Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kai se vaan on niin paljon hienompaa olla mukana kv. avustamisessa, mitä meistä suomalaisista.

Kommentit (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihmettelen jos joku valitsee joulukinkun. Onhan tärkeämpää ensin ravita nälkäänäkevä, siis antaa se perusravinto jotta ihmiset eivät kuole.

Afrikassa eurooppalaiset riistivät alkuperäistä väestöä kymmeniä vuosia, ja nykyisin kuolleisuus nälkään ja tauteihin on monissa maissa korkealla tasolla. Jo muutamalla eurolla saa kehittyvissä maissa paljon aikaan.

Otetaan vaan lainaa lainan päälle ja vietetään kulutusjuhlaa lainarahalla.

Demarit on demaria. Aina valittamassa mutta mitään ei viitsitä tehdä.

Sitä minä tarkoitin kun sanoin, etteivät ole ihan verrannollisia.

t:2 (jonka perheessä ei taloudellisista syistä vietetä joulua lainkaan, käydään pikaisesti mummolassa joulupöydässä.)

Monissa kansainvälisissä yrityksissä on myöskin se, että ihan imagosyistäkin kannattaa tukea sekä kotimaisia että ulkomaisia hankkeita. Ja jos asiakkaat ovat pääosin esim. Aasiassa, niin se ei paljon gloriaa tuo, jos tuetaan vain suomalaisia hankkeita. Esim. Nokiahan tukee paljon paikallisia hankkeita aina siinä maassa jossa se toimii. Yrityksethän lahjoittavat hyväntekeväisyyteen rahaa pääosin imagosyistä.

Mä taas ajattelen niin, että annan rahani sinne missä mielestäni suurin hätä ja se on harvoin läntisessä maailmassa. Mä ostin joulukortit Amnestyltä kotiin, työpaikan on Unicefilta ja sisarusten joululahjat ovat lahjoituksia SPR:n katastrofirahastoon. Näin saan itselleni joulumieltä ja muut apua.

Myönnän, että itsestäni tuntuu hassulta myydä Unicefin joulukortteja, kun itselläni ei ole taskussa rahaa edes euron kahvitaukoa varten. Viimeksi olin myymässä sellaisen ihmisen kanssa, joka koko ajan puhui kuinka tekisi mieli ostaa viineri ja syödä niitä, mutta hän ei halunnut tehdä sitä yksin. Tarkoitti siis, että ostettaisiin molemmat viinerit ja naposteltaisiin siinä myymisen ohessa. En pystynyt sanomaan, että ei minulla ole euroakaan taskussa, vaan selittelin vain, että ei nyt huvita.

En itse osta niitä tuotteita ja kortteja, koska minulla ei ole varaa niihin. Viime vuonna vieressä oli joulupakettien keräyspiste. Eli joku järjestö keräsi joulupaketteja vähävaraisille perheille. En tiedä, miten ne vähävaraiset perheet oikein etsittiin, mutta meille ei tullut yhtään:) Mutta kyllä Suomeenkin on jotain hyvää työtä tehty joulun alla.

Maailmassa kuolee päivittäin n. 22 000 ihmistä nälkään, joista ei YKSIKÄÄN Suomessa.

Suomessa on varaa ja tahtoa hoitaa omat asiat kuntoon. Mutta meillä on myös niin paljon, ihan liikaa suoraan sanottuna, ja myös maailman huono-osaisimmat ovat meidän vastuullamme.

Olen ikävä kyllä eri mieltä kuin ap. Mielestäni ehdottomasti hoidetaan suurin hätä ensin ja pienemmät sitten.

Itse ainakin lahjoitan sekä kotimaahan että ulkomaille. Mutta kinkkuja en kenellekään ostele. Itsekään en moista tarvitse.

olen sitä mieltä kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Eli avustitpa afrikkalaista tai suomalaista, olet auttanut ihmistä ja se on siinä tärkeintä, ei luokittelu meihin ja niihin toisiin. Kuka tietää, ehkäpä lapsi siinä perheessä joka saa vuohen, selviää hengissä ja isompana päättää opiskella lääkäriksi ja keksii lääkkeen aidsiin. Tai ehkä lapsi siinä perheessä joka saa kinkun tukehtuu siihen ahmiessaan liian nopeasti ja surun murtama äiti tappaa itsensä. Kuka tietää? Tärkeintä on auttaa ihmistä, ei kansalaisuutta

mutta ulkomaille on kyllä varaa syytää monia miljoonia vuosittain..kyllä se niin on että ensin oman maan asiat kuntoon ja sitten vasta muiden maiden!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat