Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hei! Odottelen tässä viimeistä kuuta esikoista ja nyt vasta tuli mieleen, miten lapsivesien tuloon voisi/ pitäisi varautua. Onko mahdollista, että vedet tulevat yhtäkkiä esim. autossa niin että penkki menee pilalle? Entä miten olette suojanneet sängyn? Vai varoittaako elimistö jotenkin ennen kuin vettä alkaa vuotaa? Kysymys on luultavasti tyhmä, mutta eipä näy neuvolan lapuissakaan tästä puhetta.

Kommentit (11)

Mulla menneet lapsivedet kahdesti ja kerran julkisella paikalla. Toisen kerran kotona. Eipä siinä mahda mitään, mutta mulle aina ollut iloinen juttu, kun pääsee synnyttään ja ei siinä muut ihmiset ihmettele, et kusit housuus kun näkee mahan ;()

Laitan nyt ainakin sänkyyn muovilakanan poikittain ja pyyhkeen päälle. Toivottavasti ei autoon hulahda, kun se on ihan uusi... Kyllä tässä jännitystä piisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

taitaa olla aika väritöntä, hajutonta ja puhdasta ainetta, eiks sen pitäis olla steriiliä periaatteessa? Joten en usko että se on niin kauheeta, vaikka vähän menis penkillekin. Käsittääkseni supistelut edesauttaa kalvojen puhkeamista että sähän voit laittaa vaikka paksun terveyssiteen sit ku ne kunnon supistukset alkaa?

En ole kuullut että kukaan ois vuorannut sänkyä tai autoa muovilla siltä varalta että vedet menee. Ja aika monelta ne menee vasta synnytyksen edistyessä kun ollaan jo synnytyssalissa.

Kolme kertaa on lapsivedet menneet kotona. Kertaakaan ei ole silleen kunnolla lorahtanut lammikkoa lattialle, vaan pikku hiljaa lorissut, eli mitään vesivahinkoa ei ole päässy tulemaan. Yleensä nuo vedet lähteneet menemään, kun olen noussut ylös. Ekassa nousin sängystä aamulla, ja tajusin että nyt tulee lapsivettä, tokassa olin kyykyssä ja rupesin nostamaan esikoista lattialle niin lorahti. Kolmannessa taas sängystä noustessa aamulla, ja neljännessä sitten kaupan parkkipaikalla kun nousin autosta ylös.

sitten tuli ryöpsähdellen 4-5 kertaa , noin 10 min välein. laitoin taksimatkalle lapsen vaipan, imukykyinen vaippa kesti vuotamatta. kätilö kehui ideaani, siitähän pystyivät tarkastamaan, että se oli oikeasti lapsivettä:-)

olen huomannut jotain outoa yöllä, ja noussut sitten vessareissulle, niin holahdus on tullut sitten pystyssä. Ja sitten iso side housuihin ja sitä holahtelee aina välillä. Siinä on kuitenkin se pää sillä lailla, ettei ne kaikki vedet pääse koko ajan valumaan, eli terveysside riittää, kunhan vaihtaa sitä aika usein. Isommat holahdukset kastelevat sitten housutkin, mutta ei se silloin tunnu niin ikävältä, jännäähän se on, kun vauva on tulossa.

kun plooooootsh ja lattia tulvi

toisella kerralla aina kun istuin lirahteli, kun nousin niin lirahteli. Sairaalassa puhkastiin kalvot lopullisesti

Kolmannella kerralla olin sängyssä, kun alkoi kastua, äkkiä ylös ja pooooooooooootsh lattia tulvi punasita nestettä.

Neljännellä kerralla se sitten tapahtui kaupan heviosastolla, naps ja ploooosh... ja kauppaan hän sitten syntyikin

Ei ennakkovaroituksia, ykskaks alkanut kaikki

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat