Seuraa 

Normaalisti en syö ollenkaan arkisin suklaata, karkkia tms, korkeintaan jonkun satunnaisen pullan jos töissä tarjotaan. Viikonloppuisin olen aina syönyt sitten myös karkkia jne.

Nyt raskausaikana tekis koko ajan mieli makeeta (tai ei alkuraskaudessa, vaan 20 viikon jälkeen). Joudun oikein pinnistelemään, etten söisi kauheita kasoja pullaa, suklaata ja karkkia. Nyt menee pari riviä suklaata päivässä sekä melkein joka päivä joku pulla. Oon yrittänyt syödä kuitenkin tuoretta pullaa ja välttänyt viinereitä tms vielä rasvaisempia ja makeampia leivoksia. Koko ajan on kuitenkin mielessä se, mitä myös haluaisi syödä vaikka pysynkin suht kohtuudessa. Mikä kumma siinä on, että nyt kun ei saisi syödä paljoa sokeria ja rasvaa vauvaa ja itseään ajatellen, niitä tekee jatkuvasti mieli! Normaalisti ei ole kohtuutonta hinkua vetää joka päivä herkkuja, oikeastaan en syö esim. suklaata juuri koskaan -ja nyt sitä ois saatava jatkuvasti! Lisääntyykö muilla sokerihimot keski- ja loppuraskaudessa?

Kommentit (3)

Tää mami se popsii oikein täysin rinnoin!

Ja painoa on tullut 17 kg, eikä yhtään kaduta. Odotan kolmatta ja kaikissa raskauksissa olen paisunut 17-27 kg. Vauvat ovat olleet suht pieniä eikä mitään sokerivauvoja. Esikoinen 3180g, numero 2. 3665g ja tästä seuraavasta veikkaavat 3700g.

Alkuraskauksissa olen syonyt ruokaa huikeita määriä jo ihan pahoinvoinninkin takia. Sitten keskivaiheilla on alkanut maistua pullat ja leivokset mitä normaalisti en ikinä syö. Ja näin loppumetreillä mieli tekee namia ja suklaata. Tosin alkaa olla masussa niin ahdasta, että pari palaa suklaatia riittää tyydyttämään himoni. Uutena villityksenä on limu mitä en myöskään normaalisti ikinä juo...

Noh joku voi ajatella, että hyi miten epäterveellistä. Siitä vaan, mutta tää on mun tapa nauttia olostani kun muuten kaikki on normaalista poikkeavan hankalaa ja rajoitettua.

Kilot saa taas karistettua tulevaisuudessa arki liikunnalla ja normaalilla kotiruoalla. Lasten kanssa kilot katoaa kun jaksaa touhuta!

Eli olen kovasti nauttinut makeaa ja alussa suolaistakin! =) enkä ole muuten koskaan joutunut sokerirasituskokeeseen vaik painoa on tullutkin.

YxÄiti rv 39

Puoleenväliin raskautta mulla ei ollut mitään erityisiä mielitekoja, lähinnä suolaista (voileipiä, kotiruokaa) teki mieli jos jotain. Puolenvälin jälkeen ja etenkin rv 30 jälkeen loppuun saakka oli tosi kova makeanhimo koko ajan lähestulkoon päällä. Ja herkuttelinkin aika surutta koska paino ei noussut kuitenkaan liikaa (yht. 9kg), vaikka olisihan se hyvä muutenkin ollut syödä terveellisemmin. Mutta eihän sille voi mitään kun on pakko saada suklaata joka päivä ;)

Heti vauvan synnyttyä makeanhimo loppui kuin seinään, ja muutenkin ruokahalu on aika pieni, pitää melkein patistella itseään syömään useammin. Imettäminen kuitenkin kuluttaa paljon energiaa.

Viipero & Poikavauva 4 vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla makeanhimo rajoittuu vain salmiakkiin joten olisiko toinen poika tulossa:) Edellisessä raskaudessa oli nimittäin sama juttu; kaikkea suolaista ja ehkä hieman rasvaistakin tekee mieli ja makeista herkuista vain salmiakkia. Koitan olla herkuttelematta koska en halua ylimäääräisiä kiloja mutta tämä raskaushan on sellaista, että kun jotain tekee oikein kovasti mieli niin mielenrauhaahan ei saa ennenkuin herkkuhimo on tyydytetty:/ Kannattaa kuitenkin vähän yrittää pitää ohjaksia käsissä koska niitä kiloja saattaa tulla muutenkin.

Jos voisin syödä mitä haluaisin niin listalta löytyisi pizzaa, kebabia ja vaikka perunalastuja...raskauden aikana olen syönyt kai pari kertaa pizzaa ja kerran perunalastuja ja kohta on jo puoliväli joten aika hyvin olen voinut välttää kiusauksia.

Tosin jotkut sanovat, että raskaana olevan kannattaa syödä sitä mitä mieli tekee (keho tietää mitä ainetta on vailla) mutta tämä tuskin pätee ihan koko ajan.

K rv 18 tai 19 ja poju -05

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat