Seuraa 

Laitanpa pinon alulle, kun täällä jo passissa olen, eikä vielä sitä näy ;)

Sivut

Kommentit (22)

Nyt on sitten sälätkin hommattu :) Että tervetuloa vaan maailmaan, vauva.

Ja paljon onnea Heinille ja Viuhdille vauvoista! Taisi joku muukin ilmoitella jakautumisestaan, anteeksi etten nyt muista kuka :/ Mutta ONNEA!

Taitaakohan tämänkin päivän pinosta tulla pieni..?

-hillis, huomenna la!

Nonni, neuvolassa käyty ja verenpaine oli kohtuullisissa kantimissa(132/91) ja pissa miinuksella. Sain mukaani proteiinitikkuja, joilla voin tikuttaa jos huono olo ilmaantuu. Neuvolassa oli sijainen, mutta tällä kertaa positiivinen kokemus. Sf-mitta oli 33cm ja sydänäänet olivat 140x/min. Hemoglobiini oli 129, on kyllä pysynyt koko ajan hyvänä, tytsyn raskauden aikana söin rautaa ja nyt sitten en ollenkaan. Painoa oli tullut +600g kahdessa viikossa eli nyt yhteensä nelisen kiloa.

Tämä frouva lähtee nyt päiväunille kera tuoreen iltapäivälehden!

Rauhallista itsenäisyyspäivää, ei olisi hullumpi päivä syntyä???

Kirsikka ja aarre edelleen viikolla 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viime la alkoi supistella sen verran kovaa ja tiuhaan, että 4 tunnin kärvistelyn jälkeen soitin synnytyssaliin ja toivottivat tervetulleeksi. Matkalla Naikkarille olimme pysähtyneet liikennevaloihin ja sitten yhtäkkiä joku yksinkertaisesti ajoi meidän automme perään. Onneksi alueella oli 60 rajoitus ja veikkaisin, että peräänajajan vauhti oli n. 40 luokkaa. Saatiin kuitenkin sen verran kova tälli niskaan ja vyö kiristi mahaa sen verran kipeästi, että minulle tilattiin ambulanssi ja menin loppumatkan sillä sairaalaan. Supistukset jatkuivat, mutta kohdunsuun tilanne oli edelleen epäkypsä. Minut otettiin kuitenkin varmuudeksi tarkkailuun ja jäin yöksi sairaalaan. Sunnuntaiaamuna alkoi verinen vuoto, jota veikkailtiin limatulpaksi, istukkavuodoksi ja emättimen limakalvon vuodoksi ja sen vuoksi olin sairaalassa vielä toisenkin yön. Kotiuduin eilen, koska supistukset loppuivat päivällä ja sydänkäyrät olivat hyviä eikä ultrassa huomattu istukan repeämää. Lisäksi vuoto hiljeni tiputteluksi. Tosin sitä on taas tullut kotona hiukan enemmän, mutta se on ruskeaa.

Nyt sitten lepäillään loppuaika tiiviisti kotona ja tarkkaillaan vauvan liikkeitä ja vuotoa. Toivon niin, että seuraava matka NKL:lle olisi ihan normaalin synnytyksen merkeissä.

Samaan aikaan tietysti isäni joutui hammastulehduksesta johtuvan yleismyrkytyksen vuoksi teholle, mutta voi nyt kuulemma jo paremmin ja päässee pois sairaalasta parin viikon päästä.

Tällä hetkellä sekä minä että mies ollaan kipeinä flunssassa. Taisi olla melkoinen järkytys myös miehelle tuo viikonlopun sairaalareissu.

Nyt tuli kauhean omanapainen kirjoitus. En oikein muista ketkä kaikki ovat saaneet jo omat nyyttinsä, kun olen ollut vähän pihalla muutaman päivän. Onnea kuitenkin heille ja supistuksia niitä toivoville.

rv. 39+3

(tehdäänkö huomenna oma lista kypsille odottajille, marraskuiset tervetulleita mukaan?)

Laskettu aika oli viime perjantaina, eikä ole synnytyksestä taas tietoa.

Suppareita on ollut kolme viikkoa lähes joka päivä (eilinen oli välipäivä), mutta ne tulee niin harvakseltaan ja loppuu aina ennenkuin pääsee siihen 5-6 minuutin toivottuun väliin, että usko meinaa multa jo loppua. Tänään esim. alkoi aamuseitsemältä, kahdeksaan mennessä neljä supistusta. Sitten jatkui yhteen asti vaihdellen väliä 7-12 min, leipomisella pysyi tuo 7 minuuttia yllä vähän aikaa. Sitten rupes hyytymään, venähti takaisin 10 minuuttiin, 15 minuuttiin, puoleen tuntiin... viideltä viimeinen.

Rasittavaa kellonaikojen kirjanpitoa (neuvolasta neuvottiin tekemään sitä, kun kerran joka päivä supistelee).

Viime perjantaina tuli 5 min. välein vähän aikaa ja kävinkin näytillä, mutta ei ollut tapahtunut mitään muutosta. Ei vaan ole tehoa näissä supistuksissa.

Minkäslaisia käytäntöjä teillä on, kun alkaa mennä yli? Mulla on normaali neuvola n. viikon 41 täyttyessä, sitten 41+5 äitiyspolille katsomaan mitä pitäis tehdä. Ilmeisesti sieltä ei laiteta enää kotiin kokonaisena.

t. piko rv 40+4

(mä kun luulin synnyttäväni ehdottomasti marraskuussa!)

Elikkäs omaa napaa heti alkuun.

Kävin äitiyspolilla ja kaikki oli ok. Pissa puhdas, verenpaine, 111/74, lapsiveden määrä normaali ja vauvan painoarvio tällä hetkellä 3200g. Vauva on aika alhaalla lantiossa, mutta pä heiluu vielä. Kohdunsuu auki 1,5cm (viimeksi sanottiin 2!) ja kaula lyhentynyt 1,5 cm:iin.

Käyrällä jouduin olemeen aika kauan kun vauva ei juurikaan liikkunut ensimmäisen 20 minuutin aikana. Mulle juotettiin lasillinen tuoremehua ja hieman tönittiin vauvaa hereille. Saatiin sitten niitä liikkeitäkin kirjattua.

Painoa mulle on kertynyt vain 4 kiloa tämän raskauden aikana, sitä kätilö vähän ihmetteli.

Ainut mikä jäi huolestuttamaan, oli se että lääkäri huomasi istukassa kalkkeutumia. On kuulemma ihan normaalia, että istukka kalkkeutuu loppuraskautta kohti, mutta sain kuitenkin kontrolliajan lasketulle päivälle. Saattavat kuulemma käynnistää jos kalkkeutuminen näyttää pahentuvan. Se tarkoittaisi sitä, että tämä mamma viettäisi joulun sairaalassa, ellemme ehtisi juuri jouluaattona kotiutumaan..

Onnea kaikille vauvansa saaneille! Teitä onkin jo niin monta, etten millään muista kaikkia nimimerkkejä. ONNEA!!

-mm- ja Pikkupoju rv 37+6

Eli tänään on 40+2.

Ja viime yönä oli TAAS pari tuntia suppareita. Tällä kertaa oli niin kovia ja tiheään että oli jo hiki otsalla. Sitten kuitenkin loppuivat kuin seinään. Tai tulee vieläkin harvakseltaan joitakin, mutta ei niin usein ja tujuja. Ehdin jo soittaa synnärille ja olivat jo toivottamassa tervetulleeksi.

Voitte varmasti kuvitella tätä turhautumista. Toisaalta ajattelen, että kai ne nyt JOTAIN saavat aikaan. toivottavasti!!

Voikaahan hyvin ja kärsivällisyyttä kaikille (etenkin itselleni...)!! t. Maituliini

Voi kun on taas vauvoja! Onnittelut Heini, Marrasmamma ja Viuhti!

Pikkutapiirilla oli hurjan kuuloinen viikonloppu! Onneksi selvisitte siitä ilman suurempia ikävyyksiä!

Mukavaa Kirsikka, että sulla paineet ym pysyneet kurissa, oma olo varmasti huomattavasti helpomi niin!

USAmama ja Ilmis taitavatkin olla sitten varmoja tämän päivän synnyttäjiä? Eikös molemmilla ollut suunniteltu sectio tänään? Tsemppiä vaan teille vaikka ainakin Ilmis taitaa olla jo nyytti sylissä!

Ite neuvolassa kaikki normaalisti. Paineet loistavat, samaten äänet ja pissa. Pitäis kai olla vaan iloinen siitä, että paperilla voi noin hyvin, mutta kyllä tämä oma olo alkaa olee aika raskas! Neuvola-aikaa en enää saanut vaan lähetteen yliaikaiskontrolliin Tyksiin, minne varaan perjantaina ajan... Hmm, näin tässä sitten kävi. Viikolta 34+ meinattiin, ettei pidä poistua paikkakunnalta kun oli jo kiinnittynyt... ja on ollut siitä lähtien....

Esikko potee edelleen sen verran, että yöt on aika valvomista... Sais edes lunta niin tekisi mieli lähteä ulkoilemaan, taitaa olla turha toive tämän vuoden puolella...

Tiina 39+5

Ensinnäkin osanotto teille, jotka joudutte valvomaan ja heräilemään öisin! Kohtahan sitä on meillä kaikilla luvassa. ;-)

Onnittelut Empulalle, JonijaJennille sekä Tuutille sekä kaikille muillekin vauvan saaneille, joiden nimet olen raskausdementiassani unohtanut!

Stadu ja 4äippä kertoivat kärsineensä turvotuksesta. Ihan sama meno on täälläkin! Yritän litkiä vettä parhaani mukaan, mutta niin vain paino vaihtelee kovasti. Onneksi se on joskus on vähän laskusuunnassa, joskus taas nousu-. Nyt painoa on tullut 13 kg. Siinä onkin sitten pudottaminen ensi vuonna...

Teppiksellä kuulosti olevan lupaavan oloiset merkit ilmassa. Toivottavasti jotain on jo alkanut tapahtua/tapahtunut.

Itselläni oli eilen todella kova kylkipistos. Tai ei oikeastaan vain pistos, sillä kipu tuntui pitkältä matkalta kyljessä. Soittelin melkein vedet silmissä Naikkarille. Siellä kehotettiin ottamaan kaksi Panadolia. Se vei pahimman terän, mutta kipua jäi kuitenkin. Postia hakiessa repäisi oikein kunnon lailla.

Menin sitten Naikkarin päivystykseen (synnytysvastaanottoon). Se oli kolmas kerta tässä raskaudessa. Vastaanotto on ollut aina loistavaa ja niin oli tälläkin kertaa. Kipuuni suhtauduttiin vakavasti. KTG:ä otettiin reilu puoli tuntia, pissa- ja verinäytekin otettiin. Lääkäriä jouduin odottamaan pitkään. Kaikki lääkärit ovat olleet mukavia, mutta eilinen oli erityisen empaattinen ja ystävällinen! Hän tutki ja selosti samalla laveasti asioita.

Vauva on kuulema jo todella alhaalla ja kiinni lantiossa. Se tarkoittaa sitä, että sen pitäisi mahtua tulemaan oikein mainiosti. Asia on vähän huolestuttanut, koska esikoinen painoi vain 2,7 kg. Tämän vauvan painoarvio on nyt 3,4-3,5 kg. Minulle oli yllätys, ettei vauvan paino kuulema muutu kovin paljon loppumetreillä ts. vauva ei enää juuri kasva tuosta.

Istukan irtoaminen kävi mielessä yhtenä syynä kipuun. Lääkärin mukaan umpilisäkkeen puhkeamisen voi sulkea pois, koska tulehdusarvoissa ei ollut mitään. Lääkäri sanoi, että tulla ihmeessä uudelleen, jos kipu jatkuu. Se oli tietenkin juuri lääkärikäynnin ajan poissa... Sieltä päästyä ja illalla se jatkui. Onneksi sain nukuttua yön eikä kipua tunnu nyt. Hyvä mieli jäi siitä, että pelasi varman päälle ja kävi tarkistamassa tilanteen. Lähden sitten kyllä luottavaisin ja hyvillä mielin synnyttämään NKL:lle.

Tänään on rv 38+0/38+6. Synnytys käynnistetään tarvittaessa viimeistään rv 42+0. Eli täytyy yrittää olla kärsivällinen. Olen täysin varma, että tämä vauva ei synny ennen tuota ekaa laskettua aikaa eli ensi viikon keskiviikkoa. Hetkittäin iskee suuri kärsimättömyys, yleensä olen ihan rauhallisilla mielin ja nautin täysistä yöunista.

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kanssasisaret!

Iituli

PS. Ja onnea matkaan, USAmama. Täällä ollaan hengessä mukana. Suunniteltu sektiosihan on tänään. En tiedä, ehtiikö se mennä sitten Suomen aikaa itsenäisyyspäivän puolelle. :-)

ONNEA [b]Tuuti ja marrasmamma[/b], vauvansa jo saaneet! ...On tuolla meidän listassamme sentään niin paljon väkeä loppukuullekin, ettei tänne ihan yksin tarvitse kenenkään joulunpyhiksi jäädä :D.

Itse tällaisena " puolenkuun laskettu-aikaisena" (16. päivä) olen jotenkin kahden vaiheilla; odotan jo kovasti vauvaa syntyväksi ja yritän varautua ylimenoon :P Toisaalta kun olo on ollut kaikinpuolin hyvä, ei mitään hoppua ole, mutta olen NIIN MALTTAMATON tutustumaan tähän uuteen perheenjäseneen! Ah tätä ambivalenssia ;) ...Olen kuitenkin ovela kettu, olen menossa tänään vyöhyketerapeutille ns. häntä kainalossa kovasti toivoen, että käsittely käynnistäisi synnytyksen :D :D :D

[b]pikkutapiiri[/b], olipas teillä melkoinen kokemus :O! Onneksi vauvalla on kaikki hyvin ja toivottavasti seuraava sairaalareissu päättyy mukavammin :)

[b]Teppis[/b] pohti eilisessä samaa, mikä on itsellänikin käynyt mielessä eli tulevaa Vauvat-puolen pinoutumista... Aika moni joulukuun listalta on saanut vauvansa marraskuun puolella, mahtavatkohan he siirtyä muiden marrasvauvojen kanssa samoihin pinoihin? JOtenkin en osaa edes ajatella koko vauvavaihetta, hih, vaikka kokemusta on yhdestä lapsesta ennestään :)

[b]Ellinoora[/b], kyllä tämänkin mamman puhelin pirisee ja varovaisen kyseleviä viestejä tulee... Miehellekin soitellaan :) Hih, ihan kuin emme isovanhemmille ja sisaruksille muutenkin raportoisi vauvan syntymästä ja muillekin tekstiviestein. " Ai hei, joo syntyi se pari viikkoa sitten, eikö me muistettu kertoa?" Daa-a! Ja sitten ne kyselyt vasta alkavatkin ärsyttää, jos bebe menee yliaikaiseksi..!

Vielä omanapaisuus eli [b]( . )[/b], neuvolakuulumiset. Kaikki kunnossa, vauva lähtökuopissa. Sf-mitta pöyristyttävät 40 senttiä (!) eli JÄTTIMAHA (onkohan siellä SITTENKIN kaksoset?), vauvan sykkeet 154, pissa puhdasta, paineet ihan ok, tosin alapaine oli ensi mittauksella 90... Enteilisikö jo synnytystä!? Painoa ei ollut viime viikkoon tullut, nyt yhteensä sopivat 6 kiloa kasassa. Veriryhmävasta-aineet negaa ja terveydenhoitaja piti peukkuja, etten enää seuraavalle varatulle ajalle tulisi :D Katsotaan, vatsan kanssa minä käkin vielä jouluviikolla... Ehkä ;)

Toiveikkaana illan vyöhyketerapian suhteen,

Tinuri ja Alpi Itupulla rv 38+3

Enskojen palstalla tiedettiin kertoa, että Heini oli saanut suloisen tyttövauvan eilen. Vaavi oli syntynyt klo 14:25, ja mitat 52cm ja 3,6kg!

Kandi & joulupoika 36+5

Olen kulkenut ketjussa mukana, mutta olen ollut laiska kirjoittelemaan. Teidän kuulumisia olen käynyt lukemassa. Nyt ajattelin kertoa että la iltana 2.12 sain oman poika tonttuni! rv:t oli 39+1. Paino 3370g ja pituus 49cm, pipi 34cm ja vartalon ympärys 31cm. Tänään lähdetään kotiin. Synnytys oli helppo, sain loppuvaiheessa spinaali-puudutuksen, joka auttoi todella hyvin. Tosin sen ottamista piikki-kammoisena vatvoin pitkään, mutta onneksi otin.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja oikein onnellista ja rauhallista vauva-aikaa sekä jouluiloa!!!

-marrasmamma ja santtu 2 päivää-

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille, heinikin on sit siihen listaan siirtynyt.

Luen pinot kohta tarkemmin, niin pääsee taas jyvälle.

KIRSIKKA kyl mä sun kanssa kärvistelen varmasti ihan loppuun asti, pidetään sit vaik kahdestaa pinoa pystyssä :)

Itsellä oli tänään lääk. neuvola eikä sit mitään uutta! olin pyytänyt kokoarviota mitä en saanut ja muutekin oli niin pikanen ja välinpitämätön tuo lääk. et kiukutti ihan sikana kun ovesta astuin ulos. Kaikki oli kuitenkin ok pissa puhdas, ei painetta, hemppa 119 ja ei kuulemma tarvi vielä rautaa, Paino NOUSEE liikaa(omasta mielestä), kaula 2cm ja pehmentynyt.Sitten vaan ens viikolla uudestaan.

Flunssainen olo ollut tänään ja kurkku arka ei kiva, toisaalta menee hyvin tän mun ihme masennuksen jatkoksi. KYlläpäs oli omanapainen valitus virsi, ehkä juuri siksi en ole viim. aikona kirjoitellut.

Nyt aloitan pinojen lukemisen.

Nefili 36+4

Olen kyllä lukenut pinot liki joka päivä, mutta en ole aikaiseksi kirjautumista saanut... Nyt alkaa kyllä olla pinot sen verran lyhyitä, että josko mukaan.... =)

Onnea kaikille jo nyyttinsä saaneille!!!

Hiukan taustaa... Meillä perheeseen kuuluu lisäkseni samanikäinen mies (vm-74) ja esikoispoika 3.12-04, että vuosipäivää vastikään vietettiin. Tulevan vauvan la olis 25.12, mutta toiveissa elättelen, että tulis jo aijemmin, kun esikoinenkin syntyi rv.38+3.

Eilen oli synnytystapa-arvio, kun esikoinen kiireellisellä sektiolla maailmaan tuli, syynä virheellinen tarjonta ja avautumisen " pysähtyminen" 8 cm... Nyt saan kyllä sitten yrittää onneksi ihan perinteiseen tyyliin =) Painoarvio oli " keskiluokkaa" , eli 3000-3100 ja rv siis eilen tasan 37. Paikat auki 1 cm ja kaula pehmentynyt ja 1,5 cm. Lääkärin " ronkkimisen" jälkeen kyllä juili taas ihan kiitettävästi ja vaikka ei mitään varsinaisia suppareita tullutkaan, niin kipeetä silti teki... Esikoisesta nää tämmöset juilimiset tuli vasta synnytystä edeltävänä päivänä... Tarjonta oli vielä eilen ihan niinkuin kuuluukin...Ja kun vaan pysyisikin.

Mutta nyt tilaa muille ja yritän nyt aktivoitua hiukan tässä loppumetreillä...

Katjusha ja masu 37+1

Tällä ollaan yhtenä kappaleena vieläkin, vaikka yöllä vaikutti siltä että vauva tahtois jo ulos yksiöstään, mutta pah!

Oli kyllä melkoisia suppareita, ja just eilen neuvolan täti komenti, että heti ku supistelee niin synnärille vaan. Se meinasi että ei mua kotiin sieltä laitettas ku viikot on täynnä, olo kovin turvonnut ja vauva iso, mutta en sitte lähteny kummiskaan. Se on aika iso kynnyskysymys kun neljättä menee jo synnyttämään, että turhia reissuja ei synnärille tehdä.

No kaipa tää poitsu joskus tahtoo pois masusta!

Onnittelut taas vauvautuneille!

4äippä 39+2

mutta ei tästä lasta tule ennen jouluviikkoa :-( en ainakaan usko niin. Koko illan ja päivänkin on ollut tosi napakkoja supistuksia, mutta ei ne mitään kuitenkaan aikaiseksi saa, säännöllisyyttä en jaksa edes kellottaa, on sitä tai sitten ei. kun vielä olen saanut jotain rauhallisia hommia tehtyä niin en viitsi näytillekään lähteä. loppuu ne supparit viimeistään kun nukkumaan nyt lähden.

voimia muille odottajille

Ensiksi kuitenkin onnea kaikille niille, jotka ovat jo oman nyyttinsä saaneet.

Minä olen tänään siivonnut talosta 2 kerrosta, pessyt vessat, käynyt ruokakaupassa ja saunassa ja tämä tyyppi ei anna mitään merkkiä siitä, että meinaisi joskus tulla ulos... Että alkaa kypsyttämään!

Torstaina on äippäpolille yliaikaiskontrolli ja olen kyllä päättänyt, että siltä reissulta en palaa ilman vauvaa kainalossa, katsotaan nyt miten mun sitten käypi...

Anteeksi tämä omahyväinen valitusvirsi taas kerran.

Haavekuva 40+3

Eli meidän perhe kasvoi yhdellä pienellä poikavauvalla 3.12 klo 4.04. Synnytys oli rankka, kesti reilut 13 tuntia (esikoinen syntyi 7 tunnissa..). Käynnistämällä yritettiin saada poika maailmaan, tipassa pidettiin meikäläistä yhteensä 16 tuntia!!! Suppareita tuli, kalvot puhkottiin, mikään puudutus ei tehonnut ja tuska oli sietämätöntä. Meinasivat jo kun ei synnytys tahtonut siltikään edetä ja kohdunsuu ei auennut toivotulla tavalla että leikkaisivat. Kuitenkin loppujen lopuksi kohdunsuu alkoi aukenemaan ja sain alakautta synnytettyä pienen pojan: 49,5cm ja 3080g. Viikkoja oli tuolloin 39+3. Tänään koituduttiin ja kaikki mennyt hyvin, esikoinen ottanut veljen hyvin vastaan. Palaan myöhemmin kirjoittelemaan kun on aikaa.

Outoa kun vatsa on pois, aivan kuin jotakin oleellista puuttuisi.. :)

Viuhti&pikku prinssi

Onnea kaikille vauvansa saaneille!

Täällâ sitä ollaan edelleen yhtenä ja oikein isona kappaleena. Maha alkaa olemaan joka paikassa tiellâ ja mielellâni jo luopuisin siitâ..

On se jännää kuinka sitâ on toisena pâivâna ihan puolikuollut vaikka ei edes tee juuri mitâân. ja sitten joku pâivâ on tâynnâ energiaa (ajattelin ruveta ikkunanpesuuun tânâân).

Jalat ja kâdet alkaa olemaan aika turvoksissa. Nesteen juominen kuulemma auttaa vaivaan, tâytyy kokeilla. Ja niska-ja hartiakivut ovat vaan pahentuneet. Siihen vaikuttaa varmaan kun aina nukkuu samassa asennossa. Odotan innolla aikaa kun saa kôllôtellâ mahallaan ja selâllâân...

Joko teillâ muilla mammoilla on alkanut joka pâivâinen puhelinrumba? Sukulaiset soittelee ja kyselee, ettâ joko...

Minulla on alkanut puhelin piriseen ahkerammin, mutta vielâ se tuntuu vain ihan mukavalle.

La olisi siis ensi keskiviikkona eli sen puolestakin pitâisi olla ihan rauhassa vaan kyllâ tuleva synnytys pyôrii mielessâ vâhân vâliâ. Kauhukuvana minullakin on ettâ joudun olemaan joulun sairaalassa. Eihân sille voi mitâân jos niin kây vaan kyllâ olisin orpo olo silloin.

voimia ja jaksamista kaikille mammoille!

terveisin

ellinoora ja masuasukki

VAUVA:

-Pumpulipuikkoja

-Septidiniä (navanpuhdistukseen)

-Vanulappuja/apteekin vanulaput (jälkimmäisistä ei irtoa nukkaa, merkki esim. Mesoft)

-Vauvaöljyä

-Bepanthen-voidetta (käy äidin nänneihinkin)

-Sinkkivoidetta

-Pikkuniistäjä

-Suolaliuostippoja

-Cuplaton-tippoja (mahdollisia masuvaivoja vastaan)

-Kosteuspyyhkeitä, hajuttomia sellaisia

-Vaippoja ainakin 3 pakettia

-Tuttipulloja ja äidinmaidonvastiketta sekä pulloharja

-Tutteja

-Villasukat jalkojen lämmikkeeksi

-Tumput/puuvillasukat käsien lämmikkeeksi

-Kynsisakset

-Vauvan hiusharja

-D-vitamiinitipat (aloitetaan 2 viikon iässä, jotkut kunnat tarjoaa neuvolasta ekan pullon)

ÄITI

-Liivinsuojia

-Yösiteitä ja tavallisia siteitä

-Särkylääkkeitä (jälkisupistukset, tikit, repeämät..)

-Rintapumppu

-Rintakumit

-Lansinoh-voide rinnanpäille, toinen vaihtoehto on Bepanthen

-Rinnanlämmittimet, joko sellainen rinnan ympäri -malli tai villaiset suojukset liiveihin. Talvella rintatulehduksen riski on suurempi.

-Maidonkerääjä! Useimmilla toinen rinta alkaa myös imettäessä herua ja näitä " ylimäärämaitoja" voi pitkin päivää keräillä pulloon tai pakastettavaksi esim. pieniin Minigrip-pusseihin

Huomenta vaan! Kuusi tuntia unta ja sillä välillä vessassa käyntejä kolmesta neljään. Plus yksi yöpala. Ei ole rouvan uni kovin pitkäkestoista! Kuulunee asiaan, mutta tunnen itseni ihan oudoksi, kun hillun täällä keskellä yötä. Kävin hakemassa aamulehden kera kahden jäniksen, en tiedä kumpi pelästyi enemmän, minä vai pupuparat.

Olo on eilistä parempi, verenpaine ei ilmeisesti ole vielä noussut..? Neuvolaan pitäisi raahautua klo 8, onneksi pääsen unelle heti sen jälkeen.

Tänään täytyisi pakata vihdoin sairaalakassit! Ja pedata Aarteelle sänky. Olin ajatellut tänään pieniä pikkujoulukutsuja kera jouluisten ruokien, mutta täytyy myöntää, en jaksa edes ajatella kunnolla asiaa. Kummallista, joinain päivinä saan aikaiseksi vaikka mitä ja välillä maailma on ihan synkkä ja menee peiton alla loinimiseksi koko päivä.

Olipa meidän pino pieni eilen! Ettehän vaan ole jättäneet minua tänne odottelemaan yksin loppukuuta, esim. Heini & Nefili???? Lueskelin eilen marraskuisten pinoa ja siellä alkaa olemaan aika kypsää rouvaa. :)

Jaahas, kai se on ukkokullalle kahvit laitettava valumaan ja mentävä itse suihkuun. Tulen sitten raportoimaan neuvolakuulumiset, pitäkää peukkuja, että proteiinit on miinuksella. Ei todellakaan nappaisi mikään sairaalassa makoilu tällä hetkellä!

Kirsikka ja aarre 36+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat