Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kalenterin 5. luukku:

Aamulaulu ennen joulua (Hannele Huovi)

Tunturi tähyää järvenjäätä,

pakkasen parta hilisee,

salaisessa hämärässä

tonttujen kellot kilisee.

Pikkuinen kelkka,

pikkuinen käärö,

käärössä pikkuinen uni;

vielä voit painaa silmäsi kiinni,

vielä on sinistä lumi.

Sivut

Kommentit (38)

jooh,näköjään meiän työpaikassa on syntinen ku on synnyttäny lapsen,sain kuulla että " pitkälomalaiset" jää joululahjalistoilta pois...saakeli että on törkeetä!!!

Edelleen kovin ankeaa tuolla ulkona :( Alkaa kohta pelottaa, josko tuleekin musta joulu!

JOULUPERINTEET: meilläkin on aika tutut kaavat, eli aamupäivällä riisipuuroa, joulurauhan julistus, sit haudoille kynttilät, joulusauna, jouluateria (meilläkin katetaan kauniisti ja pukeudutaan normaalia hienommin) ja lahjat. Saa nähdä löytääkö joulupukki oikeasti meille tänä jouluna vai käykö jättämässä lahjat eteiseen... Pitäis varmaan varata jo se pukki, jos meinaa ehtiä meille! Esikoisella onkin tänään hoidossa pikkujoulut ja kovasti neiti uhosi, että ei pelkää pukkia :)

Eilen nauratti joo ERIAn mies synnyttää -jutut. Ja pisti hymyilyttämään, että LILLEFIn miehellä oli ollut vähän hiki synnytyksessä :D Täytyy kyllä sanoa, että meillä mä olen se, joka tekee isomman numeron sairastuttuaan.

Jaa mutta pidemmittä puheitta alan touhuta kotihommia. Olis hirveä kasa pyykkiä silitettävänä, miehen paitojakin varmaan kymmenen (onneksi silittää niitä myös itse). Kauppaankin pitäisi ehtiä, kun huomenna ne on kiinni.

Pirteää päivää säästä huolimatta!

Kerttukasperi ja Onni 260806

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kiitos pikkujouluista piristi kivasti arkea kun päästiin reisuun, vaikka meinasi hieman kiristää tunteita tuo helsingin keskustassa rundailu. uskokaa tai älkää oli mannerheimintie hukassa :O. nekku jaksoi hienosti, sitä en epäillytkään se on jo tottunut pieneen matkusteluun." isoliskokin" jaksoi hienosti siitä kiitos hänelle. olimme kotona vasta vartin yli yhdeksän illalla ja kiukuttelu alkoi vasta kun hyppyrimäet näkyi. me ävimme itiksessä jätskillä kun odottelimme poikia. ikeallakin vielä pistäydyttiin. kiitos opelle yllätyspaketista! lauantai aamuun sitten herättiin ikävissä merkeissä, joku oli käynyt oksentamassa isosiskon sänkyyn. Siis kukaan ei ollut herännyt ei edes neiti itse. sänkyvaatteet ja tyttö pesuun siis. Vauvauinnin suoritimme sitten puolella miehityksellä. vatsatautiahan se sitten oli kun oksentelua riitti vielä pariin ottteeseen päivän aikana. kop kop kuitenkaan kukaan muu meistä ei sairastunut, joten mielessä kävi myös olisiko ollut syy jossakin päivän syömisistä.

nikin takaa esille tuleminen vaikeuttaa jotenkin kirjoittamista...

villallakin pyykikone oli toiminnassa....oi pojat ja eteenkin koirat:)

no nyt täytyy mennä palaillaan galluppeihin möhemmin

kretukka

Pari päivää jäänytkin väliin, on muka ollut niin kaikkee ettei ole koneelle kerenny:) Selaisin eilisen pinon tossa aamutuimaan läpi ja hyvä, että täällä taas tunnelma palaillut entisiin uomiin. Tuntuu kyllä vähän kurjalta kun jollainlailla joutuu miettiin, että mitä kirjoittaa - ettei ole yltiöpositiivinen - ettei kukaan vedä herneitä nenään. Eiköhän täällä ole jokaisella oikeus hehkutella ja voivotella just niin paljon kun miltä tuntuu. Suodatellaan itse sitten jos ei kiinnosta lukea vai mitä;)?

JouluperinneG: LUMIUKKO...lapsille opetan aivan varmasti, että se kuuluu katsoa:) Samoin kun joulurauhanjulistuskin. Kirkossa kävimme omassa lapsuudessani aina mutta nyt se on hieman jäänyt...itse menisin mielelläni sinne keskiyön messuun, mutta eipäs noista lapsista sitten taas ole sinne tulijoita. Klo16 perhekirkko kun on sellasta härdelliä etten oikein saa siitä tunnelmaa. Hyvää ruokaa syödään ja paljon (ihanaa kun saa taas syödä kaikkee, paitsi lanttulaatikko taitaa olla kiellettyjen listalla ettei mene maidosta Peppiin:(). Tänä jouluna mennään varmaan mun vanhemmille syömään, sitten he tulevat ilmeisesti illemmalla meille ja availlaan lahjoja jne. Toi pienten nukkuminen kun on niin paljon helpompi hoidella kotosalla.

Vuosi sitten: En vielä tiennyt mitä tuleman piti:) Tänään vuosi sitten oli ystäväni kihlajaiset ja täysin tietämättömiähän me olimme...seuraavana sunnuntaina sitten testasin, kun menkat oli vaikka kuinka kauan myöhässä ja olo oli kumman tuttu vajaan parin vuoden takaa;) Plussaa ei tarvinnut kauaa odotella ja siinä sitten miehen kanssa tuijottelimme epäuskoisena tosiamme ja tikkua. itku tuli kun menin ihan paniikkiin, en uskonut koskaan selviäväni kahden alle 2veen kanssa:) Aborttia pyörittelin pari viikkoa päässäni, mutta onneksi, voi onneksi en sitä virhettä tehnyt. Joka ikinen päivä se muistuu mieleen kun Peppiä katson ja tippa meinaa tulla aina silmään...liian liki se meinasi olla ettei tuota tyttöä olisi - niin siinä ihan alussa kun sitten synnytyksessäkin...huokaus!! Hups, eksyin tunnelmoimaan, sorit!

Mitäs muuta...ai niin!! KUINKA MONI AIKOO TEHDÄ/ON TEHNYT JOULUKORTIT ITSE? Mä tässä pähkäilen että mitä tekis. Monena jouluna olen ne itse väkästänyt mutta nyt on jotenkin takki tyhjä. Ei tuöe mitään ideaa päähän ja ei oikein jaksais:( Tuntuu vaan siltä, ettei perinnettä voisi katkaista ja että miten sitten ensi jouluna muka jaksaisi kun on taas töissä jnejne.....Ongelmat kullakin:D

Mutta nyt välkkärille kun pikkupari uinuu:))

Vieteri

Viikonlopun reissusta on täällä selvitty. Kyllä sitä väsyy ihan vaan kun katselee pojun parivuotiaan serkkupojan touhuja... Pikkuisen alkoi hirvittää, mitä tuleman vielä pitää. Kyllä tuollainen paikallaan pysyvä vauveli on vielä aika helppo kaveri!

JOULU-G: Sauna, puuro ja jouluruoat ainakin - viime vuonna menikin pahoinvoinnin takia ohi koko joulusyöpöttely, niin että nyt syödään senkin edestä! Hyvä kun muistutitte tuosta juhlavaateperinteestä, vaikka ollaan ihan oman pikku perheen kesken joulu, niin voisi sitä silti vähän parempaa laittaa päälle, kyllä se aina juhlistaa tilannetta. Ja sitten joulussa on tärkeää rauhallinen yhdessäolo, pelaaminen ja lahjakirjan kanssa sohvan nurkkaan käpertyminen. Ja joulumusiikki! Välttelen marketteja viimeiseen asti ennen joulua, että laulut olisi tuoreita vielä jouluna. Kaikki joululahjat pyrin ostamaan siis jo reilusti marraskuun puolella.

Poika sai eilen lelukaaren. Kyllä on hitti! Aivan saa äiti kahdella kädellä kirjoitella, kun toisella on niin paljon toimitettavaa noiden roikkuvien ihanuuksien kanssa. Meinasi mennä nälkäkin sivu suun, kun kiinnostaa niin kovasti noiden lelujen heiluttelu.

Kyselyä: Vieläkö muistatte, miltä vuosi sitten tuntui? Mulla rinnat oli arat ja kuukautisia kovasti odoteltiin - testin tein 7.12. Äkkiä on mennyt loppujen lopuksi aika, vaikka raskausaina päivät välillä matelikin.

Aavistuksia sinisestä taivaasta pilvien takana,

t. Picapica ja poju 1808

Mukava että tunnelma palstalla on jälleen palautunut uomiinsa viikonlopun tuuletusten jälkeen. Tsemppiä vaan täältäkin kaikille väsyneille äideille!

Meillä sairastelujen jälkeen rytmit heittäneet häränpyllyä. Meijän poika, joka nukkunut pitkään yöt läpeensä tai yhdellä syötöllä - on nyt tankkaillut n. 5 x yössä. Nukahtaa kuitenkin samantien, onneksi. Mutta kun pääs tottumaan noihin hyvii öihin, ni kyllä valvominen ottaa voimille.

Esikoinen täytti tänään 3v.! kyllä aika vierii... Eilen vietettiin kaverisynttärit ja huomenna tulevat sukulaiset ja ystäväpariskunnat. Sanomattakin selvää, että myös nää juhlajärjestelyt vievät omat mehunsa, tänään täytyis vielä kakkupohja leipoa ym. ym. Päiväsaikaan kun ei oikein mikään onnistunut- Luka nukkui poikkeuksellisesti ihan pätkäpäikkäreitä ja sylikissana ollut muutenkin. ja sitten oli muskarijoulujuhlaa, kaupassakäyntiä ja muuta härdelliä - ja mies pitkän päivän töissä ettei siitäkään mitään apua...ZZZ!

Erian juttuja oli mukava lukea - mies ihmetteli mitä mää täällä tietsikkahuoneessa hekottelen. Mut en viittiny alkaa kertomaan, tuskin olis ymmärtänny ;)

Mutta nyt leipomaan! ei kyllä millään jaksais, mutta ei ne pohjat itsestäänkään valmistu.

Mukavaa huomista itsenäisyyspäivää kaikille tasapuolisesti!!!

Hallas+ parantunut rokkopoika ja synttäriprinsessa

LISÄÄ FIILISTELYÄ: mä näin viime joulukuun puolessavälissä jo sydämen sykkeen pienen pienessä alkiossa. Eli mekin ollaan " tunnettu" jo kauan ;) Niin ja silloin mietin että keskenmenon todennäköisyys on nyt pudonnut niin ja niin monta prosenttia kun mä olin niitä kanssa aiemmin saanut ja monta.

Pia ja typy 4kk

Täällä on meneillään täydellinen imetyshelvetti! Maitoa tuntuisi olevan, mutta ei edelleenkään riitä. Vauva syö ja syö ja syö ja syö. Ja sitten maistuu vielä pullo. LIsäksi mulla on toinen rinta kuin melooni ja toinen kuin luumu. Ihan oikeesti! Mieskin jo sanoi, et miten noi tollaset on. Hivelee ihasti itsetuntoa :(. Yöllä ajattelin,et nyt loppu koko juttu, mut taas työnsin tytölle tissin aamulla suuhun. Asiaa mutkistaa vielä ihottumasta rikki olevat nännipihat. AUTS!

Opemamma: ihanat runot laitat! Piristää heti pinon avatessa.

Air: mullakin on atooppinen ihottuma. Naama on rikki, silmäluomet rikki, kädet rikki ja joka paikkaa kutittaa. Eli kerrassaan unelmaolo.

Jaksamista kaikille yönsä huonosti nukkuville!

Jouluperinne: meillä ehdottomasti Suomen Turun joulurauhanjulistus (olen syntyjään turkulainen:)), lumiukko-animaatio ja rauhallinen joulupäivällinen.

Pakko vielä kommentoida tuota eilistä hauskaa mies synnyttää-kuvitelmaa. Meillä kun miehelle tulee paperihaava, hän voivottelee sitä pitkään ja käy näyttämässä miten kipeä on!! Ihan oikeesti! Meillä ei mies saisi lasta syntymään mitenkään. Joutuisi jo koomaan odotusaikana. Katsottiin juuri synnytyssalissa otettuja valokuvia. Yhden kuvan kohdalla mies totesi, että kylläpä hänellä oli tuossa vaiheessa hiki. Onnex en repinyt kuvia.....

Stella ei pysy enää ollenkaan selällään. Kääntyy heti vatsalleen ja kohta ui kuolassa. Leikkimatto ei enää viihdytä samalla tavalla, koska roikkuvia juttuja ei jaksa katsella kääntymisen johdosta. Voi kökkö! Ehkä sitten taas kohta...

Nyt nostamaan kuolainen kaveri matolta!

t. Lillefi ja Stella 2408

Vuosi sitten: tein tasan vuosi sitten 5.12. raskaustestin. Oli sellainen apteekin ClearBlue. Plussa tuli heti näkyviin. En ollut uskoa silmiäni ja menin vielä verikokeeseen. Verikokeen tulos tuli 7.12. Jouluna mulla ei ollut muuta ihmeempää fiilistä, kuin olin tarkempi ruokavaliossa. Lisäksi oli kiva ajatella vatsassa olevaa pikkuista, kun kukaan sukulainen ei vielä tiennyt. No, tämä vuonna tulos on kaikkien onneksi nähtävillä.

Tuttipullog: te, jotka syötätte korviketta. Kuinka monta tuttipulloa teillä on kierrossa? Toki riippuu myös lapsen syömisestä, mutta noin keskimäärin.

Stella sai tädiltä ihanan pehmeän pupujussin, jota se tuossa halailee. Kovasti kiljahtelee ja juttelee. Täytyy mennä seuraksi.

t. Lillefi ja Stella 2408

Kiitos vinkistä viulajuuren suhteen, pitää ihan heti tilata, olen kuullut monelta hyvää=)

Joulugalluppia: Meillä aattoaamuna on aina herätty seitsemältä lastenohjelmien pariin koko perhe ja jokaisella on ollut illalla laitettu joulusukka sängyn alla, johon on tonttu yön aikana tuonut jotain ihanaa, yleensä sellaista jota voi syödä siinä piirrettyjä katsellessa. Harmi vaan että 70-80 luvulla piirretyt oli ihanampia=)

VINKKI: kaikille vaaveleille jotka tykkää peruna-porkkanavellistä, voin lämpimästi suositella Muksun porkkanaista perunapuuroa. Meillä poju vetänyt sitä muutamana iltana ihan innoissaan ja tuntuu olevan vatsamukavaakin. Se on semmoinen tasaisen pehmeä ja mieto. Poika tykkää kovasti vellistä mutta tuossa oppii sitten samalla lusikkaruokaankin ennenkuin sitte saa viljapuuroja alotella.

Erian jutut saa hymyilemään, ajatella että Jaakon alku oli niin raskasta ja varmaan valvottua tuli kuukausi jos toinenkin ihan kokonaan, että kyllä hatunnosto tulee täältäkin=)

Nyt ulkoilemaan, ja linnuille lisäämään ruokaa, kauheeta kun sekin pitää muistaa, joka päivä on tyhjä joten sitä ei saa unohtaa kun kerran on aloittanut, mutta on niitä ihana katsella ikkunasta mitä hullua ne häärää! -Lilli ja poika 4kk ja viikko päälle-

Ristiäisiä seurasi sitten armoton flunssakuume. Eilinen päivä oli sellainen että meinasin jo soittaa 112, sillä kaksosten hoidosta ei ollut tulla mitään kovassa kuumeessa (ja särkylääkettä ei ollut tietenkään koko talossa, vauvojen panadolsuppoja meinasin jo kokeilla;). Lopulta kun mies tuli kotiin hän sai raijattua kaksoset ulos nukkumaan ja pääsin edes hieman huilimaan. Äidin sairastaminen ja vauvojen hoito eivät sovi yhteen.

Vuosi sitten tähän aikaan jännitin aika paljon, en raskaustestiä vaan linnan juhlia...Mutta ei siitä sen enempää. En siis vielä tiennyt odottavani, enkä etenkään kaksosia!!

Nyt pyykinpesuun, kun kerta pysyn tolpillani edes vähän.

outoa kun on aikaa notkuu koneella :D

iida on koisinu 8 asti vaunuissa romppeet päällä..ei ees tuttii oo tarttenu viiä,taitaa olla neidillä vihdoin hyvä olla ettei ota masusta yms.

oon ihan ihmeissäni,ennen sai 10.000 kertaa hytkyttää/viedä tuttia ja nyt nukkuu kuin enkeli...:)

jouluperinteistä, että tietysti haudalla käynti on yksi sellainen. jaahas palautukset tuli,oon joka vuos saanu huiman summan takaisin,pääsee joululahjoi ostaa ja ruuat jne..mutta mää meen taas..notkumasta täältä hihi..

ELOMAMMALLE kiitos aamulaulusta, ihan liikutuin sitä lukiessa. Hannele Huovi on ehdottomasti yksi suosikkiriimittelijöistäni =)

JouluperinneG: Joulusauna, jouluevankeliumi ja jouluateria. Lisäksi joulu ei tunnu joululta jos ei näe Lumiukko -animaatiota. Tiedätte varmaan tuon piirrosanimaation jossa on ihanan mieleenpainuva musiikki. Varmistin viime jouluna ohjelman näkyvyyden meidän huushollissa ostamalla Lumiukko-DVD:n. Ei sitä koskaan tiedä jos menee ohi telkkarista lähetettynä kun on vaipanvaihtoa ja kinkunpaistoa =)

VILLA; olipa teillä maanantai, huh! Tuollaisia kommelluksia ei onneks satu kohdalle joka päivä. Hyvin sulla huumori piti, hatunnosto täältä!

Meillä oli vilkas yö. Mutta ehei, ei laisinkaan lasten puolesta vaan ukko rakas se unissaan höpötti. Tuntui olevan joku hätä kun pulputti menemään ihan tosissaan ja sohi käsillään ilmaan. Minä taputtelin sitä käsvarsiin että nukuhan nyt ja rauhottu siitä sitten. Jos ei lapset valvoskele niin sitten näköjään aikuiset. Elä ja hengitä! Kyselin aamulla että mikä oli niin karhusta kuulemma näki unta että oli riepotellut meidän kaveria. No ei ihme että reaktio oli sellainen...

nyt saattamaan koululainen kouluun. mukavaa päivää kaikille!

t.tuuli ja Elisa 2308

just kun vkonloppuna ois pikkujoulut duuniporukalla niin mä sitten tulin kipeeksi... nooh,on tässä aikaa parantua,paljon kuumaa mehua ja särkiksiä ni johan mamma pääsee kuntoon ;) kerranki tilaisuus päästä tuulettuu <:o)

meillä likka nukkuu kanssa pätkiä,mutta oon tullu siihen tulokseen et se on hyvän yön hinta!=)

meillä eka yö koko 3kk aikana kun ei tuttii tarttenu viiä kertaakaan ja päikit menee superhyvin joko omassa punkassa tai vaunuissa..ehkä alkaa huonon alun alta tulee parempiakin aikoja :)

ja mä mielummin kärsin päivällä et tyttö ei nuku kun yöllä..;)

mä en anna tytön nukkuu ainakaan pitkii unia 18.30 jälkeen..

Ensialkuun jaksamista kaikille väsyneille valvottajien vanhemmille SEKÄ sairastaville perheille, elolle ja kenellä oli oksennustautia ja khp:kin taisi sairastaa... No, tasapuolisesti parantumista kaikille!

VUOSI sitten: niin, tänään vuosi sitten (hassu ilmaisu) tein raskaustestin, joka näytti sitä plussaa.

Pepperille: nuo tunteet ovat kyllä tuttuja meilläkin, että apua, raskaana, minäkö, miksi? Varsinkin siis tällä kertaa kun oli ylläripylläri se plussa testissä. Mutta nyt kun taakse päin katson, niin en päivääkään vaihtaisi pois. En sitä oksentamista ja itkemistä ja pahaa oloa, en edes niitä riitoja miehen kanssa, joita yllärivauva aiheutti. Ehkäpä ne oli pakko käydä lävitse, kyllä siinä monta kertaa riideltiin muustakin kuin siitä, että miten pärjätään kolmen lapsen kanssa. Ne riidat olisivat varmaan tulleet vastaan sitten jossain muussa muodossa. Sanon näin, vaikka inhoan ja vihaan riitelyä. Joku täällä sanoi, että seksi on sitten hyvää niitten huonojen päivien jälkeen. Mulla on ihan toisin, en pysty seksiin moneen päivään riidan jälkeen. Jotenkin on niin haavoittunut olo.

NUHASTA: Villan pojallako oli nuhaa? Meillä auttaa aika hyvin sipulit ja höyrykone makuuhuoneessa. Tiedättehän, sellainen vanha ufon näköinen vehje, jostain kaukaa 70-luvulta. Toisaalta, on sitten kosteusprosentti makkarissa varmaan 1500% ja lämpöennätyksiä rikotaan. Niin ja se sipulinkäry. Mutta se pitää isommat lapset pois meidän sängystä, häh häh hää ;) Kosteudesta tulee mukava sademetsäfiilis. Joku lintujen sirpitys vain puuttuu. Teilläkin Villa taitaa kohta se 3kk tulla täyteen? Sittenhän voi käyttää niitä Nasolin-nenätippoja. Valkosipuli olisi vielä parempi kuin tavallinen, mutta mä en itse kestä sitä hajua, tulee migreeni. Olipas sekava selitys.

Meillä löytyi eilen kädet. Tyttö katseli niitä aivan ymmyrkäisenä, silmät kuin teevadit. Nyt niillä osataan jo ottaa lelu käteen ja huitoa riippuvia jutskuja.

Opemamman jouluG: meillä tärkeitä juttuja ovat kuusen koristelu yhdessä, itsetehdyt jouluruuat, ja jostain syystä meillä on ollut jo vuosia tapana käydä aina koko perheen (myös elukat) voimin kävelemässä ruuan jälkeen, ennen lahjojen jakoa, ulkona ja jutella mukavia yhdessä.

Jamssa + tytsy 3,5kk

joulupuuro (kuka löytää mantelin) ja sekametelisoppa sekä aamun lasten ohjelmat aloittavat päivän. myös aattoaamun saununa kuuluu ohjelmaan sillä iltaan se ei meillä sovi. jouluhartaudesa käydään ja ehkä hautausmaallakin. meillä ei läheisten hautoja ole lähellä mutta saatamme viedä kynttilän kuitenin muualle haudatujen merkille tai sitten vain hiljenymme hartaaseen ja kauniiseen vaikka niin surulliseen tunnelmaan valaistulla hautausmaalla. sitten kiiruhdamme kotiin jouluaterian pariin. sitten vain odotelemme joulupukkia. kahvit juodaan kun pukki on käynyt. Ilta leikitään kuusen alla ja tutkitaan mitä pukki on tuonut.

nyt hakeen kakkonen kerhosta..

Kunpa tulisikin lumena. Väsyttää tämä harmaus. Eilinen päivä taisi olla pimein tänä vuonna.

Kiitos kaikille neuvoja ja tukea antaneille, kun viime viikolla kyselin apua rintaraivareihin. Ne on nyt meillä taaksejäänyttä elämää ja taasen elo tissillä sujuu hyvin.

Meillä on sairasteltu vatsatautia, tytölle ei sitä ole vielä tullut. Eli huonosti nukuttuja öitä on täälläkin vietelty. Tänään on sitten kostautunut ja olen ollut todella kireällä tuulella. Ja sen on saanut poika- parka taasen tuntea. Muuten meidän elämä on tasasen vaihtelevaa. Jokainen päivä on erilainen nukkumisten suhteen. Launantaina tyttö nukku 12.30-17.30 päikkäreitä niin sunnuntaina nukkui vaan kaksi tuntia ja siitäkin tunnin verran sain juosta laittaa tuttia takasin suuhun ja hyssyttää vaunuja. Nyt on malttanut nukkua itkemättä kaksi tuntia.

Vuosi sitten jouluna tiesin olevani raskaana vaikka en testiä tehnytkään. Oli niin tutut oireet. En uskaltanut edes miehelleni kertoa, kun pelkäsin niin kovasti taas menevän kesken. Olin kokoenut lokakuussa keskenmenon ja kaavinnan jälkeen ehti tulla yhdet kuukautiset ja sitten jo olikin tärpännyt. Kyllä helpotti, kun näki ultrassa vauvan.

Jouluna katselen/kuuntelen joulurauhan julistuksen, joulusauna päivällä kuuluu meidän traditioihin samoin piirretyt ja rauhassa syöminen, appivanhemmilla vierailu ja joulupäivänä minun äidilläni kyläily. Joulukirkossakin olen käynyt mutta mieheni ei oikein sinne halua lähteä niin on viime vuosina jäänyt minultakin väliin

Millaisia lastenhoitohuoneita on Itäkeskuksessa tai Jumbossa? Olen viikonloppuna lähdössä jompaan kumpaan paikkaan ostoksille ja tytön otan mukaan. Voiko imettää rauhassa yms. Olen ollut aiemmin monestikin noissa paikoissa ostoksilla muttei ole ollut pojan kanssa tarvetta käydä hoitohuoneissa.

Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä valitsemassa keittiön kaapit ja tasot, uudet kaakelit ja maalit keittiön seiniin. Kivaa saada remontti ensi vuoden puolella käyntiin. Ja kun keittiö saadaan valmiiksi olisi tarkoitus maalata lasten huoneiden seinät ja kalustaa ne kunnolla lapsille sopiviksi tai no pojan huone kyllä muistuttaa lasten huonetta kaikkinen roinineen. Niin ja miehen iloksi pitäisi mennä autokauppaan katsomaan meille tilavampaa autoa. Ei vaan ole mun kauppa tuo autokauppa.

No nyt poistun, kun ei ole mitään järkevää kirjoitettavaa. Pysytäänhän kaikki linjoilla. Käyn joka päivä lukemassa kaikkien viestit, vaikka itse harvakseltaan kirjoitankin.

Huhti ja Juuli 310806 ja poika 01/04

Huh huh.. nyt on tämä perhe palannut reissusta. Kylläpä oli mukavaa, mutta vielä mukavampaa on olla kotona! Oltiin sitten vissiin koko porukka hiukan väsyneitä reissuamisesta kun nukuttiin heräämättä viime yö 23-9.30!! Kyllä se vaan niin on että oma koti kullan kallis, ja omaa sänkyä ei voita mikään..=)

Lueskelin tossa pikaiseen viikonlopun ja eilisen pinoja. Taitaa tosiaan joukossamme olla myös niitä tosi väsyneitä äitejä. Eipäs oikein muuta voi kuin toivotella tsemppiä ja jaksamisia teille kovasti! Toivottavasti yöt ja syötöt yms. alkaisi pikku hiljaa löytämään sopivan rytmin jokaisessa perheessä. Niin ja yhdyn myös siihen että ei varmasti kukaan halua pahaa mieltä toisille täällä aiheuttaa, väsymys ja virtuaalikeskustelut saavat vain sen aikaan, että väärinkäsityksiä pääsee syntymään. Uskoisin että jokainen joka täällä meidän palstalla jaksaa säännöllisesti käydä lukemassa tai kirjoittamassa, ei varmasti halua mitään pahaa kenellekään palstalaiselle, päin vastoin. Eiköhän jatketa vaan kaikki toisiamme tukien, niin kuin tähänkin saakka..=)

Jouluperinteistä.. Meidän jouluun kuuluu mm. aamun piirretyt, joulupuuro, joulusauna, illan jouluruokailu, lahjat, loppu illan yhdessä oleskelu ja toisinaan myös jouluyön kirkko. Haluan nämä kaikki perinteet myös siirtää omille lapsilleni, niin ja eiköhän tässä vuosien varrella vielä joitain uusiakin perinteitä synny..

Noin vuosi sitten aavistelin jotain outoa olossani, mutten osannut liittää niitä tuntemuksia mitenkään raskauteen ( Aino kun on yllätys vauva=)). Joulun ja uudenvuoden aika meni minulla vielä tietämättömänä, vasta tammikuun puolella aloin huomaamaan, että Ainohan se siellä ilmoittelee tulostaan..=)

Mies on meillä vielä tämän alkuviikon kotona isyyslomalla, torstaina hän lähteekin jo työmatkalle ja me jäädään tytön kanssa kotiin ihan kaksin. Mukavaa on kyllä ollut kun miehestä on ollut niin paljon apua kotona ja Ainon hoidossa erityisesti. Nyt pitänee lähteä valmistautumaan kauppareissulle, huomennahan onkin sitten pyhäpäivä ja pitäisi varmaan jotain vähän parempaa itsenäisyyspäivän ateriaa alkaa suunnittelemaan.

Iloista päivää teille jokaiselle!

MeiMii ja Aino 300806

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat