Seuraa 

mitäh, ei aloitusta?

Kommentit (18)

Siinäpä tämän aamun fiilikset!Olen kuiteski 2yötä nukkunu hyvin,ihme!

Illalla kyllä panadolin otin ku niin särki kroppaa.

Joo,ynis täytyy lekuria taas moikata jos ei mene ohi.Olin kuitenki muutaman päivän ihan kunnossa ja tää on selkeesti eri tauti,ihan kunnon räkis ni voihan tätä vähä aikaa katella.Ei olis nyt aikaa sairastaa,tajusin et jouluun on viikonloppu vähemmän ku mitä kuvittelin..apua!!!!Mies varmaan käytänää pojan lahjan ostamassa mut aika vaiheessa on meillä koko joulun tulo..täytys päästä kaupoille!

Pojalla on tarhassa itsenäisyyspäivänjuhlat,laitettii ihan juhlahousut ja kauluspaita :-) Sulonen lapsoenn jäi juhlimaan.Poika,ainoana eskaripoikana saa olla" Arajärvi" ja kättelee kaikki juhiljat.

Eilen typyläinen heräs päikeiltä ja ei tullukaan pois huoneestaan vaan jäi kalenteriaan(suklaista) tutkailemaan...Ei ole vielä ylimääräsiä

luukkuja avannu mut jotenki tuntuu et jokupvä siel on tyhjä kolo ku avataa luukku ;-))

Vieläkin typy mulle syyttävästi sanoo et Äiti olit kokopvän tampereella ja hänel ei ollu kivaa täällä,eikä hän pärjänny hyvin.Äiti ei suostu syyllityyttä ottamaan,koska tietää et totuus on toinen tuosta " kivasta olosta" ,täällähän oli mummi ja pappa.Ja äiti vaan odottaa seuraavaa reissua ;-))

muskari jää väliin,ois vika kerta mut nyt on kunto sellanen et ei viiti toisille antaa räkästä joulunodotusta!ruokakauppan on selvittävä,varmaan mun jo mies käy lahja ostoksilla...

Tulkaa juttelemaan!!!

jatu

Ihana kuulla Enkeli että teillä menee hyvin ja että Nea on tottunut miniin. Olette usein ajatuksissa.

Ei oo flunssa yhtään helpottanut. Mennyt vaan pahempaan suuntaan. Taidan vaan huomenna käpertyä peiton sisään ja antaa miehen hoitaa lapsukaiset.

Veetillä oli eilennä illalla kuumetta 38,3 astetta. Muuten ei kyllä ole flunssainen tai muuta. Tänään en ole lämpöä mitannut. Venlalla oli aamulla lämpöä 38 astetta. Se saattoi johtua eilen annetusta rokotteesta. Pitää kohta lämpö vielä uudestaan mitata.

Tänään on koko päivä kaupoissa juostu, rahaa piti käydä vaihtamassa ja muutama uus paita ostaa. Tosi harvoin tulee itselle mitään vaatteita ostettua. Välillä aina huomaan että käytän aina vaan paria eri vaatetta.

Venla on alkanut jonkin verran vierastamaan. Eilennä aluksi hieman vierasti neuvolatätiä. Viime viikolla vierasti mun siskoa. Sitten jos ollaan jossain kylässä ja on jonkun muun kuin mun sylissä kattoo muhun koko ajan. Veeti ei ikinä vierastanut ketään.

Just puhuin miehelle että kuinka samanlaisia nää lapsukaiset onkaan, mutta silti niin erillaisia. Kertakaikkiaan ihania lapsia.

Mies se jaksaa höpistä että haluaa kolmannen lapsen joskus. Saan sitä koko ajan toppuutella. Voisin hieman lähettää tota mun miehen vauvakuumetta Jatun miehelle. Mies vaan toteaa että nää lapset on niin ihania että miks niitä ei lisää vois tehdä.

Veeti alkanut puhumaan enemmän ja selkeämpiä sanoja.

Pottailu meillä ei vieläkään onnistu. Pissalla tykkää käydä pytyllä niin kuin miehet (on vissiin isiltä katsonut mallia). Seisoo korokkeellaan ja pissii. Ihme ja kumma osuukin sinne pyttyyn, ei oo pissaa ympäriinsä. Kakka sitten tuleekin aina vaippaan.

Niin mattogee: Eteisessä on pitkä sininen käytävämatto. Keittiössä raidallinen matto, en tiedä mitä materiaalia. Veetin huoneessa ikeasta ostettu sininen lohikäärmematto, makkarissa meillä ei mattoa ole. Olohuoneessa on sininen matto jossa valkosia kuvioita ikesta sekin. Materiaalista en tiedä, sellainen paksu joka kerää kaikki roskat.

Jokohan Äitkuu on päässyt nyytin kanssa kotiin. Tuu kertomaan kuulumisia kun jaksat.

Jos menis Venlalle seuraa pitämään.

Öttis, Veeti ja Venla

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aamullakin kerkesin vain aloituksen tekemään. Ihan hirveä päivä. Molemmat pienet tukkoisia ja räkäisiä. Kiukkuisia. Eivät nukkuneet yöllä, T nukkui päivällä 20 minuuttia, Neiti 2xtunnin... Ei paljo naurattanut. Mies kun tuli töistä, oli vastassa kolme kiukkuista, itkuista ja väsynyttä eläjää. Miesparka....

Kivaa, että Rosa alkanut kasvaa. Ja Lila, olen sitä mieltä, että Kela joutaisi poistaa ihan kokonaan maan kamaralta. Myöskin työkkärin suhteen olen niin skeptinen...ei kukaan minun tuttu tai itse ole sieltä koskaan mitään työtä saanut. eli turhia laitoksia molemmat, aina saa kaiken sieltä alentuvasti kerjätä, eikä koskaan saa mitään helposti - vaan kaikesta on taisteltava. Eli verta, hikeä ja kyyneliä.

Ihanaa, Enkeli, että Nea on jo tottuneempi vauvaan ja että elo alkaa rullaamaan.

MattoGeehen en jaksa miettiä, mitä kaikkea meiltä löytyykään, kun on paljon mattoja ja ne on tyyliin yksi sieltä ja toinen täältä. Eli löytyy karvamattoa, räsymattoa, paperinarumattoa ja kaikkea siltä väliltä.

TP:lle hauskaa iltaa ja mukavia tupareita.

Jatulle toivon kovasti onnea miehen pään kääntämistä varten. Pikkuinen pojan pallero kuulostaisi kyllä mukavalta... muille siis, ei itselle.

Ramikan kirjoitukset saavat aina hymyn huulille :) Ja Öttikselle mukavaa matkaa. Toiv. ette ole sairastuneet (Öttis tuli mieleen tässä yhteydessä, kun aina niin kovasti " ihailen" hänen seesteisen kuuloista vauva-taaperoarkea - päinvastaista kuin meillä!).

Ja Leanna se vaan jaksaa painaa tukka putkella, täynnä tarmoa!

Ja kaikille mukavaa itsepäisyyspäivän aattoa!

Mimmu ja sairastavat lapset x3

Ihan poikki täällä tää mamma. Tänään on meidän tuparit ja olen koko aamun laitellut juttuja valmiiksi. Ekaks tosin oltiin pihalla tovi ja käytiin pitkästä aikaa pyöräileen. Onni oli ihan innoissaan! Miksipä ei pyöräiltäis näillä kesäkeleillä.

Eilen sain täytettyä suklaisen täytsärin mutta tänään koristelin sen, leivoin kaks kinkkupiirakkaa, paistoin salaattia varten broilerisuikaleet, imuroin jne. Kaikki tämä Onnin kanssa, joka oli koko ajan siellä missä äitikin. Kiipesi milloin millekin tuolille ja tuli maisteleen kaakaolla maustettua kermavaahtoa, juustoa, kinkkua ja kaikkia! Vähän yritin jo sanoa, että voitko nyt mennä jonnekin leikkimään!!! Meinasin laittaa Tomi Traktorit pyöriin mutta en sitten antanut periksi. Tehtiin sitten yhdessä ja kiltisti tuo olikin. Kun olin vähän komentanut sitä, jonkin ajan kuluttua Onni katsoi mua ja sanoi anteeksi ja halas. Meillä kun on tapana halata ja olla kavereita, jos äiti on suuttunut oikein kovasti. No tänään en kyllä edes suuttunut.

Nyt on lepohetki. Onni nukkuu ja itse sain ruokaa. Olen pari päivää ollut pelkällä leivällä ja tuntuu, että jatkuva nälkä kalvaa mahaa. Piti syödä pakosta äsken nakkeja ja sitte sitä leipää ja pulla. Ettei nälkäisenä alkais juhlia. Siinä käyp kyllä huonosti.

Enää ei tarttis kun tehdä salaatti ja laittaa kaikki siihen tarjolle tulevat lisukkeet omiin kuppeihin. Sitten kai alkaa olla valmista. Voisin nyt ehkä vähän levätä. Tai no se voi kyllä viedä kaiken virran meitsistä, joten jospa vaan toimis. Olis sitten valmista kun mies tulee kotiin kun pitää Onni viedä sitten hoitoon.

Tosiaan alan jo huolestua, kun ei Enkelistä ole kuulunut mitään. Oletkos Jatu sinä kuullut jotain?

Nyt poistun taustalle. Palaan sitten varmaan huomenissa.

T-P

ihanaa kun huolehditte! Hengissä ollaan, on vaan ollut tohinaa, kun isovanhemmat kylässä ja muutenkin! Meillä menee kivasti, oon tosi onnellinen ihanista lapsistani! :-) Tosin isompi on aika uhmis ja hermot menee sekä äidillä, että isällä, mut halii ja suukottaa Miniä ja hoitaa! :-) En siis menny sinne psykologille, koska elämä helpotti ja sieltä oisin apuja Nean hysteeriseen pelkoon kysellyt. Mut ei ollut sille sitten onneksi tarvetta! Tänään kun vauva itki, Nea sanoi, et hieno huuto! :-)

Tänään oli Minin neuvola, hyvin kasvanut 51cm ja 3100g! Puhuttiin allergiajutskista ja th vähän epäili myös, että vois jotakin olla.. Mini alkanut karjumaan unissaan samalla tavalla kuin Nea.. palaan, Mini heräs!

Enkeli1 ja Nea+Mini 15vrk

MEillä ei ihmeitä, aina vaan sataa......

Saisi jo Jatun tauti helpottaa, pitäisikö käydä uudestaan lääkärissä jos antibiootti ei purekkaan niin voisi vaihtaa?

Mari ja poitsut

Huh, kuinka helpottavaa lukea, että Enkelillä on hyvä mieli! Olen ollut isosti huolissani voinnistasi... Väsymistä äitiyteen / vanhemmuuteen / arkeen voi kuitenkin tulla vielä (allekirjoittanut väittää, että ainakin lapsen ensimmäiset 13 ja puolivuotta voivat käydä hermoon) - jos väsy on kova, täytyy hakea apua :)

Jatun flunssalle tervemenoa.

Minulle on kehittynyt voimakas mieltymys perunalastuihin - ikävän voimakas - voisin tulla Saamun viereen sohvalle. Ainaskin oltaisi tasapuolisen vähissä voimin, luulen. Tai ainakin minä olen ja sinäkin muistaakseni sanoit, että paukut lopussa. Justiinsa luin pinon, mutta niinpä vain jo unohtui...

Minkä nyt on, kun ei ole enää rade eikä made? Tade? Taapero(n äiti)dementia? Eikunnytmätiedän: Nude, nuoren iän demetia :) Mä olen nimittäin ihan nuori vielä :)

Plaah, Väkkärä ei nuku vieläkään. Ihmemiäs, kun ei uni tule. Minulle tulisi kyllä, jos vaan menisin maate.

Tampesterissa olleille vielä kiitos, oli kivaa :) Reissun kruunasi malja äq:n ihan uudelle ihmiselle!

Justiinsa tultiin kerhosta.Oli ihanan rauhallista,niin vähän porukkaa!

Kirkossa oli konsertti jossa tuli Sibeliusta yms lapsille.

Hilma tykkäs!

Kirppunen jäi nukkumaan istuimeen saas nähdä kauan vielä nukkuu.

Siis pikkanen saa ihan ihme rintaraivareita!!Ei millää malta syödä missään muualla kuin kotona sängyllä!Tosi kiva, noh pulloa vaan kehiin,enhä mä sitä nälässäkään voi pitää!!

Siis miten mä saan sen syömään tuttia?Me teen kohta sokeriliuosta niinku synnärilläkin oli ;)

Ois niin paljon helpompaa noiden unien suhtee.Jospa vielä?

Huomenna tulee porukkaa syömään meille.Syödää kylmäsavulohi pastaa,tomaattimozzasalaattia ja patonkia.

Joku jälkkäripitäis vielä keksiä.

Sit illaksi on juustoa ja herkkuoliiveja ja latvaartisokkaa yms.

Vähän niinku tapaksia.

Tulee varmaan takaisin menetyt kolme kiloa :)))

Sunnuntaina oltiin kaupungilla pyörii Hilman kanssa.

Sain melkee kaikki lahajat ostetttua siis paitsi Hilmalle.

No isi hoitaa ne.

Kun tultiin koti niin ihan hillitön uhmisraivokohtaus tuli Hilmalle

ja kirkui varmaan vartin!!!

Oli varmaan liikaa nähtävää joulupukit,bussimatkat,kaupat,ymym

plus väsymys siihe päälle.

Voi pientä,no nyt sen jälkeen kaikki ollut taas ihan hyvi,onneksi!

Et sellaista täällä

Ramika ja Ipanat

Hyvältä kuulostaa Nean sopeutuminen uuteen tilanteeseen ja perheenjäseneen. Huh!

Lila: Hyvä kuulla myös, että Rosa jatkanut kasvua.

Öttis: ei ole ollut kantoliinasta puhetta aikoihin - vieläkö on tarpeen?

I-h-a-n-a-a, että huomenna pakollinen vapaapäivä, vaikka riittää tekemistä ihan nokko. Jäi hieman rästiin viikonlopulta.

Jatu heti lääkäriin!

Huomenna koitetaan käydä vähän sukuloimassa ja hautoja siistimässä, sinne ei taida muuten enää ehtiä ennen jouluaikaa.

Keilin

*Vienosti kuin Nasu (Nalle Puhin Nasu ;)) konsanaan*

Taas ohi yksi niistä päivistä, jotka kuluvat suurimmilta osin työntekoon. Töiden jälkeen kiireellä Antsa päiväkodista ja isommille ruokaa, tänään vielä keskimmäinen luovan toiminnan kerhoon ja pois ja sitten hieman siivousta ja järjestelyä ja -ennen kuin kukaan huomaakaan- on lasten nukkumaanmenoaika (hiukan myöhäiseksikin tänään meni).

Mies on tänään vielä päivän perään illankin töissä.

Paukut on loppuneet -taas-, joten vetäydyn rouskuttelemaan Manhattan sipsejä telkkarin ääreen (vain vienosti huonolla omallatunnolla).

-Saamus-

Kuvittelin että täällä olisi iiiiso pino odottamassa lukemista. Missäs olette? Meillä oli neuvolapäivä. Ei täytynyt sanoa Sinille montaa kertaa että vaatteet päälle lähdetään *** -tätiä katsomaan. Touhukkaasti etsi vaatteet ja aika pitkälle pukikin itse. Lakki vain tahtoi mennä väärinpäin.

Neuvolassa sai kuulla hyviä uutisia. Rosa on alkanut taas kasvaa ja pyöristyä vahvemman vastikkeen ansiosta. Iso helpotus. *Huoh* Sinillä riitti kovasti puuhaa palapelien parissa ja th ja opiskelija eivät myöskään ymmärtäneet Kelan kantaa vastikeasiaan. Jotenkin oli niiin ihanaa kuulla, että löytyy muitakin Kelan räjäyttämistä pohtineita.

Sinillä on vaipat loppu. Hassua miten aina iltaisin, äiti tai isä löytää yhden vaipan jostain kätköistä. ;-) Eilenkään ei vahinkoja tullut, tänään yksi, joten ehkä tämä päivävaipattomuus tästä lähtee sujumaan.

Eilen sain tilattua kaverilta pöytäryhmän tyttöjen huoneeseen. En löytänyt haluamaani valmiina, joten teetän mieleiseni joka toivottavsti tulee ahkeraan käyttöön. Valmispöydät ovat mielestäni aina niin kovin pieniä, ettei niiden äärellä tahdo mahtua kunnolla touhuamaan. Istuimet ajattelin pehmustaa. Täytyisi siis päästä kangaskaupoille, ilman lapsia, kiitos!

Mies kyselee selän takana pääsenkö minä jo, jne.. Höh, täytyy siis lopettaa. Mattog:hen vielä palailen.

Lila75

Eikö ole suloista kun isompi hoitaa vauvaa?=D

Mulla tänään päivä jona viisarit kellossa ei taaskaan kulje ja väsyttää ihan hirmuisesti.Taitaa olla hb laskusuhdanteessa.Selvinnee vasta 2.1.07 kun on seuraava neuvola.Rautajuoma on kyllä tossa pöydällä jo odottamassa.On vaan niin hirveen makusta,vaikkakin tehokasta,että oon pantannu aloitusta.

Syysherra aamulla kolautti veljeä hakkan kanssa takaraivoon ja sitten itkettiin kaikki.Isoveli päätään,pikkuveli rangaistusta ja äiti äkkipikaista hermostumistaan...

Eilen syysherra vetäisi brion puisen junaradan kiskolla minua päähän,aina jokin kättä pidempi jolla hutkii.Oon ihan ihmeissäni miten saan sen loppumaan.Kukaan ei aiemmista ole lyönyt,toisiaan tai vanhempiaan.Pureminen ollut ongelmana mutta selvittiin kerran takaisin puremalla.Eipä purrut tyttö enää kun ymmärsi että sehän sattuu...

Pimeää ja synkkää.Sais tulla lunta.Onneksi olemme 22.12 lähdössä viikoksi(jos vaan ens ke saan lääkäriltä luvan lähtöön) ruotsin lappiin(saksan alpit vaihtuivat tutumpaan ruotsiin) ja sielä sentään lunta.Saavat etelän lapset edes hetken maistaa talvea....

Kaikkea muuta kuin positiivista tekstiä tänään,Taidan häippästä.

L+5+rv 24+

On täällä hiljasta!

postissa tuli kalenteri,siis se vuosi lähestyy kun lähden töihin..voi kääk!

Ensijouluna on monta vapaata kun ma on aatto :-) Olisikyllä parempi jos olis sellanen vuosi et jään mammalomalle,mut ku oon synyttäny

-00 ja-04 ni kaise pitää olla -08?!miehelle sanoin et euraava ois poika ;-)) mut ei vaikuttanu siihen mitenkää,hö!Ja minä tänään mietin ku pojan juhlavaattet oli jääny pieneks et onneks seuraava poika saa ne-taikauskonen?(sain pikkujouluissa luotettavaa sukupuoli tietoa ;-)) (tiedoksi eimukanaolleille)

T-Plle hauskaa ja onnistunutta iltaa!Minä kyllä surutta laitan videot tarvittaessa pyörimään...

Täytys tarhalle suunnistaa kohta..toivottavasti ovat tänää ipllä ulkona,eilen eivät ollenkaa ja tänää ap meni joulujutuissa ja itsenäisyysjuhlissa...

jatu

Ite kyllä uskon et lääke autto ja tää on uus tauti,ainaki tuntuu siltä...ku tietäs!Oli ihanat ja samannäköset pojat s-postissa eilen:-)

Matot:makkarissa pienet puuvillaa,voi pestä koneessa.Eteisessa ja keittiössä tummat,en tiedä ainetta mut helppo imuroida ja voi kosteella pyyhkiä(ei kuiteskaa mikää muovimatto),ruokatilassa ei mattoa!Olkkarissa sellanen oisko jotain viskoosia,silkkisen tuntunen vaal.sini-vaaleabeige,ohut.Nätti oli ku tilasin mut pysyy jotenki huonosta paikallaa ni eiköhän viim.enskesänä tuu uus.Eka tulee makkarii uus päiväpeitto,verhot,metot!!

Joskus ollu olkkaris jotain karvamattojamut en kestä kissankarvoja matossa,joten matot pitää olla helppo imuroida ja vesipestävät!

Jos menis pois!

jatu

Sen verran pinoja silmäilin että sain selville että nyytti on syntynyt.Onnea koko perheelle!

Mulla oli eilen vika työpäivä. Olo on haikea mutta toisaalta helpottunut. En olisi uskonut että näin haikealta tuntuisi,sen verran vaikeeta oli töiden aloitus helmikuussa. No, nyt pitää löytää se asenne että elämä on täällä kotona.

Kävin tänään Jorvissa synnytyspelkokeskustelussa kätilön kanssa. Ihan hyvä mieli jäi. Oli aivan ihana kätilö, ei kyllä varmaan ole niin hyvä tuuri että sattuis olemaan just mun synnytyksen aikana vuorossa.

Torstaina pitäisi suunnata jouluostoksille. Tänään iski paniikki et jos synnytys vaikka yhtäkkiä alkaisi niin kaikki lahjat jäisi ostamatta. En jaksanut työssäolon aikana yhtään edes miettiä lahja-asioita.Lisäksi kaikki vauvajutut on valmistelematta. No, sänky meillä on mutta esim turvakaukalo puuttuu. Käytettynä yritetään jostain löytää

Ihanaa Enkeli että Nea on noin hyvin tottunut vauvaan. Mua kyllä kans mietityttää miten poika suhtautuu.On se sentään hirveän iso muutos pienen elämään.

Jaahas,poika ei vieläkään nuku. Pitää käydä kai vähän paijaamassa.

Helli,poika+rv 34

Mini imetetty, mies jatkaa syöttöhetkeä Neocaten parissa.. Nea nukkuu, appi nukkuu olkkarissa ja anoppi just heräili päiväunilta. Huomenna lähtevät sit pois.

Niin, eli Mini karjuu unissaan ja vääntelehtii siihen malliin, et mun ei tartte nukkua, vaik on korvatulpat. :-( Nea piti samanlaista meteliä pienenä mahavaivojen kanssa. Eilen Mini yritti tehdä kakkaa ja se oli jotain ihan kamalaa, aikuisen peukolonpään kokoinen kakka oli tulossa, mut ei onnistunut sitä ulos saamaan ja huuto oli surkea. Kävi niin sääliksi pieni! Annettiin illalla muutama milli Levolacia ja yöllä teki pienet satsit kakkaa sitten.. Mut th siis epäili, että suolisto vois oireilla nyt allergiatyyppisesti..huoh..en tiedä. Soitin viime viikolla Nekun allergialääkärille ja se sanoi, et vauvan pitäs olla 1kk, ennen ku altistaa lehmänmaidolle. Siihen asti pitäs apteekin korvikkeilla. Ärsyttää tää epätietoinen olo nyt..ja säälittää pieni! Hereillä ollessaan onneksi rauhallinen ja toivottovasti pysyykin, ettei alkais huudot. Neaa sai kantaa aamusta iltaan ja se oli kamalaa. Mini tuntuu ihanan rauhalliselta, aamusta ja illasta jaksaa olla hereillä jonkin aikaa ja katselee silmät pyöreinä, aivan ihana! :-) Ja tuntuu ihmeelliseltä, et voi pitää vauvaa sylissä ja se viihtyy, eikä huuda! Tällästä ei koskaan Nean kanssa ollut! :-) Nea on kyllä selvästi mustis. Kerran läiskäs mua kädellä ja samalla vauvaa..pääs jäähylle miettimään. Tuli tosi kurja mieli ja toivon, et ei ala vauvaan aggressioita purkamaan. Nean nukutukset kamalia ja protestoi etenkin mua kohtaan, ei huolis mua ollenkaan nukuttamaan. Iloiset ajat alkaa ens viikolla.. Tähän mennessä Nea ei oo telkkua katellu, nyt on muutamat Ti-Ti Nallet ostettu.. Eilen Mini oli ekaa kertaa kylvyssä ja Nekku auttoi pesussa! :)

Muut on tänään lähdössä Itikseen, mut mä en halua Miniä sinne tungokseen viedä, jäädään siis kotiin. Mä tarttisin kipeästi uusia vaatteita, kun kirppikselle pääty iso osa mun vaatteista jo aiemmin ja nyt ei oikein oo mitään käyttövaatetta. Missähän vaiheessa sitä pääsis vaatteita ostamaan..ei houkuttele sovittelu lasten kanssa! Raskausvaatteita ei yhtään ikävä!

Äitikuulle lämmin halaus vauvan johdosta, IHANAA! :-)

Lila, ihanaa, että Rosa kasvanut hyvin!

Reeli, mulle ei s-postiin oo tullut teidän tytön kuvia!

TP, paljon oot tehnyt ihanan kuuloisia herkkuja, mukavia tupareita!

Jatu, voi kun jo paranisit! Ikäväkin on!

Mimmun perheelle paranemisia ja paaaaaljon jaksamista!^

Mimmulille hali ja siunauksia!

Ramika, voi kun kuulostaa hyvältä teidän menu! :-) Mäkin mietin, et olis kiva huomenna kavereita pyytää kylään, mut kaikki taitaa sairastaa.. ja Neallakin alkoi nuha viikonloppuna. Kunpa Mini pysyis terveenä..

Väki taitaa vallata nyt keittiön, kun kahvi valmista. Pitää lopetella. Voikaa hyvin ja kaikille jaksamisia!

Enkeli taasen

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat