Vierailija

Tyttöni on alkanut saamaan mitä voimakkaampia raivokohtauksia, yleensä liittyen siihen ettei saa jotain asiaa toimimaan, tai epäonnistuu jossakin. Hän heittelee tavaraa, kiljuu/karjuu, lyö ja puree jos pääsee käsiksi(hampaiksi ;))

Onko tällainen ihan normaalia? Tämä on ensimmäinen lapseni, joten kokemusta ei tosiaan ole tällaisesta.

Tähän mennessä olen yrittänyt olla noteeraamatta raivoa, ja siirtää lapsen mielenkiinnon johnkin muuhun. Mitään hössöttämistä ei ole näissä tilanteissa tapahtunut, olen antanut purkaa tunteensa.

Pahin puoli asiaan on se että meillä on mieheni kanssa ollut jonkun aikaa kireetä, ollaan mekin raivottu ja heitelty toisiamme tavaroilla ja huudettu. Selvää on se että tyttö on ottanut siitä mallia, mutta miten saada tämä loppumaan?

t.kiitollinen

Kommentit (5)

Tämä on jo toinen lapsi, mutta esikoinen ei ollut läheskään näin kovatahtoinen. Olen yrittänyt tehfdä juuri niin kuin on kehoitettu, olla johdonmukainen. Varsinkin kaupassa se on ihan älytöntä kun ei jotain saa ni alkaa raivari ja huuto on niin hirveetä et häiritsee muita asiakkaita, ei siis saa yleensä tahtoaan läpi mutta se arvokas kauppakierros menee pikareissuks.

kun nostin pois tuli mielettömät itkuraivarit. Silti takaisinkaan ei halunnut tulla. Sen sijaan marssi suoraan olkkariin lego-laatikolle (jonka olin juuri ennen ruokailua siivonnut) ja kippasi kaikki mielenosoituksellisesti lattialle. Itseä lähinnä huvitti toisen suurielkeinen pahanmielenosoitus. Sitten siivottiin legoja yhdessä ja kaikki taas ok. Niin se kai vaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

MEillä 2v1kk ja varsinainen luupää. Kun minä itse sitä ja tätä. Ja horoskoopiltaan vaaka, ensin niin ja sit näin....välillä hermot koetuksella, mutta vielä on selvitty

Vastaavaa käytöstä aikuisilta lapsen ei pitäisi joutua näkemään. Uhma voi huvittaa tai koetella hermoja. Tärkeintä olisi pysyä rauhallisea ja tuo huomion kiinnittäminen muuhun on hyvä konsti. Pienet lapset eivät pysty järkevästi käsittelemään pettymyksiään ja raivontunteitaan vaan käytös on ikäänkuin alkukantaista. Toki pitää tukea toimimaan maltillisesti, mutta esim. rangistuksia noin pieni lapsi ei vielä ymmärrä ja koska hän on ihan sekaisin tunteiden myllerryksessä on hyvä olla tukena ja lähellä. Isompana sitten voi laittaa esim. toiseen huoneeseen jäähylle jos heittelee tavaraa, lyö tmv. ja on jo tarpeeksi iso ymmärtääkseen toimivansa väärin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat