Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

nyt menossa rv 16 eli 15+3. eka raskaus (joka on edenny näin pitkälle)

jo viime viikolla ajattelin yhtenä iltana, että voisko toi olla. kun tuntu sellasta heikkoa heiluntaa/hyllyntää. niinku ois hyytelömöykky muljannu.

ja nyt se tuntuilee jo lähes päivittäin. sellanen heikko jytinä. vähän niinku sydämensyke oikein hengästyneenä, mut paljon epäsäännöllisempi. tai nestettä täynnä oleva vatsa portaita alas tullessa?

ei siis kuitenkaan selviä potkuja tai sellasia.

osaisko joku kertoa oisko mahdollista? onko jollain samansuuntasia tuntemuksia ollu? tai pudottas mut takas maanpinnalle :)

Kommentit (8)

uskottava se on! joka päivä tuntuu pikkusen selkeemmin ja pari kertaa on tullu kovempikin " kupla" .

oon koittanu jossitella et jos se onkin vaan mun oma syke, mut sit pitäs kyllä olla todella huolissaan kun se on niin epätasasta ja ajoittaista. ja tuntuu just tuolla alhaalla sisällä.

parhaiten tuntuu kun istuu paikoillaan (vaiks täs koneella) ja on rauhassa. nytkin taitaa olla perjantai-illan disco käynnissä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Noilla viikoilla sitä alkaa tuntemaan ja tunteminen on myös hyvin yksilöllistä. Itselläni tuntui kuin ilmakuplia olisi ollut kohdussa tai kuten klassisesti sitä kuvataan, perhonen räpyttelee sisällä.

Oi, en malta odottaa, että tunnen sen taas. Nautinnollisia tuntemuksia esikoisen kanssa:)

Itse odotan kolmatta ja tunsin tässä kolmannessa raskaudessa ekat liikkeet rv 16+6, jonka jälkeen meni päiviä kun en tuntenut niitä lainkaan. Ja nyt eilen rv 17+4 tunsin ne jälleen, mutta tänään taas en ollenkaan.

Ekassa raskaudessa ekat liikkeet tunsin rv 19+ ja tokassa raskaudessa rv 17+.

Joten on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että liikkeet heti alkuun tuntuisi joka päivä.

Heippa!Mä myös raskaana about viikolla 18 ja esikoinen tulossa:-)On tuntunu jo kaiken näköstä masun hyllymistä ja heiluntaa,vaikka ei se masu tietty veilä heilu,mut siel sisällä on jotkut kemut aivan varmasti,koska ei yleensä illalla tv:tä katsellessa oo tuntunut siltä,kun joku sisältäpäin keinuttaisi masua puolelta toiselle!!!Edellinen raskaus vuosi sitten meni kesken ja nyt sitten uutta yritystä,ekassa ultrassa ainaskin kaikki oli tosi hyvin...joulun jälkeen toinen!Nyt on jopa vähän säikähdyttänyt,kun pariin päivään ei oo oikein tuntunut mitään,mutta onneks noi kokeneet kerto,että on ihan normaalia,et tässä vaiheessa voi tulla päiviäkin välissä,ettei tunnekkan mitään,mutta kyllä se säikähdytti....Ja kyllä niistä kerkes jo tulla riippuvaiseksi niistä pienistä ilmoituksista,että täällä sitä ollaan,itku tuli:-)Ihanaa odotusta sulle!!-Emuli-

Mä tunsin ekan raskauden kohdalla 16+3 ja pystyin sen jälkeen jo laskemaan liikkeet aina synnytykseen saakka joka ilta. Nyt toisen kohdalla tunsin 15+3 ja sama tilanne, joka ilta lasken 10 liikettä puolessa tunnissa ennen kun menen nukkumaan!! Nauti!!

Sama juttu täällä; esikoista odotellaan ja ensimmäisiä liikkeitä kuvittelin tuntevani viikolla 17+3. Ne tuntuivat parina päivänä juuri tuommoisilta, ilmakuplien puhekamiselta ja pieneltä tönäisyltä alavatsassa. Pari päivää siis tunsin, jonka jälkeen meni useampi päivä, ettei niitä tuntunut lainkaan. Onko se ihan normaalia, että niitä ei alkuun tunnekaan joka päivä? Ihan jo meinaa huolestua, jos niitä ei tunnu.

Saattaa olla myös sinun oma sykkeesi, joka tuntuu " höllyvän" vatsan kohdalla. Tällöin jos oikein tarkasti katsot niin saatat nähdä myös vatsanpeitteesi heiluvan.

Mutta jos tunne on oikeasti siellä vatsan sisällä, eikä vatsasi liiku, niin silloin se saattaa tosiaan olla jo vauvasi liikkeet. Oikeilta potkuiltahan ne liikkeet alkavatkin tuntua vasta myöhemmin kun vauvasi kasvaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat