Vierailija

Kommentit (20)

mutta eipä ole enää! Toinen lopetti peukun imemisen ällistyttävän helposti: yhtenä iltana laitettiin Kynneliä (tms.) kynteen ja sen jälkeen ei ole peukaloa suuhunsa laittanut. Toinen vaatikin sitten vähän enemmän kärsivällisyyttä: sain täältä AV:lta neuvon kiertää peukalon ympärille ilmastointiteippiä. Tein niin joka ilta todella pitkän ajan (ainakin kuukauden) ja nyt on tälläkin pojalla peukun imeminen muisto vain.

Meilläkin molemmat pojat ottivat peukun käyttöön jo ihan vauvana eivätkä millään suostuneet tuttia suussaan pitämään, vaikka yritin kyllä tarjota tuttia tarmokkaasti. Olen itsekin ex-peukunimijä eikä siitä tavasta luopuminen ollut minullekaan helppoa - äitini ompeli lopulta yöpaidan hihaan villalapasen. Siinä siis vielä yksi vinkki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

" Kynnel" (eri nimistä nykyään, mutta vastaavaa) auttoi yhden yön, sitten peukunsyönnin nautinto voitti pahan maun. Eli ei apua. Meillä syö vain nukkumaan käydessään ja jos havahtuu yöllä unestaan. Seuran ja toiminnan tarjoaminenkaan ei siis käy. Vaikka kuinka silittelisi ja laulelisi nukkumaan käydessä, peukku on suussa heti kun selkänsä kääntää. Järjen puhuminen aiheuttaa vain sen, että syö salaa. Ymmärtää siis tekevänsä väärin. Jos jollakulla vielä hyviä vinkkejä, kiitollisena otetaan vastaan.

Sukulaiset onnistuivat ostamalla megaison lapsen suursuosikkilelun! Lapsi kyllä katui jälkeenpäin ja sanoi, että olisi kannattanut ennemmin jättää peukku... Mutta sopimus oli sopimus ja siitä pidettiin kiinni.

HALOO 4-vuotia ei ole enää imeväis-ikäinen vaan joku aiempi kirjoittaja oli oikeassa, että perusturvallisuudessa on joku mennyt pieleen. En voisi kuvitellakaan, että omat lapseni tai heidän kaverinsa vielä imisivät vielä peukaloa!!!

Käynkin heti tänään ostamassa " kynneliä" tmv.

Meillä poikaan ei ole tehonnut " ei isot pojat syö peukkua" juttu, hän tekee sen sitten salaa nukkumaan mennessään. Imee siis peukkua vain nukkumaan mennessään.

kiitos kaikille vastanneille!

ap

Kyllä se peukun imemeinen loppuu ihan itsestään. Ei siihen kauheasti kannata paukkuja uhrata. Kyllä kundi pian tajuaa, että isot pojat ei peukkua suuhun pistä!

että sitä minäkin ettei se voi turvattomasta olosta johtua peukun imeminen. Painiskelen 1.9v poikani kohdalla ihan samasta asiasta ja haluaisin sen tavan pois. Olen selittänyt ja välistä hän sen ymmärtääkin. Unissaan syö kuitenkin minkä ehtii. =)

Mhm...pitäisköhän kokeilla ilmariteippiä... siinä oli vinkki.. Ja silloin kun pojalla on lapaset kädessä niin ei hamua edes peukaloa. Noin ulkoreissuilla siis...

Tutista pääsee eroon ottamalla sen pois. Jos vanhemmat eivät sitä tee, imevät lapset sitä tuttia vaikka kuinka vanhoiksi. Peukkuja ei niin vain pois otetakaan ja siksi se tapa jää lapsille pitemmäksi aikaa.

lapsesi eivät siis kärsi perusturvallisuudenpuutteesta, hyvä niin. Ymmärtämättömästä ja tuomitsevasta besserwisser-äidistä sen sijaan on varmaan lapsille jonkin verran haittaa. Ikävämpi juttu lasten kannalta.

meidän tyttö (silloin 3v) lopetti yllättävän helposti kun pari kertaa laitoin apteekista saatavaa ainetta nimeä en millään muista mutta ei ollut kynneliä vaan jotain vastaavaa.... Itse kerran vahingossa nuolaisin sormeani kun olin ainetta laittanut tytön sormeen, maku oli todella pahanmakuinen; karvaalta maistui ja se maku viipyi suussa todella pitkään. En ihmettele ettei lapsi laittanut enää peukkuaan suuhun. Harmittaa vaan etten tehnyt sitä jo aiemmin, etuhampaista näkee että peukkua on syöty....!

Silloinkin kun työnsin sille tuttia suuhun ja se räki sen pois ja vaihtoi peukkuun?

Poika imee sitä silloin kun väsyttää.

Onko peukun syönti aina merkki turvallisuuden puutteesta?

kynneliä tms. peukkuun. ja nukuin kaksi yötä lapsen kanssa vierekkäin sängyssä. Paskat kyse olemistään perusturvallisuuden puutteesta. Ainakaan meillä. Onko sulla perusturvallisuuden puute, jos puret kynsiä?

Onko kaikilla tuttia imevilläkin perusturvallisuuden puute?

Minä söin peukkua vielä 4v. Se loppui itsestään. Itselläni varmasti liittyi asiaan puutteita perusturvallisuudessa, mutta miksei kyseessä voisi olla myös tapa josta on vaikeaa päästä eroon jos iso lapsi imee peukkua. Itse kokeilisin jotain pahanmakuista ainetta jos puhe ei tehoa.

puhui asiasta pojalle hammastarkastuksen yhteydessä. Auttaisikohan teilläkin? Yhdistimme sen vielä lahjontaan, eli kun oli pari päivää ollut ilman peukaloa, juhlistettiin tapahtumaa karkkipussilla ja uudella lelulla (joita muuten saa todella harvoin).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat