Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mua kypsyttää, kun koko viime viikolla eivät tytön päiväkodissa olleet ulkona! Välillä satoi tihkua, mutta poutaisiakin hetkiä oli paljon. Muutenkaan eivät ulkoile vaan säntillisesti pidetään aamupiiri, joka kestää kymmeneen ja sitten vasta ulos. Iltapäivällä sitten ehkä saattavat mennä ulos neljän pintaan, mutta omani haetaan jo ennen sitä kotiin. Eli päivän ulkoilusaldo on maksimissaan se tunti! Laiskuuttako vai mitä? Kaverin lapsi pph:lla ja ulkoilevat tosi paljon aamuin ja iltapäivisin.

Kommentit (8)

Yleensähän sitä ulkoilua tulee ainakin tunti aamupäivällä ja toinen iltapäivällä. Oma lapseni on aamupäiväkerhossa, jossa ollaan vaan 3 tuntia ja siitäkin 1 tunti on ulkoilua. Menen sitten itse iltapäivällä uudestaan.

Mutta kokopäivähoidossa tunti päivässä on minusta vähän.

ja ulkoilemme aamusta noin pari tuntia ja iltapäivästä tunnin-pari riippuen koska lapsi hoidosta lähtee. Eli parhaimmillaan 4 tuntia, kesällä enemmän :) Eivät ole vanhemmat valittaneet, lapset syövät hyvin ja vielä nukkuvatkin loistavasti ulkoilun ansiosta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toisen kerran ulkoilevat iltapäivällä 15-17 eli tosi paljon ovat ulkona, mutta olen vain tyytyväinen;) Välillä poika on varahoidossa päiväkodissa ja siellä olen huomannut etteivät kovin paljoa ulkoile.. menevät pienten ryhmässä ulos vasta 10-10.30 ja ovat vajaan tunnin! Iltapäivällä menevät kai 16 aikaan ja aina 17 aikaan ovat olleet lastenohjelmia katsomassa kun olen poikaa hakenut..Poikani onkin joskus saanut mennä eskarilaisten kanssa ulkoilemaan aamusta kun hän on tottunut ulkoilemaan paljon enemmän kuin pk:ssa.

Mua ärsyttää, siitähän mä maksan, että tädit vievät lapseni ulos säällä kun säällä. Itsekin vein kotiäitivuosina. Muutenkin aamupäivän ulkoilu on sellaset 45 min, siis todela vähän. Ja koska lapseni haetaan päiväkodista jo kolmen aikoihin eivät kerkeä iltapäiväulkoiluun ollenkaan.

Joskus melkein toivoisin, etteivät niin innokkaasti ulkoilisi, en tykkää hakea yltä päältä rapaisia lapsia kotiin, vaikka ulkoilemista arvostankin.

Päiväkodissa pidettiin kiinni orjallisesti ulkoiluajoista ja jos aamupiirin jälkeen alkoi sataa vettä, niin sitä sanottiin huonoksi tuuriksi.

Nyt tyttö on pph:lla ja siellä on aivan eri meininki. Ulkoillaan juuri silloin, kun siltä tuntuu ja niin pitkään kuin jaksetaan. Joskus ulkoilevat päiväuniaikaankin, kun pienet nukkuvat ulkona rattaissa, niin isommat saavat touhuta omiaan. Näin siis niinä päivinä, jolloin tyttö on tullut hoitoon vasta aamu-ulkoilun jälkeen, eikä tarvitse päiväunia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat