Vierailija

Mulla tällainen tilanne. Kyseessä siis lapsuuden kaveri, jota tapaan pari kertaa vuodessa ja asuu aivan eri paikkakunnalla. Lasten elämät eivät leikkaa muuten kuin näissä tapaamisissa.

TIlanne on vaikea siksi, että olemme miettineet kaikki mahdolliset nimet läpi, ja vain tämä tuntuu sopivalta.

Kommentit (15)

Meillä oli vastaava tilanne, mutta toisin päin. Eräs ystäväni antoi omalle lapselleen lähes saman nimen kuin meidän esikoisella on. Minusta oli kuitenkin mukavaa, kun ystäväni suoraan kysyi, että pahastunko, jos antavat kyseisen nimen - en tietenkään pahastunut (mekin näemme vain muutamia kertoja vuodessa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla ja kaverillani on juuri tuolla lailla nimet, minun lapsella nimi tyyliin Verner ja hänellä Verneri. Minulla se nimi kulkee tuossa muodossa suvussa (minkä kaverini kyllä tietää) ja hän vaan muuten vain ihastui nimeen. Ei haittaa yhtään. Ei hyvä nimi kulu.

Olisi tietty aivan eri asia, jos olisitte läheisiä ja näkisitte usein, sitten se voisi olla vähän kiusallista. Mutta en minä ainakaan henkilökohtaisesti suuttuisi siitä, jos joku kaukainen tuttava antaisi lähes saman nimen kuin meidän lapsella on.

Ei tarvi edes kysyä vaan kertoa asia.

Meidän lapsilla on ihan kalenterinimet mutta ikäpolvessaan varsinkin junnulla on hyvin harvinainen nimi. Jos joku läheinen ystävä antaisi nimen niin toivoisin kyllä tietäväni siitä ennen ristiäisiä ihan kohteliaisuudesta. Mitään lupia en odottaisi kyseltävän.

Siis odottaa tai TOIVOA kuten sanoin omassa viestissäni, että jos on sama harvinainen nimi niin kertoo etukäteen. Minusta se on mukavaa toisten ajattelevaisuutta. Meitä on niin moneen lähtöön.

Jotenkin tuntuu hassulta, että eikö meillä todellakaan ole tämän enempää mielikuvitusta, mutta kaikki mahdolliset nimilistat on jo selattu läpi.

Aikoinaan, kun annoimme tyttärellemme toiseksi nimeksi Sofia, eräältä Sofian äidiltä tuli vähän kitkerää palautetta, kun piti sama nimi mennä antamaan. Heillä siis kutsumanimenä, meillä toisena nimenä. Hassua, kun mielestäni Sofia on yhtä yleinen nimi kuin Maria, johon kaikilla pitäisi ikäänkuin olla oikeus.

Jos joku antaa saman tai samantyylisen nimen, niin mitä siitä, kiva että kaverpiirissä on ihmisiä joilla on sama maku. ;) Ihme itsekeskeisyyttä edes kohteliaisuudesta odottaa nimen kertomista jos on sama kuin omalla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat