Vierailija

voimat alkaa loppuu ja nukkumaan ois kiva päästä...toi helvetin kakara ei vaan millään nuku ja huutaa heti kun sitä ei keinuta tms,, alkaa kohta hermot pettää.... tänään ois veljen ylioppilasjuhlat klo 14 ja niihin pitäis jaksaa mennä ja haluunkin kun oma isä tulee sinne turusta ja emme usein näe kun ite vantaalla asutaan... tää 5 viikkoinen kuopus vaan huutaa aina joka yö vähintään neljään ja aloittaa sen kitinän yleensä klo 21-23 maissa. sit vielä 3 v esikoinenkin pitäis jaksaa aamulla ruokkia ja pukea yms.. miten te muut jaksatte??? mä oon ihan loppu...

Kommentit (14)

Uskon kyllä, että tunne on kuin pää hajoaisi.

Onko kuopuksella mahdollisesti koliikki..?

Vauvahieronta, vyöhyketerapia.. Olisikohan noista apua teille? Kannattaa kokeilla, niin jaksaisit itsekin paremmin.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Saakohan tää pikkuinen 5 viikkonen tarpeeks ruokaa? Onko isää joka hoitaisi lapsia niin että äiti saisi nukkua?

Siis mun lasta olis tunnin välein öisin saanut syötää 45 minuuttii jos olisin imettäny, oma mait kun ei riittäny joten siirtysin kokonaan korvikkeisiin. Lasten päiväunien aikaan nukun itsekkin ja jos koko yön valvonu nii lasten isä antaa mun nukkuu viel iltapäivisinki.

Ja eikähän juhlat mukavasti mee, kai siel o joku sun apuna lasten kattomisessa??

ja toi huutovaihe menee kyl joskus ohi.

Paljon voimia ja halauksia sinulle.

kylvettää vauvan iltasella ennen nukkumaan menoa ja tarjoa lisämaitoa jos tuntuu, ettei oma maito riitä. Meillä ainakin tepsi, kylvetyksen jälkeen nukkui tosi hyvin.

Meiän kuopus 3viikkoinen ja illalla alkaa ja yö kolmeen kesti viimeyönäkin, sit kuudelta ylös ja syötiin ja toistatuntia meni ennenkuin nukahti takas, sit esikoinen eskariin et lyhyeksi jää unet tälläkin äidillä.

Meillä saa pelkästään korviketta, joten tiedän et ruokaa saa tarpeeks, kylpy ei auta.

Eikai täs muu auta ku hampaat irvessä jaksaa ja toivoo et menis pian ohi.

Tsemppiä sulle kovasti!!!

ja sitähän on reippaasti jos synnytyksestä on noin vähän aikaa. Ja taatusti on vauvalla nälkä, ni miksi ei pulloruokintaa edes osaksi. Kaipa tässä nyt on kyse siitä että äidin voimat palautuu, ja päästään elämään normaalia rytmiä. Ja väsymistähän tässä ap valittaa. Jos viitsii voisi katsoa mikä on hemoglobiini, kun käy seuraavan kerran neuvolassa.

Tuskin ap niin idiootti on, että huudattaa lasta pinnasängyssä aamukuuteen, eikä älyä ottaa viereen...

Joopa. Mutta oikeata apua ei löydy multakaan. Tuosta ihan samasta on kokemusta. Eli koko yö oli kanniskeltava. Joskus pääsi jo kolmelta nukkumaan ja joskus aamukuudelta. Mies kyllä auttoi joka yö, sillä minä en kerta kaikkiaan pysynyt tolpillani, jos yritin antaa miehen nukkua.

Meillä ei auttanut mikään. Ei siis kerta kaikkiaa mikään. Mitkään kylvyt tai iltatankkaukset ei auttaneet. Vauvauinnin jälkeenkin vauva heräsi heti, kun auto tuli kotipihaan. Aluksi ei itse asiassa nukahtanut autoon lainkaan. Tuttelin perään ei nukkunut sen kummemmin.

Omaan sänkyyn vauva ei jäänyt lainkaan. Joten vaikka perhepedissä oli paha nukkua, niin muuta vaihtoehtoa ei ollut. Siinä sentään nukkui vähän joskus, vaikka mitään hyviä unia ei perhepedissäkään ottanut.

Vaunuissa vauva ei nukkunut sen paremmin, mutta sinne sentään sain sen päiväunille nukahtamaan ihan kohtuullisessa ajassa, eli alle tunnissa. Ja joo, huonosti nukkuvalle alle tunnin nukuttaminen on loistosuoritus.

Lapsi on nyt kaksivuotias. Kaikkea on etsitty allergioista, ruuansulatushäiriöistä ja keliakiasta aina kaikkeen keskittymishäiriöön ja autismiin asti. Mitään vikaa ei lapsessa ole.

Puolivuotiaana se alkoi silloin nukkumaan hivenen paremmin. Vuoden iässä yhtäkkiä alkoi nukkumaan yöt parilla heräämisellä. Nukuttaminen kestää illalla edelleen sen vajaan tunnin. Mutta nyt kun se nukuttaminen on enää ainoa työläs juttu tämän lapsen kohdalla, niin sen jo kestää.

Äiti on uupunut ja saa jo henkistä apua. Sinua en osaa neuvoa, mutta et siis ole ainoa.

Nukkuuko vauva omassa sängyssä, jos niin kokeile ottaa viereen. Meillä vauvat nukkuivat paljon paremmin kun saivat nukkua vieressä. Äidin läheisyys rauhoitti.

nyt sun täytyy vaan ajatella että prioriteetit on sun oma jaksaminen ja vauvan (ja tietty isomman hoito). Kaikki turhat kotityöt yms. minimiin, ja aina kun saat jonkun mummin tai kummin pitelemään vauvaa niin käytä tilaisuudet hyväksesi ja nuku.

Ja vauvan vieressä nukuttaminen toimi ainakin meillä hyvin. Esikoisen kanssa olin tiukkana että nukkuu alusta asti omassa sängyssään, ja niinhän mä sitten hyppäsin öisin monta kertaa rauhoittelemassa ja syöttämässä. Mutta toisen annoin nukkua meidän välissä. Kaikki saivat nukkua ja pian kun vauva nukkui koko yön putkeen siirsin hänet omaan sänkyyn ja siitä lähtien nukkui omassa sängyssä koko yön heräämättä välillä. (muistaakseni n. 2 kk:n iässä).

Ja tää voi tuntua vähän hölmöltä mutta yritä repiä sitä huumoria jostain. Ihan mistä vaan, ettei mene liian synkäksi. Mua auttoi kun luin parin hauskan kolumnistin äiti-juttuja.

Tsemppiä, tämä ei kestä kuitenkaan loputtomiin. Sitten helpottaa kun lapset muuttaa pois kotoa...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat