Seuraa 

Täällä 2v2kk pienen pojan ja 4,5kk tytön äiti kaipailee vertaistukea.

2-vuotiaamme on tosiaan heittäytynyt hankalaksi. Vaikka tietää että on normaalia jne...mutta aina niitä arjen vinkkejä kaipaa =)

taustoja:

Vauva nukkuu aika paljon vielä, joten ehdin päivisinkin antaa huomiota pojalle, mutta ilmeisesti jotain huomiohakuisuutta käytös on. Otan pojan mukaan päivittäisiin askareisiin mahdollisimman paljon, leikitäänkin joskus ja yritetään lukea mahdollisimman paljon. Poika on melko vilkas ja sosiaalinen eli puistossa hakeutuu koko ajan muiden seuraan, pääasiassa vanhempien lasten.

Olen aika tiukka pitämään rajoista kiinni eli sisällä ei kiljuta/huudeta, juosta, ruoka syödään nätisti pöydässä eikä välipaloja kinuilla ruuan kustannuksella yms...

Olen myös sitä mieltä että sisätiloissa leikitään suht rauhallisesti eli ei kiljuta, huudeta ja juosta ympäriinsä. Toki välillä voi innoissaan vähän mutta ei jatkuvasti. Ulkoillaan 2krt päivässä joka päivä yhteensä 1,5-3h riippuen säästä. Päivärytmi on muutenkin hyvinkin selkeä ja tietyt jutut toistuu (tietysti poikkeuspäiviäkin on).

Tällä hetkellä poika ei leiki yhtään itsekseen. Ihan muutaman kerran päivässä korkeintaan 5 min. Ainut leikki yksinään on huutaminen ja riehuminen. Vaikka menisin aloittamaan jonkun leikin siinä toivossa että jatkaisi itse. Ei viihdy yksin ulkonakaan vaan pyytää sisälle. Ruoka ei oikein maistu tai valikoidusti makaronit menevät alas vaikka aiemmin on syönyt lähes kaikkea oikein hyvin.

Kyllä kai tämä menee ohi, mutta aika raskaalta tuntuu tuon vauvan hoidon lisäksi. Koko ajan on suuri houkutus mennä ostamaan jotain lasten videoita ja laittaa niitä tuijottamaan, mutta vielä olen pystynyt vastustamaan kiusausta.

Kommentit (2)

Meillä pojat 2v 3kk ja 5kk.

Isommalla on myös uhmaa ja kovast äidin kaipuuta ja äiti ajoittain melko väsynyt.

Mutta minä olen sortunut niihin Tomi traktori tms. DVD:hin.

Eli en osaa auttaa, mutta niin ihaniahan nuo 2 vuotiaat ovat!!

Onneksi tämäkin on vain vaihe.

niin unohdin itse asian viestistä eli toivonkohan liikoja pieneltä pojalta, että ovatko pojat vain luonnostaan riehakkaita eikä meluamista pitäisikään vaientaa vain yrittää ohjata sitä parhaimpansa mukaan ulos ja johonkin " järkevään" tekemiseen.

Sitä siis mietin että mikä on hyvän käytöksen raja? Kyllä pojat ja tytöt saa puolestani remuta ja huutaa mutta kun se tapahtuisi ulkona....

kyllä mekin ollaan nyt alettu välillä katsoa tomi traktoria yms..mutta tuntuu että siitä tulee niin helposti tapa että heti kun on " vaikeeta" niin on helppo laittaa lapsi siihen, mutta pitäisi vain itse olla skarppina ettei se katselu ns. ryöstäytyisi käsistä

Äsken oltiin kylässä kolmen serkkupojan luona ja siellä koko poikalauma remusi ja yllättäen myös tämä ilta on ollut suht rauhallinen pojan kanssa eli kait tarvii sitä remuseuraa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat