Seuraa 

Kertokaapa minkalaista on asua ulkomaalaisena Kanadassa! Olemme suunnitelleet Kanadaan muuttoa, talla hetkella asumme mieheni kotimaassa. Mieheni ei siis ole suomalainen, eika myoskaan kanadalainen eli siella olisimme molemmat ulkomaalaisia. Lapsemme olisi muuton aikaan 2-vuotias. Miehella tyopaikka tiedossa, minulla ei. Tahan asti olen ollut kotona lapsen kanssa, mutta tyohon paluu on jo ajatuksissa. Minkalaiset paivahoitosysteemit on Kanadassa? Enta opiskelumahdollisuudet? Onko kukaan opiskellut siella? Sitakin olen nimittain miettinyt.

Kertokaa mielellaan myos missapain Kanadaa asustelette, meilla olisi maaranpaa Toronto.

Kommentit (4)

Mutta olen itse asunut siella nelja vuotta ja opiskellut perustutkintoni siella; mieheni on myos alkujaan kanadalainen. Kanada on minusta todella helppo maa ulkomaalaisen asettua koska lahes kaikilla muillakin on maahanmuuttajatausta. Ja toisin kuin USA:ssa Kanadassa painotetaan sita etta ihmisten ei tarvitse sulautua kanadalaisiksi, vaan he voivat sailyttaa alkuperaisenkin identiteettinsa. Kanadassa on useampia ihan kansainvalisen tason yliopistoja ja ainakin se missa mina opiskelin oli erittain mukava paikka; opettajat tunsivat perustutkinto-opiskelijatkin nimelta ja opetus oli korkeatasoista. Eika hintakaan ollut paatahuimaava, ainakaan naapurimaahan verrattuna, vaikka tietysti Suomeen verrattuna tutkinto oli kallis. Elinkustannukset sita vastoin ovat Kanadassa pienemmat kuin Suomessa ja yleensa Euroopassa ja elamanlaatu korkea. Lasten paivahoidosta tms. tiedan vahemman koska meilla ei lapsia ollut kun siella asuimme; luulisin etta sekin on kuitenkin korkeatasoista.

Heippa!

Me asumme ihan Toronton kupeessa 40 km keskustasta, nyt viimeiset kaksi vuotta. Asumme taalla pysyvasti ja mekin olemme molemmat muunmaalaisia. Tyttaremme on kaksivuotias.

Me olemme olleet varsin onnellisia Kanadassa ja mielellani jaan kokemuksia. Laita sahkopostia osoitteeseen saijas@hotmail.com niin jatketaan offline :)

-ChaCha-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taytyy kayda siella yahoossa katsomassa... Sain kylla lisaa intoa vastauksestasi! Ja yhdelta kanadalaiselta tutultani, joka myos oli sita mielta etta sinne vaan...

Kannattaa käydä katsomassa yahoogroups->suomiamerikkamammat. Siellä on muistaakseni yksi äiti kanadasta, ja muistaakseni vielä torontosta.

Itse olen ollut kanadassa vaihdossa pari vuotta sitten ja voin suositella maata lämpimästi! Ihmiset mukavia ja ympäristö muistuttaa kovasti suomea.. vaikka vuoret hieman isompia ovatkin kun täällä pohjolassa! :) Että tsemppiä teidän perheelle ja matkaan vaan!

Terkuin, helmikelmi

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat