Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ollan lähdössä Thaimaaseen tammikuussa ja mukaan lähtee vähän alle 2-v tyttö ja toinen juuri 5-vuotta täyttävä. Mieleni teksi ostaa matkaa varten uudet matkikset. Olen katsellut Peg Peregon Plikoja tai toiset mitkä kiinnostaa on MacLarenit. Tällä hetkellä meillä on käytössä Emmaljungan Scooterit ja niillä pärjätään hyvin kotioloissa eli muuten ei matkarattaita tarvittaisi. Toisaalta ajattelen että olisi turhaa ostaa matkan takia noin kalliit rattaat ja toisaalta taas olisi varmasti kätevämpää jos matkalla olisi kevyemmät rattaat ja ne saisi helposti ja nopeasti kasaan kun varmaan reissataan takseilla aika paljon.... Ostaisitteko te matkaa varten uudet rattaat vai yrittäisitte pärjätä vanhoilla?

Kommentit (11)

Täytyy käydä testaamassa Maclareneita ja miettiä asiaa sitten sen jälkeen. Ja jos ovat niin hyvät kun kehutaan niin sitten pitää alkaa suostuttelemaan miesta vielä yksien rattaiden hankintaan :=) Jos päädytään uudet rattaat ostamaan niin kait ne olisi kuitenkin viiisainta ostaa jo suomesta ettei tarttis sitten niitä Scootereita raahata mukaan ollenkaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Maclareneita löytyy Thaimaastakin, ainakin Phuketissa niitä oli. Minne päin olette menossa? Säästö Suomen hintoihin ei kuitenkaan ole valtava.

Jos haluat halvalla merkittömät perussattarit, Suomessakin niitä voi saada jo uutena n. 40e:llä.

Jos kerran olet jo yhden reissun pärjännyt niillä scoottereilla, niin kai ne samalla lailla Thaimaassakin toimivat. Näin Phuketissa ruotsalaisilla paljon Emmaljungiakin.

Edelleen: itse ostaisin kevyet matkarattaat, koska meillä on ollut niistä todella hyvät kokemukset ja käyttöikääkin 4 ikävuoteen asti, mutta itse toki tiedät omat tarpeenne parhaiten:)

Plikot ovat hyvät, mutta tuonikäinen menisi jo hienosti Maclareneissa, jotka ovat myös ihan laaturattaat. Miten esimerkiksi nämä:http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/sateenvarjorattaat/maclaren/triumphmac...

Hintaa on huomattavasti vähemmän (129e) kuin plikoissa (300e?) ja niillä pääsisitte hienosti Thaimaassa (kokemusta on) ja kotonakin (kulkevat hyvin jopa auratulla jalkakäytävällä). Maclareneihin on saatavana oman kuljetuspussikin, jos haluaa niitä erityisesti varjella koneessa.

Lisäksi suosittelen aurinkovarjoa, jotta rattaissa olijan saa kunnolla suojaan.

itse matkarattaat kun lennettiin Thaimaahan... kentillä joutuu odottamaan joskus pitkiäkin matkoja ja kaikki kentät eivät suinkaan tarjoa rattaita. Ja sateenvarjo rattaat saa monesti lentokoneseen ns. käsimatkatavarana, joten ne ovat koko matkan käytössä. Meillä ei olisi tullut mitään matkasta ilman rattaita, kun ei jaksa kokoaikaa sylissäkään kantaa.

Ja kohteessa on kiva kun lapsi voi sitten ottaa nokoset niissä vaunuissa ja itse voi käveleskellä. Suosittelen rattaita " pikkurattaita" lämpimästi. Meidän omat sai jopa kantohihnalla ilkapäälle joka ajoittain oli enemmän kuin tarpeellista.

Minä ostin, tosin olin aikeissa ostaa matkikset muutenkin. PegPeregon Plikot toimivat kyllä erinomaisesti reissussa ja sen jälkeen kotimaassakin kaikkialla reissatessa. Kalliithan ne ovat, mutta meillä ainakin hintansa väärti.

Niitä ei taida hirveästi käytettynä olla liikkeellä? Ystäväni etsiskeli viime keväänä (niin ikään matkaa varten), mutta ei löytänyt kuin yhdet jostakin 90-luvun alusta...Kuosi oli sen mukainen, eikä käyttömukavuuskaan enää ollut järin hyvä. Päätyi sitten uusiin, ja tyytyväinen on ollut.

terv. kuonokas

ja itseasiassa kahdetkin, toiset alesta uutena ja toiset käytettynä. Käytetyt Peg Peregot maksoi kyllä enemmän, mutta uudet rattaat nyt vaan oli niin edulliset, että olisin kyllä ostanu ne joka tapauksessa ja nyt hoitavat hyvin matkarattaiden virkaa tulevalla reissullamme ja sen jälkeen sitten jää muutenkin käyttöön. Tietysti jos tiedät jo että matkarattailla ei tule olemaan käyttöä myöhemmin niin silloin en kyllä ostaisi. Plikot on kuitenkin sen verran kalliit uutena ostaa, että ihan yhden reissun takia niitä ei kannata hankkia ellei sitten ole ylimääräistä rahaa sijoittaa ja sitten myy reissun jälkeen.

Mielestäni hyvät rattaat on tosi tärkeät olipa sitten reissussa tai ei. Katsele jos löytäisit Plikot tai jonkun Maclarenin mallin käytettynä ja voithan myydä ne kuitenkin reissun jälkeen jos ei ole käyttöä.

eivät olisi niin kalliit kun Plikot. Pienet pyörät vaan mietityttää...? En tiedä tarvittaisiinko matkarattaita enää muuten, no ehkä niitä voisi käyttää kauppareissuilla ja ensi kesänä mutta saman asian ajavat siis noi Scooteritkin. Meillä on olemassa Carenan perusmatkikset mutta niistä en tykkää yhtään kun kitisevät koko ajan.... Pärjäsin kyllä ihan hyvin kesällä etelän reissulla noilla Scootereilla ja seisomalaudalla.... Hmmm. on tää niin vaikeeta. Käytettyjä rattaita taitaa olla vaan aikas vähän tarjolla tai jos on niin hintapyynti on niin lähellä uutta että mielummin sitten ostaa uudet ja saa takuunkin. Mitähän rattaita Thaimaassa myydään? jos ostaisikin sieltä jotkut sattarit jos Scooterit alkaa tuntumaan liian raskaille....

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat