Vierailija

Eilen soitin nla:an kun vauva kakkaamatta viikon. Käski hakea mallasuutetta. Ja nyt oon tietty unohtanut ohjeen. Purkissa lukee et 1-2 kertaa pv:ssä tai neuvolan ohjeen mukaan.

Kommentit (6)

Kotimaisia viljoja (= kaura, ohra, ruis, vehnä) ei kannata aloittaa

kuin vasta noin puolivuotiaan vauvan kanssa.

Noin pienelle vauvalle antaisin sen sijaan ummetusvaivoihin

luumumehua. Sitä saa ostaa kaupasta/apteekista (ennen oli

ainakin Semperilla).

Luumumehua voi antaa kerralla aluksi 20 ml ja annosmäärää

voi tarvittaessa lisätä, jos apua ei tule. Meillä ainakin ummetuksesta

kärsinyt esikoisvauva sai heti apua luumumehusta - vatsa toimi

tunnin sisään mehun juottamisesta.

Jos ummetus ei helpota edes luumumehulla, niin sitten

on ainoa vaihtoehto Microlax-peräruiske. Jatkossa ummetusvaivoihin

voi antaa Duphalacia/Levolacia säännöllisesti.

Vierailija:

Lainaus:

Eilen soitin nla:an kun vauva kakkaamatta viikon. Käski hakea mallasuutetta. Ja nyt oon tietty unohtanut ohjeen. Purkissa lukee et 1-2 kertaa pv:ssä tai neuvolan ohjeen mukaan.

Me jouduttiin tytölle antamaan jo aikaisemmassa vaiheessa eli melkein kun laitokselta tultiin. Eikä meillä mitään haittaa ollut. Toki kuuntelet vauvaa ja koitat muuta jos tuntuu et olis enemmän haittaa kuin hyötyä.

Mutta aluksi ohjeen mukaan. Sit voit vähentää, jos näyttää et auttaa ja kokeilla vaikka kerta päivään. Pikkuhiljaa voi yrittää jättää senkin pois. Meidän käytöstä jäänyt kokonaan vasta nyt kun neiti on 1v5kk.

Ja ensimmäiset kakat voi olla sitten ihan löysiä. Täytyy vain yrittää löytää sopiva annostus. Ohjeen mukaista annostusta en lähtisi ylittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuumemittaria on koitettu, ei apua. Tää on meidän 3.s lapsi ja muut on ollu " läpipaskoja" , eli tehneet kakat useamman kerran päivässä. Vauva vaan alkaa olla aika " täynnä" ,on kova syömään. Kiitos neuvoista! Itse olen kärsinyt ummetuksesta koko ikäni ja se ei oo mitenkää kivaa. En halua sitä lapselleni.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat