. Löysin kaikkea pientä sisustusjuttua, mutta harmikseen kaikki ne huonekalut, joita olin ajatellut hankkia olivat tilapäisesti loppuneet! plääh, pitihän se arvata!

(.)Mulla tulee yksittäisiä kipeitä supistuksia, mutta ei sen kummempaa. Peukaloinen myllää aina enemmän aamulla ja illalla ja öisin vessareissujen yhteydessä. Päivällä sit taitaa nukkua.. Mulla on ens tiistaina vika lääkärintarkastus ja saan tietää mitä on tapahtunut tuolla alaosastolla...minä kun toivon täällä, että ei ainakaan olis auennut paikat. Välillä kun tuntuu, että kohtu tulee ulos........ :)

jeps.. eiköhän tämä riitä tpistaiseksi.

Hyvää aamupäivänjatkoa kaikille!

mellum ja peukaloinen 36+2 (jos olen kärryillä pysynyt)

Juu, minä tosiaan heräsin jälleen aikaisin.. piti tulla tänne sit lukemaan teisän kirjoituksia.. Mies ja lapset eivät ole vieläkään heränneet. Nukkuvat kuin tukki! Lapsetkin varmaan väsyneitä eilisestä shoppailuista..

[color=darkviolet]Olin näköjään saanu linkin, kiitos. Mut en pystyny mitenkää valihteen sitä, ett oisin nähny koot ja hinnat. Oonkohan ihan käsi näissä vai mikälie.

*hmm* Mä taidan tehdä piparien kuorrutuksen niin, että laitan veteen mansikkatomusokeria tai tavallista. Sitten kastan nonparelleissa. En osaa sanoa mikä kovettas nopeesti. Just huomasin, että mulla on joku ohje mis on kaakaotomusokeria. Enpäs tienny sellasta olevan olemassakaan. Eiköhän tuo onnistus, jos laittas kaakaojauhetta tavallisen tomun sekaan?

mailman paras pannukakku

Tarvitset:

8 dl maitoa

3 munaa

2 dl sokeria

1,5 tl vanilisokeria

4 dl jauhoja

1,5 tl leivinjauhetta

1tl suolaa

100g sulatettua margariinia

Valmistus:

sekoita aineet sekaisin. kaada uunipellille taikina

paista 225 n. 30 min

on rasvainen pannari mut hyvää

rasvaa voi vähentääkkin

[b]Tää oli sika hyvää, tosi ravaista oli, mutta toisaalta kun toi voi kiehui pinnassa ja taikinassa on paljon sokeriakin, tuli mulla ainakin pintaan ihan kuin karamelli pinnoite! NAM!!

[color=maroon]Olen lähössä näitten kahden nuoremman kanssa baanalle, pienemmällä on 1½ vuotis neuvola. No neuvolalääkäri löytyy onneksi läheltä, kuten muutkin palvelut (sarkasmia) eli matkaa sinne 35 km. Meidän oma neuvolalääkäri on niin epäpätevä että sanoin etten vie lastani hänelle enää kertaakaan. Tytön elinaikana ei ole muuta tehnyt kuin katsonut korvat ja kuunnellut keuhkot! Nyt pitää sitten lähteä merta edemmäs kalaan =)

Lydia se on kukkunut yöllä, itse sain kyllä nukuttua hyvin, onneksi. Niitä haalaripusseja on juuri anttilassa, hinta taisi olla 39.90 ja koko 62/68 eli aika iso. Lisäksi siinä oli aukko turvaistuimen vyölle. Olen ajatellut semmoisen hankkia kun ne ovat vielä valkoisia, mutta olen ollut hieman kiikun kaakun, kun olen löytänyt muita, paljon hienompia =) Mutt ne ovat sit vaaleanpunisia tai sinisiä...

Ei nyt pakko mennä pukemaaan lapset jos aion olla autossa 20 minuutin päästä.

nenn 36+1

[color=darkviolet]Juu 50 minsaa sanoo ohjeistus, mut pidin ite tunteroisen. Mä tein sellasessa pitkulassa vuokasessa, joten luulis, ett on sama millasessa sen paistaa. En omista silikonivuokaa, ett miten ne käyttäytyy -> riittääkö sillon vähempi paistumisaika? Kellään tietoo. .

Kattelin Mullan Alla ja tuli jotenki höntti olo, ku se toinen veli vaan nukku pois. En tykkää yhtään :( Eihän tuo sarja vielä lopu, ku ukko sellasta höpisi.

( . ) hirmusesti peipi on myllänny nyt myöhään. Jos tää meinaa oikeeta rytmiä niin tulee aika iltakukkuja ja yökyöpeli meille. Tosin päivät tulee aina sähkästyä ja levähtely jää iltaan niin voi johtua ihan siittäki.

Odotus-lehti tuli tänään. Sitä tuossa lueskelin ja yllätyin, ku mun yks " mielipide" kirjotus oli siellä :O Aattelin sinne menevän niin paljo postia ja muutenki. .en tienny ett oli niin julkasukelponen juttu ;)

Unettaa, mut katotaan ku sänkyyn pääsen niin ei löyä hyvää asentoo ja uni karkaa. No, tuleepahan taas luettua kirjaa. Eilen alko oksettaan sitä lukiessa, ku päähenkilö raiskattiin :/ Että hyvät on kirjavalinnat taas. Oikeesti tykkään tuosta kirjailijasta ja kirjottaa kaikesta niin asiantuntevasti, ett jään aina koukkuun. Sama mistä aiheesta on tarina.

Mut nyt hampaittenpesulle. Kauniita unia ja oman kullan kuvia :)

[color=4876FF]Kävin nukkumassa pienet päiväunet ja leipasin täytekakkupohjan, joka on nyt uunissa.

Zatu: Kaverit on tulossa kahville huomenna perheineen. Ovat myös ihanina ihmisinä ajatelleet raskaana olevaa ja kielsivät mua leipomasta tarjottavaa. Tuovat itse leipomukset mukanansa ;) Täytekakun sanoin kyllä leipovani (pitäähän mun jotain tehdä) ja se tuolla uunissa nyt paistuu. Täytyy vaan tehdä hieman isompi täytekaakku, sillä minun ja miehen lisäksi vieraita on tulossa 12 aikuista + liuta lapsia, joten teen uunipellillisen, jonka puolitan. Taikinaa taisi mennä sellaisen 8 munan verran.

Tuiskua: Kiitos onnitteluista ;) Avasin jo vanhemmilta tulleen paketinkin tänään, kun en malttanut pitää näppejäni siitä erossa.

Käväsin tänään neuvolamatkalla Anttilassa ja siellä oli aika miellyttävän näköisiä ja suht halpoja imetysliivejä. En kyllä uskaltanut niitä vielä ostaa, kun en tiedä oikein sitä kokoa. Tilasinkin tässä yks päivä Carriwellin " tukiliivit" , joilla pääsen alkuun. Kiitos sille, kuka noista antoi vinkkiä (en muista nickiä, sorry!).

Musta on ihanaa, kun laitatte noita reseptejä tänne palstalle. Oon innokas leipuri ja intoa riittää varsinkin kokeilemaan kaikkea uutta, mutta kun tuo mies ei syö makeita herkkuja (paitsi karkkia), niin tulee vaan niin harvoin mitään tehtyä, kun sitten pitäis syödä kaikki itse. Silloin kun tiedän vieraita tulevan, niin toki mielelläni leivon. Täältä olenkin saanut tosi monia hyvänkuuloisia reseptejä. Niitä saa varmasti vauvan syntymän jälkeen testailla, kun tuttavat tulevat katsomaan vauvaa :) Minusta myös reseptiosion laittaminen blogiin voisi olla hyvä idea.

Mut nyt tarkkailemaan kakun kypsyyttä...

-Sulina-

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat