Seuraa 

Hei!

Pikaseen kerron vaan, että sain ultra-ajan tänään klo 16.00, palailen sitten kertomaan, onko masussa eloa... Vuoto lisääntynyt eilisestä.

Kommentit (16)

Kurjaa kurjaa.

Ite en vielä tiedä kirjoittaako tässä yks vai kaks, torstaina on neuvola. Mutta ällötystä ja muita oireita on sen verran että hormoneita ainakin on veressä.

Vihreä tee muuten on ihan samaa ainetta kuin mustakin, sitä on vain käsitelty vähemmän. Niin että killittäkää ihan rauhassa.

Voi Päivi, voimia vaan, jos vielä satut lukemaan...

Olikohan nimimerkki Ilona, kun sanoi, että kärsii poskiontelontulehduksesta ja pelkää lääkkeitten vaikutusta? Lohdutukseksi voin sanoa, että esikon odotusaikana, mulla oli tosi sitkeä poskiontelontulehdus, johon ehdin syödä 2 sellaista antibioottikuuria, joita ei olisi saanut syödä raskausaikana. Ennen siis ennen kuin tiesin olevani raskaana. Ja lisäksi, kun oltiin tuolla reissun päällä, niin lääkäri määräsi lisäksi antihistamiineja tukkoisuutta helpottamaan, mitä myöskään ei olisi saanut syödä. Ja vielä kaiken muun lisäksi tein raskaustestin reissussa, näytti negatiivista ja söin vielä kuukautisten siirtopillereitä.... Kyllä vähän säikähdin, kun sitten olinkin raskaana, että onkohan jotain vahinkoa tapahtunut. Mutta terve, hyvinkasvanut, 7.9.2005 40+1 viikolla syntynyt poika täällä taapertaa :). Niin, jouduin muuten noiden lääkkeitten lisäksi vielä sen jälkeen, kun tiesin jo raskaudesta, syömään muistaakseni ainakin yhden " sallitun" antibioottikuurin ja 2 kertaa vielä punkteerattiin... Ja mulla ei aiemmin ollut ollut ikinä poskiontelontulehdusta...

Mutta täällä ei juuri uutta. Piimä auttaa aika hyvin huonoon oloon, kaikki muu melkein tuleekin tuolta toisesta päästä ulos aika lailla heti syömisen jälkeen. Porkkanat myöskin uppoaa.

Porkkanoista muistelisin lukeneeni, että niiden A-vitamiini on erilaista kuin esim. maksassa. Sitä karoteenia ja se ei ole jotenkin niin vahvaa. Ainakin hevosille voi syöttää porkkanoita " mielin määrin" , vaikka syöttäisi A-vitamiinilisää. Ja A-vitamiiniahan ei siis hepoillekkaan voi syöttää liikaa, koska se on rasvaliukoista ja kerääntyy maksaan.

Nyt nukkumaan.

t. tuiskuneiti79, joka on ihan pudonnut viikkojen laskuista (laskettu aika 1.7.2007) + poika 1v3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin siinä kävi, ettei meillä heinähelistin helise... Loppu viikon olen sairaslomalla. Toivon todella teille muille parempaa onnea ja nyytit kesällä kotiin turvallisesti!

Päivi

Ensimmäisenä osanotto Päivin suruun.

Itselläkin jyllää välillä päässä: onko kaikki hyvin massussa? Varsinkin kun olen nyt ollut yli viikon ärhäkässä flunssassa, joka toi mukanaan myös poskiontelontulenduksen ja nyt olen lääkekuurilla...ei tunnu mukavalta nappailla lääkkeitä, kun niiden vaikutuksesta alkioon ei kuitenkaan olla perin pohjin selvillä : (

Maanantaina on edessä ensimmäinen neuvolakäynti ja silloin toivottavasti kuullaan sydänäänet...ultra ollee vasta joskus tammikuussa.

Oletteko te muut käyneet ultrassa yksityisellä vain tehdäänkö jossain päin jo neuvolan ensikäynnillä ultraus???

Uupumus on ollut ihan valtavaa, tämä johtunee osin myös tästä taudista. Onneksi olen voinut olla sairaslomalla ja levätä kotosalla (mitä nyt esikon hoitamiselta olen pystynyt).

Voimia ja hyvää oloa kaikille heinämammoille!

Ilona, tyttö 07/05 ja masuvauva

Ihan ekana: saa syödä porkkanaa! :)

Täällä on ollut suht iisipiisi päivä, eilisiltana kun tuntui että laivassa olisi. Sittempä sekin tuska päättyi kun vähän ennen puoltayötä hipsin yrjöämään vatsalaukkuani pihalle :/ ainakin siltä tuntui.

Oletteko te muut kuulleet, että vihreä tee olisi hyvä odottaville? Meillä opettaja jauhaa vihreästä teestä ja sen puhdistavista ominaisuuksista sun muista jatkuvasti. Ja kuulemma Aasian maissa sitä lipitetään pahoinvoinnin estämiseksi pitkin päivää. Enpä sitten tiedä totuutta, mutta kyllä yksi kupillinen pysyi sisällä ihan mukavasti. :) musta tee ja kahvi ei kertakaikkiaan maistu tällä hetkellä ollenkaan, brrh!

Enää viikko ja 1 pvä ja pääsee näkemään onko tuolla masussa jotain :)) jotenki on sellanen fiilis, että kyllä näillä yrjöämisillä siellä joku uiskentelee, mutta koskaan ei voi tietää. Ei haluttais tämmösiä olotiloja turhan takia kärsiä :/

Voikaa hyvin!

-Weatherby 8+1

Taas meni monta päivää ettei oo tullu palstailtua, mutta nyt innostuin. Mulla nyt rv.9+2, ja pahoinvointi on hellittänyt aika hyvin, väsymys vaan painaa ja rinnat on kipeät, en voinut edes hierojalle mennä viime viikolla, kun ei kärsi kovemmalla alustalla maata.

Sadetar: Kävin just silloin viikko sitte ultrassa, enkä tullut edes kysyneeksi minkä kokoinen vauveli oli... mutta luulisin että pituus olis jotakin 30-40 mm ? En ole kyllä ollenkaan varma.

Täällä ainakin on vatsa turvoksissa/kasvanut, kun ei enää farkut mene jalkaan, Olen miettinyt että ostaisinko nyt jotkut väliaika farkut, ja sit myöhemmin oikeat äitiysfarkut? Mutta en tiedä " toimiiko" ne väliaikafarkut sit kuitenkaan. Ei oo varmaan mukava jos ne sitten kuitenki kiristää..

Meillä melkein kaikki läheiset ja ystävät tietää vauvasta jo, sanoin sen ultran jälkeen lopuillekin. Nyt on jo alkanut tulla tarjouksia turvakaukaloista ym. jotka ovat jääneet tarpeettomiksi. Mutta en vielä luvannut ottaa omaan varastoon niitä tavaroita, sen verran taikauskoinen olen :)

Voikaahan paksusti kaikki!

Vauvakka ja vaavi 9+2

pidän sinulle täällä peukkuja pystyssä ja toivon että kaikki olisi hyvin masussa!

Itselläkin on ihmetyksen aihetta erityisen kovissa liitos/kannatin kivuissa...eka raskaudessa ei ollut semmoisia. Nyt on todella kipeitä semmoisia. Äskenkin kun ajattelin pompata sängystä ylös niin repäisi niin kipeesti oikealta alamasusta..itseasiassa pikkasen ylempää, et tuntui että pyörryn...mut se meni hetkessä ohi se kipu. Inhottavaa...toivottavasti kaikki olisi masussa kuitenkin ok.

Nyt on hiukan parempi päivä pahoinvoinnin kanssa..sain täytettyä tiskikoneen ja tiskattuakin..hyvä minä!

Ja tein äsken makaroonilaatikon uuniin eikä ollenkaan kuvottanut.

Enää yksi viikko ekaan neuvolaan jippiii...toivottavasti kuunnellaan sydänäänet ja jospa ne sieltä löytyisi!

Minkäs kokoinen on sikiö viikolla 8? siis mm:ssä? Eikös viikolla 12 sikiö ole noin 6cm mittainen vai olenko väärässä?

Kirjoitelkaahan ahkerasti heinikset, ettei kuivateta kokoon tätä ryhmää...meitä kuitenkin on todella paljon!

t.sadetar, eppu7+5 ja tyttö03

Päiville kovasti jaksamisia surun keskellä! :/ yritä nukkua ja itkeä paha olo pois, pitäkää toisistanne huolta.

--

Tää iltapukluolo alkaa nostaa päätään päiväunien (16-19 :D) jälkeen, ja mä uhkarohkeena vetelen vaan kaatissäkin karkkeja ja ruisleipää, en ole syönyt karkkia tätä ennen ollenkaan raskauden aikana kun ei ole maistunu. Ihan vängällä vedän, tulkoot ulos jos siltä tuntuu, mä oon niin kyllästynyt tuohon Nalle-puuroon.

Mä jo kerkesin säikähtää tuota yrttiteejuttua, että nytkö minä sitten sen raukan pienen myrkytin.

Hyvää illanjatkoa, taidan vetäytyä kohta unten maille uudelleen.

-W

mulla on tänään ollu vähä parempi olo.. ja parani ku terkkarista soitettiin ettei mun tarvikkaan mennä papa-kokeeseen. Ne ei halua häiritä " mahanasukasta" :) seulonta tehään sit ku mä pääsen siitä eroon.. jes jotain hyötyä raskaudesta :)

ruokaki pysy tänään sisällä ku söin ekaks porkkanaraastetta ja sit vast ruuat.. eiks se ollu et porkkanaa sai syödä vaikka siinä on a-vitamiinii? ainakin se pysyy sisällä ja on raikasta.. tomaatti ja kurkku ku on alkanu närästää..

tänään pitäis vielä jaksaa iltavuoro töissä.. kassantäti ku oon-- ihmisiä varmaan taas riittää..puuh... yks pyhä niin ihmiset pimahtaa..

millaste ja napsu rv.8

Eli täällä odotetaan ensimmäistä ja LA näillä näkymin 12.7. Itse olen 27 v. ja aviomies 31 v. Itse asiassa oon täällä vauviksen palstalla aikasemmin vaikuttanut tuolla vauvakuume-puolella puolukoissa, joten kyllä noi miehetkin on siis kehityskelpoisia yksilöitä. ;) Teidän juttuja oon käyny kurkkimassa jo aikaisemmin, mutta halusin odottaa alkuraskauden ultraa ennen kuin uskaltauduin mukaan kirjoittelemaan. Pientä masuasukkia käytiin kurkkaamassa viime torstaina. Nähtiin ja jopa kuultiin sydänäänet, vaikka viikkoja oli sillon lääkärin mukaan kasassa vasta vähän reilu 7. Tosi vahvasti ja tiuhaan tahtiin tykytti sydän. Ja kun [b]Sadetar[/b] mietti tuota sikiön kokoa, niin meidän Toukka oli noilla viikoilla siis 8,8 mm pitkä.

Mulla on raskaus mennyt melko oireettomasti. Tissit vaan on kasvanu ja ollu arat jo piiiitkän aikaa. Lisäks oon ollu tavallista väsyneempi (jos se nyt on mahdollista ;) ja nyt on muutaman päivänä ollu vähän huonoa oloa, jos maha on päässy ihan tyhjäks. Oksuilemaan en oo onneks joutunut. Kahvia ja ihme kyllä karkkia/suklaatakaan ei tee kauheesti mieli.

[b]weatherby[/b]: Mä rinnastaisin ton vihreän teen luonnonkasveihin ja yrttiteejuomiin, jotka on raskausaikana kiellettyjen listalla. En sitten tiiä, oonko ihan väärässä, mutta itse ainakin välttäisin raskausaikana.

[b]Yhteisöstä[/b]: Voisko joku antaa vielä tiivistetyt ohjeet, kuinka sitä msn-yhteisön jäsenyyttä pääsis anomaan?

Toukan äippä 7+6

olen käsittänyt kannatin kipujen johtuvan kohdun kasvamisesta ja kohdun kannatinlihasten venymisestä. Eli äkkiliikkeessä kannatinlihas venähtää joka aiheuttaa kivun.. Korjatkaa asia viisaammat jos tiedätte tarkemmin. Olettaisin asian olevan vain niin..

t.sadetar eppu7+4 ja tyttö03

Mitä noi kannatin kivut on? Mä en muista ekasta raskaudesta mitään alavatsan kipuja. Nyt on tossa jossain munajohtimien kohdalla ollut pientä vihlontaa pari päivää. Ihan kun olis kuukautiskipua ihan vaan pari sekunttia.

Mä vaan olen jotenkin niin huolissani, varmaankin ihan turhaan. harmi et pitää odottaa lääkärillä käyntiä tammikuun alkuun asti. tota oireettomuutta olen ihmetellyt, mutta tuntuu, et hajuaisti on tosi paljon parantunut. Sehän on kai hyvä merkki?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat