Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

" Siniristilippumme,

sulle käsin vannomme, sydämin:

sinun puolestas elää ja kuolla

on halumme korkehin."

Minusta nuo sanat eivät kertakaikkiaan sovi ala-asteikäisille! Minun lapseni ei taatusti edes ymmärrä sanoja.

Voi että kun tuntuu joskus nationalistiselta tää Suomen itsenäisyyspäivän vietto. Mua suorastaa kuvottaa hetkittäin.

Ei ole kyse esim. siitä, ettenkö arvostaisi sotaveteraaneja. Mua inhottaa sodan romantisointi ja nationalistisuus.

Aion muuten laittaa palautetta opettajalle tuosta biisivalinnasta.

Kommentit (21)

Piti lukea viestisi kolmeen kertaan eikä tälle mammalle auennut pointtisi. Itsekin olen tuota laulanut ala-asteella eikä minulle mitään traumoja ole jäänyt. Kaunis isänmaallinen laulu! Olisit ylpeä, kun lapsellesi opetetaan hieman menneisyydestäkin jotain.

Tai mene sitten koululle ja vauhkoa asiasta. Pellenä ne opettajat sinua pitää ja oletpa sitten kahvitunnin keskustelunaihe! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Teet itsestäsi vaan täysin pellen jos menet tuosta asiasta itkemään kouluun. Kai lapsikin tajuaa, että tuo laulu on mennyttä aikaa ja ennen ajateltiin asioista vähän toisin kuin nyt, jos sen hänelle asiallisesti selittää ilman vauhkoontumista...

Vitun tyhjäpäät, kiinnittäisitte edes huomiota asioihin, jotka oikeasti uhkaavat lastenne mielenterveyttä, kuten median vierstit, älyttömät konsolipelit, ylipäätään lasten maailman seksistyminen ja raaistuminen.

AP. olet idiootti.

Vierailija:

Lainaus:

" Siniristilippumme,

sulle käsin vannomme, sydämin:

sinun puolestas elää ja kuolla

on halumme korkehin."

Minusta nuo sanat eivät kertakaikkiaan sovi ala-asteikäisille! Minun lapseni ei taatusti edes ymmärrä sanoja.

Voi että kun tuntuu joskus nationalistiselta tää Suomen itsenäisyyspäivän vietto. Mua suorastaa kuvottaa hetkittäin.

Ei ole kyse esim. siitä, ettenkö arvostaisi sotaveteraaneja. Mua inhottaa sodan romantisointi ja nationalistisuus.

Aion muuten laittaa palautetta opettajalle tuosta biisivalinnasta.

Muakin harmittaa, että pienet, viattomat lapset laitetaan laulamaan tuollaisia lauluja. Mä en ole kyllä opettajalle sanonut asiasta...

on mahdollisuus estää tulevaisuudessa vastaava. Huom, mahdollisuus se on pienikin mahis. Niin että ap sinun lapsesi voi siirtyä mihkä tahansa " laa-laa" kouluun oppimaan että maailma on täydellinen ja vaaraton paikka,jonka historiassa kaikki on vain halinut toisiaan. Mutta anna meille muille mahis opettaa lapsille totuus. Sori tää ampu vähän yli,mutta musta tää oli viestisi " takana" .

Nuo lauluthan on tarkoitettu nostattamaan mieltä paikassa, jossa rohkeammankin pokka yleensä pettää, eli ei se tosiaankaan tarkoita mitään sodan ihannointia. Siitä oli ihanuus kaukana, sen voi jokainen sodan itse kokenut sinulle kertoa...

Itse olen osannut tuon viisun " niin kauan kun muistan" eli on se meillekin aika varhain opetettu.

So? Ei ole tullut militaristia, ryssävihaajaa eikä natsisikaa...

ymmärtämään, että ne ei todellakaan eläisi tällaisessa onnelassa, elli niidne puolesta olisi annettu aikamoisia uhrauksia silloin sodassa. Uskomatonta itsekkyyttä taas pullamössömammoilta, meidän lapset ei saa edes laulaa tuollaista laulua, ettei vaan nikopettereille tule paha mieli ja ne tajua, että elämä ei ehkä ole aina ollut yhtä auvoa...

TUo laulu kuuluu yleissivistykseen, ja jos teitä mammoja niin ahdistaa, niin menkää johonkin maahan missä ei ole taisteltu itsenäisyyttä, niin voitte olla piltteinenn elaulamatta inho lauluja.

PErkeleen moukat.

piti tehdä kuvistunnilla Suomen lippuja, miks ei Irakin lippuja tai Jenkkilän???

Voi jessus. Mä ahdistun teistä lähiömutanteista jotka eivät osaa kunnioittaa perinteitä ja normaalia elämää

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat