Seuraa 

Kommentit (13)

Kävin tossa äsken ilmoittautumassa teihin elokuisiin.

Eli täällä menossa rv 6 ja ensimmäinen olis tulossa. Uskon kyllä tuon lasketun ajan siirtyvän ultrassa, koska kierto on ollut pitkä, mutta sen näkee sitten.

Onneksi täällä on muitakin, joilla on samoja tuntemuksia, että mitä tahansa voi käydä. Itsellä on kanssa tuo keskenmenon pelko.

Oireita ei ole ollut kun alamaha kipu, joka on oikeastaan lakannut jo (ja heti tietysti ajattelee, että noniin, kesken meni!) ja sitten nännit on kipeät. Ja astiapesukoneen täyttö ei ollut tänään mitään mukavaa, kyökkö meinas väkisinki tulla! Ei mitää muuta mainittavaa.

Hirveästi tekis mieli mennä alkuraskauden ultraan, mutta on se vissiin aika pirun kallista? Mutta tällästä tällä erää!

Terv Keikuli rv 6+0

Liityn seuraanne:) Mitään muuta en vielä tiedä, kun että olen raskaana:) Ja laskettu aika tod. näköisesti elokuu:)

Viimeiset menkat oli jo 8.lokakuuta, mutta epäsäännölisen kiertoni vuoksi en edes tiedä monesko raskausviikko minulla on meneillään...

Sunnuntaina ultratiin ja mitään ei löytynyt, HCG oli kuitenkin 145 ja tänään jo 285...

Mitenköhän näillä tiedoilla pystyisin laksemaan lasketun ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on eka neuvola ens viikolla ja alkuraskauden ultra yksityisellä joulun alla (silloin n. 8+1). Tuntuu, ettei millään jaksais odottaa edes jouluun saakka!!! Aika matelee... Mitään hurjia oireita ei vielä ole; rintoja aristaa ja alavatsassa kipuilee ja vähän välillä ällöttää. Ekaa odottelen...

ja voihan sitä sitten muokata jos halutaan.

Juuri soittelin ja varasin ajan yksityiselle ultraan. 20.12 olisin menossa ja viikkoja kasassa silloin 7+4. Toivottavasti sydämen toiminta näkyy jo silloin! Ekasta kävin ultrassa viikolla 8+3 ja neuvolassakin olin ehtinyt käydä sitä ennen.

Nyt ajattelin soitella neuvolaan tuon ultran jälkeen jos vaan maltan odottaa sinne asti. Mun mies oli muuten ihan yllättynyt kun sille selvisi että lähes yhtä paljon tulee äitiysneuvolakäyntejä tässä toisessakin raskaudessa. Oli jotenkin ajatellut että liittyvät vain ekaan raskauteen. Toki kaikki valmennukset yms. jää pois mutta perusneuvolakäyntejä on käsittääkseni kuitenkin se ~1krt/kk.

Mulla tuntuu tuota turvotusta vatsan kohdalla olevan jo melko paljon, saa nähdä miten kauan pystyn asiaa pitämään salassa. Tarkoitus on ainakin kertoa raskaudesta muille kuin lähisukulaisille vasta viikolla 13 tai sen jälkeen. Ekassa raskaudessa maha tuli näkyviin vasta joskus viikolla 20 mutta jotenkin tuntuu että nyt ei taida kestää niin kauaa.

V2.0, 5+2

Heip,

Toista odotetaan innolla, haluan ja uskon että kaikki menee hyvin mutta silti pitää aina antaaa mielikuvitukselle tilaa..

Yhden km kokeneena sitä kokoajan seurailee itseään.

Onko teitä muita elokuisia vaivannut jo öinen wc-hätä ja nälkä,itse olin aivan yllättynyt näistä puolista jotka jo näin varhain esittäytyy.

Mietin että kuinka voin pitää asian salassa varmoille viikoille asti kun tuntuu että vatsa on jo nyt pyöristynyt ONKOS muilla?

Rentouttavaa itsenäisyyspäivää=)

Ä 21v poika 2v ja masuasukki=)

Plussasin viikonloppuna ja pikkuhiljaa alkaa todentumaan tämä olo =)

Kolmas lapsi olisi tulossa, raskaaksi tuleminen ei ole aikaisemmin ollut mitenkään helppoa ja yksi keskenmeno on myös taustalla. Joten varovaisen hämmentynyt olo on nyt.

Jatkan tätä tiistain pinoa kun olette käyneet tuota nimikeskustelua. Ja ihan näin uutena uskallan antaa jotain ehdotuksia. Minusta Elvikset on ihan hauska, tavoitan kyllä sen jos/kun se koetaan myös ei-vauvamaisena. Onko nimen pakko olla niin että siinä on Elo + E:llä alkava sana? Tuohan on se logiikka jota käytetään; marrasmurut, heinähelmet yms. Mutta voihan se olla joku muukin. Itselle tulee mieleen Eloäidit, Eloihmeet / Elonihmeet (lapsi on aina ihme), Eloisat äidit, tai jotain tämän tyyppistä. Mutta tuumailkaa. Minulle käy kaikki =)

Minulla on tällä hetkellä oireina valtava väsymys ja kuvotuksen tunne. Muissa raskauksissa on pahoinvointi ollut erittäin voimakasta ja sitä on kestänyt kolme kuukautta. Mielenkiinnolla odotan tuota aikaa...

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.

Ja hyvää yhteistä matkaa meille vauvamahoille!

Gaia rv6+1

Mutta jos muut tykkään niin antaa olla vaan. Ei se nimi miestä pahenna ellei mies nimeä vai miten se nyt menikään.. ;)

Täällä ei sen kummempia oireita. Mies kyllä on oksentanut ja puoli sukua, mutta itse en ainakaan vielä. Taitaa olla tuota oksennustautia liikkellä. Itsellä kylläkin kuumeinen olo. Ollaan koko perhe oltu tänäänkin kotona kun esikoinenkin tuossa korvakierteessä ja odotellaan putkitusaikaa. Perjantaina mennään vielä lääkärille tarkistamaan tilanne ja sitten Vaasaan putkitukseen.

Eilen tuli taas tieto uusista pikkujouluista jotka olis 16.12. ja ens la olis tupaantulijaiset yhdellä sukulaisella. Mitenkähän sitä vois mennä juhlimaan ettei kaikki arvais. Meikäläinen kun ei yleensä lasiin sylje ;). No täytyy panna esikoisen piikkiin kun hänen seurassaan en juo ikinä mitään...siis alkoholia.

Väsy painaa joten täytyy mennä vaakatasoon ennen kuin pirpana herää päikkäreiltä. Ja huomenna pitäis leipoo joulujuttuja ja tehdä tietysti se jokavuotinen muumipiparitalo. Moikka moi.

Meidän porukka onneks on ollut terveenä : ei mitään tautia tälle syksylle vaikka viidestä lapsesta 3 on koulussa, josta vois tuoda vaikka ja mitä pöpöjä *koputtaa puuta.

Väsyhän tuo täälläkin vaivaa ja ajattelin myös mennä nukkumaan kun tuo vuosikas nukkuu kuitenkin sen 4-5 tuntia. Tyhmää jättää käyttämättä tilaisuus. Jotkut hajut etoo ja arvelen tulevan sen saman kuvotuksen mikä edellisissäkin eli oksentamista viikolle 20 asti :o/ Mut lopputulos on sen arvoinen !

Nyt lepäämään kun ilmakin on tylsän harmaa...

Rapuäiti 4+6 kera katraan

Sekopäiseksi minuakin voisi sanoa, käyn vieläkin ihmettelemässä testiä, että näinkö vaan unta vai oliko se sittenkin totta. Oireita on kyllä vaikka muille jakaa, mutta 2,5 vuoden yrittämisen jälkeen en niihin oikein luota ;) Hassua! Väsy on sitte astunu tänään peliin, maha on kuin rantapallo, turvoksissa ja täynnä ilmaa, rinnat kipunoi, joten kai tässä tosiaan raskaana ollaan :)))))

Me oltiin jo julkisilla hoidoissa ja clomeilla sai tämä pikkukakkonen vihdoin alkunsa, joten minä menen alkuraskauden ultraan julkisille 21.12. rv 6+6 ois silloin menossa. Toivottavasti syke näkyy jo silloin. Tai sykkeet, olen jostain saanut päähäni, että masussa voisi olla kaksi sydäntä ;) Eli tämän ajan sain sieltä, kaipa ne laskee, että tuossa vaiheessa ultrasta olisi jo jotain iloa ;)

Neuvolassa tykkäsin esikoisesta käydä, ja ajattelin sinne ultran jälkeen soitella. Jouluna sitten kerrotaan perheille, tai mun vanhemmat jo tietää raskaudesta, mutta muille. 3,5 vuotiaalle esikoisellekin kerrotaan varmaan silloin, jos ultrassa vaan syke näkyy.

Kaikki km, kohdun ulkoiset, ym peikot vilistelee mielessä, mutta koetan " nauttia" oireista ja pitää lippua korkealla. Yöllä en ole vessassa käyny, nukkunu kuin tukki. Pahoinvointi esikoisesta ei niin paha ollut, sellainen 24/7 krapula. Ja se väsy! Pelottaa miten selviän, jos se samalla voimalla iskee...

Hyviä vointeja kaikille! Emma rv4+4

...ilmoittaudun kanssa joukkoonne! la on 6.8. ja kolmatta odotellaan.

toimiiko teistä nämä sivut hyvin? esim. viimeviikolla en päässyt kertaakaan näitä lukemaaan. sama ongelma on ollut mun mielestä aika usein.

Siitä puuttu se pehmeys, minkä asian takia täällä ollaan! Toisaalta kun ei o parempaakaan ehdottaa..

Mä laitin just mustikkapiirakan uuniin! Huomasin jääkaapissa kermaviilipurkin ja siitä tuli mieleen mustikkapiirakka ja tottakai sitä sit täytyy saada..

Mulla oli eilen aika oireeton olo ja aloinki sit miettimään vaikka mitä. Tänään kyl sit väsymys ja kuvotus on sit kuvioissa korkojen kera.. Kyökkiny oon tänää ekaa kertaa. Alaselkä jomottaa kans.

Saas nähdä millanen pahoinvointi nyt tulee kun ekalla kerralla kahvin haju sai oksentamaan ja kesken ruoan kävin oksentamas kans ja jatkoin sit syömistä. Tää refleksi kävi myös kaupassa jos näin kinkkusuikaleita! Paha olo ei kuitenkaan ollu. Toka kerral 24/7 pahoinvointi, mut en oksentanu kertaakaan!

Mites ootte meinannu neuvolaan ottaa yhteyttä?

Millonkas aattelitte alkaa kertoilemaan uutisesta??

Mun tekis mieli kertoilla, mut jotenki on epävarma olo..Välillä mietin et kehitän päässäni oireet ja testi oli viallinen, heh..

Toisaalta tapahtuu niin paljon km, tuulimunaraskauksia ja kohdun ulkopuolisia. 2 tervettä lasta maailmaan jo saanu ni se että saisin vielä tän kolmannen tuntuu liian hyvältä. Menis vaan nää viikot vauhdilla!!

Neuvolaan aattelin ottaa yhteyttä vähän pidemmällä et neuvolaan asti selviäminen olis todennäköisempää. Sit taas toi mun luulo testin viallisuudesta ni ois kiva saada varmuus.

Mietitteks te yht sekavii?? Mä yritän olla ajattelemat koko asiaa, mut eihän siitä mitään tuu..

mamitus ja rv6+2

No niin, toista odotetaan täälläkin ja vessassa saa yöllä parikin kertaa juosta ja nälkä on kova, myös yöllä. Ja sit mulla on semmoista kun jalkojen ja takapuolen iho on ihan hellä, ei kärsi juosta ku iho " hölskyy" , en tiedä liittyykö raskauteen, mut en keksi muutakaan syytä.

Meidän äiti ainakin sano minusta että olen levinnyt, eli en tiedä miten isoksi sitä paisuu, jos vaan kaikki menis hyvin.

Neuvolaan ois aika 21.12, odotan innolla mitä siellä sanotaan.

Ensimmäisessä raskaudessa mulla kaikki oireet oli niin voimakkaat alusta asti, pahoinvoinnit ja kaikki. Nyt ihan odottaa missäs ne pahoinvoinnit viipyy. Toisaalta ei joutais hyvin makoilemaan pahoinvoinnin takia, kun poitsu vasta 7kk:)

Voi kun tuo lumi tulis jo maahan, niin ja tervetuloa uudet elokuiset!

Iivokki 6+?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat