Seuraa 

Onko kenenkään vauva koskaan säikähtänyt jotain ääntä niin pahasti, että on hypännyt ilmaan? Mun kahden kk:n ikäinen vauva nimittäin äsken säikähti niin pahasti yhtä kolahdusta, että se pomppasi sitterissään valehtelematta ainaki 5 cm rinnan kohdalta ilmaan plus että jalat ja kädet tietty suoristu, niinku pienemmässä säikähdyksessä käy. Vauva tietysti parahti itkuun ja itku oli niin järkyttävää, että hetken luulin, ettei se sais ollenkaan ilmaa. En meinannut saada millään rauhottumaan. Pelästyin myös, että pumppuhan sillä pettää, kun synnärillä vauvan sydäntä seurattiin syntymän jälkeen rytmin epätasaisuuden vuoksi kotiutumiseen saakka. Tai voisko seurata jotain neurologista? Vaikka mitään fyysistä seuraamusta ei olisikaan, niin mahtaakohan tommosesta säikähdyksestä seurata pahojakin traumoja? Oon nimittäin lukenu, että esim. jos vauva säikähtää oikein kovasti jotain rintaa imuiessään, se saattaa kokonaan lopettaa rinnan syömisen. Mä kun satuin just olemaan lirkuttelemassa vauvalleni, kun kolahdus tapahtui, niin nyt mietityttää, että mahtaako se yhdistää nyt aina mun naaman johonkin kamalaan tai ei enää suostu köllöttelemään sitterissä hetkeäkään. Tai tuleekohan siitä nyt niin säikky, ettei sen kanssa voi enää lähteä mihinkään? Onx kukaan huomannu oman lapsensa kohdalla, että seurauksia ois ollu? Oon nyt kyllä aika hermona......

Kommentit (2)

Eipä tuossa mitään vaaraa luulisi olevan. Itse olen kuulemma vauvana (en osannut vielä kävellä) pelästynyt vekkarin pärinää niin, että hypähdin pinniksestä lattialle! Melkoinen suoritus, mutta ihan normaali musta tuli :D

Tuskin mitään syytä huoleen. Meillä on kundi kanssa säikähtänyt välillä tosi kovaa - ilman sen suurempia traumoja. Pääasia, että itse olet tyyni ja laitat vain vauvan takaisin sitteriin/paikkaan jossa säikähti itku on rauhoittunut. Lirkuttelet samaan malliin/teet sitä mitä olit tekemässäkin ja olet itse rauhallinen niin vauvakin huomaa ettei mitään hätää ole.

Don`t worry mitään traumoja ei varmasti ole jäänyt!

Masuapina kera kundin 1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat