Sivut

Kommentit (26)

eipä tuo muisti enää ole lähelläkäään entistä. saa nähdä palautuuko se vielä joskus synnytyksen jälkeen.

eli eilen tuli äitiyspakkaus. olihan ne päällysvaatteet melkoisen sinisiä, mutta muuten värit kyllä miellytti. ja toisaalta, ainakin vielä on vahvasti poikaolo... saa nähdä onko vielä ensi viikolla kun olen menossa käymään yksityisellä lääkärillä.

ruusunpiikki

Viime päivinä on juostu ahkerasti kaupoissa ja nyt on melkein kaikki lahjat ostettu. Onneksi! Tänään kävin kaupungillakin pyörimässä. On kyllä inhottavaa, kun joulukuu on näin märkä ja pimeä. Varsinkin tuolla kaupungilla ollessa se tuntui hassulle, kun on kauppojen jouluvalot ja kaikki muut joulusysteemit täydessä loistossaan ja kun tulee ulos, niin sataa vettä ja on pimeetä ku missäkin...

2 valvottua yötä takana. Uni vaan ei tule. Täysikuu vähentää mun yöunia muutenkin (vaikka taivas olis kuin pilvessä tahansa ja pimennysverhot ikkunassa), mutta nyt uni on tullut vasta 4-5 aikoihin ja ylös noustaan pojan kanssa jo 8 maissa. Tuokin nukuttu aika on semmosta repaleista pätkäunta. Tänään onkin sitten koskenut päähän.

Vaa' alla kävin aamulla, jotten pyörtyisi torstaina neuvolan vaa' alla järkytyksestä. Paino nousee nyt vähän liiankin nopeeta. Ruoka maistuu, maha kasvaa, liitoskipu/supisteluiltoina en käy lenkillä ollenkaan (enkä tietty jumppaa), niin että eihän tässä voi muuta kuin lihoa. Viidessä viikossa tullut melkein 4 kiloa painoa. Sokruarvoista terkalle soitellessani valittelin hyvää ruokahalua ja mahan nopsaa kasvamista, niin terkka vaan sanoi, että sehän on vaan hyvä juttu jos ruoka maistuu ja maha kasvaa. Varsinkin kun sorkuarvot oli hyvät. Jaa, no ei oo turhan tiukkis tuo terkka painonnousun suhteen. Hyvä niin!

Taidan raahautua lääkekaapille, päätä jomottelee mukavasti...

rimma 25+6 kai

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tsemppiä raha-asioiden hoitoon!! Onko sulla eka lapsi tulossa? Mitä vauvantarvikkeita sulta puuttuu? Jos tosissaan on hätä ettei mitään ole ja sossukaan ei anna on mulla esim. ylimääräiset vanhat (mutta ehjät ja toimivat) vauvan vaunut jos tarttet tai jos tarttet on mulla jotain muutakin vauvatavaraa ( saattaa olla pinnasänkykin ylimääräinen ja lakanoita jne.)!!

Mä toivon sulle kaikkea hyvää ja yritä tosissaan saada ulosoton esimies langan päähän. Eihän sitä ilman ruokaa tms. voi kukaan elää.!! Sun puolesta oon ihan pahallla mielellä. Tsemppiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aia rv 25 + jotain

En ole ehtinyt kirjoittelemaan moneen päivään mitään, mutta olen kuitenkin pinot käynyt lukemassa.

Sain perjantaina äitiyspakkauksen, ihan nättejä vaatteita. Miehen kanssa niitä ihasteltiin ja todettiin, että molemmille käy oli sitten tyttö tai poika.No olihan se toppahaalri hyvin sinivoittoinen, mutta ei se haittaa. MEillä on esikoiselta jäännyt täysin käyttämättä valkeavoittoinen haalari, että jos sattuu tuo tyttö tulemaan löytyy sieltä vanha haalari. Vielä nostin pakkauksen hyllyn päälle ja pesemis puuhiin keskityn vasta joulun jälkeen. Nyt on aivan liikaa tuota hommaa ja oikeastaan on vielä turhan aikaista pestäkään.

Lasten hoito asiasta:meillä lapset jää kotiin, itse asiassa kun nyt olen sairaslomalla, on myös lapset kotona koko joulukuun. Vähän välillä on raskasta kun ei jaksa lasten tahtiin kulkea, mutta kun olen tehnyt kolmivuorotyötä on tuo yhteinen aika ollut aika paljon kortilla, niin en nyt sitten halua lapsia hoitoon viedä.

Olimme miehen kanssa eilen joulu ostoksilla ja ostimme melkein kaikki puuttuvat joululahjat. Raskas reissu oli, jalat oli niin kipeät illalla ja kaupassa supisteli.Mies sanoi monasti, että ei tässä mikään kiire ole joten kävele hissun kissun. No nyt sekin on tehty,että enää ei oikeastaan tarvitse käydä kuin ruoka kaupassa. No kinkku pitäis hakea aikaisemmin.

Galluppi: Minkä kokoisen kinkun te ostatte/minkä kokoinen perhe on ? Meillä on ostettu tähän saakka aina perinteinen 12 kg kinkku ja niin myös varmaan tänä vuonnakin.Perheeseen meillä kuuluu isä ja äiti ja 3 alle kouluikäistä poikaa.Viime joulunakin söimme tuon kinkun muutamassa päivässä. Tänä jouluna mihen veli on varmaan meillä paljon, joten on yksi aikuinen enemmän syömässä.

Kauhistus kun tuo aika menee sukkelasti, vajaa kolme viikkoa enää joulu aattoon. Mutta nyt myö aletaan aamu puuhille ja suunnitellaan ruoka kauppaan lähtöä.

kaksosmamma1 rv 25+5

ikävä tilanne sulla! Toivottavasti saisit vielä yhteyden ulosottoviranomaiseen (pyydä saada keskustella toisen henkilön kanssa) ja saisit asian sovittua. Kyllä se valitettavasti jossain määrin menee niin, että ulosottoviranomaisilla on tietty raja kuinka kauan he voivat antaa velan vanhentua ilman riittäviä lyhennyksiä. MUTTA ehdottomasti asioiden pitäisi olla sovittavissa, jos velallinen itse haluaa lyhentää velkaa ja totta kai empaattisuus pitäisi säilyttää. Jos sovittuja maksueriä on maksamatta niin, sitten ulosottoviranomaisellakin empaattisuus saattaa olla tiukoilla. Toivottavasti näin ei ole ja toivottavasti saat asian nyt sovittua!!! Jaksamista kovasti.

äkkiä ennen salkkareita :)

HANNA_N;

Juuh, paikansit ihan oikein. Onkohan tää kaakkois-kolkka joka suunnalta yhtä seis noitten terkkaripalvelujen suhteen..joka puolella ainakin valitetaan.

Ai häät...voi vide..menee piiiitkään ennenkun taas muistan että saamari, enää viikko aikaa!! Tuntuu että se on " vaan semmonen juttu" , mutta silti niin hurjan iso asia..ja joo, kyllä jänskättää..eikä ihan vähän!

(.) mulla alko lomalomaloma...ihan oikee loma! Puksukin taitaa tykätä, ainakin riehumisesta päätellen :)

Ollaan siis huomenissa lähdössä het kun mies tulee navetalta, eli joskus aamupäivän aikana...enkä mä ole vieläkä pakannu. Noh, parin pvän kamat viskaa nopeesti reppuun..kun vaan muistaa ottaa oikeet kamat mukaan.

Siispäs, jos en ehdi enää aamusella koneelle (jaa että en ehtis vai..no, jos jos kone jumittaa niin sitten voipi olla), niin toivottelen jo nyt hyvää itsepäisyyspäivää..ja sillee..mä palailen kuvioihin viimeistään lauantai iltasella (kun miehen siskon häät on saatu juhlittua :D )

Voikaa paksusti, ja ottakaa rauhallisesti (oikeesti!!, aikuisten oikeesti!!)

Tappert ja Puksu

Hei jälleen. Reissu tehty ja täytyypä sanoa, että yli 500 km autossa ei tunnu enää mitenkään herkulliselta. Aika napakasti supisteli vähän väliä ja se pissahätä... :) No, perhe matkalla joten joutuuhan sitä pysähtymään muutenkin =)

Joku kyseli (anteeksi, en muista nimeä) miten kukin tekee lasten hoidon kanssa kun vauva syntyy. Meillä esikoinen on eskarissa joten jatkaa siellä mutta ilman hoitoa tammikuun alusta. Nuorimmainen jää tammikuun alusta osapäiväiseksi maaliskuun loppuun ja huhtikuun alusta jää kotihoitoon. Ennättää olla reilun vuoden ennen eskaria. Ajateltiin, että näin on meille parempi. Ja minä tykkään kun lapset on kotona, johan siitä 5 vuotiaasta on apuakin vauvan kanssa :)

Masu-mamma: Huomasin, että olette muutamassa Keravalle. Mekin täällä asustellaan joten tervetuloa nurkille! Ehkäpä näemme jossain perhekerhossa ensi keväänä/kesällä. Voidaan vaikka mailaillakin.

Eilen tyhjensin äitiyspakkauslaatikon ja ihastelin pikkuruisia vaatteita. Vielä odottavat pesua mutta senhän ennättää.

Massuun ei mitään uutta, kovasti se tuntuu kasvavan. Sokerirasitukseen en ole vielä varannut aikaa, neuvolassa sanottiin että jouluviikolla ennättää. Pitäisi varmaan varata aika.

Zeldatar 26+3

Viikonloppuna en ehtinytkään kirjoitella mutta lukaisin kyllä tuota pinoa aina ohi mennen..ja eilisenkin pinon!

Tappert:

Miten kummassa sulla noin vastustaa?? On teillä erikoinen palvelu siellä terveyskeskuksessa..ja miten sattuukin aina sun kohdalle. Yleensä kun juuri odottavat äidit ovat niitä joita kohdellaan hiukan tarkemmalla kädellä ja ei ennemmin jätetä missään tapauksessa hoitamatta.. omituista! Prempi todellakin mennä yksityiselle niin saat kunnolla asiasi hoidettua!

Telma: ..ko se kysyi siitä lasten hoitoasiasta?

Meillä lapset jäävät kotihoitoon kun vauva syntyy. Meillä on niin että mies menee niin aikaisin töihin, joten minun pitäisi viedä vauvan kanssa ne muut lapset sinne hoitoon ja en tiedä edes onnistuuko se jos maaliskuussa vielä pakkasta kovasti kun vauva syntynyt..raahata siinä sitten koko sakkia :/ Ja muutenkin minusta tuntuu että lapset viihtyvät ihan kotosallakin, tosin täytyy huomioida sitten kerho tms. toimintaa esikoiselle. Ajattelin jonkun harrastuksen..tanssi, jumppa tms. ottaa kerran viikossa jollekin illalle ja sitten jos sinne srk:n kerhoon kerran/kaksi viikossa veisin mutta vasta syyskaudelta. Meillä lapset kyllä viihtyvätkin siellä hoitopaikassa mutta välillä tuntuu että jos heidän annettaisiin valita niin kotona olisivat mieluummin.. Nyt kun olen sairauslomalla niin lapset ovat 2krt/vko hoidossa..eli ollaan vähennetty se niin että ovat keskimäärin 10pv/kk, sekin on ihan hyvä vaihtoehto! Kyllä minulla on kavereita joilla lapset ovat täysin hoidossa tai sitten esim. joka toinen viikko tai tuon 2krt/vko.

Jo meillä mies voisi viedä lapset hoitoon niin todennäköisesti olisimme pitäneet lapsilla hoitopaikan tuonne toukokuun loppuun asti.

Uididi:

Mulla on käsitys että Kela katsoo automaattisesti sen että kummin tulee parempi päiväraha mutta koska en tiedä varmaa ja itseäkin tuo kovin kiinnostaa niin laitoin Kelalle kysymyksen. Tosin meillä kyllä saattaa palkanlaskijakin laskea valmiiksi, että kummat tiedot antaa Kelalle mutta katsotaan mitä tuo Kela vastaa minulle!

(.) Mieletön möyrintä käynyt viikonlopun ja eilisen, oikein huonosti nukuinkin yöllä! Meinaa flunssaa pukata päälle mutta toivotaan ettei tulis niin kovin. Supistellut on ja välillä kipeästikkin mutta sitten ne rauhoittuvat eikä tule useita peräkkäin, joten en osaa oikeen huolestuakaan.

Sinna rv26+4 ..onkohan mulla jo laskut sekas vai onko niitä viikkoja jo noin!? :)

Tappert: Varaa automatkalle juotavaa silläkin uhalla, että pissattaa. Tosin pissattaa se ilman juomistakin :) Pieni tyyny ristiselän takana ei olisi ollut ollenkaan huonosta.

Päivärahahakemuksesta. Siihen isyysraha-kohtaan ei tosiaan kannata mitään laittaakaan, ethän tiedä vielä niitä päiviäkään joten eivät voi myöntää päivärahaakaan.

Sitten kun vauva syntyy niin uusi hakemus isän osalta Kelaan. Maksavat sitten takautuvasti.

Minulla on seuraava neuvola viikon päästä ja lääkäriajasta ei vielä mitään tietoa. Katsoin meidän nuorimmaisen aikaista äitiyskorttia ja ihmettelin, että miksi olen käynyt Naistenklinikan äitipolilla neljä kertaa näistä viikoista synnytykseen? En todellakaan muista... Pitäisi varmaan soittaa ja pyytää potilastiedot niin selviäisi sekin.

Muuten, joko meillä maalismasuilla on menossa viimeinen raskauskolmannes?

Zeldatar

...aloin hiljalleen tuhrautua kun makasin koko päivän paikallisessa arwauskeskuksessa odotellen, että joku ehkä tahtoisi katsoa onko vauvalla jotain vialla, kun minulla aamulla oli hieman veristä vuotoa. Ainut ilo tässä päivässä olikin sitten se, että vauvalla oli kaikki hyvin ja minua tutkinut lääkäri oli joku sijainen, joka näytti tietävän mitä teki, toisin kuin nämä meidän paikalliset tohtorit. Tietenkin päivän iloinen uutinen on se, että vauva voi hyvin ja liikkuu paljon, eikä ainakaan sillä ole mitään hätää, vaikka aamulla hieman verta vuosinkin.

Jos en olisi työtön olisin nyt siis sairaslomalla ja mietinkin tässä, että mitenkähän minä nyt erotan tämän olemisen siitä toisenlaisesta olemisesta. Nyt minä en sitten nosta mitään isompaa, enkä lähde pitkälle kävelylle, ihan kahden lääkärin yhteistuumin tekemästä päätöksestä.... siis ainakin tämän viikonloppuun asti. Alkaa pian oikeasti ahdistaa, että olenko todellakin sidottu kohta sänkyyn maaliskuuhun asti ??? :(

Joku puhui pitkistä matkoista ja haluaisin erään sukulaisen kokemuksesta varoittaa niitä, jotka aikovat tehdä pitkiä automatkoja juuri ennen laskettua aikaa. Tuttavani kävi yli6 tunnin yhteen suuntansa kestävällä reissulla kuukautta ennen laskettua aikaa. Vauva kääntyi matkalla pää ylöspäin ja lopulta jouduttiin turvautumaan keisarileikkaukseen, koskapa vauva ei suostunut enään kääntymään " oikeinpäin" . En halua pelotella, mutta tämä olkoon varoittava esimerkki ! Jokainen on toki yksilö, mutta silti kannattee olla varovainen.

Joulukinkku on meillä yleensä jotain 7-8kg, koskapa pakastin on täynnä hirvenlihaa. Kinkku menee parissa päivässä, koskapa jouluaattona on tulossa (onneksi) useampia ruokavieraita.

Isyysloma rahoista minulle sanottiin Kelassa, että isän pitää kuitenkin täyttää oma hakemus, joten sitä on turha nyt arvailla mitkä ne päivät tulisi olemaan. Sitä paitsi mies sai jo töissä sovittua lomista siten, että aloittaa ne sitten kun minä tulen laitokselta kotiin/kun joudun laitokselle (riippuen, onko tällä isommalla poitsulla hiihtoloma menossa vaiko eikö). Toivottavasti joku ystävällinen sukulainen kuskaa poikaa laskettelemaan, ettei tarvi istua hiihtolomaa jätti-isomahaisen äidin kanssa kotosalla ! Poika kyllä itse toivoi, että vauva olisi jo syntynyt, niin hän ehtisi olla myös " veli-lomalla" . Hän ei kauhean mielellään ole lomallaan menossa minnekkään kauas, koska haluaa nähdä vauvan heti sen synnyttyä, mutta eiköhän sukulaisissa riitä sen verran joustavuutta....

Nyt sinne lääkärin määräämälle levolle... sukkapuikot ei varmaan paina liikaa ??? ;) !

Olkaahan muutkin maalismasut rauhallisia liikkeissänne!

t.Punkeli

Masu-mamma: mitä jos ottaisit yhteyttä tämän emotionaalisesti häiriytyneen ulosottovirkailijan esimieheen ja yrittäisit selittää tilannetta. Tai pyydä päästä puheille. Mun mielestä ketään ei voi rokottaa niin ettei elämään pysty. Onhan muutkin saaneet kohtuullistettua noita maksuja, jotta sentään voi elää normaalisti. Sano suoraan että olet raskaana ja tälläinen stressi järkyttää ja aiheuttaa vaan pahempia asioita. Yhdyn myös Tapin puheisiin, pyydä rahallista tukea, mistä vaan keksitkin ja maksat niitä sitten pienemmissä erissä pois. Ihan hirveästi voimia ja jaksuja.

Hassua, ne jotkaa haluaa velkansa rehellisesti maksaa pois, saa lokaa niskaansa, kun joku vastoinkäyminen tulee ja sellaset jotka heittäytyy yhteiskunnan eläteiksi saa kaiken anteeksi.

Täällä virtuaalisesti hegessä mukana.

-m-

Ja kiitti vinkeistä sulle........

Varmaan yhtiövastikkeisiin saisi lykkäystä,mut onhan ensi kuussakin samat kaksi yhtiövastiketta maksettavana ja toisen asunnon sähkö silloin vastaavasti,niin että ei mun rahat sit ainakaan riittäisi maksamaan kahden kuun kaksia vastikkeita. Ja saman verran menee ensi kuussakin ulosottoon, mut se siitä....

Mieki lähetin eilen Kelan sivuilta kyselyn aiheeseen liittyen, mutta oiskohan tullu lähetyksessä virhe, ku ei tullu näkyviin ollenkaan sitä sivua, jossa lukee, että viesti on lähetetty? Yleensä vastaus on Kelalta tullu yhessä päivässä. Ja mulla on tosiaan sillä lailla eri tilanne, että mulla ei ole työsuhetta, eikä tuloja 6 kk ajalta, ja viime verotukseen tuli vaan 7 kk töitä vuojessa, joten tuo sama raha ku edellisestä on 100 prosentin varmuuella mulle paras vaihtoehto. Mutta kerro ihmeessä, mitä vastaavat!

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille! Meän perhe menee perinteisesti thaimaalaiseen ravintolaan syömään. Isänmaallista, eikö totta:)

Tappert: Kyllä mekin jätettiin se isyysrahakohta tyhjäksi, sen voi hakea sitten kun tietää, milloin isä on kotona eli yleensä sitten kun lapsi on syntynyt. Nyt kun laittais jotkut päivät niin voi olla että mitään vauvaa ei vielä olekaan niinä päivinä!

Toissa yönä heräsin siihen, että vauva sai sätkyjä masussa... Sitä jatkui aika kauan ja ne nytkähdykset oli tosi voimakkaita... hikka?? Enpä tiedä, tosi kummalliselta tuntui, täytyy perjantaina neuvolassa kysellä mistä tuollainen vois johtua. Onneksi sen jälkeen on kuitenkin tuntunut ihan normaaleita liikkeitä ja viime yönä en ainakaan herännyt moiseen sätkimiseen.

Mulla ainakin tää surkea keli alkaa vaikuttaan mielialaan, onneksi sitten on jo kevät kun me maalismasut saadaan vauvoja! Eihän tällaista pimeyttä kestä.

Huomenna on sitten vapaapäivä, käytiinkin jo eilen kaupassa ja ostettiin herkkuja huomiselle! Sitten illalla tuli mieleen, että olis varmaan voinut leipoakin jotain... no, täytyy hakea aineksia sitten tänään kun lähden töistä. Ja jos ei kamalasti sada niin huomenna voisi lähteä illalla katselemaan ilotulitusta, se on ihan perinne.

Despelote, rv. 25+2

mihin ihmeeseen nämä viikot oikein menevät... kohta on joulu ja ulkona sataa vaan vettä. vähän kun edes saisi valkoista jouluksi...

tällä on näköjään keravalaisia. yksi vielä ilmoittautuu siihen joukkoon. mihin sairaalaan te olette menossa synnyttämään? itse olen ensi kertalaisena vielä hiukan epävarma päätöksestäni.

olin sit aamulla sokerirasitustestissä. olihan " maukasta" juotavaa se liemi. sain kuitenkin sen nieltyä. ja tuloksetkin sain jo, viimeinen otettu näyte oli koholla. eli nyt sit perjantaisella neuvolakäynnillä saan mukaani ravinto-ohjeita yms. ja lääkärikin on perjantaina, saa nähdä minkä kokoiseksi vauva arvioidaan.

kyllä multa moni on jo kysynyt milloin vauva syntyy ja olenko ihan varma että vauvoja on vain yksi. on kuulemma melkoisen iso vatsa...

mut jos vielä vähän jatkaisi töiden tekoa, vaikka myönnän että motivaatio niihin hommiin alkaa olla jo vähissä.

ruusunpiikki rv 27+0

Eilen ei tullut sitten pinouduttua, kävin kyllä lukasemassa muiden jutut...

Ihan varmalla nyt on meikäläisen hemoglobiinit laskeneet tai sitten en käsitä mistä tää kamala väsymys on tullu!!! Toissakerralla oli hemoglobiini 116 ja viimeksi eivät mitanneet, vaikka pyysin :( Rautaa kehoittivat syömään ja olen sitä joka toinen päivä napsinut neuvolatädin ohjeiden mukaan. Miulla siis normaalisti hyvä hemoglobiini, jotain 146 taisi olla ekassa neuvolassa...

Eilen nukuin kahdet päikkärit ja illalla varttia yli ysi nukahdin jo sohvalle... tänään herättiinkin jo seittemältä ja olen kerennyt jo tunnin torkut sohvalla ottaa... ONNEKSI on mies ollut vapaalla!! Menee tosin iltavuoroon tänään...

Siis tuntuu et vois vaikka koko päivän nukkua :(

Aamulla olin kyllä pirtee kun oli tullu senverra paljon nukuttua, pojat heräs seittemältä ja olin kaupassa jo puoli kahdeksalta :)

Lupasin pojille, että pipareita leivotaan ennen päikkäreitä. No... ei ollu ihan kuningas ajatus! Toinen huus väsymystään ja toinen muuten vaan ylikierroksilla ja kokoajan tuhoamassa niitä muotilla painettuja raakoja pipareita... vähän oli ettenkö sanois hermoja raastavaa hommaa. Mutta saatiin ne leivottua ja vähän jo maisteliinkin.

Tuosta hoidosta piti sanoa... vaikkakin oon huono kommentoimaan kun meillä esikoinen ei ikinä ole tarhassa/päiväkodissa ollutkaan. Eli sen vuoden mitä poikien välissä olin töissä, hoiti miun äiti esikoista. Mutta nyt syksyllä esikoinen aloitti leikkikerhon ja käy siellä kahdesti viikossa. Se oli kyllä kuin taivaan lahja meille! Tekee selvästi hyvää hänelle olla ikäistensä seurassa ilman vanhempia ja juuri kun siellä on tuota ohjattua toimintaa. Mutta se pari tuntia pari kertaa viikossa tuntuu ihan riittävältä määrältä tuota toimintaa. Kuitenkin ollaan pihalla jokapäivä ja siellä niitä kavereita on... ja sitten jos jaksaisi niin voisihan sitä mennä koko porukalla avoimeen tms.

Meni nyt kyllä ihan asian vierestä ;)

Mutta nyt iski kamala nälkä!!

t. K@tju

kauheesti olis tekemistä mutta ainahan tänne ehtii..

SIN-NA;

Älä edes kysy tosta arvauskeskuksesta..paikallinen lehti on tulvillaan sinne osotettuja kielteisiä kirjotuksia. Lääkäreitä ei ole kun 2 (kunnassa reilu 5000 asukasta), vastaanoton täti toimii samalla rötgen-hoitajana ja sillee..tosi " ammattitaitosta" ja joustavaa palvelua. Arvaa vaan mitä ne tänään keksi..

ZELDATAR;

Kiitos varotuksesta..me ollaan siis huomenna lähössä ajamaan reilu 400km kohti Poria, seuraavana pvänä reilu 100km Ikaalisiin ja perjantaina iltasella sieltä (about 500km) takas kotiin..vähän hirvittää..onneks on aikaa pitää miljuunasti taukoja, ainakin menomatkalla.

GALLUPPI;

me saadaan taas kerran viljakinkku anoppilasta joululahjaks..tilaavat teurastamolta suoraan, tuottajia kun ovat. Viimejoulun tapaan otettiin " pienin" mahdollinen luullinen, eli 5-6kg;n kinkku, mä syön sitä mielellään päivän tai kaks ja siihen tökkää, mies taas vetelis vaikka toisen mokoman (eikä se edes liho!!!). Eikä meitä siis ole kun kaks aikuista - ja kaks ahnetta koiraa (no ei ne sitä kyllä paljoa saa kun on niin suolasta).

(.) Aaah, aamunavetta on ohi, ilta enää jäljellä...ei paha nakki. Viimeyön nukuin kun tukki, ihanan sikeesti heräämättä edes vessaan, aamulla olikin sitte järjetön hätä, se ilmeisesti aiheuttaa sen aamusen supistuksen - outo juttu, näät kun kipitän vessaan ja saan vihdoin paineen pois rakosta, ja palailen punkkaan niin sillon iskee supistus - sellanen kramppimainen, ei se paljoa satu mutta tuntuu tosi ilkeeltä. Muullon näitä ei sitten tulekaan joten ei liene vaarallista?

Aamunavetan aikaan oli puhelin pirissy takin taskussa - vastaajasta löyty kaks viestiä (enhän mä kuule luuria navetan melussa), toinen arvauskeskuksesta - olivat pahoillaan tapahtuneesta ja käskivät ottaa heti yhteyttä kun saan viestin, olivat vasta tajunneet että oon raskaana (eikä se muka näy??!! jösses!), ja asia olis voinukin olla tosi tärkee...niinpä niin, eikö muiden asiat sitten vois olla yhtä tärkeitä??..soitin sinne ja haukuin ne uudestaan :) enkä ottanu aikaa vastaan ihan vit#uillessani, vaan ilmotin meneväni yksityiselle jos tarve vaatii - olivat vähän hämillään - hyvä niin.

Juu, nyt tarttee lähtee tekemään jotain että homma etenee..

ai niiii...kyselin jo aiemmin mutta tais jäädä huomaamatta, että laitoitteko siihen vanh.etuushakemuksen isyyspäiväraha-kohtaan mitään??? Siiis siihen missä piti laittaa päivät valmiiksi? mä en nimittäin laittanu mitään, ajattelin että voihan ne hakea sitten myöhemminkin...tajuskohan kukaan..

Mut nyt mennä hän

Tappert ja Puksu 26+2

Täällä suht hyvin nukuttu yö takana, mitä nyt poika heräsi puoli kahden aikoihin syömään. Eipä ole pariin viikkoon heräillytkään. No hänet piti sitten käydä syöttämässä. Jouduin herättämään isännänkin, kun tuli niin kamala päänsärkykohtaus, etten meinannut pystyssä pysyä. Mies sitten jatkoi hommaa... Voi surku!! :/

Poika on jo päiviksillä ja taas on aikaa vähän purkaa kuulumisia tänne... Milloinkohan tämä harmaus loppuu?? Päivät ei valkene ollenkaan ja masentaa. Tällä hetkelläkin sataa. Pidän ulkoilusta sadekelilläkin, ei siis ole mikään este. Minä vaan niiiin toivon valkoista joulua. Ei ole edes minkäänlaista joulufiilistä, kun ilma on kuin lokakuussa... :( Tänään on taas kerhopäivä. Ihan kiva taas kerran lähteä sinne. Tuntuu taas et seinät on kaatumassa niskaan...

Omaan masuun ei uutta... Tuolla pikkuinen taas möyhentää menemään. :) Olen huomannut, et vilkkaimmillaan on aamuyöstä. Eilen illalla närästi tosi kovaa. Nukkumaan käydessä vatsahapot nousi suuhun asti. Yök!! Siltikin olen vielä säästynyt Rennien popsimiselta...

En tiedä, pitäisikö mun aloittaa rautakuuri ihan vaan sen takia et vatsa toimisi paremmin?? Se ei oikeen tahdo toimia. Inhottavaa!!

Ensi viikolla olisi neuvola ja jouluviikolla ultra... En malta odottaa!!

Äitiyspakkauskin pitäisi tulla tällä viikolla.

Möhkis: Suakin näköjään särkee päätä... Et todellakaan ole ainoa!! Tää on tosi kurjaa. Varsinkin kun mikään ei auta, ei edes lepo. Panadoliakin saisi syödä kuin karkkia, niin en viitsi niihinkään turvautua. Mulle neuvolassa sanottiin, et saattaa johtua todella alhaisesta verenpaineesta (joka mua on vaivannut tämän odotuksen myötä, tosin ei koskaan ole korkea ollutkaan). No kyllähän maalaisjärkikin sanoo, et kun ei ole painetta niin suonet supsituvat ja silloin tulee pää kipeäksi...

Duppaduulix (menikö nimimerkki oikein???): Tervetulloo joukkoon!! Käy vielä laittamassa noi sun tiedot tonne meidän esittelypinoon, tänne ne häviää niin helposti muiden kuulumisien joukkoon... :)

Tappert: Toi arvauskeskuksen meininki on näköjään yhtä syvältä, kun täällä meilläkin. Poika oli kipeenä viime kuussa ja kaivoi korvaansa. Soitin lääkärille ja olisin tahtonut käydä näyttämässä korvia, ettei vaan olisi tulehdusta. No olisin saanut ajan kolmen päivän päähän... Just!! Eikö ne tajua et kyseessä on 9 kuukauden ikäinen lapsi?? Ne vaan sitten sanoi et mene päivystykseen, jos siltä tuntuu. Kuka siellä nyt jaksaa odottaa tunti tolkulla pienen flunssaisen lapsen kanssa? Ihmettelen!! Mä kyllä välttelen tota laitosta viimeiseen saakka... Meillä on se lapsiturvavakuutus, niin voisimme ihan huoletta käydä yksityisellä....

Laittaisitko sen joulutorttureseptin vielä? Sen mihin laitetaan aprikoosimarmeladia ja ranskankermaa... Kiitos! Kuulostaa niiiiiin suussa sulaville!!

Telma: Meidän esikko ei ole vielä kerennyt hoidossa olemaankaan... On vasta 10 kk ikäinen. Käymme kerran viikossa seurakunnan perhekerhossa vähän ihmisten ilmoilla ja joskus vauvauinnissa kun kiireiltämme ehdimme... En ole poikaa viemässä hoitoon vielä pitkään pitkään aikaan. Minä haluan olla lasten kanssa kotona, kun ne ovat valitettavasti niin vähän aikaa pieniä. Ettei mulle sitten tule vuosien päästä kamala kadutus... :) Meillä on myös laaja tuliverkosto ja ystäväpiiri, joten ei poika ole tottunut pelkästään äidin pärstävärkkiin.

Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee ja kokee sen olevan hyväksi lapselleen. Eli ei ole yhtään väärää tai oikeaa vastausta...

Dumle: Onnea uuteen kotiin!! Muuttaminen on ihan kamalaa, oli sitten raskaana tai ei... Me muutimme tähän taloon kun odotin esikoista ihan alkutaipaleella. Se oli tuskaa, vaikken nyt kantanutkaan kauheasti mitään (tyynyt ja peitot oli mun heiniä). Muuton jälkeen väsytti ihan todella paljon monta päivää.

Joku (en millään muista nimimerkkiä) oli myös kaivellut pienet vaatteet esille. Mä kaivelin ne jo vähän aikaa sitten, mut viikonloppuna katsastin muuten meidän lastevaatetilanteen... Voin sanoa et vaatetta piisaa: 62-74 senttisiä vaatteita on äitiyspakkauslaatikollinen ja neljä pienempää laatikollista!! Oho! Hups! On tullut vähän osteltua. Tosin ne ovat kyllä aika poikavoittoisia, mutta voihan niihin sitten yhdistellä jotain vaaleanpunaista tms... Äitiyspakkauksen toppapukukin on aika sinivoittoinen (ainakin kuvissa on näyttänyt), mut voihan muksulle hommata sitten vaaleanpunaisen hatun, jos tyttö tulee... Meillä on yksi beige toppapuku, joka on ihan pienellä. Sehän nyt käy kummalle tahansa... Eilen katselin sitä ja miten ihmeessä esikoinen on ollut niin pikkuruinen??

Mutta nyt ajattelin lähteä haukkaamaan jotain...

Hanna

itkettää niin että!!!!

Aamu alkoi sokerirasitustestillä,mut ei se mua masenna...

Ei pitäisi yleisesti tällaisista asioista kirjoittaa,varmasti saan tod. paljon kritiikkiä asiasta kun itse oon siihen kuitenkin syyllinen,mut eipä kukaan tiedä kuka oikeesti oon niin omaa oloani helpottaakseni kirjoitan kuitenkin.

Mulla on siis jo vuosien takaa tullut merkintä luottotietoihin. Oon töissä ollessani sitä velkaa aina lyhentänyt ja vaikka on ollut pienetkin tulot, en ole halunnut lopettaa työn tekoa ja siten laistaa velvollisuuksistani vaan on kärsinyt " kuin mies" , ajoittain oli tosi tiukkaa tuossa menneinä vuosina.

Nyt oon ollut työttömänä ja saanut liitolta korvauksia heinäkuun lopulta asti ja tähän asti oon saanut ne käteen sellaisenaan verojen yms maksujen jälkeen. Summa on pyörinyt siinä noin 880¿:n paikkeilla. Mulla ei edes käynyt mielessä et tää summa olisi ulosoton silmissä liian suuri ,joten en siitä sen kummemmin iollut mihinkään yhteydessä,ilmoitin vaan " palkan" maksajaksi liittoni.

Nyt viime viikon perjantaina tuli korvauskset taas tilille, nyt vain 607¿. Menin paniikkiin ja olin hädissäni koko viikonlopun. Olihan minun kuluni juuri lisääntyneet huimasti miehen ostaman asunnon takia. Asumme siis nyt yksiössä, jonka yhtiövastike, sähkö yms kulut minä hoidan, mies hoitaa lainan ja isommat laskut. Ruokakulut ollan suurinpiirtein puolitettu. Lisäksi mulla on maksullinen pikku varsto minun tavaroilleni. Byt vauvan tulon myötä mies osti hiukan isomman asunnon, eikä ole vielä myynyt tätä asuntoa pois. Hänellä on siis päällekkäin kaksi lainaa ja niiden kulut ja ristinä 50% verot tuloista loppuvuoden aikana koska työnanataja ei muistanut seurata kortissa ollutta kuukausirajaa. Niin että ei ole hänenkään tulot huikeat. Sovittiin siis että koska hän maksaa tuplalainaa ja remonttia yms, minä hoidan yhtiövastikkeet tuplana ja sähköt tuplana. Varastosta pääsee eroon muuton toteuduttua.

Nyt siis kauhistelin ja kauhistelin tilannetta, ynnäsin ja ynnäsin miten saan 607 euroani riittämään koko kuukaudeksi,mut en siinä onnistu.

Soitin tänään ulosottajalle Vantaalle ja selitin tilanteen,johon hän hyvin kylmästi ja suorastaan julmasti sanoi että ulosmitattu on lakisääteinen määrä eikä joustomahdollisuutta ole.!!! Olin siis pyytänyt puhelimessa että tavattaisiin ja keskusteltaisiin jostain hieman kohtuullisemmasta summasta, että mulla olisi edes pienet mahdollisuudet selviytyä.Mut ei,sanoi ettei tää keskustelu johda mihinkään.

Oon ihan jumissa ja paniikissa nyt. Mun järkeen ei mahdu miten ihmeesä pärjään kun lasken 607 ¿:stä pois 153¿(vanhan asunnon yhtiövastike) ja 198¿(uuden asunnon vastike) ja sähkö noin 50¿ ja varasto 56¿ ja nettiyhteys+diiigitv.maksu 40¿ ja mun lääkkeet seuraavaksi kolmeksi kuukaudeksi 25¿.... Ei paljon jää ruokarahaa, vauvan tarvikkeiden hankkimisesta puhumattakaan. Miehelläkään ei ole vara maksaa mun elättämistä,hyvä kun omat kulunsa saa hoidettua. Huhuh!

Niin ja sosku ei ota kantaa kun asun avoliitossa, eli heidän silmissä mun velat on myös ukon velat, vaikka ei todellakaan lain mukaan ole niin. Jos oltais toimeentulotuen piirissä niin silloin mun ulosottomaksut otettais huomioon,mut kun ei olla, ja omistusasunto ei ole pakollinen... kyllähän kaikki sen virren tietää.

Ei kait tässä auta kuin kadota syövien kirjoista sitten, Vantaan Ulosotto-osaston Jari Heikkilälle voi lähettää sitten hautajaiskutsun kun minä ja vauva ollaan kuihduttu pois.

=(

mä olen painanu menemään kun pien eläin...auto on siivottu, talo jotenkuten hutkien siivottu ja pyykit pesty, enää tarttee illalla pakata. Kyllä tää tästä...tänäänKIN on ollu jotenki tosi aktiivipäivä, mulla pieni stressi tekee hyvää, saan jostain ihan uutta puhtia tehdä kaikenlaista kun on aikataulua ja kiirettä - outo olen.

HANNA_N;

en mä siihen täytteeseen ole muuta laittanu kun sitä marmeladia ja ranskankermaa (oman maun mukaan), tosi jos sitä laittaa paljon torttuihin niin voipi tursuta ulos, kananmuna sotkettuna sekaan vois jelpata..en ole kyllä kokeillu.

Katokato..ettei vaan asuttas samas kyläpahasessa :) kuulostaa ihan yhtä tehokkaalta tuo teidänkin lääkärimeininki.

ZELDATAR;

Kiitos vinkeistä, yritän loihtia jostain pienen tyynyn ja varaan sitä juomista..aiotaan pitää kyllä jalottelu-taukojakin aika tiiviiseen tahtiin, mun selkä kun ei ole koskaan tykänny autoilusta tai pidemmästä istumisesta niin saati nyt.

MASU-MAMMA;

Onpahan kettumainen tilanne..onko mahdollista " " anella armoa" noista yhtiövastikkeista? siis jos niitä maksais ens kuussa ja vaikka seuraavassakin vähän enempi ja tässä kuussa vähemmin kun on joulu kaikki ylimääräsetkin menot päällä? On kyllä kummaa ettei Kelakaan jousta tässä yhtään, vaihtakaa äkkiä toisen osote vanhaan kämppään niin ette ole enää avopari? Voisko vanhemmat tai joku tuttu jelpata (muista ettei ole häpeä pyytää apua, rahallistakaan, vaan suurempi häpeä on rikkoa itsensä sen vuoksi ettei kehdannut pyytää!!)? Muita keinoja mulla ei ainakaan nyt tule mieleen..toivottavasti selviät!! :(

(.) töihin pitäs kohta puoleen alkaa valua...enää tää ilta, enää täää...jaksan kyllä, jaksan jaksan..sitte on loma.

Iiiiiik, tajusin just että huomenna voi sanoa että me mennään naimisiin viikon päästä!! iiiiik..onneks kaikki on valmiina, paitsi mun sukkahousut on vielä kaupassa :D

Millon se vika kolmannes alkaa? toiset infoaa että rv28 alkais ja toiset että rv26??? Jos alkaa 26 niin täällä sitä mennään...huisia, kohta se loppuu jo, odotus nimittäin..

Tappertti

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat